Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Thermometer: 28 dagen van Seattle --> Los Angeles langs kust met NP van de kust af

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Thermometer
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Thermometer: 28 dagen van Seattle --> Los Angeles langs kust met NP van de kust af

Bericht door Thermometer »

Hey, bedankt dat je de tijd neemt dit topic te lezen,

In mei zijn mijn vriendin en ik (23 en 26) 28 dagen in de states voor een road trip van Seattle --> Los Angeles. Dit is mijn tweede keer USA en de eerste keer voor mijn vriendin. Ons doel van de reis is om langs de kust te reizen met leuke tripjes landinwaarts naar parken e.d.

We hebben geprobeerd om de stukken die praktisch zijn via de kust te rijden (jammer dat het stuk bij Big Sur afgesloten is, die vermijden we dan ook).

Illustratie huidig plan:
Afbeelding

Dagplanning:
Dag 1: Reizen van A'Dam naar Seattle en daar auto oppikken bij Avis
Dag 2: Seattle (Stad in, Space Needle, Underground Tour)
Dag 3: Seattle (Boeing tour in Everret) →  La Push/Forks, via Port Angeles
Dag 4: Forks/La Push (Second & Third Beach Trail wandelen)
Dag 5: Forks → Portland
Dag 6: Portland (wijnproeverij, chocolade fabriek, misschien koffietour)
Dag 7: Portland (Japanse tuin) → Medford
Dag 8: Medford → Crater Lake (wandelen) → Eureka
Dag 9: Eureka → San Francisco (rijden via Highway 1)
Dag 10: San Francisco (fietstochtje als echte Nederlanders)
Dag 11: San Francisco (Alcatraz en langs Tesla in Silicon Valley) → Monterey (via Highway 1)
Dag 12: Monterey (Monterey Bay Aquarium, 17 Mile Drive, dan Highway 1 tot aan afsluiting bij Bixby Creek Bridge en terug) → Yosemite
Dag 13: Yosemite (rustig dagje wandelen)
Dag 14: Yosemite (ochtendwandeling) → Sequoia (evt nog wandelen einde middag/begin avond)
Dag 15: Sequoia (rustig dagje wandelen)
Dag 16: Sequoia → Las Vegas (eventueel al een show bekijken 's avonds)
Dag 17: Las Vegas (gokken in Old Town, Cirque du Soleil show)
Dag 18: Las Vegas → Grand Canyon
Dag 19: Grand Canyon (rustig dagje wandelen)
Dag 20: Grand Canyon → LA (misschien ergens een tussenstop bij een leuk plaatsje?)
Dag 21: LA
Dag 22: LA
Dag 23: LA
Dag 24: LA
Dag 25: Vriend bezoeken in San Diego
Dag 26: LA
Dag 27: LA
Dag 28: TERUGREIS → Dag 29: aankomst in NL

Dingen die we in LA willen doen:
• Disney Anaheim
• Universal Studios theme park
• Shooting Range
• SpaceX rocket booster bezoeken
• Wandeling Hollywood sign
• Venice Beach & Santa Monica
• Santa Barbara bezoeken via Highway 1?

Vragen:

We zijn op zoek naar algemene tips, verbeteringen aan ons plan, daarnaast de volgende punten:
* Hebben jullie misschien nog tips om in Portland te bezoeken?
* Is het de moeite waard om een dag uit te trekken voor Crater Lake in mei, wanneer een aantal dingen nog dicht zijn daar?
* Enig idee of er in Eureka nog must-see's zijn?
* Zijn er leuke of interessante plekjes tussen Grand Canyon & LA te zien?
* We hadden het plan om misschien nog als we op onze laatste bestemming in LA zijn, Santa Barbara te bezoeken via Highway 1. Is dit de moeite waard?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Thermometer: 28 dagen van Seattle --> Los Angeles langs kust met NP van de kust af

Bericht door PSVwally »

Als je het zo aanpakt zou ik gewoon in 1 ruk van de GC naar LA rijden. Je hebt wel een paar leuke plekjes, maar als je die rit in 1 dag wilt doen heb je eigenlijk geen tijd daarvoor.
Je zou bv van Seligman naar Needles via route66 kunnen rijden. Het leukste/mooiste stuk is tussen Kingman en Needles als je via Oatman gaat.

Bij Barstow heb je Calico ghost town, bij Bakes 's wereld grootste thermometer (hooguit 5 min stop)... je hebt helaas op deze manier geen tijd voor bv een joshua tree np.

Je zou ook in Vegas naar een shooting range kunnen gaan.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Thermometer: 28 dagen van Seattle --> Los Angeles langs kust met NP van de kust af

Bericht door Martin & Marianne »

Het is zo hier en daar erg gehaast. Ik zou wat minder dagen voor LA uittrekken en die onderweg inzetten. Ligt er al iets vast qua accommodatie? Zo niet, kijk dan zeker voor Yosemite, Sequoia en GC zo snel mogelijk naar de mogelijkheden.
Valt het Memorial Day weekend in jullie vakantie?
Mei is eigenlijk een prachtig maand voor parken als Bryce en Zion - jammer dat je die niet meeneemt. En ik mis ook Death Valley.
Voor Crater Lake is mei erg vroeg, het is inderdaad de vraag of dat zinvol is om te bezoeken. Mocht je er wel naar toe gaan, dan zou ik de stops wat anders indelen; vanuit Medford rij je weer terug naar het noorden. Wij hebben in 2006 en in 2015 Crater Lake bezocht en beide keren overnacht bij de Union Creek Resort. Dat is goed bevallen. Bekijk beide reisverslagen eens; in 2006 deden we grotendeels dezelfde route als die jullie nu gepland hebben, en in 2015 deden we de kust met de Redwoods en onder andere Eureka (waar niet veel te zien is behalve een aantal murals). Van Eureka naar SF langs de kust is bijna niet te oden in 1 dag. Je hebt sowieso gen tijd om nog iets te bezoeken onderweg.
Wat zijn je plannen bij de GC; ik kan me niet veel voorstellen bij een rustig dagje wandelen. Als je een stuk naar beneden wilt lopen en ook langs de rim dan is 2 nachten wel mooi (zie bijvoorbeeld ons 2013-verslag daarvoor), maar je zou ook met 1 nacht toe kunnen, en dan nog bijvoorbeeld nog een stop kunnen doen in Kingman als je naar LA rijdt. Zo breek je die lange rit iets. Maar beter lijkt het me om een of meer dagen LA minder te doen.

Marianne
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

In Oregon heb je ook nog de Sand Dunes
Verder zou je van Crater LAke ook naar Lassen Vulcnic kunnen en dan naar de kust.
Lassen ligt wel iets meer uit de route, maar is toch weer iets heel anders met wat vulcanisme.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