Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Proper: tips voor onze route?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Proper
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Proper: tips voor onze route?

Bericht door Proper »

Goedemiddag allemaal,

Wij gaan volgende week 3 weken op vakantie, en gaan eerst een camper huren en daarna een een auto.
Onze route is als volgt;

Camper:
Las Vegas > Zion
Zion > Bryce (via Route 9)
Bryce > Monument Valley (via Route 24/95)
Monument Valley > Grand Canyon (via Page)
Grand Canyon > Las Vegas (via Route 66)
Las Vegas > Death Valley
Death Valley > Yosemite (via Tioga Pass)
Yosemite > San Francisco

Auto:
San Francisco > Monterey (via Route 1)
Monterey > Los Angeles (via Carmel Valley Road - omdat Route 1 afgesloten is)
Los Angeles > Bakersfield (via Fresno, Route 180/198, Sequoia, Three Rivers)
Bakersfield > Los Angeles (via Six Flags Magic Mountain)

Heeft iemand nog tips zo vlak voordat we gaan? :P :P
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Tips voor onze Route ?

Bericht door Martin & Marianne »

Het is wat lastig adviseren als we niet weten hoe lang je overal bent. Misschien goed om een schema van dag tot dag te plaatsen? Dan kunnen we het beter invullen.
Zijn alle campings geboekt?
Het lijkt alsof je in 1 dag van LA naar Bakersfield wilt om Sequoia te bezoeken? Dat lijk me vrij zinloos. Ook niet handig om eerst naar LA te rijden en dan weer naar het noorden.

Marianne
Proper
Amerika-ontdekker

Bericht door Proper »

Een druk programma. We gaan met zijn 5en en willen allemaal best veel zin, dus hebben de route ik denk wel 30x gewijzigd.
Wat dikgedrukt is hebben we al geboekt.

16/9 - 19/9 Las Vegas

Camper:
19/9 na het ophalen van de camper: Las Vegas > Zion
20/9 Zion
21/9 in de ochtend: Zion > Bryce (via Route 9)
22/9 een lange rij dag: Bryce > Monument Valley (via Route 24/95)
23/9 Monument Valley > Grand Canyon (via Page)
24/9 Grand Canyon
25/9 Grand Canyon > Las Vegas (via Route 66)
26/9 in begin van de avond: Las Vegas > Death Valley
27/9 een lange rij dag: Death Valley > Yosemite (via Tioga Pass)
28/9 Yosemite
29/9 Yosemite
30/9 Yosemite > San Francisco

Auto:
02/10 in begin van de avond: San Francisco > Monterey (via Route 1)
03/10 lange rij dag: Monterey > Los Angeles (via Carmel Valley Road - omdat Route 1 afgesloten is)
04/10 Los Angeles
05/10 lange rij dag: Los Angeles > Bakersfield (via Fresno, Route 180/198, Sequoia, Three Rivers)
06/10 Bakersfield > Los Angeles (via Six Flags Magic Mountain)
07/10 Los Angeles (en in de avond naar huis)
Laatst gewijzigd door Proper op 09 sep 2017, 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Proper
Amerika-ontdekker

Bericht door Proper »

Martin & Marianne schreef: Het lijkt alsof je in 1 dag van LA naar Bakersfield wilt om Sequoia te bezoeken? Dat lijk me vrij zinloos. Ook niet handig om eerst naar LA te rijden en dan weer naar het noorden.
Klopt. We willen Sequoia ook zien, maar om vanuit Yosemite naar Sequoia te rijden en daarna naar SF kostte teveel tijd.
We moeten namelijk ook weer naar het zuiden (Los Angeles) en willen ook Highway 1 zien, dan komen we niet echt langs Sequoia :P
Ivm de aardverschuivingen hebben we de route een klein stukje moeten omgooien, maar wij denken dat deze route ook mooi is.

Gr, Perry
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je hebt nu een dag uitgetrokken om van LA via Sequoia naar Bakersfield te rijden. Dat is aan reistijd al 8 uur en dan heb je nog geen stap buiten de auto gezet. Dat heeft toch geen zin? Waarom zou het vanuit Yosemite te veel tijd kosten? Nu zal het met de camper niet meer in te passen zijn vermoed ik, maar het was handiger geweest om vanuit Yosemite naar Grant Grove te rijden en dan naar SF.
Als Sequoia een must is zou ik vanaf SF een stuk van de kust rijden, bijvoorbeeld tot Cambria. Dan naar Grant Grove en daar overnachten, en dan de volgende dag via Sequoia richting LA rijden. Of vergeet Sequoia en trek een dag extra uit voor de kust. In 1 dag van Monterey naar LA zoals je nu hebt geeft je heel weinig tijd voor de kust.
Proper schreef:26/9 in begin van de avond: Las Vegas > Death Valley
Vergeet dat begin van de avond; het is erg vroeg donker eind september. zorg ervoor dat je ver voor zonsondergang in DV bent zodat je nog iets van het park ziet. Waar wil je overnachten? Aangezien je de volgende dag naar Yosemite gaat (sta je op een van de Pines-campings?) zou ik verder doorrijden dan DV, bijvoorbeeld tot Lone Pine of Bishop. Je hebt anders de volgende dag een veel te lange dag met te weinig tijd voor de Tioga Road.

Marianne
Anonymous123

Re: Reis Proper: tips voor onze route?

Bericht door Anonymous123 »

De route op zich klopt nog wel, maar je bent wel erg veel aan het rijden met dagen dat je inderdaad bijna niet uit de auto kan stappen.
Hou er ook rekening mee dat rijden in het donker hier nog wel gaat, maar in Amerika toch wel een andere tak van sport is.
Ik zou Sequoia er op deze manier zeker uithalen en misschien een dag minder Grand Canyon, zeker als je alleen de uitzichtpunten wil doen en niet de lange wandelingen.
Stop die dagen oa tussen Death Valley en Yosemite.

Ik weet dat Max Verstappen geniet van het race, maar doen jullie dat ook op zo'n vakantie?
(Zelf mis ik een goede volle dag in Las Vegas, er is daar zoveel te zien)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Van Bryce naar MV via de 95 is een mooie maar wel erg lange rit. Met een camper lijkt me dat niet aan te raden. Ik zou MV vergeten en naar Page rijden. Dat is ook een mooie route. Je kunt dan naar Antelope Canyon - probeer daar nog een tour te boeken - en naar Horseshoe Bend. En even relaxen aan Lake Powell.
Onderweg kun je de wandeling naar de Toadstool Hoodoo maken. Zie daarvoor ons 2013-verslag.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je MV-Page-GC op 1 dag doet begrijp ik de dag erna de
Volle dag GC wel. Maar ik zou gewoon echt wat schrappen.
Heb je de voorbeeldroute als eens bekeken? Dat is voor een camper eigenlijk al net wat veel en dan doen jullie ook nog MV en Sequoia erbij?? Het is gewoon teveel om echt goed rond te kijken imo. Je bent met de camper ook nog eens een 20% langzamer dan een auto. S avonds aankomen in DV en de dag erna door naar Yosemite? Wanneer ga je dan dv bekijken? Door een mooie omgeving rijden is één, maar voor dingen te bekijken moet je echt de auto/camper uit
Proper
Amerika-ontdekker

Bericht door Proper »

Beste Martin & Marianne,

Betreft BC-MV; Hoezo is route 95 niet aan te raden met een camper ?
In MV komen wij eind van de middag aan, bekijken we de zonsondergang, en de volgende ochtend rijden wij weer verder.
Wij gaan hier geen excursies doen.

Betreft MV-GC (via Page); Onze intentie is om in de ochtend te vertrekken vanuit MV, en dan naar Antelope Canyon te gaan.
Hierna middageten en boodschappen doen in Page, en via Horsoebend om een foto te maken door te rijden naar de GC.

Betreft LV-DV; Death Valley willen wij in de ochtend erna bekijken. Een klein rondje naar Zabriskie Point en Badwater.
Daarna doorrijden naar Yosemite. (Wij staan op Yosemite LAkes RV Resort, dus hoeven niet heel de Valley in.)
Wij vinden het niet erg om een lange dag te rijden, maar indien deze dag te lang is willen wij overnachten in de buurt van Bishop.

Betreft LA - via Sequoia - Bakersfield; Wij vertrekken 's ochtends vroeg en rijden dan 5u aan 1 stuk door tot aan het begin van de Sequoia.
Hier zullen we dan rond het middaguur aankomen waar we wat eten, en dan langs Route 198 een paar keer stoppen bij wat "bomen".
Tevens lijkt Route 198 ons ook een mooie Route om over te rijden.
Voor zonsondergang willen we bij Three Rivers aankomen, en dan doorrijden naar Bakersfield.
In Bakerfield gaan we niks doen, behalve overnachten.

Het is nu idd niet meer in te plannen met de camper, maar onze camper paste zoiezo niet door bepaalde tunnels,
en daarom hebben wij deze beslissing genomen. Het vele rijden maakt ons niet zo uit.

De kust wilden wij ook graag zien, via Highway 1. Helaas kunnen we niet over het stuk tussen Monterey - Cambria,
en volgens mij is dit toch wel een groot gedeelte van de mooie kustroute.
Vanuit SF naar Monterey rijden we zoveel mogelijk langs de kust, en van Cambria naar LA volgen we alleen Highway 1.

Beste Vimo,

Het vele rijden maakt ons niet zo uit, en hebben zeker aan tijd gedacht buiten de camper.
Zonsondergang is zo rond 1900/1930 uur in de avond. Voor deze tijd willen wij wel met de camper overal zijn aangekomen.
Het enige stuk waarbij wij niet zeker zijn of we dit gaan halen is DV-Yosemite.
Die dag willen wij in de ochtend rond zonsopkomt bij Zabriskie Point zijn, en daarna een kijkje te nemen bij Badwater.
Daarna doortuffen naar Yosemite Lakes RV Resort. (Dit zit aan Route 120, wij hoeven hiervoor dus niet de Valley in.)
Indien deze dag te lang is, willen wij in de buurt van Bishop stoppen.
Met onze ervaring na een aantal dagen camper rijden, is onze intentie om die beslissing op dat moment maken.
Wij volgen Max op de voeten, en zullen de races vanuit onze hotels bekijken (hebben we al over geinformeerd :P)
Wij zitten 2 volle dagen in Las Vegas, en dan die ene dag voordat we naar DV gaan.

Beste PSVwally,

Wij zijn er vanuit gegaan dat we iets langzamer zullen zijn als dat Google Maps in de route beschrijving aangeeft,
en hebben ook gekeken naar tijd buiten de camper. Sommige punten willen wij alleen even rondkijken en wat foto's maken.
In LV, Zion, Grand Canyon, Yosemite, SF, en LA hebben wij wat extra tijd genomen omdat we hier meer willen zien.
Naar Bryce gaan we voor de zonsondergang. MV idem dito en toch ook het landschap daar te bewonderen.
Een tour door Antelope Canyon, middageten en boodschappen in Page, en een foto maken bij Horsoebend doen we onderweg naar de Grand Canyon.
DV willen wij in de ochtend bekijken op de lange dag naar Yosemite (zie mijn bericht hierboven aan Vimo).
Wij willen namelijk best veel zien in 3 weken tijd, en nog zo'n vakantie zit er voor ons de komende jaren niet meer in.

Indien onze rit vertraagd, of wij toch extra stops onderweg willen, slaan wij de dag van Sequoia over.

Gr, Perry
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Even een foto maken van Horseshoe Bend, reken maar op een uurtje totaal.
En zo onderschatten jullie wel meer dingen, ik zou echt wat van de tips hier ter harte nemen!
Laatst gewijzigd door Pete.Z op 10 sep 2017, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Van Bryce naar MV is met de auto 6 uur rijden, maar met een camper zul je veel meer tijd kwijt zijn. Ik weet ook niet of de Moki Dugway met een camper te doen is.
Voor het stuk van DV naar Yosemite (het maakt niet uit of je naar Groveland rijdt of naar de vallei) is minstens 6 uur rijden, maar ook hier zul je met de camper veel meer tijd kwijt zijn. En je mist zoveel als je niet eens stopt onderweg.
Proper schreef:Wij vinden het niet erg om een lange dag te rijden, maar indien deze dag te lang is willen wij overnachten in de buurt van Bishop.
Je bedoelt Bishop in plaats van DV? Als je in DV overnacht zou ik daarna een overnachting in Lee Vining (Mono Lake) doen. Het rijden is namelijk niet zozeer het probleem: maar wel het feit dat je nu geen tijd hebt voor bijvoorbeeld Mono Lake, een wandeling langs de Tioga Road, de Alabama Hills etc.
Zit je alle nachten voor Yosemite in Groveland? Heb je gekeken of er iets in de vallei vrij is? Je rijdt nu minimaal een uur heen en terug naar het park. Kijk eens op http://www.recreation.gov of er nog iets vrij is of komt.
Proper schreef:Betreft LA - via Sequoia - Bakersfield; Wij vertrekken 's ochtends vroeg en rijden dan 5u aan 1 stuk door tot aan het begin van de Sequoia.
Hier zullen we dan rond het middaguur aankomen waar we wat eten, en dan langs Route 198 een paar keer stoppen bij wat "bomen".
Tevens lijkt Route 198 ons ook een mooie Route om over te rijden.
De 198 is niet onaardig, maar tja, veel bomen, dus niet bijzondere uitzichten. Toch een beetje jammer van de tijd voor alleen wat bomen. Wil je echt mooie sequoia's zien dan moet je de auto uit en een wandeling maken. Kijk bijvoorbeeld eens in ons 2017-verslag daarvoor. En nogmaals: waarom eerst naar LA? Je kunt toch ook al eerder afbuigen naar Sequoia? Je kunt die dag LA toch later doen?

Marianne
Proper
Amerika-ontdekker

Bericht door Proper »

Pete.Z schreef:Even een foto maken van Horseshoe Bend, reken maar op een uurtje totaal.
En zo onderschatten jullie wel meer dingen, ik zou echt wat van de tips hier ter harte nemen!
Hallo Pete Z,

Wij hadden er anderhalf uur voor staan (Horsoebend). Op Google Maps zagen we dat het nog een stukje lopen is.
We hebben best veel vooronderzoek gedaan. Dat we sommige dingen misschien onderschatten kan best zijn, het word onze eerste keer.
Indien we daar niet aan ons plan kunnen houden, willen wij alternatieven doen die hier voorgesteld worden.

Gr, Perry
Anonymous123

Bericht door Anonymous123 »

Jammer dat je tips vraagt en ze vervolgens wel meeneemt voor het geval als, maar ze uiteindelijk naast je neerlegt en toch je eigen ding doet...
Proper
Amerika-ontdekker

Bericht door Proper »

Beste Martin & Marianne,

Bedankt voor jullie vele info en feedback.
Moki Dugway kunnen wij niet overheen met de camper, wij rijden de 95 af tot aan de 191.
Het maakt wel degelijk uit of we naar Groveland rijden of naar de vallei, het scheelt toch alweer een uur op onze lange dag.
Tevens waren er geen plekken meer beschikbaar in de vallei voor onze camper,
maar we houden dat ook in de gaten om daar eventueel de 2e nacht te overnachten.

We zullen heus wel stoppen onderweg om te genieten van het uitzicht en om even rusten, maar ik begrijp wat je bedoelt.
Wij komen 25/9 (na Grand Canyon) weer aan in LV. De 26e in de ochtend willen wij met een helicopter over de GC (duur 5 uur).
Als wij de 26e daarna meteen vertrekken vanuit LV, en dan onze bezoekjes doen aan Zabriskie Point en Badwater,
hebben wij de dag erna toch weer ca. 2,5u extra tijd voor de route DV-Yosemite.
Is dit beter, denk je ? Hoe is de temperatuur in middag in DV ?

Langs de 195 (Sequoia) stoppen we verschillende keren om een rondje te lopen (General Sherman Tree, etc),
en de 195 heeft een mooi stukje met wat uitzichtpunten (thv Moro Rock).

We hebben eerst LA gedaan omdat we de dag ervoor ook een lange route hebben.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Wij komen 25/9 (na Grand Canyon) weer aan in LV. De 26e in de ochtend willen wij met een helicopter over de GC (duur 5 uur).
Als je een helikoptervlucht over de Grand Canyon wilt maken, zou ik dat in Tusayan bij de Grand Canyon zelf doen. Dat is waarschijnlijk goekoper en je vliegt dan over de "echte" Grand Canyon. Vluchten van Las Vegas gaan naar Grand Canyon West, dat ligt buiten het National Park en is naar verluid minder mooi.
Langs de 195 (Sequoia) stoppen we verschillende keren om een rondje te lopen (General Sherman Tree, etc),
en de 195 heeft een mooi stukje met wat uitzichtpunten (thv Moro Rock).
Je bedoelt waarschijnlijk de 198? Dat is de Generals Highway. Daarvoor bestaan beperkingen voor lange voertuigen, zoals campers. Momenteel mogen voertuigen langer dan 22 feet er helemaal niet rijden: https://www.nps.gov/seki/planyourvisit/ ... ctions.htm

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Ik heb een opmerking over je schema waar ik, als ik jullie was, echt zou heroverwegen.

Dat is de enorme omweg naar monument valley. Waarom? Zo bijzonder is het nu ook weer niet. En wat wil je in monument valley doen met je RV? De valley in is onmogelijk (mag niet, maar die weg is zodanig slecht dat je het ook niet moet willen), dus je kunt alleen maar naar het viewpoint en eventueel een indiaan inhuren voor een guided tour.

Kun je niet veel beter gewoon via de 89 richting Grand Canyon rijden? Met een bezoekje aan de dam, eventueel wat korte hikes (de toadstool hoodoos bijvoorbeeld, parkeerplaats direct langs de 89 en dus ook bereikbaar met de RV). Scheelt je een hoop mijlen en volgens mij heb je er veel meer aan.

Overigens kun je de Moki dugway prima rijden met een RV hoor, er zijn er genoeg die het doen. Zelfs de route via de Burr trail kan met een RV - wij kwamen er een paar weken geleden twee tegen die de pas naar beneden reden. Maar of het sneller is betwijfel ik :-).
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Inderdaad wat vreemd dat je tips vraagt, maar weinig concessies doet aan je route. Mijns inziens zijn er een aantal zaken die wat logischer ingedeeld kunnen worden. Zelfs dan ontkom je niet aan lange rijdagen en zul je veel mooie bezienswaardigheden over moeten slaan om op tijd op je eindbestemming te geraken. Je zult er niet aan ontkomen dat je veel stukken in het donker gaat rijden vanwege tijdgebrek.

Valt er niks meer te annuleren?

Het enige stuk waar je wat speling hebt is vanaf Las Vegas.
Ik zou 's morgens vertrekken en doorrijden naar Bishop of Lee Vining. De volgende dag van Bishop/Lee Vining naar Yosemite gaan.

Ik zou Sequoia NP er uit halen. Sequoia bomen kun je ook in Yosemite NP zien.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

MV is iets wat je er uit zou kunnen laten, maar dan vervalt ook de mooie (maar heel lange) route via de 24 en 95.
Proper schreef:Het maakt wel degelijk uit of we naar Groveland rijden of naar de vallei, het scheelt toch alweer een uur op onze lange dag.
Het maakt echt niet uit; volgens Googlemaps ben je naar Yosemite Village iets langer onderweg maar ik denk dat de weg naar Groveland met een camper meer tijd zal kosten. Mocht je nog iets in het park kunnen vinden dan zou ik dat zeker aanpassen. Oók voor de 1e nacht.
Proper schreef:Wij komen 25/9 (na Grand Canyon) weer aan in LV. De 26e in de ochtend willen wij met een helicopter over de GC (duur 5 uur).
Als je al in de GC bent bent geweest (waar je ook een vlucht kunt maken) waarom dan nog een lange en dure vlucht vanuit LV? Je hebt een volle dag bij de GC, dus tijd genoeg die dag of de volgende ochtend voor een vlucht.
Je kunt prima in de middag naar DV vertrekken en dar ana het eind van de middag nog iets bekijken. Met de emperatuur zal het wel meevallen. Probeer in elk geval om een zonsopkomst bij Zabriskie point mee te maken, dat is prachtig. Zie mijn 2011-verslag daarvoor; ik was er toen in september; jullie kunenn langer uitslapen. Waar willen jullie kamperen?

Zoals gezegd kun je in Yosemite ook sequoia's zien. De Mariposa Grove gaat pas in november weer open maar de Merced grove is ook een mogelijkheid (en een mooie onderbreking tussen Groveland en de vallei :wink: ).
Als je dat doet kun je die dag Sequoia laten vallen en meer tijd uittrekken voor de kust.

Marianne
Franciscus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Franciscus »

Persoonlijk ben ik niet vies van rijden in de VS en ben ik gek van Monument Valley. Dat zou voor mij de omweg wel waard zijn. Wel op voorwaarde dat je het ook in het park gaat. In jullie geval dus met een guided tour. Als je dat niet doet zie je echt heel weinig van het typische landschap.

En hoewel ik ook gek ben op Sequoia NP zou ik je plan afraden. Dit is echt teveel hooi op je vork. We hebben afgelopen zomer weer ervaren dat de berekeningen van Google-Maps te optimistisch zijn, daar moet je minimaal 10% bij optellen. En als je reist met een camper nog wel iets meer. Ik vrees dat je, je enorm verkijkt op deze route.
2025 juli/aug. 3,5 weken Seattle - Zuidwest Canada
2017 juli/aug. 6 weken ronde vanuit Portland
2014 april/mei 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei 2,5 week LA - SF en 1 week Miami/Florida Keys
Proper
Amerika-ontdekker

Bericht door Proper »

Beste Old Faithful,

Daar hebben wij ook voor zitten kijken, alleen zijn de duur van de helikopter vluchten (airtime) veel korter ?
Hebben jullie zelf ervaring met een helikopter vlucht ?
En ik bedoelde inderdaad de 198 :P . Wij rijden hierover met een huurauto. De camper hebben wij t/m SF.

Beste Roel B,

De Moki Dugway willen wij niet proberen met ons formaat camper :P
Wij gaan de vallei niet in, enkel naar het Viewpoint. We overnachten langs de 163.
Ik ga jou voorstel in de groep gooien mbt rijden over route 89.

Beste Michel H,

De tips en het advies wat hier gegeven word bespreken we ook met z'n allen.
Het is waarschijnlijk dat er toch wat aangepast gaat worden.

En wij dachten precies hetzelfde; Eventueel Sequoia overslaan, die hoge bomen zie je ook in Yosemite.

Beste Martin & Marianne,

De helikoptervluchten vanuit LV hebben meer airtime.
De helikoptervluchten vanuit de GC duren aanzienlijk korter, maar hebben (naar verluid) een mooier uitzicht over de canyon.
We zijn dan ook aan het bekijken om dan misschien de helikoptervlucht bij de GC te doen.

Langer uitslapen? Wanneer komt de zon op? Dat is toch rond 0730 ? Onze intentie is om bij Furnace Creek te overnachten (nog niet geboekt).

Beste Franciscus,

Omdat we zoveel willen zien in maar 3 weken tijd hebben we keuzes moeten maken.
Daarom hebben wij ervoor gekozen om alleen door MV te rijden en langs het Viewpoint te gaan.
Of we Sequoia nog gaan doen is nog maar de vraag na al het advies hier.
We zijn nog even aan het puzzelen.
We hebben ook met extra reistijd rekening gehouden bovenop wat GoogleMaps aangeeft.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer