Wat ben ik blij met dit forum ik heb hier al zo veel aan gehad! het duurt inmiddels nog 11 weken en ben bezig om onze route te fine tunen en een roadbook te maken. Wat een plezier vooraf
Ik heb nog een hoop vragen en hopelijk wil iemand ons daar bij helpen.
ten eerste:
1. We rijden op dag 2 vanuit Castro Valley (aan de overkant van San Francisco) naar Yosemite. Het ligt er aan of we de avond er voor nog puf hebben gehad om boodschappen te doen, anders doen we dat nu 's ochtends eerst. We kunnen om 16.00 inchecken bij onze airbnb in Oakhurst, Hoe kunnen we deze dag het beste indelen? Het is van Castro naar Yosemite 2,5 u rijden als we de Arch Rock Entrance nemen. Is dit te doen of staan we de gigantisch in de file? Dan kunnen we wellicht wel de hele middag in het park verblijven. Of zijn er onderweg andere dingen te bezichtigen en rijden we op dag 3 pas Yosemite in? Het ligt aan jullie advies op mijn 2e vraag hieronder maar dan zouden we maar 1 volle dag in Yosemite zijn..
2. We hebben meegenomen in de planning om op dag via Tioga pass te rijden (16 juni), te overnachten in de buurt van Mammoth lakes en dag 5 door naar Death Valley. Nu met mogelijk afsluiting van de Tioga Pass (veel sneeuwval): kunnen we als alternatief via Seqoia rijden en hier een dag door brengen, overnachting nabij Bakersfield doen? Hotel mammoth lakes is annuleerbaar tot 2 weken van te voren maar heb nog niks voor in de buurt van Seqoia opgezocht.
Dan zou dit de route worden:
dag 3: Yosemite
dag 4: Yosemite - Seqoia (hele dag Seqoia)
dag 5: Seqoia - Beatty
dag 6: Beatty - Las Vegas
Is dit te doen? Voorkeur gaat natuurlijk uit naar een open Tioga Pass maar wil geen risico's nemen.
dan kom ik gelijk met een 3e vraag:
3. We overnachten dus in Beatty om door DV heen te rijden en er wat van mee te krijgen maar vanwege de hitte dan willen we eigenlijk niet al te veel doen. Wat is toch een aanrader om iets van het park te zien?
Ik zal vast wel met nog meer vragen komen maar ik probeer ook het meeste zelf uit te zoeken.