Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis matje90: 22-daagse rondreis door zuid-west USA.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
matje90
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis matje90: 22-daagse rondreis door zuid-west USA.

Bericht door matje90 »

Hallo allemaal,

Over ruim 2 maanden is het dan zover. Eerst gaan we een week naar New York en vervolgens nog 3 weken naar de westkust. Ik heb een schema gemaakt voor de westkust. Dit schema is gemaakt op basis van veel lezen en luisteren naar ervaringen van vrienden en kennissen.

Ik zou jullie willen vragen om eens (kritisch) te kijken naar mijn schema en of jullie hier nog aanpassingen in zouden doen en/of tips hebben.

15-mei-17 Dag 1: Aankomst in Los Angeles / Aankomst in Los Angeles 23:05 uur / Uitrusten
16-mei-17 Dag 2: Los Angeles / Hollywood / Fietsen Venice beach + Santa Monica pier / Chillen
17-mei-17 Dag 3: Los Angeles / Universal Studios (Pretpark)
18-mei-17 Dag 4: Los Angeles - Pismo Beach / Chillen in Santa Barbara
19-mei-17 Dag 5: Pismo Beach - Big Sur – Point Lobos – San Fransisco (Highway 1) / Stoppen bij Elephant Seal View en Point Lobos
20-mei-17 Dag 6: San Fransisco / 10:00 uur Alcatraz / fiets huren -> Golden Gate Bridge + National recreation area-> via de veerboot terug / Twin peaks
21-mei-17 Dag 7: San Fransisco - South Lake Tahoe / Lunchen in Sacramento / Chillen aan Lake Tahoe
22-mei-17 Dag 8: South Lake Tahoe - Yosemite National Park / Vroeg vertrekken naar Yosemite National Park + verblijf (Upper Yosemite Fall trail)
23-mei-17 Dag 9: Yosemite National Park - Lone Pine / Dag autorijden + stops op de route
24-mei-17 Dag 10: Lone Pine - Death Valley - Las Vegas / Vroeg vertrekken / dag autorijden + stops op de route + avond in Las Vegas
25-mei-17 Dag 11: Las Vegas / Verblijf in Las Vegas
26-mei-17 Dag 12: Las Vegas - Zion National Park / Via Valley of Fire naar Zion National Park
27-mei-17 Dag 13: Zion National Park / Verblijf in Zion National Park. Shuttlebus naar diverse stops (Riverside + The Narrows trail / Angel's landing)
28-mei-17 Dag 14: Zion National Park - Bryce Canyon - Page / Dag autorijden + stops op de route
29-mei-17 Dag 15: Page / Horseshoe bend + Antelope Canyon
30-mei-17 Dag 16: Page - Monument Valley - Flagstaff / Vroeg vertrekken / dag autorijden + stops op de route
31-mei-17 Dag 17: Flagstaff – Grand Canyon – Sedona / 09:00 uur helicopter vlucht + Verblijf in Grand Canyon
1-jun-17 Dag 18: Sedona / Mountainbiken en/of andere activiteiten
2-jun-17 Dag 19: Sedona – Palm Springs / Vroeg vertrekken / via Joshua tree park
3-jun-17 Dag 20: Palm Springs / Verblijf in Palm Springs + Winkelen
4-jun-17 Dag 21: Palm Springs - Los Angeles / Vlucht vanaf LAX naar JFK / LAX – JFK 22:45 uur vertrek
5-jun-17 Dag 22: Dag chillen in NYC / Aankomst in New York: 07:10 uur / NYC - DUS 19:25 uur vertrek

Het schema vanaf 31 mei staat nog niet vast, tot en met 31 mei kan er qua route niet echt meer iets gewijzigd worden. De dagindeling uiteraard wel. Als jullie tips hebben voor wat betreft "must see's" dan hoor ik dat graag :)

Alvast bedankt
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: 22 daagse rondreis door zuid-west USA

Bericht door PSVwally »

Ehh, als ik heel eerlijk ben vind ik juist vanaf 1 juni je een prima route hebben. Die dagen ervoor zitten er echt veel, hele lange ritten en veel te doen in soms te weinig tijd gepropt.

Dag 7. Waarom naar Lake Tahoe? Zeker als je ook nog Sacramento gaat bekijken is er helemaal geen tijd.
Dag 8. Grote kans dat de Tioga pass gesloten is en je dus gerug moet rijden. Je tijd voor Yosemite is zeer beperkt, zeker als je de upper fall trail wilt doen. Ook glacier point en mariposa grove kunnen nog gesloten zijn.
Dag 9. Idem...bij een gesloten Tioga pass is de rit naar Lone Pine gewoon een dagtocht op zich.
Dag 10 tm 13 is in principe prima. Dag 14 kan, maar je mist de mooiste uren in Bryce, zeker zonsopkomst. Of overnacht dag 13 al in Bryce of dag 14 zou ik dan zeggen. Hetzelfde geldt eigenlijk voor monument valley.
Is er geen plek meer vrij in Grand Canyon NP? Nu ga je wat nutteloos 1,5 u rijden naar de GC en via een groot deel dezelfde route nog 2u naar Sedona. Je tijd voor de GC is zo heel miniem.

Ik zou zeker proberen om bv Lake Tahoe naar Yosemite te verschuiven om daar een extra dag te hebben. En 1 nacht Page naar Bryce. Die volle dag in Palm Springs...het zal wrs goed weer zijn, maar er zijn leukere plaatsen en betere shopplekken.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Reis matje90: 22-daagse rondreis door zuid-west USA.

Bericht door Marcopstal »

IK vrees dat jullie de plannen toch wat zullen moeten bijstellen.

Pismo Beach - SF wordt een probleem. Dit is op zich al een zeer goed gevulde dag waar doorgaans een extra overnachting nabij Monterey voor wordt aangeraden. Maar momenteel is de Highway 1 afgesloten wegens een beschadigde brug en het ziet er naar uit dat dit vele maanden zal duren. Dit brengt met zich mee dat je tot Big Sur kan en dan weer helemaal terug moet om rond te rijden. Point Lobos moet je dan vanaf de andere kant naartoe.

Voor Yosemite zal de tijd zeer beperkt zijn. Vanaf South Lake Tahoe zou ik op een uur of 5 rekenen tot aan de vallei. Het is nagenoeg zeker dat de Tioga Pass zal gesloten zijn en dat betekent dat je de volgende dag tot Lone Pine een rit van 6,5 uur voor de boeg hebt (onderlangs). Yosemite zal op zijn mooist zijn, maar jullie hebben er nog geen dag te spenderen.

Zowel in Bryce als in Monument Valley skippen jullie de mooiste momenten, met name de zonsondergang en zonsopgang. Dat is zonde.

Flagstaff - GC - Sedona geeft je ook voor de GC weinig tijd en met een heli vlucht om 9 uur moet je al ten laatste om 7 uur Flagstaff verlaten. Ook hier mis je de zonsondergang.....
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
matje90
Amerika-ontdekker

Bericht door matje90 »

Kijk, hier kan ik wat mee. Top, bedankt. Ik ga later op de dag wanneer ik wat meer tijd heb even goed kijken naar jullie reacties en wat gaan schuiven in mijn schema.
Anonymous123

Bericht door Anonymous123 »

Zelfs al zou je houden van heeeeel veeeel rijden en genieten van je vakantie in je auto, zou ik het ook niet aanraden en dan met name het stuk dat volgens jou per dag zeker niet meer kan worden aangepast..
Geen tijd voor Bryce en Yosemite dus dan kan je ze er beter uithalen en je tijd nuttig besteden. Zeker omdat het ook nog eens zo kan zijn dat je Yosemite niet eens in kan komen(was bij ons in die periode), omdat het toen nog sneeuwden, of maar een aantal dingen kan bekijken.

Ik hoop dat de kennissen en vrienden genoeg Amerika ervaring hadden, al vrees ik van niet. Dan hadden ze je verteld dat in elke periode dat je gaat je rekening zal moeten houden met bepaalde dingen die je wel of niet kan doen.
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Jammer toch dat mensen vaak besluiten New York bij een reis naar het westen te doen.
En zeker als dat met zich meebrengt dat het westelijke deel in race tempo moet worden.
Maar goed, wat is er in mijn ogen nog te repareren
Dag 1 tm 4 is oké
Dag 5 is te veel van het goede tenzij je echt alleen bij de 2 genoemde punten wil stoppen en de rest in de auto zitten.
Dag 6 Alle wensen in SF lijkt me ook wat veel. Heb je al kaarten voor Alcatraz? Dit bezoek kost je minimaal 4 uur.
Dag 7 Laat Lake Tahoe voor wat het is en benut deze dag om van dag 5 twee dagen te maken. SF - Yosemite ??
Dag 8 blijf een volle dag in Yosemite
Dag 9 tm 13 kan zo wel
Dag 14 Bryce op weg tussen Zion en Page lijkt me niet verstandig.
Je dag 14 t/m 21 zou ik als volgt aanpassen
Dag 14 Zion - Bryce
Dag 15 Bryce - Page (onderweg de Toadstool trail)
Dag 16 Page
Dag 17 Page - Monument Valley - Grand Canyon South Rim
Dag 18 Gr.C.
Dag 19 Gr.C. - Kingman (Williams is een aardig dorpje en onderweg even kijken Seligman)
Dag 20 Kingman - LA
Dag 21 LA + nachtvlucht
Dag 22 NY + nachtvlucht
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Hans B
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Hans B »

O, als je geen volle dag in de Gr.C. wil verblijven zou ik het bij SF doen.
Is echt een mooie stad.
In 29x
1685
dagen en
151.800

1988 campervan
1998 en 2000 auto

Home is were we park it.
Tucson AZ
matje90
Amerika-ontdekker

Bericht door matje90 »

Ik zal even wat verduidelijken. Het schema ligt niet echt vast, het enige wat echt vast ligt is Alcatraz en de helicopter vlucht op 31 mei. Deze wil ik ook echt niet veranderen omdat ik dit bewust op deze data heb gepland.

Voor wat betreft mijn vrienden en kennissen die ik heb gevraagd over deze reis, ik heb ze vooral gevraagd naar de mooie plekken en niet zozeer over het schema wat ik gemaakt heb. Daarvoor kom ik dan dus ook hier omdat jullie hier de kenners zijn.

Ik heb nog even naar jullie tips gekeken en kom dan op de volgende punten:

- Palm Springs veranderen voor iets anders;
- Sacramento skippen en direct door naar Lake Tahoe;
- Dag 8: Mijn bedoeling is om 's-ochtends te vertrekken vanuit south lake tahoe, dan via de de wegen: 89 - 88 - 395 - 108, naar onze slaap plek te gaan. We gaan dan overnachten in een lodge die aan de 108 grens in het natuurpark. Deze dag dus rijdend door het NP.
- Dag 9: zouden we vanaf de lodge naar Yosemite Valley te rijden en dan daar een trail te lopen. Hoeft niet perse de upper fall trail te zijn. Deze dag dus te voet door het NP.
- Lone Pine was een willekeurige overnachtingslocatie. We zouden graag vanuit Yosemite naar Las Vegas willen (via Death Valley) dus mochten jullie hier een betere optie voor hebben dan hoor ik die graag :)
- Dag 13 zouden we slapen in St. George (nabij Zion) op Dag 14 zouden we dan ná zonsondergang naar Page kunnen rijden?
- Overnachten in de GC vonden wij te duur en dus hebben we ervoor gekozen om te overnachten in Flagstaff;
- Mijn idee was om dus vroeg de Heli vlucht te doen, dan zouden we vanaf 11 uur - 12 uur weer vrij in beweging zijn in de GC, hier zouden we dan de hele dag nog kunnen blijven;

- Wat balen van de Highway 1, hiervan was ik niet op de hoogte! Ik ga het in de gaten houden. LA - SF in 2 dagen is volgens jullie dus te kort? Dan zal ik een overnachting tussen Pismo en SF overwegen;
- Dat de Tioga Pass gesloten is is ook wel een domper, dit zorgt inderdaad voor een hoop extra kilometers. Hier zal ik dan wat anders voor moeten verzinnen;
- Voor Monument Valley geldt hetzelfde als voor Bryce, hier kunnen we na zonsondergang vertrekken naar Flagstaff;

Yosemite zal ik maar eens goed moeten overwegen denk ik als ik het zo lees.

