Reis YvoS: Reisschema zomer 2018, tips zijn zeer welkom!

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
YvoS
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis YvoS: Reisschema zomer 2018, tips zijn zeer welkom!

Berichtdoor YvoS » 14 nov 2017, 20:14

Hallo allemaal,

Ook wij (2 volwassen en een 14 jarige puber :wink: ) gaan de komende zomer vakantie naar de USA. We hebben er veel zin in, maar omdat het de eerste keer is dat we een rondreis gaan maken in de USA wil ik toch graag even wat checken. Ik heb de voorbeeld route gebruikt zoals deze is aanbevolen op deze site en met wat extra dagen aangevuld. Ik ben tot de onderstaande reis gekomen:

14-07 Dag 1 Ams - LA Aankomst LA 13.15 uur (tickets zijn al geboekt)
Dag 2 LA - LA
Dag 3 LA - LA Universal Studio's
Dag 4 LA - Pismo Beach
Dag 5 Pismo Beach - Monterey
Dag 6 Monterey - SF
Dag 7 SF - SF
Dag 8 SF - SF
Dag 9 SF - Yosemite
Dag 10 Yosemite - Yosemite
Dag 11Yosemite - Mammoth Lakes
Dag 12Mammoth Lakes - Death Valley
Dag 13 Death Valley - Las Vegas
Dag 14Las Vegas - Las Vegas
Dag 15Las Vegas - Zion
Dag 16Zion - Zion
Dag 17Zion - Bryce
Dag 18Bryce - Page
Dag 19Page - Monument Valley
Dag 20Monument Valley - Grand Canyon
Dag 21Grand Canyon - Grand Canyon
Dag 22Grand Canyon - Kingman
Dag 23Kingman - LA (Luchthaven)
Dag 24LA - Ams vertrek 8:30 uur
8-8-2018 Dag 25 aankomst Ams

Ik heb een paar vragen:
- hebben jullie nog aanvullingen op bovenstaande reis of zouden jullie de reis anders indelen, of dagen samen voegen oid en ergens langer blijven?
- in welke wijk in LA kan ik het beste overnachten zodat ik zowel gemakkelijk high lights kan bezichtigen en snel naar Universal kan gaan?
- klopt de route Bryce -Page- Monument Valley - Grand Canyon?
- de langste dag afstand is van Kingman naar LA (520 KM). Heeft iemand hier een alternatief voor (extra bestemming en schuiven van dagen of zo)?

Ik ben benieuwd! Als het schema ok is kan ik verder rondneuzen op deze site wat de beste overnachtplekken zijn in of nabij de parken. Als iemand hier wellicht direct antwoord op heeft dan hoor ik het graag.

Groet Yvo

ChristaDoel
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis YvoS: Reisschema zomer 2018, tips zijn zeer welkom!

Berichtdoor ChristaDoel » 14 nov 2017, 20:40

Hoi Yvo,

mooie planning en zo te zien genoeg dagen om veel van het westen te kunnen zien!
Persoonlijk zou ik kijken naar wat jullie willen doen rondom de Grand Canyon. Wil je lange wandelingen gaan maken? Dan heb je misschien idd meerdere dagen nodig. Wil je een aantal uitzichtpunten bezoeken (waar je bijv. met de bus kan komen) dan heb je denk ik aan een nacht/dag genoeg. Deze extra dag zou je in Page kunnen plannen, hier kan je langs horseshoe bend, antelope canyon tour doen (waar je al een dagdeel aan kwijt bent en wat erg mooi is), glenn canyon dam bezoeken en zwemmen in lake powel.

je vraagt ook om tips qua overnachtingen, hier kan je op het forum ook heel veel over vinden, maar een tip wil ik je wel meegeven: kijk of je in Death Valley kan overnachten (op de Ranch/oasis in furnace creek) Dit vonden wij erg leuk en een ervaring om te slapen, we hebben zelfs de melkweg gezien omdat het zo donker was daar.

succes met verder plannen en de voorpret!

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Berichtdoor Martin & Marianne » 14 nov 2017, 23:11

Je zou inderdaad een dag minder voor de GC uit kunnen trekken. Nu heb je er net zoveel tijd als in het Veel grotere en veelzijdiger Yosemite. Daar zou een extra dag mooi zijn zodat je ook tijd hebt voor de Mariposa Grove of een wandeling als de Panorama Trail. Je kunt er ook fietsen, raften etc.

Misschien is het niet gek om LA op het laatst te doen.

Marianne

Arno
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Berichtdoor Arno » 15 nov 2017, 00:20

Huh? Yosemite NP is 3,027.19 km2, Grand Canyon NP is 4,926.08 km2. Veel groter dus.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Berichtdoor Martin & Marianne » 15 nov 2017, 06:59

Ik dacht nog: moet ik even checken. :wink: Maar je begrijpt wel wat ik bedoel. Yosemite heeft meer wegen en wandelpaden. Er is een veel groter deel toegankelijk voor de doorsnee toerist.

Marianne

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht