Reis Markstaal: zuidwesten LV-LA.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Reis Markstaal: zuidwesten LV-LA.

Bericht door Markstaal »

Beste Amerika liefhebbers,

Zojuist hebben wij (mijn vriendin en ik) vliegtickets geboekt en een auto geboekt in september dit jaar. De bedoeling is om vanaf Las Vegas naar Los Angeles te gaan. Voor het bepalen van de route hebben we gekeken naar wat we beiden graag willen. Mijn vriendin houdt van zee en relaxen, daar in tegen hou ik er van om de NP's te bezoeken. Dit wordt voor mij de 4e keer naar Amerika, voor mijn vriendin de eerste keer. De vorige keer dat ik in het zuidwesten was (2013) ben ik van Los Angeles naar Phoenix gereisd en daarbij de Grand Canyon en Joshua Tree NP bezocht. Dit jaar wil ik toch wat meer van deze mooie regio zien. We hebben 16 dagen en hebben bewust voor bepaalde plekken gekozen mbt geld. We hebben enkel de eerste 2 hotels geboekt en zijn verder opzich vrij in wat we gaan doen. De eerste dagen in LV willen we graag zowel downtown bezoeken en de strip, ik ben al eerder daar geweest maar dat is geen probleem. In San Diego blijven we 1 nacht omdat we alleen naar Sea World willen en door de stad heen rijden. Ik heb hieronder ons voorlopige reisschema staan, hierbij zijn er zeker plaatsen waar we langer zouden kunnen blijven op jullie advies maar dit zal een afgewogen keuze worden. Omdat we afwegingen moeten maken tussen strand/steden/NP's zijn we tot het volgende gekomen:

4-sept NL - LV downtown
5-sept LV downtown
6-sept LV Strip (naar Valley of Fire)
7-sept LV Strip
8-sept LV - Zion (Zion bezoeken)
9-sept Zion - Torrey (Bryce bezoeken)
10-sept Torrey - Page (Lake Powell)
11-sept Page - Kingman
12-sept Kingman - Twentynine Palms
13-sept Twentynine Palms (Joshua Tree bezoeken)
14-sept Twentynine Palms - San Diego
15-sept San Diego - Oceanside
16-sept Oceanside
17-sept Oceanside - LA
18-sept LA - NL

Wat vinden jullie van deze planning? In de buurt van de parken of in de parken verblijven is voor ons helaas te duur.
Alvast bedankt voor de reacties
Gebruikersavatar
GinnyUSA
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 21 okt 2015, 18:19
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis zuidwesten LV-LA

Bericht door GinnyUSA »

Als geld zo'n issue is zou ik alle hotels/motels van te voren boeken. Prijzen stijgen alleen maar, is mijn ervaring. Of ga kamperen.

Valley of Fire zou ik onderweg naar Zion bezoeken en daar een nacht extra blijven. Je gaat op sneltreinvaart langs Bryce en Capitol Reef richting twentynine palms waar je dan ineens twee nachten verblijft. Willen jullie niet naar de Grand Canyon?
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis zuidwesten LV-LA

Bericht door Markstaal »

Bedankt voor je reactie. Ik weet inderdaad dat het sneltreinvaart is. Ik weet hoeveel er daar te zien is. Normaal gesproken zal je inderdaad 2 dagen voor Zion rekenen. In Torrey willen we alleen Bryce bezoeken in het begin van de dag. Vanuit Page is het inderdaad een stuk richting Kingman, op deze dag willen we vroeg weg zodat wil de south rim van de Grand Canyon kunnen bekijken. De vorige keer dat ik in de Grand Canyon was had ik aan 4 a 5 uurtjes genoeg incl een redelijke wandeling. S'avonds zullen we in Kingman aankomen, opzich geen probleem omdat hier toch niet veel te doen is. Er is een optie om 1 dag van t Twentynine Palms af te halen en deze aan 1 van de parken te besteden. Dat ik daar 2 nachten in de planning heb is om te voorkomen dat we overal slechts 1 nacht verblijven. Er is ook een optie om 1 dag van Las Vegas af te halen maar hier gaat niet de voorkeur naar uit. De keuze om zo snel langs de parken te gaan is omdat we beiden onze eisen aan de reis hebben.

Ik ben inderdaad nu aan het kijken naar alle hotels e.d. om voor een mooie prijs te kunnen overnachten. Tot zover komt het op 1275eu per persoon, dat is inclusief vliegtickets, auto en hotel.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis zuidwesten LV-LA

Bericht door PSVwally »

Je kan op de dag dat je van Kingman naar 29 palms rijd makkelijk Joshua Tree doen, dus 2 nachten daar heeft m.i. helemaal geen meerwaarde. Verder is het in September rond Palm Springs waarschijnlijk nog veel warmer als bij Zion/Bryce/Las Vegas. Ik had daar vorig jaar begin oktober nog meer dan 40 graden. Dan ga je daar niet veel uit de auto willen zijn.

Als ik je verhaal en je antwoord op de vorige schrijfster lees ligt zowat alles eigenlijk al vast. Dan vraag ik dus wat je nou precies voor tips wilt.
In Torrey willen we alleen Bryce bezoeken in het begin van de dag
Ik zou je ook echt aanraden om bv Torrey uit de reis te halen. Dat ligt compleet van de route. Zeker als je in de ochtend Bryce bezoekt en dan de rit over de mooie ut12, doet ben je pas laat bij Torrey...... Maar de volgende dag wil je volgens je plan Page bekijken. Dat ligt helemaal niet in de buurt? Wanneer wil je dan alles bij Page zien? Rij dan bv na Bryce naar Kanab, daar zijn vaak wat goedkopere hotels, of al door naar Big Water.

Op zich vind ik als je Valley of Fire tijdens een dag Vegas doet niet persé iets mis met 1 nacht Zion (vertrek vroeg ivm uur verlies vanwege de tijdzone). Je hebt dan wel tijd om veel te zien. Het zal wel nog erg druk zijn en aangezien je pas rond de middag aankomt zal je misschien parkeerproblemen kunnen hebben.

Door van Zion naar Bryce en door naar Page te gaan kan je ervoor kiezen om 2 nachten rond Page te doen. Kan je vriendin nog even relaxen/strand liggen bij het grote meer daar. Of toch een nacht rond de Grand Canyon plannen (romantisch sterren kijken) en dan bv in het donker naar Williams rijden. Dan kan je de dag erop ipv naar Kingman in 1 ruk doorrijden naar 29 palms en evt daar dan toch 2 nachten pakken (ik zat voor 75 euro per nacht 2 nachten in palm desert embassy suites vorig jaar)

Verder vraag ik me een beetje af wanneer je LA wilt bekijken. Ik zou een nacht oceanside eraf halen en bv als strand zo'n must is een middag Santa Monica/Malibu of Venice inplannen bij LA.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis zuidwesten LV-LA

Bericht door Markstaal »

Bedankt voor je reactie Paul. Ik snap precies wat je bedoeld mbt de planning, ik was al weken aan het inlezen op dit forum. Ik zal eens kijken wat ik kan aan gaan passen om het eventueel wat logischer te maken.

Er ligt niet veel vast. Ik heb alleen de eerste twee nachten geboekt bij het Plaza hotel downtown en 2 nachten in Excalibur. Ik zou Excalibur kunnen wijzigen in 1 nacht en dan inderdaad Valley of Fire meepakken onderweg naar Zion. Dat zou betekenen dat ik eventueel toch 2 nachten in Zion kan doen. Als ik vanaf Kingman Joshua zou gaan bekijken heb ik een nacht over die in ook bij Page oid kan besteden.
Gebruikersavatar
GinnyUSA
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 21 okt 2015, 18:19
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis zuidwesten LV-LA

Bericht door GinnyUSA »

Ik zou ook Torrey uit de route halen. Kost je nu veel tijd om in de auto te zitten en kunt bijna niks bekijken. Het idee voor twee dagen Page lijkt me een goede, daar kan je in de zon liggen en er is veel natuurschoon.

Ook een goed idee om te bedenken wat je wil in LA en daarop het aantal nachten baseren. Is misschien wel iets prijziger dan Oceanside (?).

Leuk tripje hoor! Het is altijd lastig (vind ik) keuzes te maken omdat er zoveel moois te zien is. Voordeel is dat je behalve een te snel tempo niet echt mis kan kiezen.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis zuidwesten LV-LA

Bericht door Markstaal »

De prijzen in Page zijn helaas bijna allemaal boven de 150eu per nacht, voor 1 nacht is het wel te doen. Zijn hiervoor nog andere alternatieven?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis zuidwesten LV-LA

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vermoed dat je Tropic bedoelt in plaats van Torrey?
In plaats van Page zou je naar Kanab kunnen kijken. Of kijk eens naar de Red Rock Motel in Page; die is redelijk betaalbaar. Voor Page is 1 nacht in principe wel voldoende.
Als je in Kanab overnacht is Kingman te ver; kijk dan eens naar iets bij de GC zelf. Er zijn daar betaalbare mogelijkheden. Je moet wel geluk hebben dat er iets vrij is of komt. Kijk daarvoor op http://www.grandcanyonlodges.com. Ik zie een kamer in de Maswik Lodge voor 112 dollar. Zou ik nu vastleggen. Dan kun je altijd nog kijken wat je doet.

Je kunt vanuit LV ook eerst naar de GC gaan. En dan na Zion weer een stop in LV maken en dan naar LA rijden. Dan heb je niet die lange rit van de GC of Kingman naar San Diego. De route via Death Valley zou ook mooi zijn.

Marianne
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis zuidwesten LV-LA

Bericht door Markstaal »

Bedankt voor de tips Marianne! Ik was inderdaad in de war, het is niet Torrey maar inderdaad bij Bryce. :thumbup:
Nu nog kijken of het 2 dagen Zion gaat worden of 1 Zion en 1 Bryce.
Ik heb op jou advies een overnachting geboekt in Page bij Red Rock Motel, zag er erg leuk uit en een prima prijs. Ik heb ook de tip van Palm Desert meegenomen. Fijn om zulke mooie feedback te krijgen, dit is al veel beter dan dat ik zelf had uitgezocht!

Hebben jullie ook een idee over de overnachting bij Zion?
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis zuidwesten LV-LA

Bericht door PSVwally »

Zion motel in springdale? Bumbleberry inn? Ik zou iig een keuze maken tussen hotels in Springdale of Hurricane. springdale heeft als voordeel dat je voor je hotel op de bus kan stappen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Markstaal: zuidwesten LV-LA.

Bericht door Martin & Marianne »

In Springdale zit je mooi voor Zion. Een betaalbare optie is de Zion Park Motel.
Markstaal schreef:Nu nog kijken of het 2 dagen Zion gaat worden of 1 Zion en 1 Bryce.
Ik zou zeker een nacht Bryce doen, maar dat hoeft toch niet ten koste te gaan van een extra nacht Zion? Hoe ziet je route er nu uit?
Voor accommodatie bij Bryce kun je in Tropic kijken. Of probeer de Bryce View Lodge.
Misschien heb je iets aan mijn 2011-verslag voor een vergelijkbare route in september.

Marianne
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis zuidwesten LV-LA

Bericht door markro »

Markstaal schreef:Hebben jullie ook een idee over de overnachting bij Zion?
Kijk eens bij de beoordelingen, die door de forumleden zijn gegeven (link bovenaan het forum):
- Zion: https://beoordelingen.allesamerika.com/ ... p?letter=Z
- Springdale: https://beoordelingen.allesamerika.com/ ... e&staat=UT
- Hurricane: https://beoordelingen.allesamerika.com/ ... e&staat=UT

- Bryce Canyon: https://beoordelingen.allesamerika.com/ ... n&staat=UT
- Tropic: https://beoordelingen.allesamerika.com/ ... c&staat=UT
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis zuidwesten LV-LA

Bericht door markro »

Markstaal schreef:De prijzen in Page zijn helaas bijna allemaal boven de 150eu per nacht, voor 1 nacht is het wel te doen. Zijn hiervoor nog andere alternatieven?
Je kan eventueel kijken in het plaatsje Big Water, dat iets ten noordwesten van Page ligt.
Google dan op: big water utah lodging

Zelf ben ik er niet geweest, maar diverse forumleden waren destijds enthousiast over de Dreamkatchers Bed & Breakfast, zie: http://www.dreamkatcherslakepowell.com/
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Markstaal: zuidwesten LV-LA.

Bericht door Markstaal »

Bedankt voor de linkjes, hier hebben we zeker wat aan. Wat betreft planning zal het nu ongeveer zo worden:

4-sept NL - LV downtown
5-sept LV downtown
6-sept LV Strip (Death Valley)
7-sept LV Strip
8-sept LV - Zion (Valley of Fire)
9-sept Zion - Brice (Zion bezoeken)
10-sept Bryce - Page (Brice bezoeken)
11-sept Page - Kingman ( Grand Canyon bezoeken)
12-sept Kingman - Palm Dessert
13-sept Palm Desert (Joshua Tree bezoeken)
14-sept Palm Desert - San Diego
15-sept San Diego - Oceanside
16-sept Oceanside
17-sept Oceanside - LA
18-sept LA - NL

Niet heel veel aangepast maar loopt volgens mij iets beter zo :thumbup:
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Markstaal: zuidwesten LV-LA.

Bericht door PSVwally »

8-sept LV - Zion (Valley of Fire)
9-sept Zion - Brice (Zion bezoeken)
10-sept Bryce - Page (Brice bezoeken)
11-sept Page - Kingman ( Grand Canyon bezoeken)
12-sept Kingman - Palm Dessert
13-sept Palm Desert (Joshua Tree bezoeken)
Ik vind de verdeling erg vreemd blijven.
8 september kan je zowat al de hele dag erover doen om bij Zion te komen. Zeker als je via Valley of Fire gaat. En je verliest ook nog eens een uur vanwege de tijdzone als je Utah binnenkomt bij St. George. De dag erna Zion doen en dan de dag daarna Bryce en dan nog uren moeten rijden houdt eigenlijk in dat je wat achter de dagen aan loopt. En als je aankomt in Zion zal het echt superdruk zijn daar, dus misschien ook nog wel moeite om een parkeerplek te vinden.
Ik zie op deze manier, als je telkens op de dag dat je verder rijd het park waar je bent aandoe, niet hoe je voldoende tijd hebt om bv Page en de GC te bekijken.

Nogmaals. Ik zou echt 1 dag Palm Desert (1s, het is geen toetje ;) ) eruit halen. En plak deze dag bij Zion.
Je hebt vanaf Kingman tijd genoeg om die dag Joshua Tree aan te doen en dan naar Palm Desert te rijden. Die 2e dag heb je dan daar niet nodig.

Page - Grand Canyon - Kingman blijft ook een erg volle dag.
gastxyz

Re: Reis Markstaal: zuidwesten LV-LA.

Bericht door gastxyz »

Er blijft zoveel nodeloos heen en weer rijden in zitten.
Waarom doe je niet zoiets?

04/09 - reis naar Las Vegas
05/09 - Las Vegas
06/09 - Las Vegas - Death Valley
07/09 - Death Valley - Overton (Valley of Fire)
08/09 - Overton - Springdale (Zion)
09/09 - Springdale - Bryce (Zion+Bryce Canyon NP)
10/09 - Bryce - Page (Bryce Canyon + Antelope Canyon)
11/09 - Page - Grand Canyon (+Horseshoe Bend)
12/09 - Grand Canyon - Kingman
13/09 - Kingman - Palm Desert (via Joshua Tree)
14/09 - Palm Desert - San Diego
15/09 - San Diego - Oceanside
16/09 - Oceanside
17/09 - Oceanside - LA
18/09 - LA - thuis
19/09 - Thuis
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Markstaal: zuidwesten LV-LA.

Bericht door Markstaal »

Nogmaals bedankt voor jullie reacties. Ik snap wat je bedoelt met Zion Paul.
Valley of Fire gaan we waarschijnlijk overdag tijdens ons bezoek aan Vegas doen zodat we op de dag dat we naar Zion zelf gaan 's ochtends al in het park kunnen zijn. Dan hoop ik minder achter de feiten aan te lopen. Palm Desert wordt waarschijnlijk 1 nacht zodat ik deze ga gebruiken rond om de parken. Misschien dat we San Diego ook wel skippen zodat het iets beter loopt.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Markstaal: zuidwesten LV-LA.

Bericht door PSVwally »

Als je niet voor 9u in de auto zit ga je niet voor de middag in Zion zijn. Incl het tijdsverschil ga je daar minimaal 3,5u over doen voor je echt in het park bent. Je kunt voor VoF makkelijk een dag uittrekken. Waarom dan vanuit Vegas doen? Overnacht dan na VoF in Overton/Moapa Valley of St George, dat scheelt je de volgende dag weer naar Zion.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Markstaal: zuidwesten LV-LA.

Bericht door Hans B »

Wat is het verschil tussen LV downtown en LV Strip ??
De Strip is toch the place to be ...
Als je met downtown zou bedoelen Fremont Street dan ligt dat in North Las Vegas.
Dan is ook leuk voor enkele uurtjes.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Markstaal: zuidwesten LV-LA.

Bericht door Hans B »

04-sept NL - Las Vegas
05-sept Las Vegas
Ik zou Death Valley op je eerste dag doen, je bent al om 5 uur 's ochtends wakker of eerder, kun je mooi op tijd beginnen, want het is een lange rit van 300 mile via Pahrump en Badwater.
06-sept Las Vegas
07-sept LV - Hurricane via Valley of Fire
08-sept Zion
09 sept Zion - Bryce
10 sept Bryce - Page
11 sept Page - Grand Canyon
12 sept Gr.C. - Kingman
13 sept Kingman - Palm Desert via Joshua Tree
14 sept Palm Desert - San Diego (Oceanside is een plek in het midden van LA en SD en heeft weinig te bieden)
15 sept San Diego
16 sept San Diego - LA via kustweg Highway-1
17 sept LA
18 sept LA - NL
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer