Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Emphy: van 22 januari tot 2 maart. (Winter)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Emphy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Reis Emphy: van 22 januari tot 2 maart. (Winter)

Bericht door Emphy »

Hallo Allemaal,

Opnieuw dus een winterse reis naar de USA .
Alleen deze keer is het wel heel anders dan vorige keren.

Ik start niet zoals vorige keren in het ZW maar Ik begin in Miami.
Het plan is Miami -> Keys en vandaar langs de golf via New Orleans -> Houston-> San Antonio-> Frisco en einde reis is weer las Vegas.

Ik heb 6 weken.
Start is 22 januari vanaf Miami en terug is 1 maart vanuit Las Vegas.

Ik kijk er enorm naar uit.

Tot nu toe geboekt : Ticket KLM 635 euro
Huurauto 840 euro
3 nachten Miami beach 370 euro
2 nachten Marathon (Keys) 280 euro

verder helemaal niks geboekt, Ik zie het onderweg allemaal wel :)
Ik reis dit jaar weer alleen (Helaas)

Ik weet dat ik mogelijk in het verkeerde topic zit hier... maar .... Ik kom hier al een paar jaar en hier zitten mijn (Jullie_ raadgevers denk ik.)
Alle Advies welkom!

Take Care!

Harry
Een probleem wordt alleen maar een probleem als iemand er een probleem van maakt.
Las Vegas->Grand Canyon->Page->las Vegas ( januari/februari 2011)
https://picasaweb.google.com/106476498412935926437" onclick="window.open(this.href);return false;
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Emphy van 22 januari tot 2 maart. (Winter)

Bericht door ingrid14 »

Hey Harry, leuke plannen weer.
Van Miami tot El Paso, volledig onbekend terrein voor mij.

Carlsbad Caverns is wel leuk en vandaar naar Alamogordo met White Sands. Je zou nog langs Roswell (UFO gerelateerd) kunnen rijden.
In Messila (bij Las Cruces) kan je naar de gevangenis gaan kijken waar ooit Billy the Kid opgesloten zat, is nu een souvenirwinkeltje.

Ik weet niet als je via Albuquerque of Phoenix naar LV gaat.

Kies je voor de route langs Phoenix dan zou ik altijd een stop bij Chiricahua NM aanraden maar misschien heb je daar wat last van sneeuw en ijs.

In de buurt liggen Fort Bowie NHS en Dos Cabezas (ghosttown)

Tombstone is ook een mogelijke stop.

Tucson lijkt me heerlijk in de winter. Je kan er naar Saguaro NP East en West, er is een mooie missiepost, Old Tuscon (oude filmset) en het Arizona & Sonara Desert Museum. Indrukwekkend vond mijn zoon daar Pima Air & Space Museum en een bezoek aan de "boneyard", vliegtuigkerkhof.

Van Phoenix zou je via het Apache Trail naar Payson of Camp Verde kunnen rijden.

Sedona is ook nog een mogelijke stop dan.

Veel succes met plannen!

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Dutch Dunes
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Emphy: van 22 januari tot 2 maart. (Winter)

Bericht door Dutch Dunes »

Naast de bovenstaande tips hier nog een paar ideetjes:

In Florida o.a. Everglades NP , Kennedy Space Center, of kayakken in één van de vele State Parks.

In maart waren wij in Arizona en New Mexico, en hebben zeker in het zuiden van deze staten warm weer gehad (26-30gr.)
Als je van wandelen houdt, is Guadalupe Mountains NP (in Texas, vlakbij Carlsbad Caverns) een aanrader. Verder in N.M. Santa Fe, Kasha Katuwe Tent Rocks, Bandelier, Albuquerque en White Sands.

In Arizona vonden wij Petrified Forest NP en Organ Pipe Cactus NM ook heel bijzonder.

Succes!

Dirk
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Everglades een airboat ride.
Over de de prachtige brug bij Tampa rijden.
Ik neem aan dat je de 98 neemt langs de sneeuwwitte stranden van de Florida panhandle richting Pensacola.
Pensacola de thuisbasis van de Bleu Angels.
Slidell vlak voor New Orleans : Honey Island Swamp tour.
Omgeving Baton Rouge de Antebellum huizen.
Avery Island tour de tabasco fabriek (gratis tabasco ijsje :P )
Houston NASA
Bij GAlveston kun je weer een heel eind vlak langs het water rijden.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Emphy
Amerikafan

Bericht door Emphy »

Hallo allemaal ten eerste een goed veilig en vooral gezond 2017 toegewenst!

Het komt nu wel erg dichtbij.. 22 januari vlieg ik met kl 0623 op Atlanta en dan met Delta door naar Miami.
Delta heeft zoal gewoonlijk al weer 4 keer de vlucht omgezet.... Ik wordt er echt chagerijnig van! Ik had bij KLM stoel vastgezet met meer betaling voor extra beenruimte bij raam.. Delta heeft alles weer gecancelled en ik moest alles weer opnieuw invullen.

3 nachten seaside appartments miami beach en daarna 2 nachten Sea Dell geboekt.. verder niks meer ik zie het wel allemaal onderweg.

Uiteraard mijn besproken stoel weg (ik had 29 juli geboekt!)

KLM gebeld en hopelijk komt het in orde.

Lang parkeren gevonden schiphol 40 dagen voor 58 euro! is bij een BenB.

Ik heb er vreselijk veel zin in!

Geboekt Huurauto nu voor 860 eu 3 nachten seaside apartments miami beach 280 en 2 nachten Marathon bij sea dell 270 eu.
Gelukkig maar want de prijzen varieren enorm! dus ik heb het goed in de gaten gehouden.. Het is nu best veel duurder allemaal.

Aan de Moderators Is het ok dat ik hier weer update?
Vorig jaar was ik met een kameraad maar dit jaar reis ik weer in mijn eentje dus ik zou het leuk vinden hier te updaten.

Take Care!
Een probleem wordt alleen maar een probleem als iemand er een probleem van maakt.
https://picasaweb.google.com/106476498412935926437" onclick="window.open(this.href);return false;
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

@ Emphy: ja leuk hoor, plaats jouw reiservaringen maar in dit topic.
Goede reis en heel veel plezier gewenst.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Zeker, post maar raak! Have fun :thumbup:
Groetjes,
Daniel
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Leuk, ben benieuwd naar je updates. Een hele fijne reis toegewenst!
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Misschien ben je al vertrokken en komt dit bericht dus te laat ....

Een hele goede reis gewenst.
Geniet ervan!

Groetjes,

Ingrid
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Emphy
Amerikafan

Bericht door Emphy »

Hallo Amerikagangers.

Allereerst bedankt voor de reacties in het bijzonder Ingrid! Fijn dat je op mijn reisdag aan me dacht! Tof! Was een eind onderweg met een langere update en toen ging windows updaten dus ben het kwijt. Ik beloof een langere hier snel te doen.

Allereerst alles is ok. Klm vlucht prima maar weer Delta gedoe. Zou hier (Miami) tegen 17.00 zijn en dat werd 21.50.
Maar het appartement wat ik hier heb op miami beach is echt super! staat nu in mijn top 5 van hotels waar ik geweest ben (dat zijn er best veel)
Heb goede foto's gemaakt en doe zeker later een goede review op tripadvisor.

En! ik heb weer een Nissan Sentra (donker grijze met New York kenteken HEF6200) 18360 mijl op de teller.
Ben er blij mee want ik vind het een heerlijke auto. Bij alamo deze keer tot mijn grote verbazing geen vragen niet geprobeerd mij extra dingen aan te smeren binnen 5 minuten was het klaar en kon ik naar de garage en een auto uitkiezen uit een hele rij en gelukkig stond er een sentra die net binnen was. Gelijk de sleutel geconfisceerd:) (ow ja er werd ook met geen woord gerept over een one way fee... dus met mazzel scheelt me dat 500 dollar maar ik verwacht dat ze dat in Vegas wel verekenen.

Bij aankomst was het lekker warm de auto gaf 27 graden aan. EN HET WAAIDE!! vanavond hoorde ik dat er zondagavond en nacht 2 tornado's zijn geweest.

Maandag de everglades zuid gedaan weg nummer 9936 dacht ik en dat viel wat tegen.

Maar vandaag de 41 gedaan en dat was super! Airboat tour gedaan. Shark Valley , Big Cypruss en de loopdrive. Geweldig! veel wildlife gezien en al over de 200 foto's :) Dashcam in de auto werkt weer naar behoren en ik film dus alles wat ik rij.

Het is al 01.26 nu en ik wil uiterlijk om 09.00 op en dan ga ik naar Key West.

Ik heb het Sea Dell motel geboekt op Marathon en dat is vanaf hier maar 192 km volgens mijn navigatie. Dus ik probeer vroeg in te checken of anders vast een fijne kamer te reserveren Dan heb ik de hele dag voor de Keys.. (ik heb het motel 2 nachten) dus 2 dagen voor de Keys.)

Vandaag was het tegen de 30 graden en heb gelijk bij een CVS goede zonnebrand en aftersun gekocht alsmede muggen troep (wat wel nodig was met name in de loopdrive door de everglades.

De hele airboat tour heb ik gefilmd op de gok want ik wilde niet door de camera kijken en genieten van die tour. Ik hoop dat de film een beetje is gelukt. Trouwens wat een HERRIE maken die dingen!

Ok ik moet echt stoppen en gaan slapen.Sorry voor typo's.

Take Care Allemaal.
Groet van Harry.
SanFran
Amerikakenner

Bericht door SanFran »

Lekker temperatuurtje! Veel plezier nog.
Emphy
Amerikafan

Bericht door Emphy »

Update nr2

Hallo Allemaal,
Korte Update,
Ik ben op Marathon in het sea dell motel. (niet wat ik er van verwachte). (niet slecht hoor maar voor de prijs heel weinig voor veel geld)

De reis van Miami naar hier verliep zonder problemen. Ik heb er 4 uur over gedaan dus was hier lekker vroeg.
Smiddags naar Key West gereden en daar de sunset sensation gezien (zonsondergang). Op de boulevard s"avonds was een man bezig met een kattenshow dat was geweldig!

http://www.catmankeywest.com

Ik snap niet hoe hij de katten zo heeft kunnen trainen. Als ik mijn reismanden beneden zet zijn de katten boven en als ik ze boven zet zijn de katten beneden :) Altijd best een heel gedoe. Maar Caatman wijst gewoon naar zijn bench en zegt minoes hop en minoes rent naar de bench en hup erin.
was echt super om te zien.Dekatten zijn ook niet aangelijnd ofzo en hebben er duidelijk plezier in.

Ik had de auto even een uurtje in de parkeergarage van Westin gezet en moest 18$ betalen voor 55 minuten!

Vandaag heb ik het Dolphin research cenrum bezocht en afgelopen middag ben ik op een bootreis geweest (fishing trip) met de Marathonlady.
we voeren om half 2 weg en waren om 18.00 terug. prijs inclusief alles en hengel 50$ . Prima middag geweest heb me uitermate vermaakt en veel gevangen! (en teruggezet). Ik heb 3 grunts gehouden en die laten schoonmaken en fileren bij de bemanning kost 1$ per 3 vissen.

Wat echt prachtig is is de bende pelikanen die wachten op het visafval echt tientallen. Ik heb prachtige oppnames gemaakt en foto's uiteraard. Er was ook een hele slimme Egret (soort reiger maar veel sierlijker en kleiner) die echt slim was:) Die pelikanen is gewoon een gangster bende :)Dus die egret had meer belangstelling van de toeristen.

Daarna ben ik met mijn visfiletjes naar lazydays gereden (restaurant) ze bereiden daar je gevangen vis en dat was fantastisch inclusief salade brood ardappels of patat en een klein home gebakken cake(je). Kosten 15,95.

Voordat ik wegging had ik mijn ccards paspoort etc etc allemaal in het hotel gelaten omdat ik niet wist of dat veilig was op de boot (dat was het wel) maar goed dat wist ik niet. Dus toen ik bij lazy wilde betalen dacht ik ineens ow shit niks bij me........

maar ik verstop altijd 50 dollar in de auto voor noodgevallen dus ik heb mijn kamera even achtergelaten als borg en heb geld vanuit mijn verstopplaatsje uit de auto gehaald.

Al met al een prachtige dag!
De zon is hier verradelijk Ik was net op tijd met flink smeren en vooral met aftersun want ik zat dicht bij verbranding.... Het rood is nu bruin aan het kleuren het gaat echt ongelooflijk snel hier. Zonnebrand protectie en aftersun (Aloe) zijn een MUST hier.

Morgenvroeg ga ik richting Fort Myers. Ik ga weer over de 41 (kan bijna niet anders) en misschien doe ik de airboat tour weer en ik wil ZEKER bij shark valley ? de prachtige route naast de rivier lopen waar de alliagtors gewoon op het gras naast het fietsvoetpad liggen.

heb er 3 dagen geleden bijzondere foto's kunnen maken.

Vraagje als ik hier een foto plaats wordt hij dan automatisch verkleint? of moet ik eerst handmatig verkleinen. Meestal gebruik ik Tinypic.com om te uploaden voor forums.

Ik weet niet hoe Kalaman zijn foto's heeft geplaats in zijn verslag maar dat zag er prachtig uit.

Ik probeer nu update te blijven voor jullie en de miami dagen wat in te halen qua verslagje als ik wat meer rust pak.
Ik doe eigenlijk te veel en slaap te kort.

Ok het is hier nu 00.00 en ik wil eigenlijk om 8 uur uiterlijk 9 uur te gaan rijden.

*edit* nog een owja. Ik heb nog niks gemerkt van trumpiaanse toestanden. Maar als ze inderdaad een muur gaan bouwen zal dat grote gevolgen hebben ook voor de flora en fauna. Ik ben 2 keer in Orgn pipe national cactus park geweest en daar komt zelfs de jaguar uit zuid amerika af en toe op visite. dat hele gebied zal ontregeld gaan worden (geldt voor de hele grens en ook voor Big Bend national park.

Er zijn daar zowiezo in het hele gebied al tig controles en fuiken. Het zou werkelijk absurd zijn als ze daar een 15 hoge betonnen muur in die prachtige natuur gaan neerplempen. (dat wou ik nog even kwijt) .

Fijne dag allemaal.
Groet van Harry.
markro
Moderator
Contacteer:

Bericht door markro »

Bedankt weer voor jouw update. Zo te lezen vermaak jij je wel.
Goede reis verder en veel plezier.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Emphy
Amerikafan

Bericht door Emphy »

Update 3

Hallo Allemaal,

Ben aangekomen in Fort Myers.
Zit in Americas best value inn. Prima kamer voor 1 nacht (echt een 1nacht doorreis hotel).
Kamer is ruim en schoon en prima kingsize bed. (ontbijt is inbegrepen) prijs 55$

Vergeleken met het Sea Dell dus 3 keer zo goedkoop en ik denk wel dat de kamer 4 keer groter is :P

Gister weer teruggereden over de Florida Keys en opnieuw over de 41 door de everglades richting Naples.
Opnieuw een airboat tour gedaan en in Shark Valley een stuk gefietst en de Tram tour gedaan.

De (grote) parkeerplaats bij Shark Valley was helemaal vol . Ik moest een halfuurtje wachten voordat ik er op kon.
De nationale parrkpas is nu al terug verdiend want de enttree daar is 25$

Het is een wonderlijk en mooi gebied. Ontzettend veel wildlife gezien. Ik zat voorin de tram en de Ranger die de ttour deed was echt prima.
Heel veel info gekregen. Obama is er ook geweest om zich op de hoogte te stellen van de gevolgen van de kliimaat verandering.

Ik zei nou jullie nieuwe president gelooft dat het een chinese hoax is.. Antwoord: Dont get me started.
De km sttand van de auto iis nu 19223 ddus ik heb 883 mijl gereden. Benzine prijs zo rond de 2.30 pp/gallon.

De weg van Naples naar F Meyers is gewoon doorgaande weg met een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele partij verrkeerslichten . (saai)
Ik was hier om 20.00 en wilde ergens pinnen. ben bij 7 atms geweest allemaal out of service. Kennelijk is er besloten dat ik hier geen geld mag uitgeven :) * (edit de temperatuur bij Shark was nog 29 graden bij Fort M 21) dus voor de 1e keer shirt gedragen)

Bij een tankstation genaamd WAwa getankt. binnen stond een atm die het wel deed.. hehe eindelijk. Maar ze verrkochten binnen vers brood vergelijkbaar met subway dus ik heb een stokbrood gekocht met warm vlees en veel vers beleg. (8$)

Om 22.00 had ik het wel gehad en ben na een douche gaan slapen. Heerlijk geslapen tot 07.00 (fijne matras).

Voor morgen en overmorgen heb ik een indiaanse tipi kunnen boeken. Lijkt mer erg leuk. Het is in de buurt van Crystal river waar je met de zeekoeien kunt zwemmen. Het heet Sitting bull Tipi Residence. adres 11650 E Laurel ct , Floral City (FL).

Hans B bedankt voor de tip over de Tampa brug die ga ik nemen.

Bij inchecken op schiphol was mijn koffer 13.8 kilo dus ik kan lekker veel moois kopen retour.

Vorige vakanties deed ik vaaka dubbele updates een met info voor fam/coll/vrienden en een voor hier. Ik wiilde het nu eigenlijk centraal bij een uupdate houden. Het kan dus zijn dat ik iinfo post die voor hier niet erg interresant is en omgekeerd info hier die voor vrienden etc niet erg terzake is maar ivm de tijd wilde ik het zo doen.

ik gebruik veel whatsapp en stuur daarmee foto's naar vrienden . Ook al aantal malen via whatsapp gebeld en dat gaat prima. Flinke echo en af en toe valt de verbinding weg maar het iis wel een makkelijke manier om gratis even flink bij te kleppen.

Tot zover eerst.
Allemaal de groeten.
Take Care.
Harry.

PS zal binnenkort even proberen wat foto's te plaatsen.
en excuus voor taalfouten en typo's klein toetsenbord en geen spellingscontrole.
Doei.
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Dag Harry, dank voor je update.
Ik had helemaal gemist dat je ditjaar naar voor ons favoriet gebied, Florida, ging.
Leuk om je verslagen te lezen over bekende dingen. Wij hebben meerdere malen bij Lazy Days Marathon gegeten. Heb je de sunset gezien daar ? Wij hebben daar zelfs ook dolfijnen in het haventje gespot.
Echt een super leuk, mooi en goed restaurant :thumbup:
Emphy
Amerikafan

Bericht door Emphy »

Update nr 4
Hallo Allemaal.

Ik ben in Floral City met als accomodatie de tipi. (kom ik zo op terug)

@ Vito leuk dat je me volgt! Idd is lazy days erg gaaf vooral om buiten op het terras te zitten aan het water en je zelf gevangen vis te eten !
Helaas was ik niet zo fortuinlijk dat ik daar dolfijnen heb gespot (helaas).

De weg van F Meijers naar boven is ronduit niks (of ik heb de verkeerde route genomen dat kan ook) een zee van verkeer en verkeerslichten . Ik reed eigenlijk van verkeerslicht naar verkeerslicht.
Wat wel super was was idd de tip van Hans B de tolbrug bij Tampa. Jemig wat is dat ding HOOG! het is echt een zeer bijzondere brug.

Ok over de Tipi"s Supergaaf! ze zijn behoorlijk hoog en best groot maar wat een zee van ruimte zit er binnen in zeg.
Ze zijn begin december opgezet door een stel wat vanuit de hectiek van NY wegwilde en hier een huis hebben gekocht. Hij (Oleg) komt oorspronkelijk uit de Oekraine en is al 25 jaar in de states en heeft in NY gewerkt als barkeeper. Zij (Alexandra roepnaam Sachsha komt uit Litouwen en is hier 17 jaar)

Het idee van de tipi's komt van haar en de aankleding binnen is ook van haar hand. Ze zijn gebouwd door de firma die ook de tipi's heeft gebouwd voor de film Dances with wolves. Je hebt alles daarin zelfs een kacheltje alleen geen tv (heb ik niet nodig) en je moet ongeveer 10 meter lopen naar een gedeelte van het huis wat speciaalvoor de gasten is en waar voorzieningen zijn zoals koffie, Thee etc (maar die heb je ook in de tipi.)ten

de 2 tipi's delen een badkamer. Er staat een leuk aangeklede eettafel waar je s'morgens een echt heel goed ontbijt kunt krijgen (geen kosten).
Het is eigenlijk meer een BenB danwel een zeer luxe manier van kamperen.

Gisteravond is er speciaal voor mij een russische maaltijd gekookt en die was heerlijk. Sacha is vegetarier en Oleg past zich daar maar bij aan :)
Het is echt een leuk stel en ze zijn super behupzaam (misschien wel te :) ) Komt natuurlijk ook omdat ze net zijn begonnen.
(*edit*) ze hebben 4 katten en zoals de meesten van jullie weten ben ik ook een kattenfanaatgek.

daar waar ik in de Everglades nog 29 graden had......welnu hier 12......en het begon gistermiddag te regenen en het heeft de hele nacht flink doorgeregend pas afgelopen morgen tegen een uur of 9 werd het droog maar de tempkomt niet boven de 14 graden.

Gelukkig wordt er voor morgen weer uitstekend weer met veel zon en goede temperaturen verwacht.

De omgeving hier is prachtig. Ik heb het ondanks het weer zo naar mijn zin hier dat ik een nacht heb bijgeboekt.
Ze hebben de eerste gast gehad begin januari.

Ik hoop echt voor dit stel dat hun tipi's goed gaan lopen want ik gun ze echt succes en het getuigd ook wel van lef om je leven in NY zo om te gooien en hier opnieuw te beginnen.

Oleg kwam net even binnen (in het ontbijtgedeelte waar ik aan tafel zit te typen) en zei dat morgen weer heet weer wordt verwacht en hij heeft me een stuk watermeloen gebracht.

Mijn Logboek kaarten en randy macnally roadmap liggen in mijn tipi en ik weet zo niet meer uuit mijn hoofd waar ik allemaal ben geweest in ieder geval in Crystal River en bij de Homahassa??? rivier waar de manatees heentrekken oom het koude zeewater te ontvluchten.
Die rivier zit bomvol vis! en kanjers ook . veel snook en gap. De snook lijk op zalm en de gap is een snoek :)

Vanavond ben ik even bij de wallmart geweest ongeveer 20 km hier vandaan in inver nog wat:)

Gisteravond ben ik na een supergezellig etentje met Oleg om 01.00 gaan slapen en ik was vanmorgen om 06.00 klaarwakker en ben er toen afgegaan.

Het kingsize bed in de tipi heeft een nieuwe volgens mij ikea matras en ligt echt heel goed.

In Miami heb ik becks bier gekocht en dat sleep ik nog steeds met me mee :)

Goed het waren 2 koude dagen. gelukkig morgen weer mooi.

(ik moet echt even met mijn foto's bezig want ik heb er inmiddels wel heel heel veel.)

Hier voor het huis staat een rij bomen en daar huizen haviken, eekhoorns en spechten in (Prachtig!)

OK ik heb het wel gehad voor vandaag.

Doei en take care en zoals gewoonlijk sorry voor typ en taalfouten ik heb dit in een keer door getyped op een veels te klein toetsenbord.

Harry.
SanFran
Amerikakenner

Bericht door SanFran »

Klinkt heerlijk! Fijn dat er mooi weer op komst is :thumbup:
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Zo weer helemaal bijgelezen.

Nog veel plezier verder.

Groetjes,

Ingrid
Emphy
Amerikafan

Bericht door Emphy »

Hallo allemaal,

Ik ben in Panama city on the beach. Ik kwam hier rond 17.00 aan. genoeg tijd dus om de zon in de zee te zien zakken (altijd een magisch moment)

Ik zit nu 5 hoog op een hoek in het Beachside Resort. Geweldig uitzicht over de Golf van Mexico.
Van de tipi's naar hier was 492km.

Mooie wegen gereden! (via de kust)

Vanaf het balkon schitterend uitzicht over strand en oceaan (Golf van Mexico).
De maan en rechts daarnaast Venus zie ik recht voor me vanaf het balkon.

ben moe en ga nu slapen dus ik update de afgelopen dagen later.

Take Care,
Harry.
Emphy
Amerikafan

Bericht door Emphy »

Update 5

Hallo Allemaal,

Korte update.
Hier iin Panama City is het duidelijk nog geen toeristen seizoen dat begint eind maart. Veel is dicht en op het strand is amper een mens te bekennen.

Even terugkomend op Floral City ik ben daar in Homosassa Springs wildlife state park geweest entree 13$.
Bij de ingang heb ik geinformeerd en ze hebben ronduit gelogen! Ik hou niet zo van wilde dieren iin gevangenschap of gewond in te kleine kooien en ontwijk dat ook. Maar nee hoor vertelden ze me. Je kunt vrij wildlife zien.

Het park is erg klein er zit een nijlpaard al 57 jaar in een te kleine ruimte in zijn eentje. 2 Bald eagles (het amerikaanse symbool) met gekortwiekte vleugels een stel uilen in een veel te kleine kooi. 2 puma's waarvan er eentje als kitten is binnengekomen. etc etc. Ik vond het eerlijk gezegd wat triest.

Het enige positieve vond ik dat ze wel aan opvang doen van gewonde dieren en die weer gezond maken en terug in de natuur brengen. Dus dat is dan wel weer de toegangsprijs waard.

In de rivier zaten wel veel manatees (zeekoeien) in alle vrijheid en wat ik al eerder schreef de riivier zat bomvol vis.

De laatste dag bij de tipi's was het prachtig weer en ik heb een relax/uitrust dag genomen. Was gedraaid en de hele middag bij het meertje aan de achterkant van de tipi gezeten. Collega's en vrienden gebeld via whatsapp en emaii en administratie bijgewerkt.

Sávonds hebben Oleg en Alexandra voor me gekookt een vegetarische russische maaltijd met ijs na :) Heerlijk!

Afgelopen dag lange strandwandeling gemaakt en smiddags in St.Andrews State Park geweest. entree 4$
Ronde gereden (er zijn daar 2 camper standplaatsen met winkeltje en voorzieningen).

Klein park maar wel mooi.

Ik heb van 15.30 tot 18.30 op de pier vertoefd en............ja hoor ik heb dolfijnen gespot!
foto's en films helaas mislukt (ze zijn zo snel).
Ook gespot heel veel stingrays (manta's) bijna allemaal zo'n 70 cm.
Toen de zon onderging waren er een paar boven het water uit aan het springen heel gaaf om te zien!

Uiteraard weer de zonsondergang gefilmd.
Eten gehaald bij Winn Dixie (van het buffet) was voor 6$ klaar en had best veel.

Vanavond gegeten op de hotelkamer en nog even genoten van het uitzicht, het geluid van de oceaan en naar de maan en venus en de sterrenhemel gekeken. (Thuis heb ik een telescoop).

Morgen rij ik naar New Orleans. Ik ga over de Us98 etc. (ik neem vrijwel nooit een interstate tenzij het niet anders kan of als het donker is)
Hotel New Orleans geboekt via booking.com Het Federal city inn & suites voor 3 nachten. (300$) ze hebben goede reviews zitten aan de Missisipi en er gaat een veerbootje elk half uur naar het French Quarter.

Ik heb ze even gebeld of laat aankomen een probleem is omdat ik echt geen idee heb hoe lang ik er vanaf hier over ga rijden (ik stop vaak als ik wat zie wat me leuk lijkt of wat ik mooi vindt).

Was geen probleem ze hebben een 24 uurs receptie. (gelijk even kenbaar gemaakt dat ik graag een hoekkamer wil met met deur naar buiten of balkon/patio.)

Ok tot zover eerst.

Het is nu 23.45 en ik ga zo slapen.
Ik zet de wekker op 07.00 en wil uiterlijk om 08.30 aan de rit zijn.

Groet
Harry
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer