Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Proper: tips voor onze route?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Proper: tips voor onze route?

Bericht door Old Faithful »

Beste Old Faithful,

Daar hebben wij ook voor zitten kijken, alleen zijn de duur van de helikopter vluchten (airtime) veel korter ?
Hebben jullie zelf ervaring met een helikopter vlucht ?
Nee, wel met een vliegtuigje. Dat is echter al meer dan veertig jaar geleden, toen er nog met vliegtuigjes door de Grand Canyon gevlogen mocht worden. Ik had toen met Trekamerica een kampeertocht van New York naar Los Angeles achter de rug en was op eigen gelegenheid met Greyhound naar Las Vegas gereist. Ik vond n.l. dat ik op mijn eerste, en misschien wel enige - wist ik veel -, reis naar Amerika de Grand Canyon gezien moest hebben.
Je hebt wel meer airtime maar de afstand naar de Grand Canyon is veel groter en ze landen op Grand Canyon West Airport. Met de vluchten in Tusayan vlieg je de hele duur van de tour door de Grand Canyon.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

De helicoptervlucht vanuit Tusayan over de Grand Canyon duurt ongeveer 45 minuten. Eerste 10 minuten over land, dan een half uur over de Grand Canyon en dan weer terug. Mijns inziens lang genoeg en een ervaring om nooit te vergeten. Met die benzinelucht in de helicopter had het van mij ook niet veel langer hoeven te duren. Ik zou inderdaad adviseren de helicoptervlucht in Tusayan te doen en niet vanuit Las Vegas, die ook nog eens naar de Grand Canyon West gaat, een zijtak van de GC.
Proper
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Proper »

Beste Old Faitful en Michel H,

Is het verstandig om dit al van te voren te boeken? Of kan dat ook daar ter plekke ?
Wij zijn met zn 5-en, en er kunnen er 6 in 1 helikopter + piloot.

Gr, Perry
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Met zoveel mensen zou ik dat zeker vooraf doen
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Wij waren destijds (juni 2009) met z'n vieren en hebben de helicoptervlucht een dag van tevoren geboekt, dat was geen probleem.
Maar als je het zekere voor het onzekere wil nemen zou ik zeker even reserveren om teleurstellingen te voorkomen.
Proper
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Proper »

We hebben de route hier en daar aangepast naar aanleiding van bovengenoemde tips.
Het gedeelte Bryce-MV is nu het langste stuk. Wel heb ik hier nog een vraagje over;
Kunnen wij met een RoadBear A29-32ft over Route 12 van Bryce naar Torrey ?
Iemand ervaring met een grote camper over deze route ?

Onze route is nu als volgt;

Met de camper;
LV-Zion
Zion-Bryce
Bryce-MV
MV-GC (via Antelope Canyon)
GC-LV
LV-Lee Vining
Lee Vining-Yosemite
Yosemite-SF

Vanuit de GC wilden we het liefst doorrijden naar DV, maar denk niet dat dit haalbaar is.
Daarom LV aangehouden, enkel overnachten (omdat we toch al in LV zijn geweest), en volgende ochtend naar DV.
Ipv te overnachten in DV overnachten we nu in Lee Vining. Zo zijn de rij-uren beter verdeeld.

En dan met de auto;

SF-Monterey (langs de kust)
Monterey-Fresno
Fresno-Paso Robles (via Sequoia)
Paso Robles-LA (langs de kust)

Tussen Monterey en Cambria kunnen we toch niet langs de kust rijden, dus dan maar zo.
Zo hebben wij meer tijd in Sequoia en scheelt het (bij elkaar) toch weer 4,5u korter rijden.

Gr,
Laatst gewijzigd door Proper op 15 sep 2017, 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Kunnen wij met een RoadBear A29-32ft over Route 12 van Bryce naar Torrey ?
Iemand ervaring met een grote camper over deze route ?
Waarom niet? Het is gewoon een normale highway, niets bijzonders aan.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou niet van Monterey naar Fresno gaan, maar proberen nog iets in het park te vinden. Kijk eens naar Grant Grove. Dan heb je de dag daarna bijna een volle dag voor Sequoia. Je verkijkt je toch op de rijtijd denk ik, en de tijd die het kost om iets te bekijken. Op 4 oktober is er nog een cabin vrij met 3 dubbele bedden. Zie http://www.visitsequoia.com/grant-grove-cabins.aspx.

In een keer van LV naar Lee Vining is wel ver maar het is beter dan de rit DV - Groveland. Ik zou wel proberen een camping dichter bij het park te vinden dan Groveland. Heb je naar Indian Flat of Dimond O gekeken? Kijk ook eens op https://jameskaiser.com/yosemite-guide/ ... -yosemite/ voor de mogelijkheden. En blijf kijken of er een camping in de vallei vrij komt. Of probeer Crane Flat. als je per nacht kijkt heb je wellicht meer kans om iets te vinden.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer