Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Sassi: trip advies gevraagd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Sassi: trip advies gevraagd.
Als je zowel Seki als Yosemite wilt doen zou ik niet naar Tree Rivers heen en weer rijden. Voor de tweede nacht zou Grant Grove mooi zijn.
Kijk voor dat stuk eens in ons 2013-verslag.
Marianne
Kijk voor dat stuk eens in ons 2013-verslag.
Marianne
Ik denk dat Three rivers vanuit LV mischien wel teveel is, dus dan wordt het Bakersfield, en daarna langs Three rivers naar Grant Grove, dan pakken we de highlights mee (Sherman Tree enz).
Dag erna richting Yosemite, overnachting in Oakhurst o.i.d., en dan ook alleen maar de highlights meepakken.
Alleen highlight is veel te kort realiseer ik me wel. We kunnen in andere trip voor zulke parken meer tijd uittrekken omdat dan LV, GC , PAGe enz geen must meer is.
Ik kan ook een dag van Zion afhalen, of vanuit GC via Page (Horseshoe en antilope) doorrijden naar Bryce.
5-apr naar San Diego
6-apr San Diego (walvis spotten)
7-apr San Diego – Williams via Oatman
8-apr Williams - Grand Canyon (Village)
9-apr Grand Canyon - Page
10-apr Page - Bryce
11-apr Bryce – Zion (Springdale)
12-apr Zion - Zion (Springdale)
13-apr Zion - Las Vegas
14-apr Las Vegas
15-apr Las Vegas - door death valley naar Bakersfield
16-apr Bakersfield- Grant Grove
17 - apr Grant Grove - Yosemite (bijv Oakhurst)
18-apr Yosemite - SF
19-apr SF
20-apr SF
21-apr SF - Monterey of andere leuke plaats langs de kust
22-apr Monterey – Santa Barbara
23-apr Santa Barbara – LA
24-apr LA
25-apr LA
26-apr LA, 19.40 uur terugvlucht.
Dag erna richting Yosemite, overnachting in Oakhurst o.i.d., en dan ook alleen maar de highlights meepakken.
Alleen highlight is veel te kort realiseer ik me wel. We kunnen in andere trip voor zulke parken meer tijd uittrekken omdat dan LV, GC , PAGe enz geen must meer is.
Ik kan ook een dag van Zion afhalen, of vanuit GC via Page (Horseshoe en antilope) doorrijden naar Bryce.
5-apr naar San Diego
10-apr Page - Bryce
13-apr Zion - Las Vegas
14-apr Las Vegas
17 - apr Grant Grove - Yosemite (bijv Oakhurst)
18-apr Yosemite - SF
19-apr SF
20-apr SF
24-apr LA
25-apr LA
Ik ben er bijna uit, alleen denk ik toch nog een dag te kunnen pikken als ik vanuit GC vroeg wegga, en dan Page meepak om vervolgens door te rijden naar Bryce, dan kan ik nog 1 nacht ergens anders bij plakken.
Heeft iemand dat wel eens gedaan?
5-apr naar San Diego
10-apr Page - Bryce
13-apr Zion - Las Vegas
14-apr Las Vegas
17-apr Grant Grove - Yosemite (bijv Oakhurst)
18-apr Yosemite - SF
19-apr SF
20-apr SF
24-apr LA
25-apr LA
Heeft iemand dat wel eens gedaan?
5-apr naar San Diego
10-apr Page - Bryce
13-apr Zion - Las Vegas
14-apr Las Vegas
18-apr Yosemite - SF
19-apr SF
20-apr SF
24-apr LA
25-apr LA
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Page op doorreis zou kunnen maar je hebt dan ook minder tijd voor de GC en voor Bryce.
Ik vind Sequoia en Yosemite in je huidige route niet heel veel zin hebben. Je zou dat deel over kunnen slaan en meer tijd uit kunnen trekken voor Page, en misschien nog Monument Valley. En misschien nog een extra dag San Diego. Of tijd voor Joshua Tree. In april is DV ook mooi om wat eer tijd voor uit te trekken. Je kunt dan ene aantal wandelingen doen die je in de zomer niet kunt doen. Ga zeker even bij de pup fish in Salt Creek kijken.
