Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Annemieke68: autorondreis Zuidwesten juli 2018 met 2 tieners.
-
Annemieke68
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Reis Annemieke68: autorondreis Zuidwesten juli 2018 met 2 tieners.
Hallo allemaal,
Na veel verhalen hier gelezen te hebben, heb ik onze route zo goed als klaar.
We willen volgend jaar juli met onze kinderen (dan 16 en 19) deze reis maken.
De route van onze voorkeur begint en eindigt in San Francisco, maar mocht het voordeliger vliegen zijn op een andere plaats, dan begint en eindigt onze reis daar. (bijvoorbeeld LA of Las Vegas). Indien het Phoenix zou worden, dan wordt het schema een klein beetje anders.
Graag hoor ik eventueel nog wat tips.
1. Amsterdam - San Francisco
2. San Francisco - Montery
3. Montery - Pismo Beach
4. Pismo Beach - LA
5. LA
6. LA - Needles (via Joshua NP)
7. Needles - Tusayan (Grand Canyon)
8. Tusayan - Monument Valley
9. Monument Valley - Page
10. Page - Bryce Canyon
11. Bryce Canyon - Springdale (Zion)
12. Springdale (zion)
13. Springdale - Las Vegas
14. Las Vegas
15. Las Vegas - Bishop
16. Bishop - Yosemite
17. Yosemite
18. Yosemite - San Francisco
19. San Francisco
20. San Francisco - Amsterdam
Indien we op Phoenix vliegen wordt dit ons reisschema:
1. Amsterdam - Phoenix - Scottsdale
2. Scottsdale - Tusayan (Grand Canyon)
3. Tusayan - Monument Valley
4. Monument Valley - Page
5. Page - Bryce Canyon
6. Bryce Canyon - Springdale (Zion)
7. Springdale
8. Springdale - Las Vegas
9. Las Vegas
10. Las Vegas - Bishop
11. Bishop - Yosemite
12. Yosemite
13. Yosemite - San Francisco
14. San Francisco
15. San Francisco - Montery
16. Montery - Pismo Beach
17. Pismo Beach - LA
18. LA
19. LA - ? (Amsterdam)
(20. ? - Phoenix - Amsterdam)
We weten alleen nog niet of we nog van LA naar Phoenix moeten gaan of terugvliegen vanaf LA. Het zou dan alleen evt nog voor het Joshua NP zijn dat we die richting op willen. Ik weet ook niet of het voordeliger is om vanaf een andere luchthaven terug te vliegen, je zit waarschijnlijk ook nog met drop-off kosten voor de auto.
Weet iemand trouwens vanuit welke plaats de autohuur voordeliger is? Ik las nl hier op het forum dat daar ook nog verschil in zit.
Ik zie graag jullie reacties en alvast bedankt!
Groetjes, Annemieke
Na veel verhalen hier gelezen te hebben, heb ik onze route zo goed als klaar.
We willen volgend jaar juli met onze kinderen (dan 16 en 19) deze reis maken.
De route van onze voorkeur begint en eindigt in San Francisco, maar mocht het voordeliger vliegen zijn op een andere plaats, dan begint en eindigt onze reis daar. (bijvoorbeeld LA of Las Vegas). Indien het Phoenix zou worden, dan wordt het schema een klein beetje anders.
Graag hoor ik eventueel nog wat tips.
1. Amsterdam - San Francisco
2. San Francisco - Montery
3. Montery - Pismo Beach
4. Pismo Beach - LA
5. LA
6. LA - Needles (via Joshua NP)
7. Needles - Tusayan (Grand Canyon)
8. Tusayan - Monument Valley
9. Monument Valley - Page
10. Page - Bryce Canyon
11. Bryce Canyon - Springdale (Zion)
12. Springdale (zion)
13. Springdale - Las Vegas
14. Las Vegas
15. Las Vegas - Bishop
16. Bishop - Yosemite
17. Yosemite
18. Yosemite - San Francisco
19. San Francisco
20. San Francisco - Amsterdam
Indien we op Phoenix vliegen wordt dit ons reisschema:
1. Amsterdam - Phoenix - Scottsdale
2. Scottsdale - Tusayan (Grand Canyon)
3. Tusayan - Monument Valley
4. Monument Valley - Page
5. Page - Bryce Canyon
6. Bryce Canyon - Springdale (Zion)
7. Springdale
8. Springdale - Las Vegas
9. Las Vegas
10. Las Vegas - Bishop
11. Bishop - Yosemite
12. Yosemite
13. Yosemite - San Francisco
14. San Francisco
15. San Francisco - Montery
16. Montery - Pismo Beach
17. Pismo Beach - LA
18. LA
19. LA - ? (Amsterdam)
(20. ? - Phoenix - Amsterdam)
We weten alleen nog niet of we nog van LA naar Phoenix moeten gaan of terugvliegen vanaf LA. Het zou dan alleen evt nog voor het Joshua NP zijn dat we die richting op willen. Ik weet ook niet of het voordeliger is om vanaf een andere luchthaven terug te vliegen, je zit waarschijnlijk ook nog met drop-off kosten voor de auto.
Weet iemand trouwens vanuit welke plaats de autohuur voordeliger is? Ik las nl hier op het forum dat daar ook nog verschil in zit.
Ik zie graag jullie reacties en alvast bedankt!
Groetjes, Annemieke
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Annemieke68: autorondreis Zuidwesten juli 2018 met 2 tieners.
Wat vluchten en autohuur betreft is het een kwestie van zoeken en vergelijken. Er zijn niet veel algemene regels voor te geven.
De route zijn prima. Ik zou zelf denk ik MV laten vallen om wat meer rust in te bouwen. En bijvoorbeeld meer tijd voor Yosemite. Of ene dag langer gaan.
En bij de eerste route zou ik beginnen met Yosemite; je hebt dan meer kans op nog mooie watervallen, en bijvoorbeeld raften zo dan nog een mogelijkheid zijn.
Marianne
De route zijn prima. Ik zou zelf denk ik MV laten vallen om wat meer rust in te bouwen. En bijvoorbeeld meer tijd voor Yosemite. Of ene dag langer gaan.
En bij de eerste route zou ik beginnen met Yosemite; je hebt dan meer kans op nog mooie watervallen, en bijvoorbeeld raften zo dan nog een mogelijkheid zijn.
Marianne
-
Annemieke68
- Amerika-ontdekker
Hoi Marianne,
Je zou "het rondje" dus de andere kant op maken?
Monument Valley lijkt me ook wel erg mooi dus anders wellicht een extra dag in Page?
Bedankt in ieder geval voor je reactie!!
Je zou "het rondje" dus de andere kant op maken?
Monument Valley lijkt me ook wel erg mooi dus anders wellicht een extra dag in Page?
Bedankt in ieder geval voor je reactie!!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je MV laat vallen zou ik die dag voor Yosemite gebruiken.
Voor Page heb je voldoende tijd, tenzij je bijvoorbeeld een boottocht zou willen maken.
Jullie volgen de voorbeeldroute, maar hebben een dag minder, dus probeer niet alles te zien en trek voldoende tijd uit voor de dingen die je wel bezoekt.
Ik zou inderdaad de route andersom maken als je een rondje maakt. Kijk trouwens in geval van een rondje ook naar aankomst in LA of LV (in het laatste geval zou ik dan teen de wijzers van de klok in rijden). Wellicht is dat aantrekkelijker met vluchten of autohuur.
Is het niet mogelijk om een of twee dagen langer te gaan?
Marianne
Voor Page heb je voldoende tijd, tenzij je bijvoorbeeld een boottocht zou willen maken.
Jullie volgen de voorbeeldroute, maar hebben een dag minder, dus probeer niet alles te zien en trek voldoende tijd uit voor de dingen die je wel bezoekt.
Ik zou inderdaad de route andersom maken als je een rondje maakt. Kijk trouwens in geval van een rondje ook naar aankomst in LA of LV (in het laatste geval zou ik dan teen de wijzers van de klok in rijden). Wellicht is dat aantrekkelijker met vluchten of autohuur.
Is het niet mogelijk om een of twee dagen langer te gaan?
Marianne
Hallo
Ik vind het beide mooie routes.
ik zou het ook laten afhangen van wat je straks voor ticketprijzen vindt.
terugvliegen vanaf een andere plek hoeft niet perse duurder te zijn.
volgens mij zijn er geen dropoff kosten.
Wij vonden persoonlijk Joshua Tree park niet zo boeiend en bovendien veel te warm.
Vandaar dat ik voor route 2 zou gaan.
en dan terug vanaf LA.
succes met keuzes maken.
Ik vind het beide mooie routes.
ik zou het ook laten afhangen van wat je straks voor ticketprijzen vindt.
terugvliegen vanaf een andere plek hoeft niet perse duurder te zijn.
volgens mij zijn er geen dropoff kosten.
Wij vonden persoonlijk Joshua Tree park niet zo boeiend en bovendien veel te warm.
Vandaar dat ik voor route 2 zou gaan.
en dan terug vanaf LA.
succes met keuzes maken.
-
IngridZw
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Je hoeft niet persé een rondje te maken. Als je begint in Phoenix en eindigt in LA heb je als voordeel een speling van een extra dag die je naar voorkeur ergens anders kunt inzetten. Maar alles hangt natuurlijk af van de ticketprijzen. LA-LA vanaf Düsseldorf was dit jaar erg voordelig.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
-
Annemieke68
- Amerika-ontdekker
In het begin van mijn "zoektocht" heb ik naar de voorbeeldroute gekeken. Na het lezen van veel items hier op het forum kwam ik tot deze reis en idd is deze bijna identiek aan de voorbeeldroute. Bij de voorbeeldroute is MV niet meegenomen. Weet iemand waarom? Is het minder de moeite waard of moest er ergens een grens getrokken worden?
Bij de voorbeeldroute zie ik dat er een dag extra zit bij Death Valley. Adviseren jullie om daar een extra overnachting te doen i.p.v. doorrijden naar Bishop?
Alvast weer bedankt!
Bij de voorbeeldroute zie ik dat er een dag extra zit bij Death Valley. Adviseren jullie om daar een extra overnachting te doen i.p.v. doorrijden naar Bishop?
Alvast weer bedankt!
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
In het zuidwesten van de VS is er zo veel te zien, dat je dat niet in 1 vakantie (van circa 3 tot 5 weken) kan bekijken. Dus er is een grens getrokken bij de voorbeeldroute. Er zijn veel bijzondere plekken om te bezoeken en men moet zelf een keuze maken waar de interesse naar uitgaat en wat men wil gaan zien. Daarbij kan het weer ook nog van invloed zijn, want je bevindt je hier in woestijngebieden en in de zomermaanden kan het er bloedheet zijn. Probeer een routeplanning op te stellen met alternatieven, zodat je onderweg kan uitzoeken wat voor dan de beste optie is.Bij de voorbeeldroute is MV niet meegenomen. Weet iemand waarom? Is het minder de moeite waard of moest er ergens een grens getrokken worden?
Monument Valley is één van de bekendste iconen van Amerika en is een bezoek meer dan waard.
Hierbij geldt eigenlijk hetzelfde al hierboven beschreven. In de zomermaanden kan het er zo heet zijn, dat je juist vroeg of laat op de dag door deze vallei moet trekken. Sommigen vinden het prachtig om in de vallei te overnachten, anderen rijden er het liefst alleen maar doorheen met een bezoek aan een aantal bijzondere plekken. De accommodaties binnen de nationale parkgrenzen zijn prijzig, ook dat speelt bij sommige reizigers een rol. Dan is een overnachting in Lone Pine of Bishop meestal goedkoper.Bij de voorbeeldroute zie ik dat er een dag extra zit bij Death Valley. Adviseren jullie om daar een extra overnachting te doen i.p.v. doorrijden naar Bishop?
Zelf ben ik gek op woestijnen en zou de voorkeur hebben voor een overnachting in het park.
-
Annemieke68
- Amerika-ontdekker
Bedankt Marco, helemaal helder!
In 1e instantie gingen we voor LA, SF, Yosemite en GC. Door ons er meer in te verdiepen kwamen er steeds meer mooie dingen bij. Van sommige parken hadden we nog nooit gehoord maar vinden het nu zonde om deze over te slaan te meer omdat we niet weten of we hier ooit nog een keer zullen komen. Dit wordt waarschijnlijk één vd laatste vakanties met onze kinderen want die zullen op een gegeven moment hun eigen weg gaan dus willen we er een onvergetelijke vakantie van maken.
In 1e instantie gingen we voor LA, SF, Yosemite en GC. Door ons er meer in te verdiepen kwamen er steeds meer mooie dingen bij. Van sommige parken hadden we nog nooit gehoord maar vinden het nu zonde om deze over te slaan te meer omdat we niet weten of we hier ooit nog een keer zullen komen. Dit wordt waarschijnlijk één vd laatste vakanties met onze kinderen want die zullen op een gegeven moment hun eigen weg gaan dus willen we er een onvergetelijke vakantie van maken.
keuzes, keuzes.
Mijn gezin en ik vonden MV echt erg mooi.
We zijn er in een kleine caravan blijven slapen en de ondergaande zon was erg mooi.
we zijn de dag erna met onze eigen huur auto door het park gereden.
Wij zijn alleen maar door DV heen gereden.
Dus echt een eerlijk vergelijk hebben we niet.
gr Hans.
Mijn gezin en ik vonden MV echt erg mooi.
We zijn er in een kleine caravan blijven slapen en de ondergaande zon was erg mooi.
we zijn de dag erna met onze eigen huur auto door het park gereden.
Wij zijn alleen maar door DV heen gereden.
Dus echt een eerlijk vergelijk hebben we niet.
gr Hans.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Een onvergetelijke vakantie zal het zeker worden. Mooi dat je jouw kinderen zo'n reis kan meegeven. Het zou mij niets verwonderen, als dat ook jullie last van het Amerikavirus krijgenAnnemieke68 schreef:Dit wordt waarschijnlijk één vd laatste vakanties met onze kinderen want die zullen op een gegeven moment hun eigen weg gaan dus willen we er een onvergetelijke vakantie van maken.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jullie hebben minder dagen dan de voorbeeldroute, maar jullie willen wel meer dingen doen. Dat betekent dus overal minder tijd dan in de voorbeeldroute voorzien is, terwijl die route eigenlijk - voor de meeste mensen - al de minimale tijd uittrekt voor alle parken en steden.
Monument Valley is prachtig om gezien te hebben, maar aan de andere kant is het wel een eind rijden voor iets wat je eigenlijk wel snel gezien hebt. Ik zou het overslaan en mezelf wat meer rust gunnen op andere plaatsen. Zeker met tieners is een keer een middag niets doen aan het zwembad of een leuke activiteit ergens ook mooi om te doen.
Als je MV zou overslaan zou ik die dag gebruiken voor een extra dag Yosemite. Nu heb je daar geen tijd voor een mooie wandeling als de Panorama Trail of een bezoek aan de Mariposa Grove en Glacier Point. Kijk eens in onze reisverslagen om een idee te krijgen van de mogelijkheden daar. In 2006 zijn we er twee keer ene paar dagen geweest, en in 2008 weer met onze tieners. Ga lekker fietsen, raften, wandelen, of gewoon niets doen aan het strand van de Merced River.
Ik had het al eerder gevraagd: is het niet mogelijk om een paar dagen langer te gaan?
Marianne
Monument Valley is prachtig om gezien te hebben, maar aan de andere kant is het wel een eind rijden voor iets wat je eigenlijk wel snel gezien hebt. Ik zou het overslaan en mezelf wat meer rust gunnen op andere plaatsen. Zeker met tieners is een keer een middag niets doen aan het zwembad of een leuke activiteit ergens ook mooi om te doen.
Als je MV zou overslaan zou ik die dag gebruiken voor een extra dag Yosemite. Nu heb je daar geen tijd voor een mooie wandeling als de Panorama Trail of een bezoek aan de Mariposa Grove en Glacier Point. Kijk eens in onze reisverslagen om een idee te krijgen van de mogelijkheden daar. In 2006 zijn we er twee keer ene paar dagen geweest, en in 2008 weer met onze tieners. Ga lekker fietsen, raften, wandelen, of gewoon niets doen aan het strand van de Merced River.
Ik had het al eerder gevraagd: is het niet mogelijk om een paar dagen langer te gaan?
Marianne
-
Annemieke68
- Amerika-ontdekker
Hoi Marianne, onze reis zou hetzelfde aantal dagen hebben als de voorbeeldroute. Ik had er eigenlijk nog dag 21 bij moeten zetten met aankomst Nederland. Het enige verschil zou zijn dat wij geen extra stop in Death Valley maken maar een extra stop bij MV. Het aantal dagen Yosemite is ook hetzelfde als bij de voorbeeldroute. Langer weg zijn zal moeilijk gaan aangezien ik op mijn werk in het hoogseizoen maar 3 weken vakantie mag hebben. Dus dit zou al krap aan zijn. Maar bedankt voor het meedenken!! 
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Volgens mij had ik Joshua Tree ook niet in de voorbeeld route gezet
Er zijn zoveel keuzes, dat je tig keer in die regio terug kan komen. Denk ook niet dat je Bryce of Zion met 1 of 2 dagen echt gezien hebt, je hebt een bliksembezoek gebracht. De route is idd uitgezet ket de minimale tijd voor 3 weken.
Monument Valley toevoegen ivm een extra dag Death Valley in de voorbeeldroute klopt niet helemaal. Death Valley kom je namelijk langs. Een extra nacht ja, maar een overnachting betekent geen extra dag. MV ligt een aantal uur uit de route. Het kan allemaal wel zoals je het wilt, maar plan je dagen goed en plan idd voor de kids ook eens een aantal uren zwembad in.
Als je de route omdraait, dus Bryce - Page - MV, heb je evt de ochtend voor je naar MV gaat de tijd voor Antelope Canyon. Als je vanaf Bryce komt kan je dan in de middag de horseshoe bend doen en de rest vd dag aan het meer of een zwembad liggen. Als je vanaf de GC komt, zoals in de originele route is je tijd voor Page erg beperkt met een overnachting bij MV. Als je bv de antelope canyon pas voor vertrek naar Bryce doet kom je daar weer tijd te kort. Hou ook rekening met de tijdzones tussen al deze plekken
Er zijn zoveel keuzes, dat je tig keer in die regio terug kan komen. Denk ook niet dat je Bryce of Zion met 1 of 2 dagen echt gezien hebt, je hebt een bliksembezoek gebracht. De route is idd uitgezet ket de minimale tijd voor 3 weken.
Monument Valley toevoegen ivm een extra dag Death Valley in de voorbeeldroute klopt niet helemaal. Death Valley kom je namelijk langs. Een extra nacht ja, maar een overnachting betekent geen extra dag. MV ligt een aantal uur uit de route. Het kan allemaal wel zoals je het wilt, maar plan je dagen goed en plan idd voor de kids ook eens een aantal uren zwembad in.
Als je de route omdraait, dus Bryce - Page - MV, heb je evt de ochtend voor je naar MV gaat de tijd voor Antelope Canyon. Als je vanaf Bryce komt kan je dan in de middag de horseshoe bend doen en de rest vd dag aan het meer of een zwembad liggen. Als je vanaf de GC komt, zoals in de originele route is je tijd voor Page erg beperkt met een overnachting bij MV. Als je bv de antelope canyon pas voor vertrek naar Bryce doet kom je daar weer tijd te kort. Hou ook rekening met de tijdzones tussen al deze plekken
-
Annemieke68
- Amerika-ontdekker
In de voorbeeldroute wordt Joshua Tree als tip genoemd om onderweg te bezoeken. Zo had ik deze ook bedacht voor onze reis dus geen overnachting daar.
De afstand tussen MV en Page valt wel mee toch? Ik dacht dat we misschien rond de middag dan in Page zijn en dan nog iets kunnen bezoeken. De volgende dag 's morgens nog iets bezichtigen voordat we naar Bryce gaan.
Maar wellicht is dat nog iets om over na te denken om de route andersom te maken. Marianne noemde dit ook al i.v.m. de watervallen in Yosemite.
Bedankt voor de input!!
De afstand tussen MV en Page valt wel mee toch? Ik dacht dat we misschien rond de middag dan in Page zijn en dan nog iets kunnen bezoeken. De volgende dag 's morgens nog iets bezichtigen voordat we naar Bryce gaan.
Maar wellicht is dat nog iets om over na te denken om de route andersom te maken. Marianne noemde dit ook al i.v.m. de watervallen in Yosemite.
Bedankt voor de input!!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 2901 Weergaves
-
Laatste bericht door Ancent
-