Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Ed-USA: Colorado en Utah> vraag Canyonland - Arches
Reis Ed-USA: Colorado en Utah> vraag Canyonland - Arches
Over een aantal weken vertrekken we (mijn vrouw, mijn twee kids van 12 en 14 en ik) naar Denver om van daaruit een rondje van 3,5 week te rijden door Colorado en Utah. We zijn van plan om op 31 juli vanuit Glenwood Springs naar Moab te rijden (via de US 128), dan twee nachten te overnachten in Moab en op 2 augustus door te rijden naar Monument Valley (waar we in The View overnachten). Ik heb dus één hele dag in Moab plus nog iets minder dan een halve dag op 31 juli of 2 augustus. Onze interesse gaat vooral uit naar Canyonlands NP (Isle in the sky) en Arches NP, echter voor welke zal ik één dag uittrekken en welke een halve dag? In mijn planning ga ik er nu vanuit dat we Canyonlands NP op die hele dag doen, omdat het wat verder rijden van Moab ligt en Dead Horse Point ook mee willen nemen. Is dit slim? Wat zijn must-do trails in deze NP's (van maximaal 1-1,5 uur heen-en-terug) die nog passen in dit schema? Ik hoor graag jullie ervaringen en tips!
Laatst gewijzigd door Ed-USA op 10 jul 2017, 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Reis Ed-USA: Colorado en Utah
In Arches zijn er deze zomer werken aan de gang, dus bepaalde stukken zijn in bepaalde periodes niet of slechts gedeeltelijk toegankelijk. Je vindt de informatie daarover op de website van het park: https://www.nps.gov/arch/planyourvisit/index.htm.
Wij hebben niet gewandeld in Canyonlands NP (wel jeeptour van een halve dag gedaan) en Dead Horse Point SP (wel uitzichtpunten gedaan), dus daar kan ik je geen tips over geven, maar op de websites van de parken vind je ook alle informatie over te trails.
Wij hebben niet gewandeld in Canyonlands NP (wel jeeptour van een halve dag gedaan) en Dead Horse Point SP (wel uitzichtpunten gedaan), dus daar kan ik je geen tips over geven, maar op de websites van de parken vind je ook alle informatie over te trails.
Zuidwesten 2015: http://brusselmans.wix.com/brusselmanstravels
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Ed-USA: Colorado en Utah
Wij hadden in 2013 ook 2 nachten Moab en hebben voor Arches een avond en een volle dag uitgetrokken en voor Canyonlands een halve dag, incl 2 wandelingen. Misschien heb je iets aan ons 2013-verslag en aan mijn wandelsite.
Let inderdaad even op de afsluitingen in Arches.
Marianne
Let inderdaad even op de afsluitingen in Arches.
Marianne
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis Ed-USA: Colorado en Utah> vraag Canyonland - Arches
Vorig jaar hebben wij op één dag Canyonlands (Island in the Sky) en Dead Horse Point gedaan vanuit Moab, en hebben toen alles gezien wat we wilden zien. In Arches hebben we bij elkaar zo'n anderhalve dag rondgetoerd, en daarbij hebben we niet alles gezien wat we op ons lijstje hadden staan. In Arches is normaliter wat meer te doen en zijn er ook wat meer wandelingen die passen binnen jullie gewenste lengte (max 1.5 uur heen en terug). Zo te zien zitten de belangrijkste afsluitingen in Arches er inmiddels wel op, maar de beperkte openingstijden van het park (door de weeks open van 7:00-19:00) kunnen wel vervelend zijn.
Must-do-wandeling in Arches die past binnen jullie tijdsbestek:
- Delicate Arch
Andere aanraders:
- Landscape Arch (onderweg kom je langs enkele andere arches)
- Park Avenue (mochten jullie op een vrijdag-, zaterdagavond arriveren zodat het park ook 's avonds open is, dan kan ik aanbevelen hier al 's avonds heen te gaan. Het ligt dicht bij de ingang van de park en is een mooie activiteit voor tegen zonsondergang. Ga dan in de schemering ook even langs het nabijgelegen La Sal Mountains Viewpoint. Wij beleefden daar een zeer mooie zonsondergang, en een stuk of twintig fotografen met professionele apparatuur vonden dat ook.
- Balanced Rock (heel kort, dus hier heb je vast wel ergens een gaatje voor)
Heel mooi vond ik trouwens ook de door een ranger begeleide wandeling in Fiery Furnace. Die duurt echter wel een uur of tweeënhalf/drie, en je kunt de kaartjes die je hiervoor nodig hebt dit jaar alléén in persoon kopen in Arches. Mocht je kaartjes kunnen bemachtigen en de tijd er voor vrij willen maken, dan kan ik dit wel van harte aanbevelen. Kies dan voor de ochtendwandeling, dan is het minder heet.
Korte must-do-wandelingen in Canyonlands (Island in the Sky):
- Grand View Point
- Mesa Arch (probeer hier heel vroeg te arriveren, dan is het nog rustig en is het licht heel mooi)
Bij Dead Horse Point hebben we de Rim Trail gelopen. Alhoewel een leuke wandeling vind ik het geen must-do mits je wel gewoon enkele viewpoints afgaat.
Een halve dag voor Canyonlands Island in the Sky en Dead Horse Point is niet erg ruim. Dus je zult sowieso keuzes moeten maken lijkt me. Ik zou denk ik de 'noordelijke weg' in Island of the Sky (richting Upheaval Dome) overslaan, en bij Grand View Point niet helemaal tot het einde lopen maar gewoon een klein stukje van de wandeling doen om daarna weer om te keren.
Must-do-wandeling in Arches die past binnen jullie tijdsbestek:
- Delicate Arch
Andere aanraders:
- Landscape Arch (onderweg kom je langs enkele andere arches)
- Park Avenue (mochten jullie op een vrijdag-, zaterdagavond arriveren zodat het park ook 's avonds open is, dan kan ik aanbevelen hier al 's avonds heen te gaan. Het ligt dicht bij de ingang van de park en is een mooie activiteit voor tegen zonsondergang. Ga dan in de schemering ook even langs het nabijgelegen La Sal Mountains Viewpoint. Wij beleefden daar een zeer mooie zonsondergang, en een stuk of twintig fotografen met professionele apparatuur vonden dat ook.
- Balanced Rock (heel kort, dus hier heb je vast wel ergens een gaatje voor)
Heel mooi vond ik trouwens ook de door een ranger begeleide wandeling in Fiery Furnace. Die duurt echter wel een uur of tweeënhalf/drie, en je kunt de kaartjes die je hiervoor nodig hebt dit jaar alléén in persoon kopen in Arches. Mocht je kaartjes kunnen bemachtigen en de tijd er voor vrij willen maken, dan kan ik dit wel van harte aanbevelen. Kies dan voor de ochtendwandeling, dan is het minder heet.
Korte must-do-wandelingen in Canyonlands (Island in the Sky):
- Grand View Point
- Mesa Arch (probeer hier heel vroeg te arriveren, dan is het nog rustig en is het licht heel mooi)
Bij Dead Horse Point hebben we de Rim Trail gelopen. Alhoewel een leuke wandeling vind ik het geen must-do mits je wel gewoon enkele viewpoints afgaat.
Een halve dag voor Canyonlands Island in the Sky en Dead Horse Point is niet erg ruim. Dus je zult sowieso keuzes moeten maken lijkt me. Ik zou denk ik de 'noordelijke weg' in Island of the Sky (richting Upheaval Dome) overslaan, en bij Grand View Point niet helemaal tot het einde lopen maar gewoon een klein stukje van de wandeling doen om daarna weer om te keren.
Laatst gewijzigd door Galapogos op 11 jul 2017, 00:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Uitgebreid advies Galapogos! Dat neem ik ook even mee voor onze trip in Moab eind deze maand 

Dank voor jullie tips! Dank ook voor je uitgebreide antwoord, galapogos, daar kan ik wat mee. Ik hoopte ook al dat de meeste werkzaamheden in Arches inmiddels uitgevoerd zijn. Ziet er naar uit dat ik dan toch beter de planning om kan gooien en een hele dag in Arches door ga brengen. 

- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je in Canyonlands de Grand View en Green River view uitzichtpunten doet en de wandeling naar Mesa Arch. En dan bij Dead Horse SP alleen de uitzichtpunten kan je dat, mits het niet ontiegelijk druk is in iets meer dan een halve dag doen. Althans, dat lukt mij en ik heb ook nog een andere wandeling in Canyonlands gedaan.
- De Devils Garden campground is gesloten (en daar kan je goed wandelen) en de parking daar is ook dicht
- De openingstijden, zoals idd al aangegeven, zijn flink ingekort voor dit hele seizoen
- Vanaf 9 July : Zijn de wegen nar Panorama Point and Garden of Eden gesloten
- Vanaf 25 July: Alle wegen naar en door het Windows Sectie gebied, bv Elefant rock zijn gesloten en het is verboden om hier bv heen te lopen.
Oftewel, het sowieso al drukke Arches is door alle afsluitingen beperkt bereikbaar en grote kans dat de wegen die wel bereikbaar zijn dus heel druk zijn.
Je hebt vooraf al gekozen voor slechts 2 nachten. Ik zou die halve dag zeker voor Canyonlands en Dead Horse SP uittrekken en dan de dag erop maar kijken wat je wel en niet kunt doen.
Ik zou overigens die dag echt om een uur of 8 in de auto zitten (zeker niet later) en de omweg pakken via de UT128. Met een tussenstop van 30min voor de lunch ben je dan rond 14u in Canyonlands. Het is best lang licht, dus je hebt zeker tot een uur of 21 de tijd om rond te kijken.
Ik weet niet waar jij kijkt, maar er beginnen er juist nog meer de komende tijd. Zoals Anneleen ook al aangeeft, kijk op de site van de parken voor info over werkzaamheden en afsluitingen.Zo te zien zitten de belangrijkste afsluitingen in Arches er inmiddels wel op
- De Devils Garden campground is gesloten (en daar kan je goed wandelen) en de parking daar is ook dicht
- De openingstijden, zoals idd al aangegeven, zijn flink ingekort voor dit hele seizoen
- Vanaf 9 July : Zijn de wegen nar Panorama Point and Garden of Eden gesloten
- Vanaf 25 July: Alle wegen naar en door het Windows Sectie gebied, bv Elefant rock zijn gesloten en het is verboden om hier bv heen te lopen.
Oftewel, het sowieso al drukke Arches is door alle afsluitingen beperkt bereikbaar en grote kans dat de wegen die wel bereikbaar zijn dus heel druk zijn.
Je hebt vooraf al gekozen voor slechts 2 nachten. Ik zou die halve dag zeker voor Canyonlands en Dead Horse SP uittrekken en dan de dag erop maar kijken wat je wel en niet kunt doen.
Ik zou overigens die dag echt om een uur of 8 in de auto zitten (zeker niet later) en de omweg pakken via de UT128. Met een tussenstop van 30min voor de lunch ben je dan rond 14u in Canyonlands. Het is best lang licht, dus je hebt zeker tot een uur of 21 de tijd om rond te kijken.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die afsluiting van het Windows-gebied stond volgens mij gisteren nog niet op de site, of ik moet er overheen hebben gelezen. Jammer dat dat dicht is. Devil's Garden Campground is inderdaad ook dicht, maar de Devil's Garden Trailhead is sinds een klein maandje juist weer open. Dus volgens mij valt de overlast in die hoek wel mee. De wandelingen in de buurt van de campground (Broken Arch enzo) kun je ook prima doen vanaf de parkeerplaats bij Sand Dune Arch, mits daar plek is om te parkeren. Wij hebben vorig jaar het rondje Sand Dune Arch / Broken Arch / Tapestry Arch gelopen vanaf Sand Dune Arch. Leuk rondje. Ook Fiery Furnace is inmiddels weer open, mocht je de begeleide hike daar willen doen.
Maar goed, druk zal het er zeker zijn, zeker nu het Windows-gebied dicht is en de rest van het park dus drukker zal zijn. Kwestie van de meest populaire stukjes vroeg of laat op de dag doen, waarbij je buiten het weekend de beperkte openingstijden in het achterhoofd moet houden.
Maar goed, druk zal het er zeker zijn, zeker nu het Windows-gebied dicht is en de rest van het park dus drukker zal zijn. Kwestie van de meest populaire stukjes vroeg of laat op de dag doen, waarbij je buiten het weekend de beperkte openingstijden in het achterhoofd moet houden.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Windows gebied was daarnet wel open hoor. De overlast met de werken valt nogal mee vonden wij. We waren wel vroeg in park. En inderdaad overal staat aangegeven dat je als je met de auto bent tegen 19u buiten moet zijn.
2012 NY
2017 Zuid-West
2018 Noord -West
roadtripsmetkids.wordpress.com
2017 Zuid-West
2018 Noord -West
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Een sunset bij de Delicate Arch zit er dus niet in ?????Yass schreef:Windows gebied was daarnet wel open hoor. De overlast met de werken valt nogal mee vonden wij. We waren wel vroeg in park. En inderdaad overal staat aangegeven dat je als je met de auto bent tegen 19u buiten moet zijn.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jullie zijn er op doordeweekse dagen, dus ik vrees van niet nee...
- chippie777
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
Wij waren er wat vroeg in het seizoen dit jaar en hebben alleen Arches gedaan en de wandeling naar de Delicate Arche gedaan. Het was behoorlijk druk maar wij waren redelijk op tijd en konden nog parkeren voor de wandeling. Ik zag wel her en daar werkzaamheden, althans de plekken waar gewerkt kon worden. Ik vond het prachtig daar maar ik denk dat je gewoon op tijd in het park moet zijn. Vanuit Moab is dat ook geen enkel probleem wat het park ligt op slechts een paar minuten rijden van Moab. Zie ons verslag van 2017.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
http://chippie777.wordpress.com
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
En vandaag was de weg naar delicate arch gesloten. Het heeft hier gisteren erg geregend, misschien vandaar.
2012 NY
2017 Zuid-West
2018 Noord -West
2017 Zuid-West
2018 Noord -West
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er staat dan ook vanaf 25 juli.... Dat is het nog niet heYass schreef:Windows gebied was daarnet wel open hoor. De overlast met de werken valt nogal mee vonden wij. We waren wel vroeg in park. En inderdaad overal staat aangegeven dat je als je met de auto bent tegen 19u buiten moet zijn.

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Ga wel zo vroeg mogelijk naar Arches. Wij waren er vorig jaar september na 15 jaar voor het eerst weer en vonden het park ontzettend druk geworden. 's Ochtends reden we direct naar het parkeerterrein bij Devils Garden. We hebben toen een gedeelte van de Devils Garden Trail gelopen en toen we een uur of 2 later weer bij onze auto terugkwamen, stond het hele parkeerterrein vol. Diverse auto's stonden al in de wacht om ons vrijkomende plekje in te nemen. Op terugweg het park weer uit wilden we nog op verschillende plekken stoppen, maar op diverse plekken was het zo druk, dat we onze auto nergens meer kwijt konden. We zijn toen het park ontvlucht, want voor ons was het daar gewoon te druk. Ik denk, dat de situatie met alle afsluitingen in het park en de beperkte openingstijden alleen maar nog erger is geworden. Dus bedenk van tevoren goed, waar je absoluut naartoe wilt en rij daar in de ochtend direct naartoe. Op die manier ben je in elk geval zeker van een parkeerplek bij jullie favoriete bestemming in het park. Later kun je dan kijken, waar nog parkeergelegenheid is. Alles wat je dan nog kunt bezoeken, is mooi meegenomen.
Wordt het jullie in het park zelf toch te druk, dan is Corona Arch (een wandeling vanaf de Potash Road) een heel mooi alternatief. Wij zijn daar dus naartoe gegaan, omdat we Arches te druk vonden worden, en hadden deze prachtige rotsboog bijna voor ons alleen.
Ook Canyonlands vond ik persoonlijk heel erg mooi. Wij zijn er vorig jaar twee hele dagen geweest, één in de Island in the Sky en één in de Needles District. Op de dag, dat we Island in the Sky bezochten, wilden we eigenlijk ook nog naar Dead Horse Point. Daar is echter niets meer van gekomen, want toen we in Canyonlands waren uitgekeken, was het al te laat om nog naar Dead Horse Point te gaan. Persoonlijk zou ik daarom je oorspronkelijke plan aanhouden en een hele dag voor Canyonlands en Dead Horse Point uittrekken en een halve voor Arches, maar dat is uiteraard heel persoonlijk. Wij houden gewoon niet zo van de drukte en maken graag wat langere wandelingen.
Wordt het jullie in het park zelf toch te druk, dan is Corona Arch (een wandeling vanaf de Potash Road) een heel mooi alternatief. Wij zijn daar dus naartoe gegaan, omdat we Arches te druk vonden worden, en hadden deze prachtige rotsboog bijna voor ons alleen.
Ook Canyonlands vond ik persoonlijk heel erg mooi. Wij zijn er vorig jaar twee hele dagen geweest, één in de Island in the Sky en één in de Needles District. Op de dag, dat we Island in the Sky bezochten, wilden we eigenlijk ook nog naar Dead Horse Point. Daar is echter niets meer van gekomen, want toen we in Canyonlands waren uitgekeken, was het al te laat om nog naar Dead Horse Point te gaan. Persoonlijk zou ik daarom je oorspronkelijke plan aanhouden en een hele dag voor Canyonlands en Dead Horse Point uittrekken en een halve voor Arches, maar dat is uiteraard heel persoonlijk. Wij houden gewoon niet zo van de drukte en maken graag wat langere wandelingen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 21 Reacties
- 3739 Weergaves
-
Laatste bericht door paulr
-
- 10 Reacties