Achtergrond: ikzelf ben met een maatje in 2005 op 30 dagen tijd met een RV van San Francisco naar NYC gereden. Héél weinig budget, héél weinig gezien. Nu is het budget wel iets groter, en willen mijn vriendin en ik het Zuidwesten met ons 2 bezoeken. Het klassieke kaart-tegen-de-muur-en-post-its-plakken hebben we al gehad, en een vage route is ontstaan. Nu is de vraag of dit doenbaar is (naar onze mening van wél).
Ik ben bekend met het klassieke Amerikareis-probleem. "X dagen voor de hele reis?? Je kan wel X dagen doorbrengen in LA en dan nog heb je niet alles gezien!". Je kan nu eenmaal niet alles zien. Het is veel, maar haalbaar denken we. Belangrijk te weten is dat we niets hebben met de grote steden zoals SF of LA, gewoon even over de Golden Gate en het Hollywood sign zien en we zijn tevreden. Ik hou van lange autoritten (ik draai mijn hand niet om voor Zuiden van België tot Leeuwarden en retour op een dag, of een enkeltje België-Milaan). Van autorijden in Amerika is me vooral het relax verkeer bijgebleven, dus dat zou moeten lukken. We gaan voor een Intermediate SUV, en hotels. We zijn ook geen fervente hikers, we gaan vooral voor het windshield 'WAAAW' effect, het bizarre eten, en de occasionele smartphone foto.
Stopplaatsen van een dag zijn de Grand Canyon (wandeltocht en helikoptervlucht), Yellowstone (bezoek Old Faithful en Yellowstone Lake), Las Vegas (uitstap Hoover Dam, schieten op de schietbaan, en flaneren op de Strip), en de laatste dag in LA (decompressie voor het vertrek, eventueel wat shoppen als er nog zin én geld is).
Wat denken we?