Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Yass: LA-LA 2018.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Yass
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Reis Yass: LA-LA 2018.

Bericht door Yass »

Omdat onze ZW-reis (klassieke rondje van 3-30/7/17: LA-Joshua Tree-Sedona-Grand canyon-Page-Moab-Capitol Reef-Bryce-Zion- Las Vegas-Death Valley-Lone Pine-Mammoth Lakes- Yosemite- Kings Canyon- Monterey- Pismo - L.A) deze zomer zo geweldig was willen we meer van dat: fantastisch veel leuk wandelen, natuur, landschappen, de rust, ook de kleinere parken en monumenten, het roadtrippen maar ook de steden, ...

We (ook de kids) zijn helemaal Amerikafan. We hebben voor onze reis zoveel gehad aan de tips van dit forum, de vele verslagen en blogs die we hebben zitten lezen, uitspitten en ook tijdens de reis (Yosemite brand enz) echt veel aan gehad!
We reisden met huurauto + motels/hotels/cabin.

En nu zagen we twee dagen geleden een Air France/KLM/Delta aanbieding voor juli 2018 DUS-LAX 497pp met alle taksen enz in gewoon te boeken via Joker.Be. Voor ons goede vertrekuren en overstaptijden. Dus ja leek ons toch wel zeer interessant gezien hoogseizoen. :D De kinderen houden ook wel van het strand dus LA is dan mooi meegenomen en mits wat puzzel en opzoekwerk is er toch nog heel veel moois te verkennen.

We hebben een eerste opzet van route gemaakt en al wat verblijven (alles annuleerbaar) geregeld. We kunnen alles omgooien natuurlijk, benieuwd naar feedback, advies, leuke tips!

4/7 DUS- L.A: ophalen huurauto en naar hotel
5-6/7: L.A: beach
7/7: L.A - Las Vegas
8/7: Las Vegas - St George (evt. Via Valley of fire want nu was de white domes loop trail niet toegankelijk, Red Cliffs en Snow Canyon SP lijken ook de moeite om te wandelen)
9/7: St George - Cedar City ( Kolob Canyon, Kanarra Creek Canyon , spring creek canyon daar is ook veel moois, komen we een nacht te kort hier?)
10/7: Cedar City - Salt Lake City/Layton (Cecret Lake, Donut Falls, Bell Canyon, Antelope Island State Park)
11/7: Layton- Twinn Falls ( Shoshone falls, Snake river canyon, Perrine bridge)
12/7: Twinn Falls - Idaho Falls ( via Craters of the moon)
13/7: Idaho Falls - Yellowstone (West of beter in het park)
14/7: Yellowstone ( logeren in West)
15/7: Yellowstone West - Lake lodge cabin (2 nachten hier te pakken gekregen maar ik blijf op de site kijken en lees verder hoe de dagen in te delen )
16/7: Yellowstone
17/7: Yellowstone - Grand Teton ( slapen in Jackson? )
18/7: Grand Teton - Flaming Gorge ( Kent iemand de Oak Tree Inn Green River? Ik boekte hier een nacht voor 8 dollar via booking.com, kan toch niet :lol: )
19/7: Flaming Gorge - Vernal
20/7: Vernal - Glennwood Springs
21/7: Glennwood Springs - Grand Junction
22/7: Grand Junction - Black Canyon of Gunnison - Mesa Verde
23/7: Mesa Verde - Canyon de Chelly/ Chinle
24/7: Chinle - Holbrook ( Petrified forrest)
25/7: Holbrook - Phoenix (?)
26/7: Phoenix - Palm Springs (hip enzo maar naar wat ik op dit forum lees misschien niet iedereen fan, die Salvation mountain is heel fotogeniek maar de omweg waard? Ik weet dit nog niet echt. Hier kan ik nog schuiven met de data) (?)
27/7: Palm Springs (?)
28/7: Palm Springs - LA (?)
29/7: LA: strand
30/7: LA- DUS

Alles is annuleerbaar, wijzigbaar. De vlucht niet natuurlijk. Ik veronderstel dat een rondje Denver of one way ticket logischer was, maar dat was nu niet in de aanbieding. :lol:

Oh ja, nog over Moab deze zomer: we hebben enkele wandelingen in Arches gedaan, Dead Horse state park helaas niet en Canyonlands slechts enkele uitzichten, omdat we daar heel veel regen hadden. Zelfs hagelbollen, ongelofelijk. Dus ook daar nog veel mogelijke dingen te zien.
2012 NY
2017 Zuid-West
2018 Noord -West

roadtripsmetkids.wordpress.com
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: LA-LA 2018

Bericht door PSVwally »

Let wel op dat die Inn niet bij Flaming Gorges ligt maar bij green river Wyoming. (Let op dat je dit niet verwart met green river Utah.) leuk prijsje $8 Haha.

Als je Salvation Mountain wilt meepakken zou ik Joshua Tree NP op de dag dat je uit Phoenix komt meepakken. Dan de dag erop Anza Borrego SP en dan op de terugweg een rondje rond het meer en dan bij Niland Salvation Mt meepakken. Dit kost je een 30 tot 45 min om te bezoeken. Het ligt wel wat verstopt maar je kan het niet echt missen als je die richting in rijdt.

Ik zou alleen niet weten waar je Canyonlands evt tussen wilt stoppen? Dan moet je ergens wel wat lozen. Tussen Green River en Vernal kan je dinosaur meepakken. Ik zou alleen de quarry doen en het oostelijke deel laten zitten. Dan kan je in de middag evt nog naar Canyonlands rijden
ReisM
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door ReisM »

Gaaf dat jullie alweer nieuwe plannen hebben! Wij zijn net terug van een vergelijkbare route als jullie eerste route, maar dan zonder Moab/Capitol Reef.

Wij vonden Palm Springs niet heel erg de moeite waard, zeker niet om 2 nachten te verblijven.
Vooral heet en in de plaats zelf was weinig te beleven. Wij hebben er wel de Mccallum trail gelopen in Coachella Valley Preserve, dat was een leuke wandeling van een Palm-oase naar de andere! Wel vroeg in de ochtend doen ivm de hitte, mocht je dit ook willen doen.

Ik zou dan eerder een extra nacht Sedona en/of Phoenix doen.
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Wij waren ook 2 nachten in Palm Springs. Wat ons inderdaad vooral tegenstond was de hitte daar. 42 graden eind mei dit jaar ! We hebben nog wel wat gewandeld in de winkelstraat maar het was daar vrij uitgestorven vanwege de temperatuur. De planning was om nog te wandelen in Indian Canyon, maar we hadden er eerlijk gezegd geen puf voor. We hebben ons prima vermaakt hoor, lekker gerelaxt, maar achteraf gezien was 1 nacht voor ons ook voldoende geweest.
Voordeel is wel dat je er prachtige hotels, zeg maar resorts, kunt boeken voor een redelijke prijs. Wij zaten in Desert Isle Resort. Een aanrader. Hadden een luxe appartement voor 4 personen compleet met eigen wasmachine/droger, terras met Weber barbecue (waar we dan ook dankbaar gebruik van hebben gemaakt) en op het resort een mooi zwembad met palmbomen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Yass
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Reis Yass: LA-LA 2018.

Bericht door Yass »

Dankjewel voor de feedback!

We hebben een nieuwe route opgesteld die evenveel moois en variatie bevat maar toch wel wat afwijkt van de vorige route die ik heb gepost. Deel 1 is redelijk gelijkaardig, deel 2 van de route gaat na Yellowstone richting Oregon. Misschien post ik de route best ook in topic NW USA :D

4/7: DUS - LAX
5/7: Los Angeles
6/7: Los Angeles
7/7: L.A - Lake Mead recreation area
8/7: Lake Mead - St. George (Valley of fire, Snow Canyon SP)
9/7: St.George - Cedar City ( Kolob Canyon, Kanarra Creek Canyon)
10/7: Cedar City- Layton (SLC) ( Big Cottonwood Canyon trail, Antelope Island SP)
11/7: Layton- Grand Teton NP
12/7: Grand Teton - Yellowstone NP (Lake Yellowstone cabin)
13/7: Yellowstone (Mammoth hotsprings hotel)
14/7: Yellowstone (West)
15/7: Yellowstone (West)
16/7: Yellowstone West - Craters of the Moon
17/7: Craters of the moon - John Day ( John Day Fossil Beds NM)
18/7: John Day - The Dalles ( Columbia River Gorge National scenic area )
19/7: The Dalles - Portland ( foodtrucks ;-)
20/7: Portland
21/7: Portland - Bend ( Smith Rock SP, Three Sisters / Newberry Volcanic Monument)
22/7: Bend
23/7: Bend- Crater lake NP - Klamath Falls
24/7: Klamath Falls - Lassen Volcanic NP
25/7: Lassen Volcanic NP - Lake Tahoe
26/7: Lake Tahoe
27/7: Lake Tahoe - Devils Postpile NM - Lone Pine
28/7: Lone Pine -Red Rock Canyon SP - L.A
29/7: L.A
30/7: L.A - Naar huis..

Portland lijkt een superleuke stad. Misschien een nacht extra en eentje minder in Bend. Dat zijn we nog aan het uitpluizen.
2012 NY
2017 Zuid-West
2018 Noord -West

roadtripsmetkids.wordpress.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer