Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Jesper: autorondreis westen, goede mix stad en natuur/parken.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Jesper: autorondreis westen, goede mix stad en natuur/parken.

Bericht door PSVwally »

Als je wel naar het zuidwesten blijft gaan zou ik het gewoon hierin zetten. Ik kan dan evt. de titel gewoon aanpassen. Als je ineens naar Florida gaat is het misschien beter een nieuw topic te openen ja
Jesper
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Jesper »

Goedemorgen. Top, dan zal ik straks alvast onze nieuwe route plaatsen. Ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Jesper
Amerika-ontdekker

Bericht door Jesper »

Nou, daar komt ie dan :)
Als voorbeeld de reis op deze website genomen.

Dag 1: Vlucht naar Los Angeles
Dag 2: Los Angeles - Pismo Beach - 320 km
Dag 3: Pismo Beach - Monterey - 240 km
Dag 4: Monterey - San Francisco - 190 km
Dag 5: San Francisco
Dag 6: San Francisco - Yosemite NP - 300 km
Dag 7: Yosemite NP
Dag 8: Yosemite NP - Mammoth Lakes - Death Valley (haalbaar?) - 440 km?
Dag 9: Death Valley - Las Vegas - 200 km
Dag 10: Las Vegas
Dag 11: Las Vegas (of toch dag minder?)
Dag 12: Las Vegas - Zion - 255 km
Dag 13: Zion
Dag 14: Zion - Bryce Canyon - 130 km
Dag 15: Bryce Canyon - Page - 240 km
Dag 16: Page - Monument Valley - 200 km
Dag 17: Monument Valley - Grand Canyon - 250 km
Dag 18: Grand Canyon - Kingman - 280 km (alternatief voor Kingman?, sowieso stukje route66)
Dag 19: Kingman - Los Angeles - 520 km
Dag 20: Los Angeles
Dag 21: Los Angeles
Dag 22: Los Angeles - vlucht naar huis

Aangezien we steden ook erg leuk vinden, hebben we wat extra tijd gepakt in Las Vegas en Los Angeles.
Afstanden heb ik overgenomen van de voorbeeldreis hier op allesamerika. Dag 8 heb ik de plaatsen ingegeven in google maps om zo de afstand te checken.

Vragen mbt route:
- Is dag 8 haalbaar en wenselijk? Of is er een beter alternatief? Eventueel op te vangen door een dag minder in Las Vegas, hoewel we daar liever 2 volle dagen zijn.
- Dag 18: is Kingman leuk of is er een beter alternatief? We willen sowieso een stuk route66 meenemen richting LA.
- En we horen natuurlijk heel graag of er verdere op of aanmerkingen zijn op de route! Alle tips zijn welkom!

Als de route definitief is moeten we ons gaan verdiepen in de hotels. Komende dagen willen we graag al een aantal hotels boeken.
Ons lijkt het sowieso mooi om in Monument Valley in een Hogan te overnachten. In Las Vegas is een net hotel op de strip belangrijk voor ons en de laatste nachten in LA willen we ook graag in een hotel overnachten om nog wat te kunnen relaxen en het strand kunnen bezoeken.
Wellicht kunnen jullie ons al tips geven voor een duwtje in de rug?

Budget blijft ongewijzigd 3000 Euro p/p (dus 6000 Euro totaal)
Kosten schatting tot nu toe:
Vliegtickets kan ik krijgen voor 450 Euro pp (dus 900 totaal, zal nog iets van boekingskosten bij komen)
Autohuur zal denk ik +/- 700 Euro zijn
Brandstof +/- 300 Euro
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Dag 8 is haalbaar op zich, je hebt dan alleen geen tijd voor Bodie. Mammoth lakes hoef je niet heen te gaan (dit ligt een beetje naast de hoofdweg). Het blijft uiteraard een flinke rit tot bvb Furnace Creek. reken op 5 a 6 uur. Alles hangt dus af van wat je onderweg van Yosemite Valley naar Death Valley wil zien langs bvb de Tioga Pass.

Op zich kost een bezoek aan Bodie je ongeveer 3 uur en dat is ook ongeveer de tijd die je nodig hebt van Mammoth Lakes tot Death valley.

Kingman is op zich niet zo heel bijzonder. Maar echt "interessante" alternatieven zijn er niet.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Jesper
Amerika-ontdekker

Bericht door Jesper »

Bedankt voor je reactie.
Bodie hebben we besloten sowieso niet naar toe te gaan, dus dat geeft wel wat ruimte. Tioga pass willen we inderdaad zeker meenemen. Maar dus eigenlijk vanuit Yosemite via de Tioga Pass rechtstreeks door naar Death Valley is je advies?
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Ik zou Bodie juist wel doen, is echt hartstikke leuk. Ik zou gewoon een overnachting in bijvoorbeeld Bishop plannen en dan geen overnachting in Death Valley. Het zijn keuzes die je moet maken, maar je kunt dan wel gewoon de tijd nemen voor de Tioga Pass en Bodie.

Als je vervolgens vroeg uit Bishop vertrekt heb je best nog goed de tijd om de highlights van Death Valley mee te pikken.
Groetjes,
Daniel
Marcopstal
Amerika-expert

Advies zou willen zeggen dat ik het zo zou doen denk ik dan. Dat is niet echt het geval. Maar je eerdere vraag was of het haalbaar is en daar is het antwoord "ja" op, alleen betekent dat keuzes maken mbt welke stops je doet en hoe lang.

Als je vroeg genoeg vertrekt uit Yosemite kan je best wel nog wat zien onderweg. Langsheen de Tioga Pass vind ik must sees toch Olmsted Point, Tenaya Lake en Tuolumne Meadows. Stel dat je voor deze stops 2 uur uittrekt + 6 uur rijtijd dan heb je best nog wat ruimte onderweg.

Bodie vind ik ook een bezoek zeker waard.

In tegenstelling tot anderen vind ik Bishop - Death Valley - Vegas niet een "aanrader". Het kan uiteraard, maar dan kom je toch al laat in Vegas aan en ik vind het aangenamer om daar rond 15-16 uur reeds aan te komen. Tegen dat je bent ingecheckt en opgefrist is het dan een mooi tijdstip om op stap te gaan en een lekker hapje te gaan eten.
Marcel5050
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Marcel5050 »

Hallo Jesper,
Zie dat je met hetzelfde dilemma zit als ik.
Voor mijn bezoek aan Yosemitte heb ik 2 overnachtingen geboekt in Mariposa.
Vandaar wil ik ook via Tioga pass naar death Valley en daar ergens overnachten alvorens door te reizen naar Las Vegas.
Hotels is in Vegas geen probleem heb er al 5 keer verbleven is wel een enorm prijsverschil.
OP de strip is het bijna altijd zonder ontbijt,hoge ressort fee,wifi betalend en nu ook de parking zelfs als je hotelgast bent.
Ik heb de hotelkamer steeds iets minder belangrijk gevonden,ik was meer aan het zwembad dan op mijn kamer.
Ik volg graag het vervolg van je plannen.
Met groeten
Marcel
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Als jullie steden erg leuk vinden, dan zou ik het advies van Mrvanilla volgen. Genoeg te zien en te beleven in Las Vegas om je 2 dagen te vermaken. (vergeet ook Fremont Street niet).
Wij hadden ook een overnachting in Bishop en zijn onderweg in Death Valley een aantal keren gestopt voor wat hoogtepunten. Wij vonden de rit goed te doen maar het is en blijft jullie keuze.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wanneer gaan jullie? Ik vind de ticketprijzen erg laag, die zou ik zo snel mogelijk boeken.
Je zou ook eens kunnen kijken naar een one way LA-SF of andersom. Dan mis je weliswaar de kust, maar je hebt dan meer tijd voor de steden en de parken.

Kijk eens in ons 2013-verslag voor Bodie en Mono Lake en ook in ons 2015-verslag voor stops tussen Yosemite en Las Vegas. Met maar 1 stop is Bishop of Lone Pine handiger dan DV - en ook veel goedkoper. Ook als je niet naar Bodie zou gaan; je hebt dan meer tijd voor de Tioga Pass.

Marianne
Jesper
Amerika-ontdekker

Bericht door Jesper »

Wanneer gaan jullie? Ik vind de ticketprijzen erg laag, die zou ik zo snel mogelijk boeken.
Je zou ook eens kunnen kijken naar een one way LA-SF of andersom. Dan mis je weliswaar de kust, maar je hebt dan meer tijd voor de steden en de parken.
Heen op 28-08 en terug op 18-09. Wel vanuit Düsseldorf met een tussenstop in Parijs (totale vluchttijd 15 uur). De Highway-1 lijkt ons juist erg mooi, die willen we eigenlijk niet missen.

Wat betreft de overnachting in Bishop, moet ik straks dan eens even induiken. Neemt de Tioga pass dan zoveel tijd in beslag?
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Zoals Marcopstal al schrijft kun je Mammoth Lakes gerust weglaten. Je zou wel een (korte) stop bij Mono Lake kunnen maken.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Bodie is toch wel apart, misschien dat je achteraf zegt ïk vond het niks", maar het is even wat anders dan parken en steden.
Ik zou er wl tijd voor inruimen.

Waar kun je nog iets weghalen.
Dag 16: Page - Monument Valley - 200 km
Dag 17: Monument Valley - Grand Canyon - 250 km
Als je niet perse een zonsondergang in Monument Valley hoeft te zien, maar tevreden bent met een jeeptocht, dan zou je deze twee dagen kunnen combineren tot een.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Jesper
Amerika-ontdekker

Bericht door Jesper »

Monument valley lijkt ons juist een beleving om vanuit een hogan de sterrenhemel te kunnen aanschouwen, die overnachting schrappen we liever niet.

Ons spreekt zo'n spookstad helaas minder aan, een mooie stad of mooie natuur vinden we dan indrukwekkender. Als we tijd genoeg hadden zouden we er zeker gaan kijken, maar voor nu moeten er helaas keuzes gemaakt worden.

Wat betreft de rit van Yosemite naar Death Valley geeft Marc aan dat dit ongeveer 6 uur rijden is en je ongeveer 2 uur moet reserveren voor de stops/bezichtigingen. Wat is dan een verstandige vertrektijd uit Yosemite en aankomsttijd in Death Valley?
Ik kan me overigens ook wel vinden in zijn opmerking dat het prettig is om rond 16 uur in Las Vegas aan te komen.

Is daar sowieso nog informatie/adviezen over te vinden mbt aankomsttijden in plaatsen?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Qua drukte is het idd handig voor de avond aan te komen. Maar het is ook prachtig om in het donker het stuk Pahrump naar Vegas te rijden met al die lichtjes van Vegas die opdoemen.

Het blijven altijd persoonlijke keuzes, maar ik zou vroeg uit Yosemite vertrekken. Dus uiterlijk om 8u in de auto.
Marcopstal
Amerika-expert

Die 2 uur stops zijn enkel deze langs de Tioga Pass. Stops in Death Valley zijn niet meegerekend, maar op dit stuk liggen ze eigenlijk wel steeds zeer kort aan de weg. In tegenstelling met bvb een Dante's view wat een flinke eind van de hoofdweg afligt.

Het zicht op een verlicht Las vegas als je aan komt gereden is inderdaad mooi. Met twee volle dagen zou dat kunnen. Iemand die evenwel maar twee nachten blijft verliest toch wel al een flink stuk van de avond om in Vegas zelf aan sightseeing te doen.
opvakantie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door opvakantie »

Jesper schreef:Monument valley lijkt ons juist een beleving om vanuit een hogan de sterrenhemel te kunnen aanschouwen, die overnachting schrappen we liever niet.
Als je de sterrenhemel wil zien dan is dat inderdaad een erg goede plek.
Heel wat jaren geleden hebben we met een groep een overnachting gedaan met de locals in de woestijn en zonder storend omgevingslicht is de sterrenhemel dan prachtig om te zien. De zonsopgang was ook erg mooi.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Jesper schreef:Wat betreft de overnachting in Bishop, moet ik straks dan eens even induiken. Neemt de Tioga pass dan zoveel tijd in beslag?
Puur qua reistijd valt het nog wel mee, maar je moet goed kijken wat je overal wilt doen. Met een overnachting in DV (wat erg mooi is, zie mijn 2011-verslag daarvoor) hou je weinig tijd over voor Yosemite. En je zou daar nog genoeg kunnen doen; wil je bijvoorbeeld naar Glacier Point of naar de Mariposa Grove? En wat wil je in de vallei doen? En ook langs de Tioga Road is genoeg te zien en kun je meerdere mooie wandelingen maken.
Hou er rekening mee dat het vroeg donker is in september. Wil je in DV nog tegen zonsondergang het mooie licht op de heuvels zien, bijvoorbeeld bij Zabriskie Point dan moet je zeker een uur voor zonsondergang bij Furnace creek zijn.

Marianne
sunnyrojo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door sunnyrojo »

Misschien niet zo luxe als Furnace Creek maar een uitstekende en schone plek om te verblijven is helemaal aan het begin van Death Valley, Panamint Springs Resort, niet zo heel ver van Mammoth Lakes .
In het Panamint Springs Resort zijn wij 2 jaar geleden ook geweest, in de namiddag naar een prachtig stukje natuur in de woestijn, de Darwin Falls goed te doen, 's avonds kampvuur onder de sterrenhemel en toen ah begin van volgende ochtend vroeg vertrokken zodat we de mooie plaatsen in Death Valley konden zien en redelijk op tijd in Las Vegas waren,aldaar uitpakken en genieten van de avond op de Strip.
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
Jesper
Amerika-ontdekker

Bericht door Jesper »

Nou het begint op te schieten, o.a. dankzij flink wat hulp van een kennis! Vliegtickets zijn geboekt, auto is geboekt, 10 accommodaties zijn geboekt.

Er zijn nog 4 locaties waar we een accommodatie moeten boeken. En graag zou ik jullie hier om advies willen vragen, ondertussen draait mijn hoofd namelijk rondjes :roll:

- Bishop 1 nacht (04-09 inchecken) --> gewoon iets netjes (hygiëne) dat niet te duur is, niet veel eisen ivm maar 1 nacht
- Las vegas 3 nachten (05-09 inchecken 08-09 uitchecken) dit hotel vinden we het belangrijkste van de hele vakantie (schoon, lekker zwembad en 'Vegas ervaring' zijn een pré)
- Monument Valley 1 nacht (check in 12-09) --> nog aan het twijfelen voor een hogan of toch hotel, wat kunnen jullie hier aanraden?
- Los angeles laatste 2 nachten (check in 15-09) --> ook deze wel belangrijk, je wil met een lekker gevoel de vakantie eindigen (hierna vliegen we naar huis)

De route is geworden:
28-08,Dag 1: Vlucht naar Los Angeles
29,Dag 2: Los Angeles - Pismo Beach
30,Dag 3: Pismo Beach - Monterey
31,Dag 4: Monterey - San Francisco
1,Dag 5: San Francisco
2,Dag 6: San Francisco - Yosemite NP
3,Dag 7: Yosemite NP
4,Dag 8: Yosemite NP - Bishop
5,Dag 9: Bishop - Las Vegas
6,Dag 10: Las Vegas
7,Dag 11: Las Vegas