Nogmaals allemaal bedankt voor jullie goede tips!
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Is er niks in Williams? Dat ligt gunstiger dan Flagstaff. En volgens mij zijn de lodges in Grand Canyon zelf ook niet heel prijzig. Daarnaast zou ik niet teveel in het donker rijden, je hebt wildlife en dat je wil je niet voor je auto hebben. Daarnaast zie je ook niks van de omgeving. Maar goed dat is mijn mening :wink:
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
matje90
Amerika-ontdekker

Bericht door matje90 »

De vakantie naar NY was reeds geboekt door mijn ouders en het leek me een mooi moment om dan ook gelijk de westkust er achteraan te plakken. Vandaar dat deze reizen achter elkaar worden gedaan.

- Dag 5: Hier zal ik nog kritisch naar gaan kijken, ook met de huidige staat van Highway 1, de stops zijn geen must voor ons;
- Dag 6: Alcatraz tickets heb ik reeds in mijn bezit. De fiets huren en een rondje door het National recreation parc fietsen zou ook een optie zijn indien we tijd over hebben. Bedankt voor de tip;
- Lake Tahoe zullen we wellicht skippen
- Dit geeft een volle dag voor Yosemite

Ook u bedankt voor alle tips!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Hou rekening met het memorial day weekend (26/29 mei), dan zal het in de parken heel druk zijn en de overnachtingen als je die nog niet geboekt hebt zijn duur.
Anonymous123

Bericht door Anonymous123 »

matje90 schreef:
- Dag 13 zouden we slapen in St. George (nabij Zion) op Dag 14 zouden we dan ná zonsondergang naar Page kunnen rijden?

- Voor Monument Valley geldt hetzelfde als voor Bryce, hier kunnen we na zonsondergang vertrekken naar Flagstaff;

Je weet dat St. George op een uur rijden ligt van Zion? Met jou tijd zou ik dat persoonlijk niet doen, eerder dan nog Hurricane...

Na zonsondergang vertrekken naar Flagstaff? Ik wens je succes :thumbup: Weet dat meer mensen het doen, maar verwacht geen verlichting langs de weg!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

matje90 schreef: - Dag 8: Mijn bedoeling is om 's-ochtends te vertrekken vanuit south lake tahoe, dan via de de wegen: 89 - 88 - 395 - 108, naar onze slaap plek te gaan. We gaan dan overnachten in een lodge die aan de 108 grens in het natuurpark. Deze dag dus rijdend door het NP.
Ik zou Lake tahoe laten vallen; je hebt echt te weinig tijd in deze omgeving.
De kans dat de 108 nog dicht is, is aanwezig. Het is me niet helemaal duidelijk waar je overnacht, in de Evergreen Lodge? Je rijdt dan niet door Yosemite als je van Lake Tahoe daar naartoe rijdt.
matje90 schreef: - Dag 9: zouden we vanaf de lodge naar Yosemite Valley te rijden en dan daar een trail te lopen. Hoeft niet perse de upper fall trail te zijn. Deze dag dus te voet door het NP.
- Lone Pine was een willekeurige overnachtingslocatie. We zouden graag vanuit Yosemite naar Las Vegas willen (via Death Valley) dus mochten jullie hier een betere optie voor hebben dan hoor ik die graag :)
Lone Pine ligt niet op de route als je onderlangs rijdt, maar het is wel een leuke plaats en ook niet echt ver om. Zie ons 2015-verslag voor ons verblijf daar en voor de rit door DV.
Voor een eerste bezoek aan Yosemite zou ik niet de Upper fall lopen; de waterval is van beneden af gezien mooier. Doe de Mist Trail, loop naar Mirror Lake. en als de Glacier Point Road open is zou je naar Taft Point of Sentinel Dome kunnen lopen.
Van Yosemite naar Lone Pine via Yosemite Valley is het echter ruim 7 uur rijden, dus echt tijd voor een wandeling is er nauwelijks in jullie planning.
Kijk eens naar ons 2013-verslag voor het park in ongeveer dezelfde tijd van het jaar.
matje90 schreef: - Dag 13 zouden we slapen in St. George (nabij Zion) op Dag 14 zouden we dan ná zonsondergang naar Page kunnen rijden?
- Overnachten in de GC vonden wij te duur en dus hebben we ervoor gekozen om te overnachten in Flagstaff;
In het donker rijden is jammer; je ziet niets van de omgeving op die manier.
Er zijn opties in het park van onder of net boven de 100 dollar. Flagstaff zal goedkoper zijn, maar toch jammer van de tijd die je verliest op die manier. Ik zie op www.grandcanyonlodges.com dat er een kamer vrij is in de Maswik Lodge op 30 mei. Leg die meteen vast, je kunt altijd nog bedenken wat je uiteindelijk gaat doen, annuleren is gratis.

Marianne
matje90
Amerika-ontdekker

Bericht door matje90 »

PSVwally schreef:Hou rekening met het memorial day weekend (26/29 mei), dan zal het in de parken heel druk zijn en de overnachtingen als je die nog niet geboekt hebt zijn duur.
Bedankt, dit verklaart de hoge hotelprijzen, hiervan was ik niet op de hoogte.
vimo schreef:Je weet dat St. George op een uur rijden ligt van Zion? Met jou tijd zou ik dat persoonlijk niet doen, eerder dan nog Hurricane...
Na zonsondergang vertrekken naar Flagstaff? Ik wens je succes :thumbup: Weet dat meer mensen het doen, maar verwacht geen verlichting langs de weg!
Ja dit had ik van te voren al uitgezocht. We moeten ook op de hotel prijzen letten en ik heb voor St. George een motel voor 96 euro voor 2 nachten. In Hurricane kom ik niet onder de 235 euro en dit scheelt maar 20 minuten rijden volgens Google Maps. Toch bedankt voor de tip.

Voor wat betreft de rit naar Flagstaff, wellicht zullen we dan toch maar iets eerder naar Flagstaff rijden. Wij gaan voor het eerst en wisten niet dat er geen straatverlichting is, goeie tip :)
Martin & Marianne schreef: Ik zou Lake tahoe laten vallen; je hebt echt te weinig tijd in deze omgeving.
De kans dat de 108 nog dicht is, is aanwezig. Het is me niet helemaal duidelijk waar je overnacht, in de Evergreen Lodge? Je rijdt dan niet door Yosemite als je van Lake Tahoe daar naartoe rijdt.
Ik ga Lake Tahoe skippen denk ik en vanuit SF direct door naar de lodge aan de 108, dit is de "Long barn lodge & event centre". Ik begrijp dat we niet echt in Yosemite slapen maar het leek me een mooie locatie. Het idee was om eerst per auto door het bosgebied te rijden en de volgende dag te voet een trail te doen.
Martin & Marianne schreef:In het donker rijden is jammer; je ziet niets van de omgeving op die manier.
Er zijn opties in het park van onder of net boven de 100 dollar. Flagstaff zal goedkoper zijn, maar toch jammer van de tijd die je verliest op die manier. Ik zie op http://www.grandcanyonlodges.com dat er een kamer vrij is in de Maswik Lodge op 30 mei. Leg die meteen vast, je kunt altijd nog bedenken wat je uiteindelijk gaat doen, annuleren is gratis.
Ik heb gelijk die Maswik Lodge geboekt en de overnachting in Flagstaff gecanceld. Thanks!
Hans B
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Hans B »

@Matje90
Begrijp me goed, niets is verkeerd.
Het is jullie vakantie.
Maar met de nodige ervaring is het toch fijn voor iedereen om kennis te hebben van wat goed is en beter kan.
In 29x
1685
dagen en
151.800

1988 campervan
1998 en 2000 auto

Home is were we park it.
Tucson AZ
matje90
Amerika-ontdekker

Bericht door matje90 »

En daar ben ik dus ook erg blij mee :) dus nogmaals dank alvast aan iedereen die ons heeft geholpen :clap:
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 24 feb 2017, 08:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bovenliggende berichten gaarne niet quoten
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer