Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Rosie: route okt-nov, 27 dagen SF-SF
Re: Reis Rosie: route okt-nov, 27 dagen SF-SF
Bedankt voor de suggesties, ik heb Moab toch weer uit de planning gehaald en gepland wat PSVwally voorstelde.
En Hans B, ik snap dat dag 4 nogal gevuld is, is het zo beter?
Dag 1: AMS- San fransisco - ? (hotel niet te ver weg)
Dag 2: ? - Yosemite (waar verblijven?) - Mariposa Grove (als open)
Dag 3: Yosemite Panorama Trail?
Dag 4: Yosemite - Tioga Pass (als open)- mono Lake - Mammoth Lakes
Dag 5: Mammoth Lakes - Death Valley
Dag 6: Death Valley - Las Vegas
Dag 7: Las Vegas
Dag 8: Las Vegas - (Valley of fire) - Zion
Dag 9: Zion (Angel’s Landing)
Dag 10: Zion - Bryce wandelen
Dag 11: Bryce - Capitol Reef
Dag 12: Capitol Reef - Monument valley
Dag 13: Monument Valley - Page
Dag 14: Page (antelope Canyon, lake Powell, Horseshoe Bend)
Dag 15: Page - Grand Canyon
Dag 16: Grand Canyon (wandelen)
Dag 17: Grand Canyon - Twentynine palms (rijdag)
Dag 18: Twentynine palms - Joshua Tree - LA
Dag 19: LA (Strand, Halloween)
Dag 20: LA (WB Studio’s)
Dag 21: LA - Pismo beach
Dag 22: Pismo Beach - Monterey
Dag 23: Monterey (walvissen, Big Sur)
Dag 24: Monterey - San Fransisco
Dag 25: SF
Dag 26: SF
Dag 27: SF - AMS
Hebben jullie nog ideeën voor een accomodatie/locatie voor de eerste nacht? We landen om zeven uur 's avonds en willen dan niet meer te ver rijden. Het hoeft geen mooie plek te zijn, maar vooral een fijn bed en een supermarkt in de buurt.
En Hans B, ik snap dat dag 4 nogal gevuld is, is het zo beter?
Dag 1: AMS- San fransisco - ? (hotel niet te ver weg)
Dag 2: ? - Yosemite (waar verblijven?) - Mariposa Grove (als open)
Dag 3: Yosemite Panorama Trail?
Dag 4: Yosemite - Tioga Pass (als open)- mono Lake - Mammoth Lakes
Dag 5: Mammoth Lakes - Death Valley
Dag 6: Death Valley - Las Vegas
Dag 7: Las Vegas
Dag 8: Las Vegas - (Valley of fire) - Zion
Dag 9: Zion (Angel’s Landing)
Dag 10: Zion - Bryce wandelen
Dag 11: Bryce - Capitol Reef
Dag 12: Capitol Reef - Monument valley
Dag 13: Monument Valley - Page
Dag 14: Page (antelope Canyon, lake Powell, Horseshoe Bend)
Dag 15: Page - Grand Canyon
Dag 16: Grand Canyon (wandelen)
Dag 17: Grand Canyon - Twentynine palms (rijdag)
Dag 18: Twentynine palms - Joshua Tree - LA
Dag 19: LA (Strand, Halloween)
Dag 20: LA (WB Studio’s)
Dag 21: LA - Pismo beach
Dag 22: Pismo Beach - Monterey
Dag 23: Monterey (walvissen, Big Sur)
Dag 24: Monterey - San Fransisco
Dag 25: SF
Dag 26: SF
Dag 27: SF - AMS
Hebben jullie nog ideeën voor een accomodatie/locatie voor de eerste nacht? We landen om zeven uur 's avonds en willen dan niet meer te ver rijden. Het hoeft geen mooie plek te zijn, maar vooral een fijn bed en een supermarkt in de buurt.
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Lijkt me prima.
Rondom de luchthaven zijn verschillende hotels.
Rondom de luchthaven zijn verschillende hotels.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Wij sliepen dit jaar in Newark, CA, een voorstadje van San Francisco, ideaal voor de eerste nacht. Ik kan het Courtyard by Marriott Newark Silicon Valley daar erg aanbevelen. Er ligt een Safeway om de hoek.
Voor de rest mooie route!
Voor de rest mooie route!
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je naar de Mariposa Grove gaat ligt Oakhurst of Fishcamp goed voor de eerste overnachting hoewel het wel mooier is om via de 120 of 140 het park binnen te rijden. Voor de andere nachten zou iets in de vallei wel mooi zijn zoals Half Dome Village. Zie daarvoor www.travelyosemite.com. Buiten het park kun je naar El Portal kijken.
Marianne
Marianne
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Als je om 1900 Pacific Time landt, bedenk dan dat het voor jezelf +9 uur is, dus 4 uur 's nachts.
Is het je entree in Amerika, dan heb je ook nog de immigration procedure, die tegenwoordig een stuk korter is dan vroeger, maar toch ..
Voordat je in de ''open lucht' bent, kost gauw een uurtje.
Ikzelf zou dan niet meer gaan rijden tenzij je al een auto hebt besproken, dan zorgen dat het hotel in de buurt ligt.
Anders een free hotel shuttle.
Is het je entree in Amerika, dan heb je ook nog de immigration procedure, die tegenwoordig een stuk korter is dan vroeger, maar toch ..
Voordat je in de ''open lucht' bent, kost gauw een uurtje.
Ikzelf zou dan niet meer gaan rijden tenzij je al een auto hebt besproken, dan zorgen dat het hotel in de buurt ligt.
Anders een free hotel shuttle.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik zou Bodie niet overslaan. Je kunt het op dag 4 of op dag 5 bezoeken. I.p.v. Mammoth Lakes zou je dan in Bridgeport of Lee Vining kunnen overnachten. Als je op dag 5 naar Bodie (en Mono Lake) gaat, zou ik zeker in Bridgeport of Lee Vining overnachten om niet heen en weer te hoeven rijden.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
Marcopstal
- Amerika-expert
Bodie zou ik ook zeker niet overslaan.
Wat de logies betreft is het een beetje relatief.
Bridgeport is 10 km verder rijden dan de afslag naar Bodie als je van lee Vining komt. Het ligt wel het dichtste bij? Maar je rijdt dus 20 km min extra.
Lee Vining licht het best en op slechts 30 km van de afslag naar Bodie. Met deze keuze rijdt je niks extra.
Mammoth Lakes ligt al wat verder en levert ook extra kilometers op. Het is een 75 kilometer tot de afslag, je rijdt dus 2x45 km extra als je in Mammoth Lakes overnacht en terug moet naar Mono Lake en Bodie.
Maar daarnaast is er het aspect van "beschikbare hotels". De inventaris is nu eenmaal een stuk groter in Mammoth Lakes dan in Lee Vining en Bridgeport.
Moraal van het verhaal: de drie plekken zijn best haalbaar, ik zou het laten afhangen van welk logies je vindt.
Wat de logies betreft is het een beetje relatief.
Bridgeport is 10 km verder rijden dan de afslag naar Bodie als je van lee Vining komt. Het ligt wel het dichtste bij? Maar je rijdt dus 20 km min extra.
Lee Vining licht het best en op slechts 30 km van de afslag naar Bodie. Met deze keuze rijdt je niks extra.
Mammoth Lakes ligt al wat verder en levert ook extra kilometers op. Het is een 75 kilometer tot de afslag, je rijdt dus 2x45 km extra als je in Mammoth Lakes overnacht en terug moet naar Mono Lake en Bodie.
Maar daarnaast is er het aspect van "beschikbare hotels". De inventaris is nu eenmaal een stuk groter in Mammoth Lakes dan in Lee Vining en Bridgeport.
Moraal van het verhaal: de drie plekken zijn best haalbaar, ik zou het laten afhangen van welk logies je vindt.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Precies. Daarom geef ik ook zowel Bridgeport als Lee Vining als alternatief voor Mammoth Lakes. Zelfs met je opmerking over het aantal hotels in Mammoth Lakes ben ik het met je eensLee Vining licht het best en op slechts 30 km van de afslag naar Bodie. Met deze keuze rijdt je niks extra.
Mammoth Lakes ligt al wat verder en levert ook extra kilometers op.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Kijk eens bij de beoordelingen die door de forumleden gegeven zijn, niet zo ver van het vliegveld (SFO), zoals:Rosie schreef:Dag 1: AMS- San fransisco - ? (hotel niet te ver weg)
- San Francisco (South): https://beoordelingen.allesamerika.com/ ... 9&staat=CA
- San Francisco (Millbrae): https://beoordelingen.allesamerika.com/ ... 9&staat=CA
- San Bruno: https://beoordelingen.allesamerika.com/ ... o&staat=CA
Winkels in San Bruno: The Shops at Tanforan, 1150 El Camino Real, San Bruno, CA 94066
Website: http://www.theshopsattanforan.com/
Ok, Bodie komt terug op de lijst! Ik heb al een aantal hotels geboekt (allemaal annuleerbaar) waaronder een in Mammoth Lakes.
Ik ben ook voor accommodatie in LA aan het kijken, maar LA is zo enorm groot! Weten jullie wat een handige buurt is voor de highlights in LA, de bekende stranden en de WB studio's?
Ik ben ook voor accommodatie in LA aan het kijken, maar LA is zo enorm groot! Weten jullie wat een handige buurt is voor de highlights in LA, de bekende stranden en de WB studio's?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik zou voor LA zeker ook airbnb in de gaten houden. Ik zat in Venice op Grayson Avenue (kan t even niet opzoeken nu, maar zal dat later nog wel plaatsen). Maar rond Santa Monica of Culver City zit je ook prima. Maar ga bv niet in Anaheim zitten als je alleen maar noordwest LA doet
Voor San Fransisco heb ik zonet een mooie airbnb geboekt en via booking allerlei andere accomodaties
Op booking heb ik ook voor monument valley wat geboekt; een soort bungalow bij Gouldings Lodge. Maar nu zie ik dat the view hotel nog betere uitzichten heeft. Wat is jullie mening hierover?
Bij the view kan je ook voor 100 dollar een kamer zonder uitzicht boeken, weet iemand of je dan gewoon ergens buiten kunt gaan zitten om van het uitzicht te genieten?
Op booking heb ik ook voor monument valley wat geboekt; een soort bungalow bij Gouldings Lodge. Maar nu zie ik dat the view hotel nog betere uitzichten heeft. Wat is jullie mening hierover?
Bij the view kan je ook voor 100 dollar een kamer zonder uitzicht boeken, weet iemand of je dan gewoon ergens buiten kunt gaan zitten om van het uitzicht te genieten?
-
Marcopstal
- Amerika-expert
Er zijn inderdaad plaatsen waar je buiten kan gaan zitten, onder meer ook het restaurant, maar er is een buitenpatio ook die uitkijkt op de vallei. Ik weet niet of ze het nu nog doen, maar er werden ook films geprojecteerd op een van de muren van het hotel.
Je kan de buitenpatio mooi zien op google earth. Natuurlijk is het aantal plaatsen beperkt.
Je kan de buitenpatio mooi zien op google earth. Natuurlijk is het aantal plaatsen beperkt.
Leuk Marc! Ik denk dat ik dan m'n reservering voor Gouldings ga annuleren en bij the View ga boeken. Toch wel een kamer met uitzicht want ik las op Tripadvisor dat de kamers zonder uitzicht eigenlijk voor chauffeurs zijn en vaak geen raam en geen tweepersoonsbed hebben..
Hallo allemaal,
De reis komt al dichterbij en ik heb inmiddels bijna alle accomodaties geboekt
.
De laatste tijd lees ik veel over drukte in de national parks, zoals wij het nu gepland hebben zijn we in Yosemite, Zion, Bryce en de Grand Canyon in het weekend, daar hadden we misschien wat beter op moeten letten.. Het gaat dan om de weekenden van 14 oktober - 28 oktober. Denken jullie dat we in die periode veel last gaan hebben van de drukte? We willen wat langere wandelingen maken en hebben niet zo'n zin om in een rijtje te lopen..
Bedankt voor alle adviezen!
De reis komt al dichterbij en ik heb inmiddels bijna alle accomodaties geboekt
De laatste tijd lees ik veel over drukte in de national parks, zoals wij het nu gepland hebben zijn we in Yosemite, Zion, Bryce en de Grand Canyon in het weekend, daar hadden we misschien wat beter op moeten letten.. Het gaat dan om de weekenden van 14 oktober - 28 oktober. Denken jullie dat we in die periode veel last gaan hebben van de drukte? We willen wat langere wandelingen maken en hebben niet zo'n zin om in een rijtje te lopen..
Bedankt voor alle adviezen!
-
MikeAmerika
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Druk zal het zeker zijn. Maar wanneer je wat langere wandelingen onderneemt verdwijnt de drukte. En vroeg beginnen scheelt ook veel!
2015 Rondje Zuidwesten
2017 Rondje Zuid westen + Yellowstone
2018 Rondje Miami en Keys
2019 Texas New Mexico
2017 Rondje Zuid westen + Yellowstone
2018 Rondje Miami en Keys
2019 Texas New Mexico
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In die parken, zeker in Yosemite en Zion, zal het in de weekenden wel veel drukker zijn dan buiten het weekend, maar als je lange wandelingen gaat maken zal het heel erg mee vallen.
Het is in Zion wel handig om op tijd het park in te gaan zodat je niet hoeft te wachten bij de shuttlebus.
Overnachten in of dicht bij het pak scheelt ook al een stuk.
Ik zie hierboven de Mariposa Grove genoemd staan: er is inmiddels bekend gemaakt dat de grove in november open zal gaan.
Een alternatief is de Merced Grove of Tuolumne Grove.
Marianne
Het is in Zion wel handig om op tijd het park in te gaan zodat je niet hoeft te wachten bij de shuttlebus.
Overnachten in of dicht bij het pak scheelt ook al een stuk.
Ik zie hierboven de Mariposa Grove genoemd staan: er is inmiddels bekend gemaakt dat de grove in november open zal gaan.
Een alternatief is de Merced Grove of Tuolumne Grove.
Marianne
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
TIP voor ZION in de zomer.
Daar was ik 4 weken geleden (1/2 augustus) en er stond een mega lange rij van wel 400 meter bij het visitor center te wachten om in de shuttle te stappen. De eerste dag braaf gewacht en bij de 12e bus konden wij mee (uur gewacht o.i.d.)
De volgende dag vanaf de camping naar de busstop bij het museum gelopen (10 min o.i.d.) en daar konden we zonder problemen instappen.
Wel staan, maar dat was geen probleem.
Echter half oktober verwacht ik niet zo'n drukte meer.
Daar was ik 4 weken geleden (1/2 augustus) en er stond een mega lange rij van wel 400 meter bij het visitor center te wachten om in de shuttle te stappen. De eerste dag braaf gewacht en bij de 12e bus konden wij mee (uur gewacht o.i.d.)
De volgende dag vanaf de camping naar de busstop bij het museum gelopen (10 min o.i.d.) en daar konden we zonder problemen instappen.
Wel staan, maar dat was geen probleem.
Echter half oktober verwacht ik niet zo'n drukte meer.
In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hadden gelukkig op het laatste moment onze kamer in Springdale verruild voor een in de Zion Lodge. Wij hoorden ook verhalen over wachtrijen van 3 kwartier.
Maar in oktober zal het inderdaad wel meevallen, hoewel vroeg beginnen wel verstandig is. Of misschien ook een overnachting in de lodge boeken?
Marianne
Maar in oktober zal het inderdaad wel meevallen, hoewel vroeg beginnen wel verstandig is. Of misschien ook een overnachting in de lodge boeken?
Marianne
@ Marianne: De Zion Lodge is al volgeboekt op onze data, ik heb nu een accommodatie staan in Hurricane. Dat de mariposa grove nog dicht is hebben we gezien, het plan is nu om naar de Toulomne grove te gaan.
@ Hans B: bedankt voor de tip!
We laten de planning maar zo en gaan steeds lekker vroeg opstaan
.
Als auto hebben we een ford focus of dergelijk (type compact) geboekt, nog annuleerbaar. Nu zie ik dat de meeste forumleden een midsize SUV of groter nemen, is dat nodig? Qua ruimte in de auto vinden we een compact prima. Op de route staan wel een paar onverharde wegen, naar Bodie en de Moki Dugway (daar kunnen we eventueel omrijden), kan dat met deze auto of is dat onverstandig? Zijn er verder nog onverharde wegen op onze route? Ik weet niet goed hoe ik dat op kan zoeken, Google Maps heeft geen opties daarvoor.
@ Hans B: bedankt voor de tip!
We laten de planning maar zo en gaan steeds lekker vroeg opstaan
Als auto hebben we een ford focus of dergelijk (type compact) geboekt, nog annuleerbaar. Nu zie ik dat de meeste forumleden een midsize SUV of groter nemen, is dat nodig? Qua ruimte in de auto vinden we een compact prima. Op de route staan wel een paar onverharde wegen, naar Bodie en de Moki Dugway (daar kunnen we eventueel omrijden), kan dat met deze auto of is dat onverstandig? Zijn er verder nog onverharde wegen op onze route? Ik weet niet goed hoe ik dat op kan zoeken, Google Maps heeft geen opties daarvoor.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1874 Weergaves
-
Laatste bericht door JeroenB
-
- 6 Reacties