Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Sweetie: Southwest in de zomer met kids (deel van een reis)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Sweetie
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 8

Reis Sweetie: Southwest in de zomer met kids (deel van een reis)

Bericht door Sweetie »

Beste forummers,

Ik heb al zoveel gehad aan dit forum; door directe vragen, maar ook veel door meelezen, ik hoop daarom dat ik nogmaals beroep op jullie kennis en ervaringen mag doen.

Aanstaande zomer staat er weer een 'tripje' op de planning :D. Met onze kinderen (4 stuks, tussen de 2,5 en 10 jaar oud) gaan we weer een mooi reis maken door de USA, jeujjj... Deel van deze reis worden de NP's in het zuidwesten, een gebied waar ik nog altijd niet geweest ben!

We reizen per camper en schrikken niet terug van een paar mijlen meer of minder (kinderen zijn vanaf ieniemini gedrild met die gewoonte ;) en reizen makkelijk).

Zouden jullie eens naar de volgende opzet willen kijken? Tips voor aanpassingen zijn welkom! Ik pieker vooral over de verdeling van de dagen en welke activiteiten geschikt en leuk zijn ook met de jongste banjer.

D01: Bonneville Salt Flats, UT - Bryce Canyon NP
D02: Bryce Canyon NP
D03: Bryce Canyon NP - Zion NP
D04: Zion NP
D05: Zion NP - Page (Antelope Canyon (??), Horseshoe Bend, Rainbow Bridge)
D06: Page - Monument Valley
D07: Monument Valley - Grand Canyon
D08: Grand Canyon
D09: Grand Canyon - Sedona (Slide Rock SP?)
D10: Sedona - Hoover Dam - Valley of Fire SP
D11: Valley of Fire SP
D12: Valley of Fire SP - Camper inleveren - Las Vegas

Er is de mogelijkheid om het geheel nog een dag of max 2 dagen op te rekken, maar dat heeft niet echt de voorkeur.

Ik ben benieuwd :D
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Sweetie: Southwest in de zomer met kids (deel van een reis)

Bericht door PSVwally »

Dag 5 allemaal op 1 dag lijkt me wat veel. Ik zou, als je rainbow bridge ook gaat doen, antelope canyon aandoen voor je naar Monument Valley gaat. Het ligt ook al op de route daarheen.

Sedona aandoen voor alleen slide rock park, hmmm. Er is veel meer te beleven in die omgeving tussen Flagstaff en Phoenix. Daar zou ik, ook met de rit op dag 10 misschien toch een dagje extra bij zetten.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Een volle dag VoF is in de zomer misschien wat te veel van het goede.
Misschien leuk om Capitol Reef tussen te voegen (voor Bryce)?

Marianne
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Aan je schrijven te lezen ben je vaker in Amerika geweest.
Als dat zo is, zal er vast nog weer een keer komen.
Als dat zo is, zou ik Valley of Fire laten voor wat het is om zodoende voor de jeugd en jezelf wat meer rust in te bouwen.
Bv. een extra dag in page voor het bezoeken wat je nu op dag 5 doet + een middag aan het meer.

Van waar Bonneville Salt Flats ??
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Valley of Fire zou ik niet laten vallen. Het is een heel mooi park en de camping (Atlatl CG) is prachtig. Maar een volle dag vind ik ook wat veel. Het is er zo warm dat je er overdag niet veel kan doen. Ik zou dan eerder een volle dag Page bij plannen, als je de tocht naar Rainbow Bridge wil maken.
Sweetie
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Sweetie »

Allereerst natuurlijk, bedankt voor de reacties! Hier kan ik wel wat mee.

HansB, je opmerking dat we vast vaker in Amerika geweest zijn en dat het vast nog wel een keer gaat gebeuren raakte me. Zo is het ook. Ik zal die gedachte vasthouden, ook bij het plannen van de rest van de reis.

Valley of Fire laten we er wel in denk ik nu, maar inderdaad een dag minder. Het lijkt me een mooie stop qua afstand (en toch een mooie omgeving :thumbup:) voordat we de dag erna de camper inleveren in Las Vegas.

We waren dat niet allemaal op 1 dag van plan in Page hoor 8). Het waren meer wat ideeën wat we er zouden kunnen doen. Antelope wordt het niet denk ik. Het is nogal een kostbaar verhaal met z'n 6-en en de kinderen zijn misschien nog wel erg klein om zo'n bedrag voor een kort uitstapje te rechtvaardigen.

Capitol Reef zou extra afstand betekenen omdat we vanuit Bonneville aanrijden. Misschien als de rest van de reis het qua planning toelaat. Opgezocht en het lijkt wel de moeite waard, maar het moet wel passen natuurlijk.

Sedona staat niet alleen voor Slide Rock Park genoteerd hoor! Het leek een aardig gebied om de reis tussen de Grand Canyon en Valley of Fire op te breken in twee stukken.

O ja, de vraag waarom Bonneville! Man wil graag een keer de Bonneville Salt Flats zien, bekend om de snelheidsrecords en het bijzondere landschap. Als we er zijn is het ook nog eens Speed Week (tenminste, als het doorgaat, afhankelijk van de zoutcondities), lijkt me erg gaaf om mee te maken.

Goed, werk aan de winkel... Genoeg planning te doen nog (leuk leuk leuk! :D)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer