Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis irmal: Help! meivakantie naar Californië.
Reis irmal: Help! meivakantie naar Californië.
Hallo allemaal, graag jullie hulp.
Wij willen met onze jongens (18 en 19 jaar) in de meivakantie naar West-Amerika.
We willen heen vliegen op zaterdag 28/4 en terug op zaterdag 12/5. Niet erg lang voor Amerika, maar het is voor het eerst dat we de jongens een reis buiten Europa willen geven, dus moet wel speciaal worden. -:) In ieder geval willen zij graag een park bij LA bezoeken, Las Vegas, Grand Canyon. Tja, en verder zijn we echt een beetje aan het kijken wat in het schema past.
Bijvoorbeeld:
LA
Sedona
GC
LV
DV
Yosemite (als dit kan in deze periode??)
SFO
Dit is in het kort het rondje. Dan zouden we heen vliegen LAX en terug vanaf SFO. Ons lijkt alleen de afstand tussen LAX en GC erg ver? En minder aantrekkelijk qua route? Ook het stuk tussen Las Vegas en Yosemite is lang en niet de moeite waard?
Kunnen we dan beter Yosemite en SFO overslaan en beter qua tijd dan Bryce en Zion toevoegen? Alhoewel SFO ons fantastisch lijkt. Of LA helemaal schrappen en de vlucht naar Phoenix heen? We zien het ook niet zitten om vreselijk door te moeten racen om alles in twee weken te proppen?
Wie heeft voor ons in deze periode een advies? Een mooie afwisselende reis waarin we de highlights zien, maar wel genoeg lucht om te kunnen relaxen.
Ik snap dat alles heel persoonlijk is, maar misschien wat tips/suggesties zodat wij onze keuze kunnen maken ...
Het gaat voor nu vooral om het reserveren van de vlucht. Doen we LAX heen, SFO terug? Of LAX heen, Las Vegas terug? Of misschien zelfs Phoenix heen en SFO terug?
Alle tips en suggesties zijn welkom, alvast bedankt allemaal!!
Wij willen met onze jongens (18 en 19 jaar) in de meivakantie naar West-Amerika.
We willen heen vliegen op zaterdag 28/4 en terug op zaterdag 12/5. Niet erg lang voor Amerika, maar het is voor het eerst dat we de jongens een reis buiten Europa willen geven, dus moet wel speciaal worden. -:) In ieder geval willen zij graag een park bij LA bezoeken, Las Vegas, Grand Canyon. Tja, en verder zijn we echt een beetje aan het kijken wat in het schema past.
Bijvoorbeeld:
LA
Sedona
GC
LV
DV
Yosemite (als dit kan in deze periode??)
SFO
Dit is in het kort het rondje. Dan zouden we heen vliegen LAX en terug vanaf SFO. Ons lijkt alleen de afstand tussen LAX en GC erg ver? En minder aantrekkelijk qua route? Ook het stuk tussen Las Vegas en Yosemite is lang en niet de moeite waard?
Kunnen we dan beter Yosemite en SFO overslaan en beter qua tijd dan Bryce en Zion toevoegen? Alhoewel SFO ons fantastisch lijkt. Of LA helemaal schrappen en de vlucht naar Phoenix heen? We zien het ook niet zitten om vreselijk door te moeten racen om alles in twee weken te proppen?
Wie heeft voor ons in deze periode een advies? Een mooie afwisselende reis waarin we de highlights zien, maar wel genoeg lucht om te kunnen relaxen.
Ik snap dat alles heel persoonlijk is, maar misschien wat tips/suggesties zodat wij onze keuze kunnen maken ...
Het gaat voor nu vooral om het reserveren van de vlucht. Doen we LAX heen, SFO terug? Of LAX heen, Las Vegas terug? Of misschien zelfs Phoenix heen en SFO terug?
Alle tips en suggesties zijn welkom, alvast bedankt allemaal!!
-
IngridZw
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Help! meivakantie naar californie
Leuk dat jullie volgend jaar naar Amerika reizen met de kids. Wordt vast geweldig. Wat betreft de route: je zei zelf al dat er meerdere opties zijn. Het ligt eraan waar jullie voorkeur ligt. Ik heb 3 voorbeelden voor een route wat jullie kan helpen maar waar eventueel nog wat aan gesleuteld kan worden.
Route 1 incl. Yosemity, Las Vegas, San Francisco en Los Angeles
1 – naar Phoenix
2- Phoenix – Grand Canyon via Sedona
3 – Grand Canyon – Las Vegas
4 – Las Vegas
5– LV – Lone Pine/Bishop via Death Valley
6 – Lone Pine/Bishop – Yosemity (als de Tioga Pas open is anders eventueel via de Sonora Pas)
7– Yosemity’
8– Yosemity – San Francisco
9 – San Francisco
10 – SF – Montery
11 – Monterey – Pismo Beach
12 – Pismo Beach – Los Angeles
13 – LA
14 – LA – terug
Route 2 zonder LA
1 – naar Phoenix
2- Phoenix – Sedona
3 – Sedona – Grand Canyon
4 – GC – Page
5 – Page –Bryce NP
6 – Bryce – Zion
7 – Zion
8 – Zion – Las Vegas
9 – LV – Sequoia NP (lange rit eventueel nog een tussenovernachting)
10 – Sequoia NP
11 – Sequoia–NP- Monterey (of rechtstreeks naar San Francisco)
12 – Monterey – San Francisco
13 – SF
14 – SF – terug
Route 3 de meest rustigste en meer tijd voor de steden maar zonder San Francisco
1 – naar LA
2 - LA
3 – LA
4 – LA -Kingman/Needles via Joshua NP
5– Kingman/Needles – Grand Canyon
6 – Grand Canyon – Monument Valley’
6 – MV – Page
7 – Page
8 – Page – Bryce
9 – Bryce - Zion
10 – Zion
11 – Zion – Las Vegas
12– Las Vegas
13 – Las Vegas
14 - LV - terug
Route 1 incl. Yosemity, Las Vegas, San Francisco en Los Angeles
1 – naar Phoenix
2- Phoenix – Grand Canyon via Sedona
3 – Grand Canyon – Las Vegas
4 – Las Vegas
5– LV – Lone Pine/Bishop via Death Valley
6 – Lone Pine/Bishop – Yosemity (als de Tioga Pas open is anders eventueel via de Sonora Pas)
7– Yosemity’
8– Yosemity – San Francisco
9 – San Francisco
10 – SF – Montery
11 – Monterey – Pismo Beach
12 – Pismo Beach – Los Angeles
13 – LA
14 – LA – terug
Route 2 zonder LA
1 – naar Phoenix
2- Phoenix – Sedona
3 – Sedona – Grand Canyon
4 – GC – Page
5 – Page –Bryce NP
6 – Bryce – Zion
7 – Zion
8 – Zion – Las Vegas
9 – LV – Sequoia NP (lange rit eventueel nog een tussenovernachting)
10 – Sequoia NP
11 – Sequoia–NP- Monterey (of rechtstreeks naar San Francisco)
12 – Monterey – San Francisco
13 – SF
14 – SF – terug
Route 3 de meest rustigste en meer tijd voor de steden maar zonder San Francisco
1 – naar LA
2 - LA
3 – LA
4 – LA -Kingman/Needles via Joshua NP
5– Kingman/Needles – Grand Canyon
6 – Grand Canyon – Monument Valley’
6 – MV – Page
7 – Page
8 – Page – Bryce
9 – Bryce - Zion
10 – Zion
11 – Zion – Las Vegas
12– Las Vegas
13 – Las Vegas
14 - LV - terug
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
-
Anonymous123
Re: Reis irmal: Help! meivakantie naar Californië.
1) Phoenix (afhankelijk hoe vroeg je aankomt, al stukJE(!) naar noorden rijden)
2) Phoenix - Grand Canyon
3) Grand Canyon - Monument Valley
4) Monument Valley - Page
5) Page
6) Page - Bryce
7) Bryce - Zion
8 ) Zion
9) Zion - Las Vegas
10) Las Vegas
11) Las Vegas - Palm Springs
12) Palm Springs - Los Angeles
13) Los Angeles
14) Los Angeles - Vlucht
Rustige route en toch best veel dingen zien...(ik zou verder west California met deze dagen niet doen, behalve als je heel het Bryce/Zion/MV/Page gedeelte niet wilt doen).
2) Phoenix - Grand Canyon
3) Grand Canyon - Monument Valley
4) Monument Valley - Page
5) Page
6) Page - Bryce
7) Bryce - Zion
8 ) Zion
9) Zion - Las Vegas
10) Las Vegas
11) Las Vegas - Palm Springs
12) Palm Springs - Los Angeles
13) Los Angeles
14) Los Angeles - Vlucht
Rustige route en toch best veel dingen zien...(ik zou verder west California met deze dagen niet doen, behalve als je heel het Bryce/Zion/MV/Page gedeelte niet wilt doen).
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat kan prima, en het lijkt me ook erg mooi, maar de Tioga Pass zul je waarschijnlijk niet kunnen rijden. Maar er blijft nog voldoende over wat de moeite waard is. Als je wel naar Yosemite gaat, doe het dan zo laat mogelijk in je reis.irmal schreef:Yosemite (als dit kan in deze periode??)
Een mooi alternatief voor de Tioga Pass is de Sonora Pass, maar de Carson Pass is ook mooi. Je moet dan wel voldoende tijd uittrekken voor dat stuk. Op die manier heb je een mooie route tussen Las Vegas, via Death Valley naar Yosemite.
Een rondje Las Vegas met Zion en Bryce etc is ook erg mooi, zeker in die periode. Of kijk eens naar een route met Moab er in. Voor een voorbeeld in de meivakantie zie dit verslag.
Ik heb in september 2011 een reis gemaakt van LA naar Phoenix; kijk ook eens in dat verslag.
Mogelijkheden genoeg! Kijk wat je het meest aanspreekt. Misschien ook meewegen in je keuze: ga je nog eens naar het zuidwesten en in welke tijd van het jaar zou je dan gaan?
Marianne
Lieve amerikakenners, wat ben ik blij met dit forum en jullie reacties!!
