Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Sassi: trip advies gevraagd.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Sassi
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Sassi: trip advies gevraagd.

Bericht door Sassi »

Goedenmorgen,

Ik wil graag van jullie ervaring gebruik maken. :thumbup:
Van 5 - 26 april maken wij onze 1e trip naar het zuidwesten, en rijden tegen de klok in.
Na LA gaan we naar San Diego en dan willen wij richting de Grand Canyon en daarna, Page, Monument Valley, Bryce, Zion, Area 51, Las Vegas, Seqouia, Yosemite en enkele dagen San Francisco om af te sluiten, en dan naar LA om weer naar huis te vliegen.
LA heb ik al 3 nachten geboekt, en dan 2 nachten San Diego, maar het stuk van San Diego naar ergens in de buurt van de Grand Canyon is 500 KM, en duurt volgens maps 7-8 uur.
Nu vermoed ik dat deze rit te lang is, maar weet niet echt iets ertussen, heeft iemand hier een tip voor, of zou het wel te doen zijn?
Na deze keuze kan ik weer verder met plannen. :-)
GinnyUSA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Sassi: trip advies gevraagd.

Bericht door GinnyUSA »

Hoeveel dagen wil je besteden aan het stuk tussen San Diego en de Grand Canyon? Er is erg veel moois te zien namelijk.
Sassi
Amerika-ontdekker

Bericht door Sassi »

Hoi,
Nou maximaal 1 nachtje, maar ik kan niet echt iets vinden wat is daartussen zou moeten doen wat mij aanspreekt.
Al geloof ik dat er wel iets is, misschien Joshua?
Al die andere plekken daarna daar heb ik wel een beeld bij, al weet ik nog niet hoelang ik waar moet blijven wat dagvullend is, zeg maar.
Best wel lastig dat plannen, maar wel leuk om te doen hoor.
Ik vind het best lastig om te bepalen hoelang je ergens voor nodig heb en of ik dan op een bepaalde plek moet overnachten of na die bezienswaardigheden door rijden naar de volgende en daar slapen.
Sentinel
Amerikafan

Bericht door Sentinel »

Als ik je wensen zo zie het het voor 21 dagen behoorlijk enthousiast.
Tel de overnachtingen al maar snel op van de wensen
3 LA + 2 San Diego +3 (Page, momument valley, Bryce) + 2 LV + 2 Zion + 2 yosemite + 3 SF + 2 Highway 1= 19 nachten
Dan blijven er er paar nachten over voor alles tussendoor.

Maak een globe dag planning zoals je denkt hem te willen rijden. Dan kom je er snel achter of het haalbaar is en waar de bottlenecks zitten.

En tussen San Diego en de Grand Canyon zitten behoorlijk mooie/bijzondere stukken en plekken.
Salton sea, Joshua tree NP, Route 66. Als je de zuidelijke route neemt zie ik in mijn snelle zoekmodes dat ook daat mooie plekken tussen zitten.

Is dit de eerste keer Amerika? Onderschat (of eigenlijk overschat) de gemiddelde snelheid niet. Je bent langer onderweg dan dat je denkt.
GinnyUSA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door GinnyUSA »

Joshua Tree is inderdaad een mogelijkheid. Ook Anza-Borrego, Salton Sea, Indian Canyons, Aerial tramway, etcetera is allemaal leuk om te bezoeken in dat hoekje. Dit is allemaal nog meer in de buurt van San Diego en wat verder van de Grand Canyon.
Ook een mogelijkheid is om via Phoenix naar het noorden te rijden, ook met die route heb je genoeg om een aantal weken te vullen aan bezienswaardigheden.

Heb je al reisverslagen gelezen van mensen die ongeveer jouw route doen? Dan krijg je een beeld van wat er te doen is en hoeveel tijd mensen daar ongeveer aan besteden. Kan erg nuttig zijn.
Wat ook kan helpen is om hier je eerste routeplannen neer te zetten, dan kunnen mensen aan de hand daarvan tips geven.,
Sassi
Amerika-ontdekker

Bericht door Sassi »

Hoi Sentinel en Ginny,
Superbedankt voor jullie reacties.
Ik heb al uren lopen struinen in de forums, maar blijf het lastig vinden, maar we komen er wel.
Ik ga wel beginnen met jullie adviezen alvast te volgen, en mijn lijst in te korten.
Bryce haal ik er voorlopig uit, en ik ga een van de voorbeelden van jullie bekijken voor na San Diego.
En ik ga een dagenplan maken en die ter advies posten, zal ik daar een nieuwe topic voor beginnen of in deze plaatsen?
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Hierbij de link naar een eerder topic over de route van San Diego naar de Grand Canyon, daar heb ik een uitgebreide route in geplaatst. Misschien doe je daar nog ideeën uit op.
Topic: viewtopic.php?t=1323
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Sassi
Amerika-ontdekker

Bericht door Sassi »

Bedankt Markro, daar ga ik even kijken.

Ik heb een overzicht gemaakt per dag, en wil daar graag advies over. Is dat een probleem om in een nieuwe topic te zetten?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Een nieuw topic is niet handig, het is dezelfde reis, dus gewoon hieronder plaatsen.

Heb je al eens naar de voorbeeldroute gekeken? Dat is een route die nèt in 3 weken te doen is, en jullie voegen daar nog iets aan toe (terwijl ik parken als Joshua Tree en Death Valley die in die periode prettig zijn weer mis). Dus kijk goed wat je mee wilt nemen en wat je overal wilt doen.
Reisverslagen lezen is een goede voorbereiding. De NPS-sites en http://www.ontdek-amerika.nl zijn ook mooie sites ter voorbereiding.

Marianne
Sassi
Amerika-ontdekker

Bericht door Sassi »

Nou, mijn eerste opzetje is deze. Ik heb wel het idee dat ik wat moet schuiven.
Area 51 gaat er uit denk ik, al vind mijn vrouw dat erg leuk.

• Do 05 april 13:00 uur: Aankomst LAX, auto halen, naar hotel (Enoco lodge Glendale), Hollywoodsign foto en Sunset strip
• Vr 06 april: Venice beach, Santa Monica pier
• Za 07 april: ?? (misschien Rodeo drive en Hollywood boulevard) + ??
• Zo 08 april: Warner Bros Studio tour, daarna richting San Diego
• Zo 08 april: Hotel (Good nite inn), s’avonds Gaslamp Quarter
• Ma 09 april: Walvis spotten, Oldtown park en ???
• Di 10 april: Richting Grand Canyon en nachtje ???
• Wo 11 april: Lower Grand Canyon
• Do 12 april: lower Grand Canyon naar Monument valley
• Vr 13 april: Monument valley dan richting Page
• Za 14 april: Page (Antilope en Horseshoe), Savonds richting Zion
• Zo 15 april: Zion
• Ma 16 april: Van Zion via Area 51 naar las Vegas
• Di 17 april: Las Vegas
• Wo 18 april: Las Vegas
• Do 19 april: Vanuit Las Vegas door Death valley richting Sequoia
• Vr 20 april: Sequoia
• Za 21 april: Yosemite
• Zo 22 april: Yosemite dan richting SF
• Ma 23 april: SF
• Di 24 april: SF
• Wo 25 april: SF
• Do 26 april: Sf richting LA, Auto inleveren en terugvlucht 19:40 uur.
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Area 51 kun je niet bezoeken. Ja, je kunt tot aan de borden Area 51 rijden, daar een foto van maken en weer omdraaien, maar dat is het ook wel.

Ik denk dat je route te veel van het goede is.
Daarnaast is het de vraag of in de periode dat je gaat parken als Yosemite en Sequoia makkelijk bereikbaar zijn. De Tioga Pass en Glacier Road zijn waarschijnlijk nog dicht en ook enkele wegen in Sequoia zullen nog niet bereikbaar zijn. Sowieso heb je nu te weinig tijd voor Sequoia.
Wat bedoel je met Lower Grand Canyon? Ik neem aan de south rim?
Dan de laatste dag van SF naar Los Angeles, de snelste route is 5 uur en 41 minuten en dat is zonder files. Je moet voor een internationale vlucht 3 uur van te voren inchecken, dus dan zou je vroeg moeten vertrekken wil je nog een beetje genieten.

San Diego of Sequoia/Yosemite eruit halen zou al heel wat schelen. Zijn de hotels nog annuleerbaar?

Voorstel:
• Do 05 april 13:00 uur: Aankomst LAX, auto halen, naar hotel (Enoco lodge Glendale), Hollywoodsign foto en Sunset strip
• Vr 06 april: Venice beach, Santa Monica pier
• Za 07 april: ?? (misschien Rodeo drive en Hollywood boulevard) + ??
• Zo 08 april: LA - Kingman (Via Joshua Tree NP)
• Ma 09 april: Kingman - Grand Canyon (via route 66)
• Di 10 april: Grand Canyon
• Wo 11 april: Grand Canyon - Monument Valley
• Do 12 april: Monument valley - Page
• Vr 13 april: Page - Zion
• Za 14 april: Zion NP
• Zo 15 april: Zion NP - Las Vegas (via Valley of Fire SP)
• Ma 16 april: Las Vegass
• Di 17 april: Las Vegas
• Wo 18 april: Las Vegas - Sequoia NP
• Do 19 april: Sequoia NP
• Vr 20 april: Sequoia NP - Yosemite NP
• Za 21 april: Yosemite NP
• Zo 22 april: Yosemite NP - SF
• Ma 23 april: SF
• Di 24 april: SF
• Wo 25 april: SF - Los Angeles
• Do 26 april: Los Angeles

Alternatief zou je ook de eerste dagen Los Angeles aan het einde kunnen plakken.
Laatst gewijzigd door MichelH op 19 sep 2017, 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Christian
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Christian »

Ik zou LA op het laatst doen ipv als eerste. Dit ivm de jetlag die je gaat hebben in de vorm dat je rond een uur of 4:00 / 5:00 smorgens wakker zult zijn. Je kan dan toch niet heel veel doen daar en moet je wachten tot LA "open" gaat. Je kan die tijd juist goed gebruiken om naar San Diego te rijden en onderweg boodschappen te doen. Je komt dan nog redelijk vroeg op de dag aan in SD en kan daar je dag beginnen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Jammer dat je een retour LA hebt; eindigen in SF was wel zo handig geweest. De dagen LA op het laatst doen is niet zo gek; dan heb je een buffer voor als het ergens iets uit mocht lopen. Sowieso niet op de dag van je vlucht nog van SF naar LA rijden, dat lijkt me niet zo verstandig. Ik zou een dag minder uittrekken voor SF; twee volle dagen is al heel mooi, en dan een nacht langs de kustroute toevoegen.
Nogmaals; kijk eens naar de voorbeeldroute.
Met de tijd die jullie hebben is een volle dag GC niet nodig. Rij van San Diego naar bijvoorbeeld Kingman, en dan de volgende nacht naar de GC. Overnacht bij voorkeur in het park, zie daarvoor http://www.grandcanyonlodges.com. Als er nu niets betaalbaars is check dan regelmatig de site voor annuleringen en boek zodra je iets ziet.
Sassi schreef:Wo 18 april: Las Vegas
• Do 19 april: Vanuit Las Vegas door Death valley richting Sequoia
• Vr 20 april: Sequoia
• Za 21 april: Yosemite
• Zo 22 april: Yosemite dan richting SF
Schrijf het eens uit in de van/naar vorm zodat je ziet wat de rijdagen zijn en waar je een volle dag hebt.
Dus zo:
19 april: Vanuit Las Vegas door Death Valley richting Sequoia (bijvoorbeeld Ridgecrest)
20 april: Ridgecrest - Sequoia (waar wil je overnachten?)
21 april: Sequoia - Yosemite
22 april: Yosemite dan richting SF

zo zie je beter dat je eigenlijk geen tijd hebt voor Sequoia en Yosemite. Je zou Sequoia over kunnen slaan en meteen doorrijden van Ridgecrest (of een andere stop) naar bijvoorbeeld Oakhurst.
Een dag minder LV en dan een overnachting in DV zou ook mooi zijn. Kijk bijvoorbeeld eens naar Stovepipe Wells.

En reken je niet rijk: 8 april staat dubbel in je route.

Marianne
Sassi
Amerika-ontdekker

Bericht door Sassi »

Zoooo, ben echt blij met jullie adviezen, klinkt allemaal wel logisch als je het zo leest.
Hotels waren inderdaad te cancellen, doe ik altijd wel zo boeken.
Ga gelijk naar San Diego, en La als laatste, voelt inderdaad prettiger.
Waar eerst geen plek was in GC village vond ik nu voor 1 nacht een kamer met douche, dus gelijk vastgelegd en south rim bedoelde ik inderdaad.
Sequoia en Yosemite wil ik eigenlijk wel graag heen, heb een 4x4 gehuurd, misschien dat dat iets scheelt met de wegen. Dus die 2 ga ik toch wel inplannen ten koste van 1 nacht minder LV en SF. Area 51 skip ik ook.
Redenenen genoeg om een keer terug te gaan denk ik dan maar zo.
Hotel SD heb ik verzet naar de 1e 2 nachten.
Hieronder de eerste opzet voor de eerste dagen, , en ik ga morgen weer verder en heb er weer zin in, had het even links laten liggen een paar weken omdat ik onzeker was over de route. Dit begin voelt al beter. :)

• Do 05 april: 13:00 uur aankomst LAX, auto halen, richting San Diego (Hotel Good nite inn), s'avonds Gaslamp Quarter.
• Vr 06 april: S'ochtends Walvisspotten, smiddags Olttown park bekijken, dag volmaken.
• Za 07 april: S'ochtends vertrekken richting ?? (Kingman, of een van jullie andere voorbeelden ??? even verzinnen nog waar te overnachten)
• Zo 08 april: Sóchtends richting GC, Bright Angel Lodge voor 1 nacht, rest van de dag GC.
• Ma 09 april: Vertrek GC, richting Page voor Antilope canyon en Horseshoe, sla monument Valley jammer genoeg maar over, of??
• Di 10 april:
• Wo 11 april:
• Do 12 april:
• Vr 13 april:
• Za 14 april:
• Zo 15 april:
• Ma 16 april:
• Di 17 april:
• Wo 18 april:
• Do 19 april:
• Vr 20 april:
• Za 21 april:
• Zo 22 april:
• Ma 23 april:
• Di 24 april:
• Wo 25 april:
• Do 26 april:
Sassi
Amerika-ontdekker

Bericht door Sassi »

Hoi,
Ik zit nog met een paar dingetjes,
Kan niet echt kiezen wat 7 april te doen, tussen SD en GC, en waar te over nachten.
Ook al zijn veel wegen afgesloten bij Sequoia en Yosemite, willen we daar toch heen en zien wat er te zien valt, dus eigenlijk tussen LV en SF willen we door Death Valley, Sequoia en Yosemite naar SF. Ik kan alleen niet echt beslissen waar te verblijven in die dagen.
Verder heb ik het idee dat ergens een dag extra moet nemen tussen SD en LV, misschien 2 dagen Bryce? Dan schuift alles op en hebben we 4 dagen om van LV naar SF te komen.
We willen hier en daar wel wandelingen maken in enkele parken, maar geen hikes van 4-5 uur, dus de kortere.

• Do 05 april 13:00 uur: Aankomst LAX, auto halen, dan richting San Diego (Hotel Goodnight Inn), s’avonds Gaslamp Quarter
• Vr 06 april: SD: Walvis spotten, Oldtown park en dag volmaken.
• Za 07 april: S’ochtends richting ??? Hotel waar ??, ik denk al flink richting GC
• Zo 08 april: S’ochtends naar Bright Angel Lodge in GC village, heel de dag GC.
• Ma 09 april: S’ochtends naar monument valley, begin avond richting Page, hotel??
• Di 10 april: S’ochtends Upper of lower antelope (weet nog niet welke) en horseshoe, en begin avond richting richting Bryce, hotel in Bryce??
• Wo 11 april: Heel de dag Bryce, begin avond richting Zion (Springdale)
• Do 12 april: Heel de dag Zion, ergens in de avond richting Las Vegas, hotel ??
• Vr 13 april: Las Vegas
• Za 14 april: Las vegas
• Zo 15 april:
• Ma 16 april:
• Di 17 april:
• Wo 18 april:
• Do 19 april:
• Vr 20 april: SF
• Za 21 april: SF
• Zo 22 april: SF
• Ma 23 april: Ik denk Monterey, Niks doen, misschien dit: https://www.roaringcamp.com/
• Di 24 april: La
• Wo 25 april: LA
• Do 26 april: LA, en om 19:40 uur retourvlucht
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het blijft lastig in die periode omdat het weer erg onzeker is. Als je wel naar Sequoia en Yosemite wilt zou ik voor Bryce geen 2 nachten uittrekken. Met 1 overnachting heb je een middag en ochtend; dat is echt voldoende als je geen lange wandelingen wilt maken. Misschien wel meer tijd nemen voor Zion: daar zal het qua temperatuur aangenamer zijn dan in Bryce.
Eem voorzet:

5-apr naar San Diego
6-apr San Diego
7-apr San Diego - Twentynine Palms of Needles (via Joshua Tree)
8-apr Twentynine Palms - Grand Canyon
9-apr Grand Canyon - Monument Valley
10-apr Monument Valley - Page
11-apr Page - Bryce
12-apr Bryce - Zion (overnachten in Springdale)
13-apr Zion
14-apr Zion - Las Vegas
15-apr Las Vegas
16-apr Las Vegas - Death Valley (overnachten in Stovepipe Wells, Panamint Springs of bijvoorbeeld Lone Pine)
17-apr Death Valley - Three Rivers
18-apr Three Rivers - Grand Grove
19-apr Grand Grove - Yosemite
20-apr Yosemite
21-apr Yosemite - SF
22-apr SF - SF
23-apr SF - Cambria
24-apr Cambria - LA
25-apr LA
26-apr LA

Misschien ergens een dag minder als je een extra dag LA wilt hebben? Jullie voorstel om in 1 dag van de GC via MV naar Page te rijden vind ik geen goed plan. Je hebt dan te weinig tijd voor de GC en MV moet je zien bij zonsondergang. Dus blijf daar slapen. Eventueel zou je de overnachting in Page over kunnen slaan (Antelope Canyon en Horseshoe Bend kun je onderweg meepakken).

Je kunt de overnachting tussen SF en de GC open laten, maar hou er rekening mee dat er tussen 29palms en Needles niets is.

Marianne
Sassi
Amerika-ontdekker

Bericht door Sassi »

Ik kom zo wel steeds dichterbij gelukkig :D :thumbup:

Nee in 1 dag van GC naar MV naar Page is teveel denk ik ook.
Bij MV slapen en dan onderweg naar Bryce Antilope en horse4shoe meepakken vind ik eigenlijk ook wel een goed idee.
Zou dat het beste zijn om hier te overnachten? http://www.booking.com/Share-WSSKrd
Wel prijzig, maar wel vlakbij MV.

