Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis interjos: schema Forest City - Las Vegas via Rocky Mountains.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
interjos
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis interjos: schema Forest City - Las Vegas via Rocky Mountains.

Bericht door interjos »

Hoi allemaal,

Ook hier weer iemand met een campertocht van 19 dagen vanuit Forest City naar Las Vegas. :D

We vertrekken op 2 mei tot 20 mei.
Heb al hele mooie voorbeelden gezien maar vaak door Yellowstone en daar vinden we 19 dagen (18 nachten) te kort voor.
Daarom denken we eerder aan de Rocky Mountains.

Had onderstaande gedacht. Uitgangspunt is niet hele dagen te rijden maar toch veel te kunnen zien.

Forest City - Sioux Falls (302 km)
Sioux Falls - Badlands (450 km) (alternatief ?)
Badlands - Rapid City (122 km)
Rapid City - Mount Rushmore - Custer state Park (69 km) is 1 dag voldoende voor MR en CsP?
Custer state park - Cheyenne (422 km) (alternatief voor Cheyenne? )
Cheyenne - Rocky Mountain NP (Estes) (152 km)
Rocky Mountain NP (Estes)
Rocky Mountain NP (Estes) - Grand Junction (483 km) (alternatief ?)
Grand Junction - Moab (182 km)
Moab (met bezoek aan Arches)
Moab - Capitol reef (230 km)
Capitol reef - Monument Valley (297 km)
Monument Valley - Page (195 km)
Page (met bezoek aan Antilope canyon)
Page - Grand Canyon (214 km)
Grand Canyon
Grand Canyon - Bryce Canyon (462 km) (alternatief ?)
Bryce Canyon - Zion (136 km)
Zion - Las Vegas (268 km)
Las Vegas

400 km per dag is eigenlijk wel de max. maar ga daar een paar keer overheen, zou niet weten hoe dit te voorkomen en toch binnen de 18 dagen te blijven? Wellicht is de route te groot en moet ik toch skippen maar weet niet goed wat. Had ook graag de route Capitol Reef naar Bryce Canyon gedaan (Scenic Byway 12) maar dat past al helemaal niet in de route of ik moet de Grand Canyon overslaan en dat is niet echt een optie. Een optie is om capitol reef over te slaan.. Zit ook een beetje met het weer in de Rocky mountains? Heb gelezen dat er in mei nog kan sneeuw kan liggen?

Iemand nog suggesties, tips of andere ideeën???

alvast bedankt!

groetjes,
jose
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reisschema : Forest City - Las Vegas via Rocky Mountains

Bericht door PSVwally »

Het kan heel mooi zijn in die periode in de Rocky Mountains. Maar ga er maar vanuit dat de trailridge road nog is gesloten en dat ook veel wandelpaden nog gesloten zijn. Ik was er midden Mei 2013 en ik kon al wel naar Bear Lake, maar ook daar was alles nog bevroren en besneeuwd. Dus de mogelijkheden daar kunnen erg beperkt zijn.

Je kan naar Cheyenne rijden, ik zou er dan voor kiezen om al door te rijden naar Estes, dat is iets verder, maar dan kan je een aantal dagen op dezelfde camping doorbrengen.

Verder zou ik op het einde je route omdraaien. Van Monument Valley naar de Grand Canyon, dan Page, Bryce en Zion. Verder zou ik in die periode, behalve als je naar Rainbow Bridge gaat, niet kiezen voor de volle dag Page. Doe bv de Horseshoe bend op de dag dat je van de Grand Canyon komt en Antelope Canyon voor je naar Bryce rijd. Die volle dag Page of/en Grand Canyon zou ik elders op de reis zetten.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je zou RMNP over kunnen slaan - het is onzeker of je er veel kunt doen, en je kunt die tijd heel goed ergens anders gebruiken (extra dag Moab, Zion, Valley of Fire). Waarom trouwens overnachten in Estes Park, zijn er geen campings in het park open?
Wij deden in 2013 en route van Denver naar Las Vegas (en verder) in de laatste weken van mei. Kijk eens naar ons reisverslag voor de route.
Misschien heb je ook iets aan dit topic.

Marianne
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

RMNP lijkt me ook te hoog gegrepen.
Verruil die dagen voor iets anders.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
interjos
Amerika-ontdekker

Re: Reis interjos: schema Forest City - Las Vegas via Rocky Mountains.

Bericht door interjos »

Hoi allemaal,

bedankt voor jullie reacties!
ok, Rocky Mountains in mei gaat 'm dus ws niet worden en zal rekening houden met een alternatieve route.
Het omdraaien van Monument Vally is een heel goed idee, is veel efficienter. Page op 1 dag kan inderdaad prima en ik heb Vally of Fire toegevoegd.

Ik was nog niet zover dat ik al naar de Kampeer mogelijkheden binnen Rocky Mountains gekeken had. Ga ik zeker doen, bedankt voor je link. Er is zoveel op te zoeken binnen dit forum, erg mooi!

bedankt voor jullie advies en tips allemaal.
José
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Ja kan ook eerst Monument Valley doen en aan het einde GC maar tussenin iets aanpassen.
Moab - Monument Valley
Monument Valley - Torrey (via de UT95)
Torrey - Bryce (vie de UT12)
Bryce - Zion
Zion - Page
Page - GC
GC - Las Vegas

Zo heb je gelijk 2 van de mooiste wegen (95 en 12) van het ZW in je route zitten. Een 3de mooie weg is de 128 bij Moab, zou je kunnen meenemen als je van Grand Junction komt.

Ik zou dan eerder bij Zion 2 nachten blijven ipv Page.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
wimeneline
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door wimeneline »

Toevallig, wij hebben ook een wegbrengcamper Forest City>Las Vegas, halen alleen de camper ma 1/5 op.
Onze route tot dusver is als volgt gepland:

1/5 Forest City > Sioux Falls
2/5 > Badlands (onderweg 1880 town) cg Cedar Pass
3/5 > Custer SP via Mt Rushmore (onderweg Wall drugstore) cg Blue Bell
4/5 > Wind Cave NP
5/5 > Scotts Bluff (onderweg Mammothsite Hot Springs, Chimney Rock, Scotts Bluff NM)
6/5 > Rocky Mountain NP (onderweg Fort Laramie & Register Cliff) - alternatief in een keer naar
Glenwood Springs en dan 1 nacht extra Moab
7/5 > Glenwood Springs via Peak to Peak highway (Trailridge wss dicht)
8/5 > Moab via 128 (onderweg Colorado NM), cg Bureau Landmanagement along 128
9/5 Moab, Arches NP
10/5 Moab, Canyonlands NP (Island in the Sky) en Deadhorse Point
11/5 > Monument Valley cg The View
12/5 > Capitol Reef NP via Moki Dugway (onderweg Gooseneck SP en Natural Bridges NM)
13/5 Capitol Reef (4x4 rental, Cathedral Valley Loop)
14/5 > Bryce NP via 12 (onderweg Calf Creek Falls, Petrified Forest, Anasazi SP, Mossy Cave)
15/5 > Zion NP cg Watchman
16/5 Zion NP cg Watchman, Observation Point Trail
17/5 > Valley of Fire SP
18/5 Valley of Fire, White Domes, Fire Wave > Las Vegas, cg Sam's Town
19/5 terugleveren e. retourvlucht

Misschien heb je er nog iets aan, veel voorplezier!
grt Wim
interjos
Amerika-ontdekker

Bericht door interjos »

Hoi Wim,

wat leuk dat jullie ook van forest city komen :D

Ik begin me af te vragen of sioux falls wel realistisch is. Je hebt kans dat je om 14:00 pas met de camper weg kan bij forest city.
Dan nog naar een wallmart voor alle boodschappen en daarna nog ruim 400 km rijden.. Aangezien het voor mij de eerste keer met een camper is, zal dat ook wel even wennen zijn dus ik houd rekening met een eerdere overnachting. Dan de volgende dag maar wat meer kilometers.
Hebben jullie daar ervaring ?

Gaan jullie de blackhills nog in? Zo ja, enig idee hoe het daar zit met de tunnels ivm de camper?
Ik kan niet goed achterhalen welke route ik niet moet nemen met een camper voor de blackhills en custer park.
Gaat het alleen om de 'Needles highway' die smalle tunnels heeft?

Heb jij of iemand een mooie route om een stukje van de blackhills te kunnen zien met een camper?
We hebben 2 dagen (3 nachten) voor badlands, wall, rapid city, blackhills, mount rushmore, crazy horse, custerpark.

ik hoor graag,
jullie ook veel (voor)plezier!
interjos
Amerika-ontdekker

Bericht door interjos »

Ik heb de tunnels in Blackhill gevonden, ook een overzicht met een aantal mooie routes.
Wellicht hebben meer lezers hier interesse voor.

http://www.blackhillsbadlands.com/maps
wimeneline
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Hallo Jose

voor ons de eerste keer in dat gebied. hebben wel eerder wegbrengcampers gehad, en hoe snel de afgifte gaat is afhankelijk van de organisatie en uiteraard van hoeveel mede kampeerders er op die dag zijn. moeilijk in te schatten..

hoe hebben jullie de reis geregeld, als pakket? m.a.w. reis je in een tourbus vanuit minneapolis?
wij hebben alles zelf geboekt, en rijden na aankomst op msp al naar forest city met huurauto. ik hoop dan de volgende ochtend vroeg de camper op te kunnen halen. dan de auto inleveren en op pad.
de eerste inkopen plannen we altijd ergens op de route, maar zeker de eerste boodschappen kosten inderdaad tijd.
als het ophalen vroeg in de ochtend lukt, denk ik sioux falls wel te halen en anders rijden ook wij de volgende dag wat meer km's..

ook wij kennen de black hills niet maar willen badlands, mt rushmore en custer state park in 2 dagen doen. in custer willen we de wildlife loop doen en ergens een leuke trail zoeken.
eerste overnachting in badlands, de dag erna in custer state park. de iron mountain road heeft ook tunnels maar moet als in de afmetingen juist heb, te doen zijn. de needles highway lukt niet.

overigens hebben wij nu een alternatief om na custer verder naar het westen te rijden en toch via yellowstone te gaan. nu we er "in de buurt" zijn willen we het eigenlijk niet missen. we zullen het van het weer laten afhangen als we in de usa zijn.
dan wordt de route na custer: devils tower - cody - yellowstone - craters of the moon - shoshone falls - salt lake city - capitol reef en dan de originele route verder.

het is wel lachen overigens. dit is de zoveelste keer dat we een usa rondreis doen, en altijd komt er op een gegeven moment een alternatief plan..

rijden met de camper went, in ons geval, altijd enorm snel hoor. vorig jaar hadden we een busmodel A class en die wende ook heel snel.

succes!
wimeneline
Amerika-ontdekker
Contacteer:

leuke link! bedankt!
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

@wimeneline
Cody-Yellowstone + bezoek Yellowstone:
Houd er rekening mee dat sommige wegen nog afgesloten zijn:
van de NPS site https://www.nps.gov/yell/planyourvisit/parkroads.htm
2017 Spring Road Opening Dates
April 21: Mammoth to Old Faithful; Madison to West Entrance; Norris to Canyon.
May 5: Canyon Junction to Lake; Lake to East Entrance (Sylvan Pass).
May 12: Lake to West Thumb, West Thumb to Old Faithful (Craig Pass), and South Entrance to West Thumb; Tower Junction to Tower Fall.
May 26: Tower Fall to Canyon Junction (Dunraven Pass)
May 26: Beartooth Highway
Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
wimeneline
Amerika-ontdekker
Contacteer:

bedankt Ingrid. als de data zo blijven komen we 6/5 van Cody via east entrance yellowstone in. willen dan eerst bij Lake een nachtje staan, de dag erop naar Mammoth via Canyon, en de dag daarna naar Old Faithful en op Madison overnachten, de dag daarna via west entrance het park verlaten. we hopen dat de data tegen die tijd nog ok zijn... mocht het niet zo zijn dan houden we onze eerste route via Moab aan.
interjos
Amerika-ontdekker

Bericht door interjos »

Hoi Wim,

Ja, bij ons is het vervoer naar Forest City geregeld dus ik weet niet wanneer we kunnen vertrekken. Ik heb de A classe camper van jullie eens bekeken maar wat een enorme bus... Mag je daar met een normaal rijbewijs in rijden? We weten nog niet wat voor een Camper we krijgen (Apollo) maar ik hoop echt op een maatje (of 2/3) kleiner :wink:

Wij hadden ook zin in Yellowstone maar hebben toch besloten het niet te doen. Er komen teveel kilometers bij waardoor we andere plaatsen moeten laten vallen of te lang en te vaak in de camper zitten. Daarbij nog het risico van afgesloten wegen dus Yellowstone komt vast nog wel op een andere reis. Het lijkt me wel schitterend, ook Grand Teton lijkt me erg mooi.

We hebben wel wat kleine wijzigingen in de route aangebracht, mede door tips van forumleden. Ook de reisverslagen zijn ideaal om ideeën voor mooie routes op te doen. Het is allemaal wel veel uitzoek werk maar ook heel leuk om te doen. Echte voorpret dus!
wimeneline
Amerika-ontdekker
Contacteer:

ha Jose
de voorpret is inderdaad en mede dankzij dit forum ook erg leuk.
die A class was even een verrassing. er stonden toen heel veel 22 ft campers en we gingen er van uit die mee te krijgen, dus was even slikken maar uiteindelijk wel een leuke ervaring, je kunt m inderdaad met gewoon rijbewijs rijden. zou er zo weer in wegrijden, reed prima en de ruimte binnen is enorm..
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer