Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Lentes1: 2 weken rondreis, welke route?
-
Lentes1
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Reis Lentes1: 2 weken rondreis, welke route?
Ons plan in om in de meivakantie een rondreis zuidwesten te maken.
Aankomen op vrijdag en vertrek 2 weken later op de zaterdag.
We reizen met een kind en zouden graag San Francisco zien en een rondreis met auto maken door de natuurparken en ook een stuk kust zou ik heel graag meepakken.
Is het handig om de tickets heen/terug san Fransisco te boeken bij een mooie aanbieding? (of adviseren jullie een andere stad qua aankomst of vertrek?)
Hebben jullie tips voor een mooie en afwisselende route?
Aankomen op vrijdag en vertrek 2 weken later op de zaterdag.
We reizen met een kind en zouden graag San Francisco zien en een rondreis met auto maken door de natuurparken en ook een stuk kust zou ik heel graag meepakken.
Is het handig om de tickets heen/terug san Fransisco te boeken bij een mooie aanbieding? (of adviseren jullie een andere stad qua aankomst of vertrek?)
Hebben jullie tips voor een mooie en afwisselende route?
Re: Reis Lentes1: 2 weken rondreis, welke route?
Het is wel een heel open vraag. Ik vind de periode die je noemt, erg mooi. Houd wel rekening met grillig weer.
De meivakantie begint eind april, dus een deel van de Sierra Nevada zal nog dicht zijn. Een voorbeeldrondje zou dit kunnen zijn:
1. AMS - SFO
2. San Francisco
3. San Francisco - Monterey (Whale Whatch en Monterey Bay Aquarium)
4. Monterey - Yosemite
5. Yosemite
6. Yosemite - Sequoia NP
7. Sequoia NP
8. Sequoia NP - Lone Pine
9. Lone Pine - Death Valley - Las Vegas
10. Las Vegas
11. Las Vegas - Grand Canyon
12. Grand Canyon - Page
13. Page
14. Page - Phoenix
15. Phoenix - AMS
Je kunt ook kiezen voor een route met meer kust, stad en rust:
1. AMS - SFO
2. San Francisco
4. Monterey - Pismo Beach
5. Pismo Beach - LA
6. LA
7. LA - San Diego
8. San Diego (San Diego Zoo)
9. San Diego
10. San Diego - Joshua Tree - Kingman
11. Kingman - Grand Canyon
12. Grand Canyon - Page
13. Page - Las Vegas
14. Las Vegas
15. Phoenix - AMS
De meivakantie begint eind april, dus een deel van de Sierra Nevada zal nog dicht zijn. Een voorbeeldrondje zou dit kunnen zijn:
1. AMS - SFO
2. San Francisco
4. Monterey - Yosemite
5. Yosemite
6. Yosemite - Sequoia NP
7. Sequoia NP
8. Sequoia NP - Lone Pine
9. Lone Pine - Death Valley - Las Vegas
10. Las Vegas
11. Las Vegas - Grand Canyon
12. Grand Canyon - Page
13. Page
14. Page - Phoenix
15. Phoenix - AMS
Je kunt ook kiezen voor een route met meer kust, stad en rust:
1. AMS - SFO
2. San Francisco
4. Monterey - Pismo Beach
5. Pismo Beach - LA
6. LA
7. LA - San Diego
8. San Diego (San Diego Zoo)
9. San Diego
10. San Diego - Joshua Tree - Kingman
11. Kingman - Grand Canyon
12. Grand Canyon - Page
13. Page - Las Vegas
14. Las Vegas
15. Phoenix - AMS
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wil je ook naar Los Angeles en naar Las Vegas? Dan kun je ook daar op vliegen natuurlijk. Of overweeg een one way.Lentes1 schreef: Is het handig om de tickets heen/terug san Fransisco te boeken bij een mooie aanbieding? (of adviseren jullie een andere stad qua aankomst of vertrek?)
Je hebt het over natuurparken, welke wil je zien?
Marianne
-
Lentes1
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de eerste adviezen!
Het klopt dat het allemaal nog heel open is qua vraagstelling maar verder ben ik nog niet, net besloten dat het zuidwesten een goede optie is en nu daarin verder verdiepen. Zo de komende reis door New England ook gepland en het forum heeft me erg geholpen hierbij.
Amerika is onbekend terrein voor mij wat het een stuk lastiger maakt maar niet onmogelijk
Qua weer is het grillig lees ik, wat moet ik me daarbij voorstellen?
Een one-way is zeker een optie maar ik weet nog niet of ik met of zonder overstap wil vliegen, naar San Fransisco kan (volgens mij) als enige stad daar rechtstreeks, vandaar maar ook omdat we San Fransisco willen bekijken, andere grote steden niet.
Welke parken, ook geen idee nog, vooral de kust lijkt me heel mooi en qua parken het liefst afwisseling maar ook logisch qua route, ik dacht als we op San Fransisco vliegen dan kunnen we een stuk langs de kust rijden en een stuk binnenland/parken pakken en daar wel een rondrit van maken zonder dubbel op bestemmingen te komen, of heb ik dat verkeerd gedacht?
Het klopt dat het allemaal nog heel open is qua vraagstelling maar verder ben ik nog niet, net besloten dat het zuidwesten een goede optie is en nu daarin verder verdiepen. Zo de komende reis door New England ook gepland en het forum heeft me erg geholpen hierbij.
Amerika is onbekend terrein voor mij wat het een stuk lastiger maakt maar niet onmogelijk
Een one-way is zeker een optie maar ik weet nog niet of ik met of zonder overstap wil vliegen, naar San Fransisco kan (volgens mij) als enige stad daar rechtstreeks, vandaar maar ook omdat we San Fransisco willen bekijken, andere grote steden niet.
Welke parken, ook geen idee nog, vooral de kust lijkt me heel mooi en qua parken het liefst afwisseling maar ook logisch qua route, ik dacht als we op San Fransisco vliegen dan kunnen we een stuk langs de kust rijden en een stuk binnenland/parken pakken en daar wel een rondrit van maken zonder dubbel op bestemmingen te komen, of heb ik dat verkeerd gedacht?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Lees eens wat andere topics door, er lopen nu meerdere over een reis in de meivakantie. Daar kun je al veel ideeën uit opdoen.
Over het weer is echt niets te zeggen, dat hangt er helemaal van af waar je precies naar toe gaat. Het is net zoiets als vragen naar het weer in Europa eind april/begin mei.
Als je vooral voor mooi weer gaat sla dan SF over en doe bijvoorbeeld een rondje Las Vegas met parken als Zion, Bryce, Arches, Canyonlands en Grand Canyon.
Maar als je het niet erg vindt als het eens wat frisser is dan is ene rondje SF, kust, LA, Las Vegas, Death Valley, Yosemite, SF ook mooi.
Ik zou me qua vlucht niet laten leiden door wel of niet ene overstap. Overigens kun je ook rechtstreeks op LA vliegen.
Maar vliegen op Las Vegas is ook prima te doen, en als dat veel goedkoper is zou ik dat zeker overwegen.
Kijk voor de parken en andere bezienswaardigheden eens op www.ontdek-amerika.nl.
Marianne
Over het weer is echt niets te zeggen, dat hangt er helemaal van af waar je precies naar toe gaat. Het is net zoiets als vragen naar het weer in Europa eind april/begin mei.
Als je vooral voor mooi weer gaat sla dan SF over en doe bijvoorbeeld een rondje Las Vegas met parken als Zion, Bryce, Arches, Canyonlands en Grand Canyon.
Maar als je het niet erg vindt als het eens wat frisser is dan is ene rondje SF, kust, LA, Las Vegas, Death Valley, Yosemite, SF ook mooi.
Ik zou me qua vlucht niet laten leiden door wel of niet ene overstap. Overigens kun je ook rechtstreeks op LA vliegen.
Maar vliegen op Las Vegas is ook prima te doen, en als dat veel goedkoper is zou ik dat zeker overwegen.
Kijk voor de parken en andere bezienswaardigheden eens op www.ontdek-amerika.nl.
Marianne
Dat het koud kan zijn, kan regenen, de zon kan schijnen etc. In San Francisco kan het eind april nog echt fris zijn en in Yosemite kan het zelfs nog sneeuwen. Ook de kustroute kan nog koud zijn met mist en regen. Maar zoals gezegd, je kunt ook stralend weer hebben. Het was meer een sidenote om je bewust te maken van het feit dat je geen zongarantie hebt. Als dat geen probleem is is het nog steeds heel mooi om in die periode dat gebied te bezoeken.Lentes1 schreef:
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Houd er rekening mee dat de kustweg tussen SF en LA bij de mudslide nog niet open zal zijn, de brug bij Pfeiffer Canyon wel.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heel wat topics doorgelezen maar ik kom er nog niet uit..
We willen het liefst lekker voorjaars/zomers weer, wat is dan het beste gebied?
Dan ga ik me daar in verdiepen voordat ik jullie bestook met vragen
-
gastxyz
In mei?
San Diego/LA/Zion NP/omgeving Page/Monument Valley/Las Vegas/Moab/New Mexico(Santa Fe/ABQ/etc.), etc.
Tucson/Phoenix/Death Valley/Joshua Tree/Mojave zijn dan vaak al te warm.
Hoger gelegen plaatsen als Yellowstone, Grand Canyon North Rim, UT-12, Bryce, etc. kunnen nog behoorlijk wisselvallig zijn eerste weken van mei.
San Diego/LA/Zion NP/omgeving Page/Monument Valley/Las Vegas/Moab/New Mexico(Santa Fe/ABQ/etc.), etc.
Tucson/Phoenix/Death Valley/Joshua Tree/Mojave zijn dan vaak al te warm.
Hoger gelegen plaatsen als Yellowstone, Grand Canyon North Rim, UT-12, Bryce, etc. kunnen nog behoorlijk wisselvallig zijn eerste weken van mei.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik ben een keer (2012) midden April - begin Mei geweest en toen overal prima weer. Korte broeken en tshirts, s'avonds een vest aan.
In 2013 bijna de hele maand Mei, ook overal korte broeken weer.
Het weer valt helaas niet te voorspellen, maar grote kans dat het gewoon overal redelijk weer is qua temperatuur, maar met hier en daar kans op een regen of sneeuwbui.
Verder is het hoog in Yosemite (bv Glacier Point als deze al open is) een stuk frisser, al stonden bij ook daar gewoon in korte broek met 25 graden. En zal het water voor bv de narrows in Zion en het meer in Page nog te koud zijn om in te wandelen of te zwemmen. Je zou evt. wel een kanotocht op Lake Powell kunnen doen en dan een wetsuit aandoen.
In 2013 stond ik in Yellowstone ook in de sneeuw in korte broek terwijl de temperatuur goed in de 20 graden was...Alleen op meer dan 2km hoogte in RMNP was dan wel weer een trui nodig.
Het enige waar het bij ons echt frisser was, was tijdens de walvistour en in ons geval was dat wel een korte broek, maar dus vesten of truien aan. En 's avonds bij de baai in San Francisco.
In 2013 bijna de hele maand Mei, ook overal korte broeken weer.
Het weer valt helaas niet te voorspellen, maar grote kans dat het gewoon overal redelijk weer is qua temperatuur, maar met hier en daar kans op een regen of sneeuwbui.
Verder is het hoog in Yosemite (bv Glacier Point als deze al open is) een stuk frisser, al stonden bij ook daar gewoon in korte broek met 25 graden. En zal het water voor bv de narrows in Zion en het meer in Page nog te koud zijn om in te wandelen of te zwemmen. Je zou evt. wel een kanotocht op Lake Powell kunnen doen en dan een wetsuit aandoen.
In 2013 stond ik in Yellowstone ook in de sneeuw in korte broek terwijl de temperatuur goed in de 20 graden was...Alleen op meer dan 2km hoogte in RMNP was dan wel weer een trui nodig.
Het enige waar het bij ons echt frisser was, was tijdens de walvistour en in ons geval was dat wel een korte broek, maar dus vesten of truien aan. En 's avonds bij de baai in San Francisco.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik had daarvoor in mijn vorige bericht al een route gegeven. Je mist dan wel San Francisco. Kijk eens naar dit verslag voor een rondje vanuit Las Vegas in de meivakantie.lente123 schreef:Heel wat topics doorgelezen maar ik kom er nog niet uit..
Als je alleen voor mooi weer gaat, kun je ook een heel andere bestemming zoeken natuurlijk.
Marianne
-
Lentes1
- Amerika-ontdekker
Hah! Ja een andere route/roadtrip kan ook, misschien maak ik het wel nog ingewikkelder als ik het gebied weer groter maak, maar als je een ultieme tip hebt dan is deze welkom!
Duidelijk mag zijn dat we niet alleen voor het weer op vakantie gaan, dat vinden we in zuid europa ook, we gaan vooral voor de belevenis! Maar ik functioneer zelf beter bij zacht of warmer weer waardoor dat zeker een punt van aandacht is.
Ik ga alle adviezen in google maps zetten, de verslagen van de trips zijn ook erg leuk om te lezen!
Duidelijk mag zijn dat we niet alleen voor het weer op vakantie gaan, dat vinden we in zuid europa ook, we gaan vooral voor de belevenis! Maar ik functioneer zelf beter bij zacht of warmer weer waardoor dat zeker een punt van aandacht is.
Ik ga alle adviezen in google maps zetten, de verslagen van de trips zijn ook erg leuk om te lezen!
-
Lentes1
- Amerika-ontdekker
Ik kom er echt niet uit..
We hebben de tijd van 27 April tm 13 mei '18
Retour zie ik al mooie vliegtickets voorbij komen, retour Los Angeles of San Fransisco incl. 1 hotel overnachting OF autohuur is goedkoper dan een losse ticket (op expedia). One way is dan helaas niet mogelijk maar wel een rechtstreekse vlucht vanuit NL (wat mijn voorkeur heeft)
Vanuit welke stad kunnen we het beste starten? Voorkeur qua stad om even te verblijven blijft San Fransisco, verder vooral de natuurparken bekijken en qua route heb ik nog steeds geen idee.. (qua wegen die nog afgesloten kunnen zijn maar ook meeste kans op droog weer)
Kunnen jullie helpen met een mooi rondje?
We hebben de tijd van 27 April tm 13 mei '18
Retour zie ik al mooie vliegtickets voorbij komen, retour Los Angeles of San Fransisco incl. 1 hotel overnachting OF autohuur is goedkoper dan een losse ticket (op expedia). One way is dan helaas niet mogelijk maar wel een rechtstreekse vlucht vanuit NL (wat mijn voorkeur heeft)
Vanuit welke stad kunnen we het beste starten? Voorkeur qua stad om even te verblijven blijft San Fransisco, verder vooral de natuurparken bekijken en qua route heb ik nog steeds geen idee.. (qua wegen die nog afgesloten kunnen zijn maar ook meeste kans op droog weer)
Kunnen jullie helpen met een mooi rondje?
Met een rondje ben je wel wat beperkter natuurlijk. Als je in dat geval voor het weer gaat zou ik toch kijken voor LA-LA. En dan is de route die Mrvanilla eerder poste met LA erin een mooi uitgangspunt om te bekijken en te puzzelen.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Voor EUR 444 vlieg je met United vanaf BRU naar LAX of voor 20 euro meer naar SFO. Diverse routes binnen Star Alliance, o.a. met United via IAD of ORD (Washington of Chicago) of met Lufthansa via MUC (Munchen). Andere opties zijn combinaties met Brussels Airlines.
Allemaal gewoon te boeken bij de airline. Vertrek op zaterdag 28/4 en retour op zaterdag 12/5, aankomst op zondag 13/5. Als je al vrijdagochtend weg kunt kan dat ook, tarieven zijn gelijk. Een combinatie BRU-SFO en LAX-BRU of andersom zijn gelijk geprijsd. Bijvoorbeeld https://goo.gl/flights/Qnjs. Ik zou het direct bij United boeken. Als er nog een schedule change komt waardoor de route via MUC niet meer mogelijk is kun je het wellicht omklussen naar de (nu duurdere) route via ORD.
Vliegen naar LAS is (op dit moment) een stuk duurder. Routes vanaf AMS of DUS zijn ook een stuk duurder.
Je kunt vanuit alle drie de steden een leuk rondje samenstellen. Gezien de relatief beperkte tijd zou ik adviseren om one-way LAX-SFO te doen, dat geeft de meeste mogelijkheden.
Allemaal gewoon te boeken bij de airline. Vertrek op zaterdag 28/4 en retour op zaterdag 12/5, aankomst op zondag 13/5. Als je al vrijdagochtend weg kunt kan dat ook, tarieven zijn gelijk. Een combinatie BRU-SFO en LAX-BRU of andersom zijn gelijk geprijsd. Bijvoorbeeld https://goo.gl/flights/Qnjs. Ik zou het direct bij United boeken. Als er nog een schedule change komt waardoor de route via MUC niet meer mogelijk is kun je het wellicht omklussen naar de (nu duurdere) route via ORD.
Vliegen naar LAS is (op dit moment) een stuk duurder. Routes vanaf AMS of DUS zijn ook een stuk duurder.
Je kunt vanuit alle drie de steden een leuk rondje samenstellen. Gezien de relatief beperkte tijd zou ik adviseren om one-way LAX-SFO te doen, dat geeft de meeste mogelijkheden.
-
Lentes1
- Amerika-ontdekker
https://www.google.nl/maps/dir/San+Fran ... 749295!3e0
Zou bovenstaande een beetje in de buurt komen?
Starten kan dan vanaf San Fransisco of Los Angeles
Qua tickets wil ik echt geen overstap, teveel rennen met een kind vandaar dat de ticket+hotel of ticket+auto mij een gedoe deal lijkt maar dat is dus wel vertrek en terug vanaf dezelfde plek.
Suggesties qua route, overnachtingsplekken en hoeveel tijd overal te nemen? De eerste en laatste dag zie ik als reisdag (vliegen NL - Amerika)
Dan blijft za 28 april - za 12 mei over voor de vakantie daar
Zou bovenstaande een beetje in de buurt komen?
Starten kan dan vanaf San Fransisco of Los Angeles
Qua tickets wil ik echt geen overstap, teveel rennen met een kind vandaar dat de ticket+hotel of ticket+auto mij een gedoe deal lijkt maar dat is dus wel vertrek en terug vanaf dezelfde plek.
Suggesties qua route, overnachtingsplekken en hoeveel tijd overal te nemen? De eerste en laatste dag zie ik als reisdag (vliegen NL - Amerika)
Dan blijft za 28 april - za 12 mei over voor de vakantie daar
Ivm de tijd zou ik gaan voor LA - LA en dan SF laten liggen, kost best veel tijd als je dit combineert met zowel de kustroute als Yosemite (zeker als je wat meer wil zien van de parken die je nu laat liggen). Hier zou je zeker een paar dagen kunnen winnen als je besluit de route te veranderen.
In route die je aangeeft zijn er niet veel natuur parken, toch zonde aangezien rondom Las Vegas - Grand Canyon geweldig mooie Parken zijn.
Verder snap ik de keuze van niet willen overstappen ook niet helemaal.
Misschien is dit een begin voor een opzetje?
27 april: Thuis - LA
28 april: LA - Kingman/Needles (via Joshua Tree NP)
29 april: Kingman/Needles - Grand Canyon NP
30 april: Grand Canyon NP - Monument Valley
1 mei: Monument Valley - Page
2 mei: Page - Bryce Canyon NP
3 mei: Bryce Canyon NP - Zion NP
4 mei: Zion NP
5 mei: Zion NP - Las Vegas (via Valley of Fire)
6 mei: Las Vegas
...
...
Je zou dan ook nog naar bijvoorbeeld San Diego kunnen kijken in de route of Sequioa mee kunnen nemen. Misschien een extra dagje Page om aan Lake Powell te relaxen?
Mocht je toch echt voor SF willen gaan dan zou ik andere zaken laten liggen, maar een rondje LA is makkelijker in dit geval.
In route die je aangeeft zijn er niet veel natuur parken, toch zonde aangezien rondom Las Vegas - Grand Canyon geweldig mooie Parken zijn.
Verder snap ik de keuze van niet willen overstappen ook niet helemaal.
Misschien is dit een begin voor een opzetje?
27 april: Thuis - LA
28 april: LA - Kingman/Needles (via Joshua Tree NP)
29 april: Kingman/Needles - Grand Canyon NP
30 april: Grand Canyon NP - Monument Valley
1 mei: Monument Valley - Page
2 mei: Page - Bryce Canyon NP
3 mei: Bryce Canyon NP - Zion NP
4 mei: Zion NP
5 mei: Zion NP - Las Vegas (via Valley of Fire)
6 mei: Las Vegas
...
...
Je zou dan ook nog naar bijvoorbeeld San Diego kunnen kijken in de route of Sequioa mee kunnen nemen. Misschien een extra dagje Page om aan Lake Powell te relaxen?
Mocht je toch echt voor SF willen gaan dan zou ik andere zaken laten liggen, maar een rondje LA is makkelijker in dit geval.
Laatst gewijzigd door Markstaal op 01 nov 2017, 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Een connectie betekent niet dat je moet rennen. Echt niet. Gewoon opstaan, rustig wandelen naar de volgende gate en weer instappen. Juist fijn, even de benen strekken. En als er onverhoopt iets mis gaat dan regelt de airline dat voor je, al kan het geen kwaad om zelf bij het boeken van je vluchten daar al enigzins rekening mee te houden. Dus zorgen dat je niet een korte connectie hebt naar de laatste vlucht van de dag naar je bestemming oid.
Heb je een connectie in de US dan heb je tijdens die connectie immigrations al gehad en kun je op je uiteindelijke bestemming direct doorlopen naar de bagageband en naar je huurauto. Je komt dan immers met een domestic vlucht aan ipv een internationale vlucht. Heb je een connectie in de EU (Schengen gebied) dan hoef je op de luchthaven van vertrek nog niet de EU uit, dat doe je dan op de luchthaven waar je je connectie hebt.
Je geeft aan dat je met een kind reist en dat dat de reden is om zonder stops te willen vliegen. Maar juist voor kids is het ook wel fijn als er halverwege de reis een korte knip zit. Het enige nadeel van een connectie aan de oostkust voor een vlucht naar de westkust is dat je het laatste stuk domestic vliegt, en dus meestal zonder (gratis) maaltijden of alcoholhoudende drankjes. En cross-country vluchten duren al snel een paar uur. Dat nadeel heb je niet als je de route via Munchen vliegt. Maar dan zit je dus wel weer met US immigrations op je bestemming.
Ik zie nu de goedkoopste directe vlucht AMS-LAX en SFO-AMS voor EUR 888. Terwijl je vanaf Brussel dus voor EUR 464 diezelfde route vliegt met ongeveer dezelfde vluchttijden, alleen dan met 1 stop. Voor drie mensen scheelt dat dus 3*424 = EUR 1272. Is het je dat waard om 3 uur reistijd te besparen bij een vakantie van 2 weken? Ik weet niet waar jullie wonen, maar bijna 1300 euro verdienen door vanaf Brussel te vertrekken en een keertje naar een andere gate te lopen lijkt me toch echt aanlokkelijk.
Ik zie bij Expedia ook geen gunstigere tarieven. Als ik 28/4-12/5 AMS-SFO retour met 1 nacht in de goedkoopste hoteloptie bekijk dan kom ik op minimaal $926 pp, en voor de non-stop KL vluchten komt er nog fors wat bij. Dat is dus veel duurder dan gewoon de tickets bij de airline kopen. Voor AMS-LAX is het $853pp met de goedkoopste hoteloptie voor de eerste nacht. Dus ik vraag me af welke "mooie" tickets jij ziet?
Heb je een connectie in de US dan heb je tijdens die connectie immigrations al gehad en kun je op je uiteindelijke bestemming direct doorlopen naar de bagageband en naar je huurauto. Je komt dan immers met een domestic vlucht aan ipv een internationale vlucht. Heb je een connectie in de EU (Schengen gebied) dan hoef je op de luchthaven van vertrek nog niet de EU uit, dat doe je dan op de luchthaven waar je je connectie hebt.
Je geeft aan dat je met een kind reist en dat dat de reden is om zonder stops te willen vliegen. Maar juist voor kids is het ook wel fijn als er halverwege de reis een korte knip zit. Het enige nadeel van een connectie aan de oostkust voor een vlucht naar de westkust is dat je het laatste stuk domestic vliegt, en dus meestal zonder (gratis) maaltijden of alcoholhoudende drankjes. En cross-country vluchten duren al snel een paar uur. Dat nadeel heb je niet als je de route via Munchen vliegt. Maar dan zit je dus wel weer met US immigrations op je bestemming.
Ik zie nu de goedkoopste directe vlucht AMS-LAX en SFO-AMS voor EUR 888. Terwijl je vanaf Brussel dus voor EUR 464 diezelfde route vliegt met ongeveer dezelfde vluchttijden, alleen dan met 1 stop. Voor drie mensen scheelt dat dus 3*424 = EUR 1272. Is het je dat waard om 3 uur reistijd te besparen bij een vakantie van 2 weken? Ik weet niet waar jullie wonen, maar bijna 1300 euro verdienen door vanaf Brussel te vertrekken en een keertje naar een andere gate te lopen lijkt me toch echt aanlokkelijk.
Ik zie bij Expedia ook geen gunstigere tarieven. Als ik 28/4-12/5 AMS-SFO retour met 1 nacht in de goedkoopste hoteloptie bekijk dan kom ik op minimaal $926 pp, en voor de non-stop KL vluchten komt er nog fors wat bij. Dat is dus veel duurder dan gewoon de tickets bij de airline kopen. Voor AMS-LAX is het $853pp met de goedkoopste hoteloptie voor de eerste nacht. Dus ik vraag me af welke "mooie" tickets jij ziet?
-
Lentes1
- Amerika-ontdekker
Ik zie verschillende deals via onderstaande link erop terecht gekomen, moet nog even puzzelen maar bijv
AMS - LAX rechtstreekse vlucht + 1 nacht hotel voor 642pp
Met meerdere nachten lijkt het nog voordeliger en ook met alleen huurauto mooie prijzen!
https://ticketspy.nl/deals/geheime-deal ... kortingen/
Brussel is een kleine 4 uren rijden voor ons (vanuit noord nederland) vandaar ook de voorkeur voor Schiphol
Scheelt ook parkeerkosten omdat er naar schiphol altijd wel iemand is die ons wil brengen/halen.
Klopt dat overstappen heel makkelijk kan gaan hoor, maar het is denk ik persoonlijk wat je voorkeur hierin is.
Dat enorme bedrag zou ik er ook wel op willen besparen maar ik denk dat het verschil met bovenstaande deal en overweging voor schiphol minder groot is?
AMS - LAX rechtstreekse vlucht + 1 nacht hotel voor 642pp
Met meerdere nachten lijkt het nog voordeliger en ook met alleen huurauto mooie prijzen!
https://ticketspy.nl/deals/geheime-deal ... kortingen/
Brussel is een kleine 4 uren rijden voor ons (vanuit noord nederland) vandaar ook de voorkeur voor Schiphol
Scheelt ook parkeerkosten omdat er naar schiphol altijd wel iemand is die ons wil brengen/halen.
Klopt dat overstappen heel makkelijk kan gaan hoor, maar het is denk ik persoonlijk wat je voorkeur hierin is.
Dat enorme bedrag zou ik er ook wel op willen besparen maar ik denk dat het verschil met bovenstaande deal en overweging voor schiphol minder groot is?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 2517 Weergaves
-
Laatste bericht door Corv
-
- 27 Reacties