Marianne
Ik vind Sequoia en Yosemite in je huidige route niet heel veel zin hebben. Je zou dat deel over kunnen slaan en meer tijd uit kunnen trekken voor Page, en misschien nog Monument Valley. En misschien nog een extra dag San Diego. Of tijd voor Joshua Tree. In april is DV ook mooi om wat eer tijd voor uit te trekken. Je kunt dan ene aantal wandelingen doen die je in de zomer niet kunt doen. Ga zeker even bij de pup fish in Salt Creek kijken.
Marianne
Ik zou ook DV over kunnen slaan, dit staat toch niet hoog op mijn lijstje, maar dacht er doorheen te rijden vanaf LV naar Sequoia/Kings.
Yosemite overslaan kan dan ook, zodat ik 2 dagen heb bij Seqouia/kings.
Yosemite overslaan kan dan ook, zodat ik 2 dagen heb bij Seqouia/kings.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Dv overslaan geeft je niet veel meer tijd bij Seki of Yosemite. Je moet er doorheen of omheen. Het zal met een stop altijd een rit van minimaal 6,5u zijn tot de zuidingang van Sequoia. Yosemite overslaan geeft je idd wel de tijd om Seki goed te bekijken.
Aan de andere kant ben je voor dit stuk heel afhankelijk van het weer en hoe de winter is geweest. Je kan nu niet zeggen hoe begaanbaar alles in Seki is.
San Diego - Williams van Oatman is ook een fikse rit, verkijk je daar niet op.Net als Monterey - Santa Barbara. Puur qua rit kan het als je onderweg niet veel stopt, wat jammer is, want er is zeker tussen Monterey en San Simeon best wat te zien als je een aantal keer even de auto verlaat.
Aan de andere kant ben je voor dit stuk heel afhankelijk van het weer en hoe de winter is geweest. Je kan nu niet zeggen hoe begaanbaar alles in Seki is.
San Diego - Williams van Oatman is ook een fikse rit, verkijk je daar niet op.Net als Monterey - Santa Barbara. Puur qua rit kan het als je onderweg niet veel stopt, wat jammer is, want er is zeker tussen Monterey en San Simeon best wat te zien als je een aantal keer even de auto verlaat.
Inderdaad, de Kings Canyon Scenic Byway opende verleden jaar op 24 april. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat volgend jaar weer zo is, maar de site van de NPS zegt:
Bron.
In theorie ben jij dan dus te vroeg om Kings Canyon te bezoeken. In dat geval heb je alweer minder tijd voor SeKi nodig en is een bezoek aan Yosemite wel weer interessant. Ik zou het echt nog open laten. Je gaat nu eenmaal vroeg in het seizoen dus je bent afhankelijk van de lengte en hevigheid van de winter.
This road generally opens the fourth Friday in April
Bron.
In theorie ben jij dan dus te vroeg om Kings Canyon te bezoeken. In dat geval heb je alweer minder tijd voor SeKi nodig en is een bezoek aan Yosemite wel weer interessant. Ik zou het echt nog open laten. Je gaat nu eenmaal vroeg in het seizoen dus je bent afhankelijk van de lengte en hevigheid van de winter.
Groetjes,
Daniel
Daniel
Ohh ok, dat is inderdaad even afwachten, maar de Seqouia bomen zijn wel te bewonderen ondanks eventuele wegafzettingen?
Jazeker. De meeste grote bomen staan in Sequoia NP, niet in Kings Canyon NP. De hoofdwegen daar zullen vrijwel allemaal open zijn rond die tijd. De Crescent Meadow Road zal wel nog gesloten zijn en da's jammer. Ik zei het ook meer zodat je beseft dat meerdere dagen in Sequoia dan misschien niet de beste optie is.
Je kunt nog steeds prachtige bomen zien zoals de General Sherman Tree, General Grant Tree en vele andere mooie exemplaren, zoals aan de Congress Trail of de Big Trees Trail.
Succes1
Je kunt nog steeds prachtige bomen zien zoals de General Sherman Tree, General Grant Tree en vele andere mooie exemplaren, zoals aan de Congress Trail of de Big Trees Trail.
Succes1
Groetjes,
Daniel
Daniel
Ik denk dat ik het zo gaat houden, dan kan ik voor hotels gaan kijken.
Hotels boek ik zoveel mogelijk met annuleringsoptie dus kan ik hier en daar altijd nog improviseren. Als ik ergens te weinig tijd heb dan is het niet anders, meer reden om ooit nog eens terug te gaan.
San Diego en GC village heb ik al geboekt.
Ik ben alle forumleden erg dankbaar voor alle adviezen en tips.