Ik zit bijna te denken om in 1 x door te rijd van SD naar GC, het is op een zaterdag, misschien rustiger op de weg, wij vinden rijden wel leuk, , Zuid Frankrijk deed ik ook wel eens in 1 x, dan heb ik meer tijd bij de GC, want ik heb nog steeds geen voorstelling wat te doen tussen SD en GC.
En misschien Zion 1 dag minder, dan heb ik een extra dag in SF.

Nog een paar beslissingen en ik kan een beetje hotels gaan boeken, ben nou al zenuwachtig voor die reis whahaha.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Dat hotel is Gouldings Lodge; dat kan. Kijk voor prijzen ook rechtstreeks bij het hotel (via www.gouldings.com), wie weet zie je dan andere prijzen (lijkt inderdaad goedkoper, ik zie een kamer met 2 queens voor 143 dollar, daar moet nog wel tax bij). Kijk ook eens naar AAA-rates; daar kun je als ANWB-lid gebruik van maken.
En kijk ook eens naar een cabin op Gouldings Campground, die zijn ook leuk (maar wel eenvoudig). Zie ons 2008-verslag daarvoor. Daar zit je voor 153 dollar incl tax.

Dit jaar hebben we bij de San Juan Inn in Mexican Hat overnacht. Wel iets verder rijden.
Ik zou zelf in jullie geval MV overslaan om wat meer rust in de route te krijgen. Of sla Sequoia over en trek meer tijd uit voor Utah.

Van San Diego naar de GC lijkt me wel heel erg ver. Heb je al naar hotels gekeken daar? Dat zou ik zo snel mogelijk doen. Desnoods leg je meer nachten vast en annuleer je later een nacht. Je zou ook tot aan Williams kunnen rijden. Onderweg kun je een stuk route 66 meenemen. Verder had ik Joshua Tree al genoemd; dat spreekt je niet aan?

Ik zie dat ik Grand Grove schreef; dat moet Grant Grove zijn. Zie daarvoor ons 2013-verslag.

Marianne
Sassi
Amerika-ontdekker

Bericht door Sassi »

Na aardig wat puzzelen en andere trips vergelijken kwam ik nu tot deze planning.

5-apr naar San Diego
6-apr San Diego (walvis spotten)
7-apr San Diego – Williams via Oatman
8-apr Williams - Grand Canyon (Village)
9-apr Grand Canyon - Page
10-apr Page - Bryce
11-apr Bryce – Zion (Springdale)
12-apr Zion - Zion (Springdale)
13-apr Zion - Las Vegas
14-apr Las Vegas
15-apr Las Vegas - door death valley naar Bakersfield of Three rivers
16-apr Dagje Sequoia , overnachting Three rivers
17 –apr Three rivers - Yosemite
18-apr Yosemite - SF
19-apr SF
20-apr SF
21-apr SF - Monterey of andere leuke plaats langs de kust
22-apr Monterey – Santa Barbara
23-apr Santa Barbara – LA
24-apr LA
25-apr LA
26-apr LA, 19.40 uur terugvlucht.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Mooie route!

15 april helemaal naar Three Rivers is in mijn optiek wat te veel van het goede. Ik zou maximaal tot Bakersfield rijden. Je hebt anders echt weinig tijd voor Death Valley.

Afhankelijk van je plannen zou ik kiezen voor óf SeKi (Sequoia NP en Kings Canyon NP), óf Yosemite. Nu is het voor beide wat kort. Persoonlijk zou ik dan gaan voor SeKi, omdat het daar wat rustiger is. Aan de andere kant is er een risico dat de Kings Canyon Scenic Byway dicht is waardoor je dan weer te veel tijd hebt daar.

Ik kan me ook voorstellen dat Yosemite een must is. Misschien kun je het ook open laten en vlak van te voren bepalen wat je gaat doen.
Groetjes,
Daniel
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer