Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Jopke: Denver-Denver
Re: Reis Jopke: Denver-Denver
Zoveel mensen, zoveel meningen.
Ik ben voor de eerste keer geweest in september en vond eigenlijk alles prachtig. Misschien nog niet veel gewend?
Ik ben ook niet iemand die graag achter een gids aanloopt, maar in Mesa Verde vertellen ze wel erg leuke dingen en de cliff dwellings waren zo mooi om te zien en te bedenken dat het leven zich daar eeuwen geleden afspeelde. Misschien laat in de middag aankomen en dan de volgende dag een tour doen? Het museum was ook leuk om te zien. Volgens mij waren we van het begin tot het einde van het park bijna een uur bezig met de camper.
We zijn 's ochtends vertrokken uit Mesa Verde en hebben onderweg Durango en Silverton bekeken en zijn op de Million Dollar Highway zo vaak gestopt. De aspen trees waren aan het verkleuren, het had net gesneeuwd. Amei, amei wat was het mooi. We kwamen tegen de avond pas aan in Ouray. Met een auto gaat alles natuurlijk sneller.
Wij vonden de Black Canyon of Gunnison wel erg mooi, maar ook hier geldt misschien niet veel gewend? De rit naar de Rockies loopt voor een gedeelte over de I 70 en dat rijdt lekker door. Je kan in de Rockies eerst de westkant pakken en daarna ga je door naar de oostkant. Wij hebben gestaan op Moraine Campground en vonden die lekker centraal gelegen om te wandelen.
Ik ben voor de eerste keer geweest in september en vond eigenlijk alles prachtig. Misschien nog niet veel gewend?
Ik ben ook niet iemand die graag achter een gids aanloopt, maar in Mesa Verde vertellen ze wel erg leuke dingen en de cliff dwellings waren zo mooi om te zien en te bedenken dat het leven zich daar eeuwen geleden afspeelde. Misschien laat in de middag aankomen en dan de volgende dag een tour doen? Het museum was ook leuk om te zien. Volgens mij waren we van het begin tot het einde van het park bijna een uur bezig met de camper.
We zijn 's ochtends vertrokken uit Mesa Verde en hebben onderweg Durango en Silverton bekeken en zijn op de Million Dollar Highway zo vaak gestopt. De aspen trees waren aan het verkleuren, het had net gesneeuwd. Amei, amei wat was het mooi. We kwamen tegen de avond pas aan in Ouray. Met een auto gaat alles natuurlijk sneller.
Wij vonden de Black Canyon of Gunnison wel erg mooi, maar ook hier geldt misschien niet veel gewend? De rit naar de Rockies loopt voor een gedeelte over de I 70 en dat rijdt lekker door. Je kan in de Rockies eerst de westkant pakken en daarna ga je door naar de oostkant. Wij hebben gestaan op Moraine Campground en vonden die lekker centraal gelegen om te wandelen.
Bedankt voor jullie tips allemaal. Mesa Verde klinkt dan toch als iets wat we echt willen gaan doen!!
Wij overwegen nu om dan toch tussen Black Canyon of Gunnison en Rocky Mountain NP nog een stop te maken.. Zou georgetown dan een goede optie zijn om adviseren jullie om direct door te rijden? Nog tips?

- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
De afstand van BCOTG naar RMNP is in één dag goed te doen, daarvoor is een tussenstop niet per se nodig. Zeker als je in Gunnison overnacht, van Montrose is het wat verder. In de buurt heb je o.a. Aspen, de Maroon Bells en Crested Butte. Wij wilden in 2010 de Mt Evans Road rijden, maar helaas waren wij er twee dagen na Labor Day en daarom was het laatste gedeelte toen al afgesloten. We hadden nog uit kunnen wijken naar Pikes Peak maar dat hebben wij niet gedaan.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Bedankt!!
Het qua planning beter uitkomen om door te rijden dus dan hou ik dat nu aan
Het qua planning beter uitkomen om door te rijden dus dan hou ik dat nu aan

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Waar overnachten jullie in RMNP. Als dat in de buurt van Estes Park is lijkt me de afstand wel lang. Zeker als je binnendoor gaat via Aspen en het park via de prachtige Trail Ridge Road wilt binnenrijden. Je zou in dat geval ook kunnen overnachten in Grand Lake.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Is het plaatsje Glenwood Springs de moeite waard om te overnachten? En dan de dag erna het RMNP in te rijden?
De Great Sand Dunes lijken ons toch erg mooi.. maar is wel een omweg. We hebben nu de volgende route. Heeft iemand nog tips?
4-8-2017 Amsterdam - Denver
5-8-2017 Denver - Custer SP/Black Hills National Forest
6-8-2017 Custer SP/Black Hills National Forest
7-8-2017 Custer SP - Devil's Tower National Monument (via Badlands)
8-8-2017 Devil's Tower National Monument - Cody
9-8-2017 Cody-Yellowstone
10-8-2017 Yellowstone
11-8-2017 Yellowstone
12-8-2017 Yellowstone - Grand Teton
13-8-2017 Grand Teton-Salt Lake City
14-8-2017 Salt Lake City
15-8-2017 Salt Lake City - Capitol Reef NP
16-8-2017 Capitol Reef NP
17-8-2017 Capitol Reef NP-Canyonlands/Arches
18-8-2017 Canyonlands/Arches National Park (Dead Horse SP)
19-8-2017 Canyonlands/Arches National Park - Mesa Verde
20-8-2017 Mesa Verde - Black Canyon of Gunnison (via Million Dollar hwy)
21-8-2017 Black Canyon of Gunnison - Great Sand Dunes
22-8-2017 Great Sand Dunes
23-8-2017 Great Sand Dunes - Rocky Mountains NP (via Garden of the Gods)
24-8-2017 Rocky Mountains National Park
25-8-2017 Rocky Mountains National Park
26-8-2017 Rocky Mountains - Denver Int'l Airport - Amsterdam Schiphol
27-8-2017 Aankomst Amsterdam Schiphol
4-8-2017 Amsterdam - Denver
5-8-2017 Denver - Custer SP/Black Hills National Forest
6-8-2017 Custer SP/Black Hills National Forest
7-8-2017 Custer SP - Devil's Tower National Monument (via Badlands)
8-8-2017 Devil's Tower National Monument - Cody
9-8-2017 Cody-Yellowstone
10-8-2017 Yellowstone
11-8-2017 Yellowstone
12-8-2017 Yellowstone - Grand Teton
13-8-2017 Grand Teton-Salt Lake City
14-8-2017 Salt Lake City
15-8-2017 Salt Lake City - Capitol Reef NP
16-8-2017 Capitol Reef NP
17-8-2017 Capitol Reef NP-Canyonlands/Arches
18-8-2017 Canyonlands/Arches National Park (Dead Horse SP)
19-8-2017 Canyonlands/Arches National Park - Mesa Verde
20-8-2017 Mesa Verde - Black Canyon of Gunnison (via Million Dollar hwy)
21-8-2017 Black Canyon of Gunnison - Great Sand Dunes
22-8-2017 Great Sand Dunes
23-8-2017 Great Sand Dunes - Rocky Mountains NP (via Garden of the Gods)
24-8-2017 Rocky Mountains National Park
25-8-2017 Rocky Mountains National Park
26-8-2017 Rocky Mountains - Denver Int'l Airport - Amsterdam Schiphol
27-8-2017 Aankomst Amsterdam Schiphol
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hebt geen volle dag nodig voor Great Sand Dunes NP. Wij waren er een avond en ochtend. Dat was voldoende voor uitzichten en een uitgebreide wandeling. Zie ons 2013-verslag. Misschien nog een overnachting tussen Rocky Mountain (zonder s) NP en GSNP? Ga je voor RMNP in Estes Park overnachten of ook een nacht aan de westkant?
De tijd voor Yellowstone vind ik relatief kort.
Marianne
De tijd voor Yellowstone vind ik relatief kort.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 33 Reacties
- 6788 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-