5-apr naar San Diego
7-apr San Diego – Williams (even onderweg in Oatman kijken)
9-apr Grand Canyon – Page
10-apr Page – Bryce
13-apr Zion - Las Vegas
14-apr Las Vegas
18-apr Yosemite – SF
19-apr SF
20-apr SF
21-apr SF – Monterey/Cambria of andere leuke plaats langs de kust
22-apr Monterey/Cambria – ??? laat ik open
23-apr ??? – LA
24-apr LA
25-apr LA
Hotels boek ik zoveel mogelijk met annuleringsoptie dus kan ik hier en daar altijd nog improviseren. Als ik ergens te weinig tijd heb dan is het niet anders, meer reden om ooit nog eens terug te gaan.
San Diego en GC village heb ik al geboekt.
Ik ben alle forumleden erg dankbaar voor alle adviezen en tips.
5-apr naar San Diego
7-apr San Diego – Williams (even onderweg in Oatman kijken)
9-apr Grand Canyon – Page
10-apr Page – Bryce
13-apr Zion - Las Vegas
14-apr Las Vegas
18-apr Yosemite – SF
19-apr SF
20-apr SF
21-apr SF – Monterey/Cambria of andere leuke plaats langs de kust
22-apr Monterey/Cambria – ??? laat ik open
23-apr ??? – LA
24-apr LA
25-apr LA
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er staan ook veel sequoia's in Kings Canyon, zoals de General Grant Tree. Bij weinig tijd is de Grant Grove een mooi alternatief voor Sequoia NP; je parkeert vlak naast de grove en met een korte wandeling zie je de op een na grootste boom ter wereld en veel andere enorme bomen.Mrvanilla schreef:Jazeker. De meeste grote bomen staan in Sequoia NP, niet in Kings Canyon NP.
Kijk eens in ons 2013- en 2017-verslag voor beide parken.
Marianne
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Ik zou op 7 juli óf eerder stoppen, óf doorrijden naar de Grand Canyon.
Als je eerder stopt kun je Joshua Tree NP nog meepikken. Als je daar niet naar toe gaat zou ik doorrijden tot de Grand Canyon aangezien Williams - Grand Canyon maar een uur rijden is. Dan win je weer een dag die je elders in kunt zetten, bv. Sequoia/Kings.
Als je eerder stopt kun je Joshua Tree NP nog meepikken. Als je daar niet naar toe gaat zou ik doorrijden tot de Grand Canyon aangezien Williams - Grand Canyon maar een uur rijden is. Dan win je weer een dag die je elders in kunt zetten, bv. Sequoia/Kings.
Waarom kies je voor een overnachting in Williams als ik vragen mag? Zelf zou ik eerder voor een plaats meer in het midden doen tussen San Diego en de Grand Canyon in zoals Needles of Kingman? Je zou dan vanaf San Diego eerst Joshua tree rustig bezoeken en dan vanuit Needles/Kingman vroeg in de ochtend naar de Grand Canyon rijden zodat je daar de middag en zonsondergang nog meemaakt.
Ja kan misschien ook wel, dacht die dag kilometers te maken zodat ik de dag erna eerder bij GC ben, dag die dag de dag erna GC en dan naar Page, maar iets later bij GC is misschien ook wel voldoende.
Vanaf welke kant Joshua ingaan?
Vanaf het noorden?
Vanaf welke kant Joshua ingaan?
Vanaf het noorden?
Als je vroeg uit Needles/Kingman vertrekt heb je redelijk wat tijd om wat uitzichtpunten te bekijken rondom de rim. Voor zonsondergang zou je bijvoorbeeld bij Yavapai point kunnen gaan zitten. De dag dat je van de GC naar Page gaat kom je nog Desert Tower tegen, ook leuk om even te stoppen!
Omdat je vanaf LA komt zou ik kiezen om voorbij Yucca Valley of Twentynine Palms het park binnen te gaan (het noorden). Dan kan je alles bezoeken en dan via de noord ingang er weer uit. Dit scheelt een stuk omrijden. Daarna pak je de CA-62 en US95 om richting Needles/Kingman te gaan. In het noordelijke stuk van het park zitten ook bijna alle bezienswaardigheden. Zelf zijn we deze keer via de zuid ingang gegaan maar dan moet je nog best een stuk rijden voor dat je bij het eerste punt uit komt om wat te bekijken.Sassi schreef: Vanaf welke kant Joshua ingaan?
Vanaf het noorden?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 22 Reacties
- 6489 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-