Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis AlidaDK: tips gevraagd voor route.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis AlidaDK: tips gevraagd voor route.
Qua route is het redelijk goed te doen. Ik zou alleen die dag tussen Zion en Bryce met Panguitch eerder s nacht naar Sedona schuiven. Voor die omgeving heb je nu weinig tijd.
Op de dag van Sequoia naar Death Valley zou je door Sequoia NF kunnen rijden en als deze open is de Sherman pass road kunnen nemen. Wel even een volle tank hebben voor de Sequoia nf ingaat dan.
Jammer dat je zo'n reis hebt en dan in 1 ruk van LA naar SF gaat. Daar zou ik ook een nacht (of 2) tussen hebben gezet
Op de dag van Sequoia naar Death Valley zou je door Sequoia NF kunnen rijden en als deze open is de Sherman pass road kunnen nemen. Wel even een volle tank hebben voor de Sequoia nf ingaat dan.
Jammer dat je zo'n reis hebt en dan in 1 ruk van LA naar SF gaat. Daar zou ik ook een nacht (of 2) tussen hebben gezet
Ik zal bij dit gedeelte er over na denken om een niet een hele dag Death Valley te doen maar deze dag gebruiken om tussen sequoia en Death Valley in te plannen.AlidaDK schreef: Yosemite - Sequoia
Sequoia
Sequoia - death Valley
Death Valley (Voorlopig hele dag, aangezien we anders volledig in het weekend vallen voor LV)
DV - Las Vegas
De rit (onderlangs neem ik aan) is aan de lange kant en tijdens het uitzoeken van mijn route kwam ik toch een hoop moois tegen tussen Sequoia en Death Valley
-
AlidaDK
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Het laatste deel kunnen we niet verlengen omdat we het vliegticket niet meer kunnen vernaderen
.
Anders zou ik niet in één ruk van LA naar San Fransisco gaan.
Hier had ik liever een nachtje gedaan halverwege, maar dan moeten we San Fransisco laten vallen en dat zou ik spijtig vinden.
Tenzij we ergens anders inkorten.
Maar alle andere tips ga ik zeker meenemen
Anders zou ik niet in één ruk van LA naar San Fransisco gaan.
Hier had ik liever een nachtje gedaan halverwege, maar dan moeten we San Fransisco laten vallen en dat zou ik spijtig vinden.
Tenzij we ergens anders inkorten.
Maar alle andere tips ga ik zeker meenemen
Dan zou ik goed uitzoeken waar je logeert in LA, zodat je niet teveel file moet rijden bij het verlaten van LA. Want in 1 ruk van LA naar SF is inderdaad pittig. Vroeg vertrekken, zou ik zeggen. En hopen op vlot verkeer rond Santa Barbara. Maar als je graag met de auto rijdt, en je kan af en toe wisselen van chauffeur, dan moet het kunnen. Een paar dagen later vlieg je naar huis en kan je uitrusten 
Als je trouwens op 2 uur tijd zoveel mogelijk van San Francisco wil zien, heb ik wel een tip : Wij hebben de 'San Franciso Love Tour' geboekt via Viator. Je wordt gedurende 2 uur meegenomen door een gids/chauffeur in een originele VW-hippie-bus, met aangepaste muziek. De chauffeur verteld honderduit over de geschiedenis van SF en neemt je mee naar alle plaatsen die je moet gezien hebben, inclusief alle belangrijke muziek-gerelateerde plaatsen ivm 'the summer of love 1967'. Een top-tour, waaraan een hop-on hop-off bus niet kan tippen. We reden zelfs Lombard Street af, met het dak open en muziek van de Mamma's and the pappa's. Je kan de chauffeur ook alles vragen. Hij is geboren en getogen in SF. Hij geeft met plezier tips voor dingen die je nog kan doen na de tour.
-
AlidaDK
- Amerika-ontdekker
We kunnen inderdaad afwisselen van chauffeur.
Sijtig dat we net 1 dagje te kort in Amerika zijn, anders hadden we deze rit natuurlijk in 2 keer kunnen doen.
Die tip van 'San Franciso Love Tour' klinkt wel leuk in de oren, dankjewel.
Dat gaan we dan zeker doen
Sijtig dat we net 1 dagje te kort in Amerika zijn, anders hadden we deze rit natuurlijk in 2 keer kunnen doen.
Die tip van 'San Franciso Love Tour' klinkt wel leuk in de oren, dankjewel.
Dat gaan we dan zeker doen
- Mr. Patrick
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik denk dat je bij Page of de Grand Canyon wel een dagje kunt sparen. Uiteraard kun je dan ook wat minder ondernemen; maar in Page was ikzelf al snel uitgekeken: Lower Antelope Canyon en de Horseshoe Bend en je hebt de must-sees voor mij in een ochtend al gehad.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Lees alle tips nog eens goed door:
Eerst Sequoia en dan Yosemite. En via de Tioga Pass naar Death Valley. Boek iets in het park of dichtbij.
Boek voor Zion iets in Springdale.
Boek zo snel mogelijk iets in Moab. Het is daar altijd druk en duur.
Kijk voor de Grand Canyon naar iets in het park.
Je kunt een dag winnen bij Page of de GC.
Marianne
Eerst Sequoia en dan Yosemite. En via de Tioga Pass naar Death Valley. Boek iets in het park of dichtbij.
Boek voor Zion iets in Springdale.
Boek zo snel mogelijk iets in Moab. Het is daar altijd druk en duur.
Kijk voor de Grand Canyon naar iets in het park.
Je kunt een dag winnen bij Page of de GC.
Marianne
-
AlidaDK
- Amerika-ontdekker
Ik heb inderdaad een paar dagen ingekort, namelijk bij de Grand Canyon, In Page (maar daar had ik 2 dagen voorzien omdat we evt. de Rainbowbridge wilde ondernemen), en in Moab (omdat er 2 belangrijke wegen zijn afgesloten
). In de Grand Canyon kunnen we niet meer slapen, te laat om te boeken. Maar ik blijf regelmatig kijken want er moest toch nog eens iets vrij komen.
-
AlidaDK
- Amerika-ontdekker
Goulding's Lodge aan Monument Valley is geboekt.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 5694 Weergaves
-
Laatste bericht door cyril
-
- 4 Reacties