Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis franksusanne: Advies begin van route 1e reis USA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
franksusanne
Amerika-ontdekker

Reis franksusanne: Advies begin van route 1e reis USA

Bericht door franksusanne »

IK vraag hier om hulp bij het begin van mijn route. Wij vertrekken naar 3nachten SF met de camper richting Yosemite NP en altijd heb ik graag de Sequoias willen zien als wij deze reis zouden maken. De verdere verloop is richting Las Vegas maar ik kom er maar niet uit of we onder langs moeten gaan met een bezoek aan Sequoia NP en dan via Bakersfield naar LV of de bomen gaan bekijken in Mariposa Grove en via de Tioga Pass naar LV.
Death Valley is geen must voor ons maar ik denk dat de route mooier is. Of is het een optie denken jullie om in Sepuoia te beginnen en dan via Yosemite en de Tioga Pass naar LV. Ik heb in totaal 20 nachten te verdelen en ben nu al zo onder de indruk van al het moois en jullie verhalen dat ik er niet uit kom......dus alle feedback is welkom.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Advies begin van route 1e reis USA

Bericht door Martin & Marianne »

Met 20 nachten lijkt het me te veel om zowel Yosemite als Sequoia NP mee te nemen. Wat zijn jullie plannen precies, wil je zoiets doen als de voorbeeldroute? Eindigen jullie ook weer in SF?
Je kunt het beste je volledige route plaatsen, want je moet uiteindelijk wel alles in die 20 dagen zie te passen en wat je verderop doet heeft consequenties voor de tijd die je voor Sequoia kunt uittrekken.
Heb je wel tijd voor zowel Yosemite als Sequoia dan kun je het beste eerst naar Sequoia gaan, en dan naar Yosemite. Qua tijd maakt dat heel weinig uit en je hebt een mooiere route.
Mag je met de camper door DV? Wanneer gaan jullie?

Marianne
franksusanne
Amerika-ontdekker

Wij gaan in september 2018 en eindigen ook in SF. Ik ben bezig met de route maar loop nog steeds vast bij de nachten die wij willen besteden in de parken. Willen graag Zion en Bryce zien maar ook Page en Monument Valley,Grand Canyon en de Pacific Coast Highway .....Arches lijkt me ook prachtig
het blijft lastig kiezen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is altijd keuzes maken. :wink: Je zou eens kunnen beginnen met de voorbeeldroute te bekijken. Dat is een route die je in 21 dagen kunt doen. Jullie hebben er minder en je bent met een camper ook veel tijd kwijt met ophalen en wegbrengen. Daarnaast zijn de dagen in september al aardig kort, dus ik zou zeker niet meer in je route meenemen dan de parken en steden in de voorbeeldroute. Arches is zeker niet haalbaar, tenzij je veel andere dingen laat liggen. Maar met een start in SF zou ik Arches laten vallen.
Zijn de 20 dagen voor de totale reis, of is dit de tijd dat jullie de camper hebben?

Marianne
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Als je een rondje wilt maken zul je toch keuzes moeten maken als je zowel Sequoia, Yosemite, Zion, Bryce, Page, Monument Valley, Grand Canyon, omgeving Moab en highway 1 wilt zien. Dat gaat je niet lukken in 20 dagen. Heb je de voorbeeldroute al eens bekeken? http://www.allesamerika.com/rondreis-zu ... erika.html

Edit, ik zie dat Marianne met net voor is.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
franksusanne
Amerika-ontdekker

Re: Reis franksusanne: Advies begin van route 1e reis USA

Wij hebben eerst 3nachten in SF en halen dan de Camper op dus 20 nachten met de camper. Wij vertrekken 5 sptember met een eerste overnachting richting Yosemite. Is het al toegestaan om in begin september door Death Valley te rijden met de Camper of moeten wij dan omrijden?
En ik ga met de voorbeeldroute aan de slag heb gelukkig nog even de tijd...bedankt alvast voor jullie feedback.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis franksusanne: Advies begin van route 1e reis USA

Of het mag door DV is afhankelijk van de camperverhuurder; dat moet je in hun voorwaarden nalezen. Bij Cruise America is het sowieso geen probleem, bij andere verhuurder kan het vanaf 1 september of vanaf 15 september toegestaan zijn.
Als je 20 dagen de camper hebt kun je wel de voorbeeldroute volgen.
Het is nog niet zover, maar lees je goed in wat betreft het reserveren van een camping in Yosemite.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer