Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis JR2007: routeadvies
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Re: Reis JR2007: routeadvies
Tja, keuzes maken...
So much to see and do and so little time.
Zelfs voor ons, en wij mogen 7 weken gaan.
So much to see and do and so little time.
Zelfs voor ons, en wij mogen 7 weken gaan.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik ben alleen nog wel benieuwd welke accommodatie er in Seligman is?
Voor Seligman had ik het Supai Motel geboekt. Had nu echter ook bij Motel 6 in Williams een kamer geboekt voor dezelfde nacht. Zoals gezegd kan alles nog geannuleerd worden.
Ik neem ook aan dat in de periode dat wij reizen, april, er vrijwel overal nog wel wat te vinden is.
Ik neem ook aan dat in de periode dat wij reizen, april, er vrijwel overal nog wel wat te vinden is.
Martin & Marianne, Hans B, Trails. Bedankt voor de input. Denk dat we die nacht Sedona wel laten staan. Het gebied lijkt me inderdaad geweldig om eens te zien. Op de dag naar Sedona hebben we een relatief korte rit dus hebben we daar een hele dag. De volgende dag vroeg op om naar de Grand Canyon te gaan.
Wat Trails al zegt, keuzes maken. Maar wel heel erg lastig
.
Wat Trails al zegt, keuzes maken. Maar wel heel erg lastig

Ik zal even een update geven.
1. Düsseldorf - Barstow (We vliegen vanaf Düsseldorf, komen rond kwart voor 12 aan op LAX en vertrekken daarna zsm naar Barstow)
2. Barstow - Williams (Route 66)
3. Williams - Sedona
4. Sedona - Grand Canyon
5. Grand Canyon - Page
6. Page - Blanding/Monticello
7. Blanding - Moab
8. Moab
9. Moab - Green River (op de avond vast wat km's maken richting Capitol Reef)
10. Green River - Torrey (Capitol Reef)
11. Torrey - Tropic (Bryce Canyon)
12. Tropic - Hurricane
13. Hurricane
14. Hurricane - Mesquite
15. Mesquite - Las Vegas
16. Las Vegas
17. Las Vegas - Amargosa Valley (of nog een extra nacht LV)
18. LV/Amargosa Valley - Lone Pine
19. Lone Pine - Sutter Creek (Bodie NP)
20. Sutter Creek - Oakhurst (Yosemite)
21. Oakhurst
22. Oakhurst - Livermore (of daar ergens in de buurt. Overdag Yosemite nog bezoeken)
23. Livermore - San Francisco
24. San Francisco
25. San Francisco
26. San Francisco - Morro Bay
27. Morro Bay - Los Angeles
28. Los Angeles
29. Los Angeles
30. Los Angeles - Düsseldorf
Alle hotels liggen wel zo'n beetje vast, kunnen uiteraard nog geannuleerd worden. Ben nu in het stadium om enkele zaken van tevoren alvast te boeken.
Raden de kenners aan om voor de Antelope Canyon alvast te boeken? Of zal het begin april wel meevallen met de drukte aldaar. Zijn er verder nog zaken waarvan jullie zeggen dat het verstandig lijkt dit te boeken onderweg? Alcatraz uiteraard en in LA of SF wil ik ook graag een sportwedstrijd bezoeken.
Ik ontvang uiteraard ook nog graag tips van dingen die ik onderweg absoluut niet over mag slaan. Heb de route natuurlijk goed bestudeerd, maar er zijn vast nog wat 'hidden jewels' langs de route.
1. Düsseldorf - Barstow (We vliegen vanaf Düsseldorf, komen rond kwart voor 12 aan op LAX en vertrekken daarna zsm naar Barstow)
2. Barstow - Williams (Route 66)
3. Williams - Sedona
4. Sedona - Grand Canyon
5. Grand Canyon - Page
6. Page - Blanding/Monticello
7. Blanding - Moab
8. Moab
9. Moab - Green River (op de avond vast wat km's maken richting Capitol Reef)
10. Green River - Torrey (Capitol Reef)
11. Torrey - Tropic (Bryce Canyon)
12. Tropic - Hurricane
13. Hurricane
14. Hurricane - Mesquite
15. Mesquite - Las Vegas
16. Las Vegas
17. Las Vegas - Amargosa Valley (of nog een extra nacht LV)
18. LV/Amargosa Valley - Lone Pine
19. Lone Pine - Sutter Creek (Bodie NP)
20. Sutter Creek - Oakhurst (Yosemite)
21. Oakhurst
22. Oakhurst - Livermore (of daar ergens in de buurt. Overdag Yosemite nog bezoeken)
23. Livermore - San Francisco
24. San Francisco
25. San Francisco
26. San Francisco - Morro Bay
27. Morro Bay - Los Angeles
28. Los Angeles
29. Los Angeles
30. Los Angeles - Düsseldorf
Alle hotels liggen wel zo'n beetje vast, kunnen uiteraard nog geannuleerd worden. Ben nu in het stadium om enkele zaken van tevoren alvast te boeken.
Raden de kenners aan om voor de Antelope Canyon alvast te boeken? Of zal het begin april wel meevallen met de drukte aldaar. Zijn er verder nog zaken waarvan jullie zeggen dat het verstandig lijkt dit te boeken onderweg? Alcatraz uiteraard en in LA of SF wil ik ook graag een sportwedstrijd bezoeken.
Ik ontvang uiteraard ook nog graag tips van dingen die ik onderweg absoluut niet over mag slaan. Heb de route natuurlijk goed bestudeerd, maar er zijn vast nog wat 'hidden jewels' langs de route.
Wij zijn inmiddels bijna halverwege onze reis en zitten op dit moment bij Zion. Dit weekend zitten we drie dagen in Vegas en daarna gaan we door Death Valley richting Lone Pine. Vanaf daar was het de bedoeling Bodie te bezoeken, maar dat is dus gesloten op dit moment. Via Bodie zouden we dan via het noorden van de Sierra Nevada richting Yosemite gaan. Echter is het korter om via de zuidkant te rijden. Is er iemand die nog ideeën heeft voor een tussenstop tussen Lone Pine en Yosemite? Sequioa & Kings National Park zijn ook aardig besneeuwd op dit moment en misschien geen goede optie. Is er sowieso nog een plaats waar je op dit moment eenvoudig Sequioa's kan bekijken?
Je zou de Alabama Hills met een wandeling naar de Mobius Arch kunnen doen. In mijn 2015 verslag wat meer info. Erg mooi.
Red Canyon SP ligt ook nog op de weg.
https://www.tripadvisor.nl/Attraction_R ... ornia.html
Enjoy!
Red Canyon SP ligt ook nog op de weg.
https://www.tripadvisor.nl/Attraction_R ... ornia.html
Enjoy!
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Volgens de NPS-site zijn de trails naar de General Sherman Tree en de General Grant Tree wel te doen. Goede schoenen zijn welk een vereiste. Check wel van te voren of sneeuwkettingen nodig zijn.JR2007 schreef: Is er iemand die nog ideeën heeft voor een tussenstop tussen Lone Pine en Yosemite? Sequioa & Kings National Park zijn ook aardig besneeuwd op dit moment en misschien geen goede optie. Is er sowieso nog een plaats waar je op dit moment eenvoudig Sequioa's kan bekijken?
In Yosemite kun je ook sequoia's (eerst de o, dan de i) zien, bijvoorbeeld in de Merced Grove of Tuloumne Grove. Dit kun je natuurlijk ook op de NPS-site vinden. Beide groves zijn nu open maar er wordt nog wel gewerkt aan de CA120 in het park. Hou de alerts op www.nps.gov/yose in de gaten.
Een mooi alternatief (meer bomen en minder ver lopen) is Calaveras Big Trees SP, ten noorden van Yosemite. Zie daarvoor ons 2013-verslag.
Marianne
Kan me herinneren dat je die al eens eerder had genoemd Marianne. Bedankt voor beide reacties. Ik ga ff puzzelen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 3630 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 32 Reacties