Ik ben echt blanco voor wat betreft Amerika dus alle hulp is super fijn. Zoals ik het begrijp is yosemite wel te doen in deze periode. We hebben vanavond nog eens met de mannen rond de tafel gezeten en lijken tot de conclusie te komen dat we toch graag LA en SF erin willen hebben, zou dit mogelijk zijn in onze beperkte tijd met en GC, Las Vegas, Sequioa , Yosemite. Onze vraag is; wat is dan een beter rondje in deze meivakantie?? Of :
LAX (heenvlucht)
GC
LV
Sequioa
Yosemite
SFO (terugvlucht)
Of beter zoals Ingrid met route 1;
PHX (heen vlucht)
GC
LV
Sequioa
Yosemite
SFO
LAX (terugvlucht)
Het gaat ons puur nog even om de vlucht reserveren, daarna gaan we de rest goed invullen. Zijn deze twee routes te doen in 2 weken, of is dit iedere dag flinke afstanden rijden. Welke route is te prefereren?? De kustroute of het stuk van LA naar GC? want dat is dan de keuze denk ik?? Welke route is dan mooier/fijner om te rijden en is het minste zwaar?
Of wordt en Yosemite en Sequioa te veel?
Hoor weer heel graag jullie advies.
Groetjes Irma
Ik ben echt blanco voor wat betreft Amerika dus alle hulp is super fijn. Zoals ik het begrijp is yosemite wel te doen in deze periode. We hebben vanavond nog eens met de mannen rond de tafel gezeten en lijken tot de conclusie te komen dat we toch graag LA en SF erin willen hebben, zou dit mogelijk zijn in onze beperkte tijd met en GC, Las Vegas, Sequioa , Yosemite. Onze vraag is; wat is dan een beter rondje in deze meivakantie?? Of :
LAX (heenvlucht)
GC
LV
Sequioa
Yosemite
SFO (terugvlucht)
Of beter zoals Ingrid met route 1;
PHX (heen vlucht)
GC
LV
Sequioa
Yosemite
SFO
LAX (terugvlucht)
Het gaat ons puur nog even om de vlucht reserveren, daarna gaan we de rest goed invullen. Zijn deze twee routes te doen in 2 weken, of is dit iedere dag flinke afstanden rijden. Welke route is te prefereren?? De kustroute of het stuk van LA naar GC? want dat is dan de keuze denk ik?? Welke route is dan mooier/fijner om te rijden en is het minste zwaar?
Of wordt en Yosemite en Sequioa te veel?
Hoor weer heel graag jullie advies.
Groetjes Irma
Oh ja nog een vraagje. Zijn de dropoff kosten voor de auto op een andere luchthaven echt zo hoog. Ik lees zeer tegenstrijdige berichten?
-
IngridZw
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
De kustroute is mooier dan het stuk tussen LA en Grand Canyon. Echter heb ik ergens gelezen dat de kustroute waarschijnlijk ook in jullie periode nog steeds niet helemaal toegankelijk is. Misschien dat iemand anders hier een antwoord op kan geven. Als je alle 3 de steden willen aandoen, wat jullie voorkeur heeft, zou ik denk ik in Los Angeles starten en eindigen in San Francisco. Of andersom. Dus zonder de kustroute.
Kijk vervolgens welke parken er mogelijk zijn op de route. Yosemity en Sequoia is eventueel mogelijk maar dan zou ik onderlangs gaan i.p.v. bovenlangs via de Sonora/Carson pas.
Er zijn geen drop off kosten tussen LA en SF
Kijk vervolgens welke parken er mogelijk zijn op de route. Yosemity en Sequoia is eventueel mogelijk maar dan zou ik onderlangs gaan i.p.v. bovenlangs via de Sonora/Carson pas.
Er zijn geen drop off kosten tussen LA en SF
2011: Zuidwesten
Als je veertien dagen hebt en je wensen meeneemt zou je tot dit rondje kunnen komen:
1. AMS - Las Vegas
2. Las Vegas
3. Las Vegas - Grand Canyon
4. Grand Canyon - Barstow (via Route 66)
5. Barstow - Grant Grove (Sequoia NP) - vroeg vertrekken
6. Grant Grove (Sequoia NP en Kings Canyon NP)
7. Grant Grove - Yosemite
8. Yosemite
9 – Yosemite - San Francisco - vroeg vertrekken)
10. San Francisco - Monterey
11. Monterey – Pismo Beach
12. Pismo Beach – Los Angeles
13. LA
14. LA – terug
Bij een aantal verhuurders worden er geen dropoff kosten gerekend tussen de staten Nevada en Californie.
1. AMS - Las Vegas
2. Las Vegas
3. Las Vegas - Grand Canyon
4. Grand Canyon - Barstow (via Route 66)
5. Barstow - Grant Grove (Sequoia NP) - vroeg vertrekken
6. Grant Grove (Sequoia NP en Kings Canyon NP)
7. Grant Grove - Yosemite
8. Yosemite
9 – Yosemite - San Francisco - vroeg vertrekken)
10. San Francisco - Monterey
11. Monterey – Pismo Beach
12. Pismo Beach – Los Angeles
13. LA
14. LA – terug
Bij een aantal verhuurders worden er geen dropoff kosten gerekend tussen de staten Nevada en Californie.
Groetjes,
Daniel
Daniel
Prima rondje inderdaad.
Mocht je toch willen vliegen (vanwege de prijzen bijvoorbeeld) op LAX of SFO dan is het ook wel in te passen hoor.
Je krijgt dan bijvoorbeeld voor een rondje LAX-LAX met LA, GCNP, Zion, Las Vegas, Yosemite, San Francisco en de CA-1 (indien open):
1: aankomst LAX (meestal in de middag), direct de valley uit, overnachten in Victorville of Barstow. Boodschappen doen.
2: rijdag naar GCNP. Onderweg wellicht grotten of een stukje historic route 66? Zonsondergang aan de rim, overnachten in GCNP.
3: GCNP - Page - ochtend GCNP verkennen, middag rijden richting Page met wat stops + korte hike naar horseshoe bend
4: Page - Kanab (dagje met korte hikes in de omgeving, tour van de dam, evt naar Antelope?)
5: Kanab - Las Vegas (hele dag Zion NP, einde middag/begin avond naar Las Vegas)
6: Las Vegas ('s avonds tijd voor een show)
7: Las Vegas - Bakersfield - Ochtend + middag in Las Vegas, einde middag/begin avond weg, uurtje of vier rijden, overnachten rond Bakersfield
8: Bakersfield - Yosemite NP (via de zuidkant). Ochtend rijden, middag in de valley + daar overnachten
(Ik zou trouwens niet door Sequoia rijden, kan nog erg koud zijn bovenop de berg en kost je de hele dag).
9: yosemite NP - San Francisco - Ochtend in Yosemite, ergens in de middag naar San Francisco. Avond in San Francisco.
10: San Francisco
11: San Francisco - Monterey (ergens in de avond gaan rijden, heb je nog de hele dag in San Francisco)
12: Monterey - net boven LA.
13: Dagje pretpark LA (als je naar Six Flags MM gaat zou je de dag ervoor kunnen rijden tot bijvoorbeeld Ventura of Santa Paula). Als je naar Universal wilt zou je in Calabasas kunnen overnachten.
14: LA + terugvliegen ('s avonds vliegen, kun je in de ochtend naar Hollywood, in de middag naar Santa Monica en Venice en vanuit daar naar LAX).
Mocht je toch willen vliegen (vanwege de prijzen bijvoorbeeld) op LAX of SFO dan is het ook wel in te passen hoor.
Je krijgt dan bijvoorbeeld voor een rondje LAX-LAX met LA, GCNP, Zion, Las Vegas, Yosemite, San Francisco en de CA-1 (indien open):
1: aankomst LAX (meestal in de middag), direct de valley uit, overnachten in Victorville of Barstow. Boodschappen doen.
2: rijdag naar GCNP. Onderweg wellicht grotten of een stukje historic route 66? Zonsondergang aan de rim, overnachten in GCNP.
3: GCNP - Page - ochtend GCNP verkennen, middag rijden richting Page met wat stops + korte hike naar horseshoe bend
4: Page - Kanab (dagje met korte hikes in de omgeving, tour van de dam, evt naar Antelope?)
5: Kanab - Las Vegas (hele dag Zion NP, einde middag/begin avond naar Las Vegas)
6: Las Vegas ('s avonds tijd voor een show)
7: Las Vegas - Bakersfield - Ochtend + middag in Las Vegas, einde middag/begin avond weg, uurtje of vier rijden, overnachten rond Bakersfield
8: Bakersfield - Yosemite NP (via de zuidkant). Ochtend rijden, middag in de valley + daar overnachten
(Ik zou trouwens niet door Sequoia rijden, kan nog erg koud zijn bovenop de berg en kost je de hele dag).
9: yosemite NP - San Francisco - Ochtend in Yosemite, ergens in de middag naar San Francisco. Avond in San Francisco.
10: San Francisco
11: San Francisco - Monterey (ergens in de avond gaan rijden, heb je nog de hele dag in San Francisco)
12: Monterey - net boven LA.
13: Dagje pretpark LA (als je naar Six Flags MM gaat zou je de dag ervoor kunnen rijden tot bijvoorbeeld Ventura of Santa Paula). Als je naar Universal wilt zou je in Calabasas kunnen overnachten.
14: LA + terugvliegen ('s avonds vliegen, kun je in de ochtend naar Hollywood, in de middag naar Santa Monica en Venice en vanuit daar naar LAX).
Lieve amerika kenners, wij hebben inmiddels de vlucht vastgelegd.lax toch geheel uit het schema gehaald. Heen vliegen we op phoenix, terug van san francisco. Za heen en vrijdag krappe twee weken later terug. Wat adviseren jullie qua reistijden en mogelijkheden? We willen in ieder geval. GC , las vegas, yosemite en uiteraard sfo zien. Verder misschien bryce als dit mogelijk is . Of houden we het bij bovenstaande bezienswaardigheden omdat dat dan lekker op het gemakje is? Nog bijzondere kleine typisch amerikaanse plaatsjes onderweg? Tips zijn welkom.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hierboven staat al een route van Phoenix naar SF (route 2 van IngridZw). Is dat niet iets?
Je kunt iets variëren, bijvoorbeeld door in een keer naar de GC te rijden. Sequoia vervang je door Yosemite, dan krijg je zoiets:
za naar Phoenix
zo Phoenix - Grand Canyon
ma Grand Canyon - Page
di Page - Bryce
wo Bryce - Zion
do Zion
vr Zion - Las Vegas
za Las Vegas
zo Las Vegas - Ridgecrest
ma Ridgecrest - Yosemite
di Yosemite
wo Yosemite - SF
do SF
vr SF
Je kunt ook verder rijden dan Ridgecrest, even afhankelijk van of je wel of niet door DV wilt rijden. Ik zou dat zeker doen.
Kijk eens in ons 2013-verslag voor een deel van de route. Wij waren er iets later in mie, maar het geeft wel een goede indruk denk ik.
Misschien ook een route maken voor als de Tioga Pass of Sonora Pass open is.
Kijk zo snel mogelijk naar accommodatie bij de GC (http://www.grandcanyonlodges.com). Als er nu niets vrij is dan regelmatig checken of er niets vrij komt.
Je kunt ook voor een rustige route kiezen en na de GC meteen naar Las Vegas rijden:
za naar Phoenix
ma Grand Canyon
di Grand Canyon - Las Vegas (stuk route 66)
wo Las Vegas
do Las Vegas - Death Valley
vr Death Valley - Three Rivers
za Three Rivers - Grant grove (door Sequoia)
zo Grant grove - Yosemite
ma Yosemite
di Yosemite - SF
wo SF
do SF
vr SF
Marianne
Je kunt iets variëren, bijvoorbeeld door in een keer naar de GC te rijden. Sequoia vervang je door Yosemite, dan krijg je zoiets:
za naar Phoenix
ma Grand Canyon - Page
di Page - Bryce
wo Bryce - Zion
do Zion
vr Zion - Las Vegas
za Las Vegas
zo Las Vegas - Ridgecrest
ma Ridgecrest - Yosemite
di Yosemite
wo Yosemite - SF
do SF
vr SF
Je kunt ook verder rijden dan Ridgecrest, even afhankelijk van of je wel of niet door DV wilt rijden. Ik zou dat zeker doen.
Kijk eens in ons 2013-verslag voor een deel van de route. Wij waren er iets later in mie, maar het geeft wel een goede indruk denk ik.
Misschien ook een route maken voor als de Tioga Pass of Sonora Pass open is.
Kijk zo snel mogelijk naar accommodatie bij de GC (http://www.grandcanyonlodges.com). Als er nu niets vrij is dan regelmatig checken of er niets vrij komt.
Je kunt ook voor een rustige route kiezen en na de GC meteen naar Las Vegas rijden:
za naar Phoenix
ma Grand Canyon
di Grand Canyon - Las Vegas (stuk route 66)
wo Las Vegas
do Las Vegas - Death Valley
vr Death Valley - Three Rivers
za Three Rivers - Grant grove (door Sequoia)
zo Grant grove - Yosemite
ma Yosemite
di Yosemite - SF
wo SF
do SF
vr SF
Marianne
Hallo Marianne, dank voor de tips. Hier gaan we zeker mee aan de slag. Het wordt dan inderdaad de keuze tussen een rustig rondje of wat meer rijden. We gaan met de kids eens rond de tafel met wegenkaarten erbij. Nogmaals dank, je hulp is erg fijn. Je bent zo bang om iets te missen of een "verkeerde' route zelf uit te kiezen. 
we zijn druk bezig met lezen, lezen , lezen.... de route lijkt te worden zoiets als marianne hier boven vermeld met page, bryce en zion erin. maar het stuk naar yosemite blijft nog wat moeilijk. we lezen over de tioga pass, die waarschijnlijk wel gesloten zal zijn en nog een pass, ook afwachten. Als ik het uit de verhalen goed begrijp is het dus afwachten of je bovenlangs kan ivm gesloten passen? Als die passen gesloten zijn, zal de route onderlangs moeten plaatsvinden. Wat een saaiere en langere? route is. En Marianne begrijp ik het goed dat death valley dan niet mogelijk is in onze route, zoals hierboven vermeld?
Ik zie routes over ridgecrest en bakersfield, dit lijkt zo om naar yosemite (als je vanaf las vegas komt)
Ik hoor weer heel graag jullie advies. Jullie merken het al, geen "amerika kenner"
Ik zie routes over ridgecrest en bakersfield, dit lijkt zo om naar yosemite (als je vanaf las vegas komt)
Ik hoor weer heel graag jullie advies. Jullie merken het al, geen "amerika kenner"
Hi Irmal
Vertel eens gaan jullie kamperen of in hotelletjes?
Mei kan nog behoorlijk koud zijn in bv sfo, grand canyon en Yosemite sneeuw is geen uitzondering.
Als je de kans hebt om Yosemite over te slaan zou ik het doen het park is veel te druk het eten is gewoon rommel en daar betaal je de hoofdprijs voor.
Bv 42 dollar voor 2 friet met koude hamburgers en een soda moet je toch niet willen.
Wij hebben dit park zo'n 20x bezocht eerste jaren waren leuk nu echt niet meer.
Las Vegas (mijn stad) erg leuk voor 2 dagen en pas op voor de hotel kosten die je achteraf nog moet betalen resort kosten ext ext dit kan behoorlijk oplopen.
Phoenix kom ik graag, lekker heet leuke omgeving alles woestijn,als je echt wat leuks wil doen met je mannen neem de Apache trail moet wel behoorlijk kunnen rijden maar o zo leuk ik heb hem al heel wat keren gedaan.
Oops de tijd is op als je nog vragen hebt kom maar op Groetjes Han
Btw dropoff kosten heb je niet in deze omgeving
Vertel eens gaan jullie kamperen of in hotelletjes?
Mei kan nog behoorlijk koud zijn in bv sfo, grand canyon en Yosemite sneeuw is geen uitzondering.
Als je de kans hebt om Yosemite over te slaan zou ik het doen het park is veel te druk het eten is gewoon rommel en daar betaal je de hoofdprijs voor.
Bv 42 dollar voor 2 friet met koude hamburgers en een soda moet je toch niet willen.
Wij hebben dit park zo'n 20x bezocht eerste jaren waren leuk nu echt niet meer.
Las Vegas (mijn stad) erg leuk voor 2 dagen en pas op voor de hotel kosten die je achteraf nog moet betalen resort kosten ext ext dit kan behoorlijk oplopen.
Phoenix kom ik graag, lekker heet leuke omgeving alles woestijn,als je echt wat leuks wil doen met je mannen neem de Apache trail moet wel behoorlijk kunnen rijden maar o zo leuk ik heb hem al heel wat keren gedaan.
Oops de tijd is op als je nog vragen hebt kom maar op Groetjes Han
Btw dropoff kosten heb je niet in deze omgeving
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je bent vanaf een maandag in Yosemite in mijn route; misschien wel druk maar goed te doen dan.
In mijn route ga je onderlangs en in principe door DV, hoewel dat iets om is. Als de Tioga Pass of Sonora Pass open is kun je door DV naar Bishop rijden en vandaar naar Yosemite. Sleep in googlemaps eens naar de verschillende routes, dan zie je de reistijden.
Het is inderdaad afwachten wat er open is.
Hier zie je de openingsdata van de Tioga Pass in de afgelopen jaren. Via de link daaronder vind je ook die voor de andere passen.
In april heb je meestal een redelijke indicatie van wat wanneer open zou kunnen gaan.
Marianne
In mijn route ga je onderlangs en in principe door DV, hoewel dat iets om is. Als de Tioga Pass of Sonora Pass open is kun je door DV naar Bishop rijden en vandaar naar Yosemite. Sleep in googlemaps eens naar de verschillende routes, dan zie je de reistijden.
Het is inderdaad afwachten wat er open is.
Hier zie je de openingsdata van de Tioga Pass in de afgelopen jaren. Via de link daaronder vind je ook die voor de andere passen.
In april heb je meestal een redelijke indicatie van wat wanneer open zou kunnen gaan.
Marianne
Even wat nuanceren hoor. Mei is in het zuidwesten over het algemeen fantastisch weer. Oke, misschien niet iedere dag flip flops en korte broek, maar de gemiddelde temperatuur in mei zal rond de 20 graden liggen. Dat is zo ongeveer de gemiddelde temperatuur voor Nederland in juli en augustus.
Hoog in de bergen is het natuurlijk altijd frisser en zal er zeker nog sneeuw liggen. Maar vergis je niet, ook in juli en augustus kom je in veel berggebieden in de US nog sneeuw tegen. Bij ons gaat er altijd een jas mee, waar we ook heen gaan in de wereld. Gewoon een licht soft-shell jasje.
Yosemite is absoluut een mooi park en de moeite waard. Ik weet niet waarom @paloalto het in zijn allereerste post op dit forum nodig vind om je dit advies te geven, maar ik vind het wat vreemd. Volgens mij gaat niemand naar national parks om te eten, en als je dat toch doet dan zijn er vele gelegenheden voor. In de valley van Yosemite heb je bij de Lodge en het Majestic (twee hotels) zowel een sit-down restaurant als een snack-bar, en heb je in half-dome village en bij de camping ook nog eetgelegenheden. En de prijzen zijn gewoon oke. Tuurlijk is de snackbar op de hoek in een stad goedkoper, maarja, je zit midden in de natuur. Maar niemand verplicht je om daar te eten, je kunt natuurlijk ook gewoon een zak broodjes, wat boter, kaas en een tomaatje in de supermarkt kopen en uit je koeltas leven.
Het park is inderdaad ook druk. Erg druk. Het ligt natuurlijk maar op een uur of drie rijden van de Bay Area en is daarmee een perfecte weekend escape voor de mensen die daar wonen. Vermijd dan ook het weekend in Yosemite. Dat geldt overigens ook voor een park als Zion NP.
De meeste hotels in Las Vegas adverteren inderdaad een kamerprijs exclusief een zogenaamde "resort fee". Die is inmiddels bij de meeste hotels ergens tussen de $30 en $40 per nacht per kamer. Ook brengen alle hotels van zowel MGM Mirage als van Ceasars Entertainment sinds dit jaar ook kosten in rekening voor parkeren. Reken op $10 tot $20 per nacht. Bij zowel MGM als Ceasars geldt: je mag voor dat geld ook bij alle andere hotels van de groep parkeren. Kies je voor self-parking in je eigen hotel dan mag je overal gratis self-parking doen, kies je voor valet dan is de valet overal gratis.
Een noemenswaardige uitzondering op de resort fee's is het Elara van Hilton (onderdeel van het Planet Hollywood/Miracle mile shops complex).
Uitzonderingen op betaald parkeren zijn ook weer het Planet Hollywood en het Elara (behalve de valet, daar moet je wel voor betalen), maar ook het Venetian en het Palazzo zijn nog gratis. Maar het is dit jaar allemaal in beweging, dus wie weet wat er nog verandert aan die parking fee's.
Hoog in de bergen is het natuurlijk altijd frisser en zal er zeker nog sneeuw liggen. Maar vergis je niet, ook in juli en augustus kom je in veel berggebieden in de US nog sneeuw tegen. Bij ons gaat er altijd een jas mee, waar we ook heen gaan in de wereld. Gewoon een licht soft-shell jasje.
Yosemite is absoluut een mooi park en de moeite waard. Ik weet niet waarom @paloalto het in zijn allereerste post op dit forum nodig vind om je dit advies te geven, maar ik vind het wat vreemd. Volgens mij gaat niemand naar national parks om te eten, en als je dat toch doet dan zijn er vele gelegenheden voor. In de valley van Yosemite heb je bij de Lodge en het Majestic (twee hotels) zowel een sit-down restaurant als een snack-bar, en heb je in half-dome village en bij de camping ook nog eetgelegenheden. En de prijzen zijn gewoon oke. Tuurlijk is de snackbar op de hoek in een stad goedkoper, maarja, je zit midden in de natuur. Maar niemand verplicht je om daar te eten, je kunt natuurlijk ook gewoon een zak broodjes, wat boter, kaas en een tomaatje in de supermarkt kopen en uit je koeltas leven.
Het park is inderdaad ook druk. Erg druk. Het ligt natuurlijk maar op een uur of drie rijden van de Bay Area en is daarmee een perfecte weekend escape voor de mensen die daar wonen. Vermijd dan ook het weekend in Yosemite. Dat geldt overigens ook voor een park als Zion NP.
De meeste hotels in Las Vegas adverteren inderdaad een kamerprijs exclusief een zogenaamde "resort fee". Die is inmiddels bij de meeste hotels ergens tussen de $30 en $40 per nacht per kamer. Ook brengen alle hotels van zowel MGM Mirage als van Ceasars Entertainment sinds dit jaar ook kosten in rekening voor parkeren. Reken op $10 tot $20 per nacht. Bij zowel MGM als Ceasars geldt: je mag voor dat geld ook bij alle andere hotels van de groep parkeren. Kies je voor self-parking in je eigen hotel dan mag je overal gratis self-parking doen, kies je voor valet dan is de valet overal gratis.
Een noemenswaardige uitzondering op de resort fee's is het Elara van Hilton (onderdeel van het Planet Hollywood/Miracle mile shops complex).
Uitzonderingen op betaald parkeren zijn ook weer het Planet Hollywood en het Elara (behalve de valet, daar moet je wel voor betalen), maar ook het Venetian en het Palazzo zijn nog gratis. Maar het is dit jaar allemaal in beweging, dus wie weet wat er nog verandert aan die parking fee's.
Ik ben superblij met jullie reacties!! Ja we hebben al veel googlemaps zitten kijken , erg handig om reisttijden te bekijken. Maar soms lijkt een route zo onlogisch. Zo moeilijk als je het gebied totaal niet kent. Daarom ben ik erg blij met dit forum en jullie hulp!
We willen een auto huren en in hotelletjes verblijven. ( proberen beetje low budget) en we zullen zeker ook uit de koeltas broodjes etc. Eten.
Maar als ik het dus goed begrijp kunnen we het stuk tussen las vegas en yosemite beter open laten. Dit ivm gesloten passen. De keuze maak je dus kort van tevoren, of het boven of onderlangs wordt?
We gaan ons daar eens verder in verdiepen.
Als de passen open zijn, is de kans dan groot dat je alsnog sneeuwkettingen zou moeten gebruiken? Dat las ik ook op het forum.... Dat dit niet eens mag bij een huurauto? Weet iemand hoe dat bij de verhuurmaatschappijen werkt?
We willen een auto huren en in hotelletjes verblijven. ( proberen beetje low budget) en we zullen zeker ook uit de koeltas broodjes etc. Eten.
Maar als ik het dus goed begrijp kunnen we het stuk tussen las vegas en yosemite beter open laten. Dit ivm gesloten passen. De keuze maak je dus kort van tevoren, of het boven of onderlangs wordt?
We gaan ons daar eens verder in verdiepen.
Als de passen open zijn, is de kans dan groot dat je alsnog sneeuwkettingen zou moeten gebruiken? Dat las ik ook op het forum.... Dat dit niet eens mag bij een huurauto? Weet iemand hoe dat bij de verhuurmaatschappijen werkt?
De Tioga pass gaat pas open als alle sneeuw geruimd is. Dan is de weg dus gewoon normaal begaanbaar. Hij is pas zo laat open omdat daar gedurende de winter meerdere meters sneeuw valt. Het ruimen neemt dus echt vele weken, zo niet maanden in beslag. En men begint pas met ruimen als er geen nieuwe sneeuw meer valt.irmal schreef: Als de passen open zijn, is de kans dan groot dat je alsnog sneeuwkettingen zou moeten gebruiken? Dat las ik ook op het forum.... Dat dit niet eens mag bij een huurauto? Weet iemand hoe dat bij de verhuurmaatschappijen werkt?
Dat is ook de enige weg waar je nog sneeuw zult zien in jullie vakantie. Maar de kans is ook groot dat hij nog niet open is. En dan moet je dus via een alternatieve route de bergen (Sierra Nevada) over. De snelste route is onderlangs, gewoon via de interstate. Maar ook de minst interessante route. Een andere route, waarbij je ook Death Valley kunt combineren, is de 178/155 via Kernville. Je rijdt dan door een mooie vallei langs een meer (Lake Isabella). Het is wel een drukke tweebaansweg, dus zeker in de middagspits even afwegen of je niet sneller bent als je door rijdt tot de I40. Kernville is trouwens erg bekend vanwege het raften op de Kern river mocht je daarvan houden. Al zal dat in mei nog niet opgestart zijn denk ik.
Een andere optie is bovenlangs, via de Sonora pass.
Ik zou hierin gewoon flexibel blijven. Neem een laptop mee, dan is een hotelovernachting zo gewijzigd of geboekt. Ook kun je gewoon binnenlopen bij een hotel als je genoeg hebt van het rijden. Stel dat je onderlangs gaat, dan zou ik gewoon gaan rijden en ergens langs de 99 een lodging afrit nemen en een kamer pakken. Meer dan genoeg hotelkamers langs die route. Dat werkt in de US echt een stuk makkelijker dan in Europa. Bij zo'n afrit zitten vaak meerdere hotels geclusterd. Je kunt 24 uur per dag binnenlopen en gewoon bij de receptie vragen of er vacancies zijn. Vergeet niet om de AAA rate te vragen!
Je kunt ook nu al wel wat vastleggen, maar zorg dan dat het gewoon annuleerbaar is en zonder vooruitbetalingen. Als je boekt op de website van de hotel(keten) en je kiest niet voor prepaid (pay now, etc) rate dan kun je altijd tot 24 of 48 uur vooraf annuleren. Soms zelfs tot in de middag op de dag van inchecken. Ga hiervoor naar de site van:
- Choice Hotels - choicehotels.com (Comfort Inn, Quality Inn, Rodeway Inn, Sleep Inn)
- Wyndham hotels - wyndham.com (Days Inn, Ramada, Microtel, Super 8, Travelodge, Knights Inn)
- Hilton - hilton.com (Hampton Inn, Garden Inn)
- Marriott - marriott.com (Courtyard by Marriott)
Vaak is de "AAA" rate voordeliger en als je ANWB lid bent heb je ook recht op die korting. ANWB clubcode is 329. Mocht de clubcode niet geaccepteerd worden en je een volledig lidmaatschapsnummer moet invoeren (bij Choice hotels bijvoorbeeld), zoek er dan gewoon een online op. Maar neem wel je ANWB pasje mee met het "Show your card" logo.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik weet natuurlijk niet wat je budget is, maar low budget naar het zuidwesten kan in mijn ogen tegenwoordig echt niet meer. Zeker als je zo weinig tijd hebt en toch heel veel wilt zien is het gewoon niet handig om ook nog eens een uur of meer buiten sommige parken te gaan zitten om enkele tientjes te besparen. Ga gewoon uit van een gemiddelde van zeker 100/125 euro per nacht voor de meeste overnachtingen. Her en der zou je misschien nog wat goedkopers kunnen vinden (ik noem een Kingman (al zit dat niet in jullie route), Bishop, St George, Lone Pine/Bishop of Mammoth Lakes. Misschien dat je in SC iets van airbnb kunt vinden, maar dat zal ook niet veel goedkoper zijn. Het zijn gewoon prijzige vakanties. Ik sou het dan idd eerder besparen door bv op bepaalde plekken te kijken of je een bbq of keukentje bij je hotel hebt zodat je zelf een keer kunt koken, of zoals Roel ook al aangaf bv een koelboxje aanschaffen en dan brood en beleg en wat fruit en dergelijke kopen ipv een Subway of dergelijke te pakken( proberen beetje low budget)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 17 Reacties
- 3694 Weergaves
-
Laatste bericht door ruleen
-
- 9 Reacties