Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis chartyhill: Hulp gevraagd 24 dagen Zuidwest Amerika 2017

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
chartyhill
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis chartyhill: Hulp gevraagd 24 dagen Zuidwest Amerika 2017

Bericht door chartyhill »

Goedemiddag beste forumleden,

Allereerst complimenten over deze geweldige site met een heel uitgebreid forum!
Wij willen in de zomer van 2017 (7 augustus t/m 1 september) een te gekke reis gaan maken naar het zuidwesten.
Het bekende rondje waar veelal over gesproken wordt, trekt ook ons aan.
Maar na enige dagen ronddwalen op deze site, met zoveel nuttige info, wordt het voor ons nog moeilijker om de beste reis uit te stippelen.
Dus graag jullie hulp :)

In het kort:
Wij zijn een gezin met 2 tienerboys (15-18 jaar) en kunnen vertrekken op 7 augustus en moeten weer 1 september terug zijn in NL.
Ons idee is om een retour SF te boeken (vlucht staat al in optie).

Wat we graag willen zien/beleven zijn de volgende dingen:
*SF en dan ook SixFlags en Alcatraz
*Yosemite Park
*Death Valley
*Las Vegas
(*misschien nog Lake Havasu)
*Grand Canyon
*LA en dan ook SixFlags
*terug via Highway1 naar SF

De 2 pretparken zijn een must voor de jongens, daar kunnen we niet omheen :wink:

Eventueel kan de reis ook op een andere plaats starten, omdat we de tickets nog in optie staan.
Of een oneway?

We willen met een huurauto rijden en overnachten op een camping in een park vinden wij een prima optie. Maar een leuk klein plaatsje in een hotelletje is ook goed.
Omdat we in de zomer reizen, zou het vooral voor de jongens fijn zijn als er ook wat verkoeling (water) te vinden is op de plaatsen waar we overnachten.

We willen graag veel zien, maar genieten ook graag van wat rust of genoeg tijd om te relaxen (het is tenslotte vakantie :D )
De natuur trekt ons maar ook het stadse. We vinden het leuk om niet-toeristische plaatsen te bezoeken, maar bekende hotspots trekt ook.
De afwisseling van luxe en kneuterig vinden we ook prima!
Kortom best divers vinden we zelf, dus des te moeilijker om geschikt "rondje" te vinden.

Zouden jullie met ons mee kunnen denken, alle tips en trics zijn welkom :thumbup:

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groeten,
Philip en Chantal
Tom & Jesse
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis chartyhill: Hulp gevraagd 24 dagen Zuidwest Amerika 2017

Bericht door PSVwally »

Heb je de voorbeeldroute al eens bekeken? http://www.allesamerika.com/rondreis-zu ... erika.html

Geen Zion of Bryce geef je aan, dus die dagen zou je aan de pretparken kunnen besteden.
Qua kleine knusse plaatjes moet je je niet teveel voorstellen, die zijn er niet echt onderweg.

Misschien zeg ik nu wat vreemds maar waarom 2x six flags? Je hebt ook nog universal, Disney en bv knottsberry farm in LA.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Jullie hebben ruim de tijd.
Misschien toch Page en Zion toevoegen dan?

Six Flags Discovery Kingdom zou ik op daguitstap vanaf SF doen, je moet dan nog eens extra tol betalen om over de brug te mogen.

Het zou zo iets kunnen worden, maar dit is maar een voorzetje, aan te passen naar jullie interesses.

07-08 naar SF
08-08 SF - Santa Cruz (kijk naar de Beach Board Walk voor de zoons) - Monterey
09-08 Monterey (vb whale watching)
10-08 Monterey - Morro Bay
11-08 Morro Bay - Santa Clarita (wij sliepen ooit in Sherman Oaks voor Six Flags)
12-08 Six Flags Magic Mountain
13-08 Santa Clarita - LA (eventueel bezoek aan Universal Studios)
14-08 LA
15-08 LA (fietsen/wandelen van Santa Monica Beach naar Venice Beach, eventueel surfen)
16-08 LA - Lake Havasu
17-08 Lake Havasu - Grand Canyon
18-08 Grand Canyon - Page
19-08 Page - Zion
20-08 Zion
21-08 Zion - Las Vegas
22-08 Las Vegas
23-08 Las Vegas - Death Valley
24-08 Death Valley - Mammoth Lakes
25-08 Mammoth Lakes - Yosemite
26-08 Yosemite
27-08 Yosemite - Vallejo
28-08 Six Flags Discovery Kingdom
29-08 Vallejo - SF
30-08 SF
31-08 terugvlucht

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
SanFran
Amerikakenner

Bericht door SanFran »

Als je toch besluit Zion en Page aan te doen zou ik ook meteen Bryce meepakken. Prachtig park.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is wel een redelijk volle route zo. Wat meer tijd op dezelfde plaats zou wel mooi zijn, dat geeft je ook tijd voor wat langere wandelingen zoals de Panorama Trail in Yosemite.
Wat bedoel je precies met overnachten op een camping in een park? Zelf een tent meenemen of aanschaffen? Of gebruik maken van tenten of cabins in de parken? Als je niet kampeert zou ik voor Yosemite zo snel mogelijk iets vastleggen als je ni het park gaat overnachten. Zie daarvoor www.visityosemite.com. Ook als je wel op een camping wilt staan zou ik alvast iets reserveren als back up - het reserveren van een camping daar is erg lastig.

Marianne
chartyhill
Amerika-ontdekker

Bedankt voor jullie snelle reacties en input, super leuk om weer een stapje verder te komen zo!

PSVwally, we gaan toch voor wat parken zoals Bryce Canyon.
Maar we twijfelen nog over de andere parken zoals Zion (the Wave), Page (the Horesshoe Bend), Monument Valley.
Stuk voor stuk prachtige parken, zullen we ze allemaal meenemen?
We houden wel van wandelen, maar geen hele grote afstanden (mijn man heeft slechte knieën en de jongens trakteer je hier niet echt op :roll: )
Wordt het niet teveel rijden, en dan misschien toch 'teveel van hetzelfde'?

De keuze voor 2x Sixflags komt puur van de jongens, zij kiezen voor de parken met de meeste en vetste achtbanen :mrgreen:

Ingrid, bedankt voor de tip vwb de tol over de brug. We kiezen ervoor om buiten SF te overnachten, dit is ook echt een stuk goedkoper :wink:
Jouw opzet trekt ons aan, alleen we gooien de route om dus vanaf SF naar LV en dan naar LA.

SanFran, Bryce Canyon gaan we zeker doen!

Marianne, we willen inderdaad ook wat meer tijd op bepaalde plaatsen blijven en niet elke dag in de auto zitten.
Als we gaan overnachten in bijvoorbeeld Yosemite, dan vinden we het ook leuk om in een cabin/tent te slapen.
Maar we kijken nu voor een overnachting bij 'the village lodge mammoth', heb jij daar ervaring mee?

Een opzet ziet er nu als volgt uit:

ma 7 aug NL - SF
di 8 aug SF - Alcatraz
wo 9 aug SF- Sixflags Discovery
do 10 aug SF - Yosemite Park
vr 11 aug YP
za 12 aug YP
zon 13 aug YP - Death Valley
ma 14 aug DV - Las Vegas
di 15 aug LV - Bryce Canyon
wo 16 aug BC
do 17 aug BC - ???
Zion, Page, Monument Valley
za 19 aug Grand Canyon
zo 20 aug GC
ma 21 aug GC - Lake Havasu
di 22 aug LH
wo 23 aug LH
do 24 aug LH - San Diego
vr 25 aug SD
za 26 aug SD - Los Angeles
zo 27 aug LA
ma 28 aug LA - Sixflags Magic Mountain
di 29 aug Highway 1
wo 30 aug Highway 1
do 31 aug Highway 1 - LA
vr 1 sept LA - NL

Ook zijn hier jullie mening/ideeën en verbeteringen van harte welkom!

Bedankt alvast!

Chantal
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Mammoth Lakes is geen geschikte uitvalsbasis voor Yosemite. Kijk op Googlemaps maar eens naar de afstand naar Yosemite Village. Kijk eens in onze verslagen van bijvoorbeeld 2006 en 2008 voor onze overnachtingen in het park en onze ervaringen met de kinderen in het park. Reserveer alvast iets. Annuleren kan altijd nog.
Zion doe je het beste tussen Las Vegas en Bryce. De Wave ligt niet bij Zion.
Waarom drie nachten Lake Havasu?
Ik neem aan dat je in SF eindigt en niet in LA?
Wat het wandelen betreft; er zijn echt leuke wandelingen die ook de jongens aan zullen spreken. En er mag ook wel iets tegenover alle pretparken staan toch? :wink: Die knieën is wel een probleem. Misschien helpen wandelstokken?

Marianne
Duklo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door Duklo »

Hi Chantal,

Zoveel mensen, zoveel verschillende meningen en waarschijnlijk ga ik hier "vloeken in de kerk", maar vooruit dan maar. Persoonlijk zou ik geen 3 dagen in Bryce blijven. Ja, het is een mooi park, maar zeker omdat je man last heeft van zijn knieën, ga je in BC daar veel last van hebben. Been there, done it, won't do it again. Wij waren zelf helemaal blown away door Zion. Maar zoals gezegd verschillen daar de meningen erg over.

Je probleem rond Yosemite snap ik helemaal. Wij zitten nu 275 dagen voor vertrek en er is geen hotel meer te krijgen in Yosemite Village. En nee, wij houden niet van kamperen, dus een tent is geen optie voor ons :mrgreen:

Een andere tip; rijdt HW1 van Noord naar Zuid dus van SF naar LA. Als je hem van LA naar SF rijdt heb je er als bijrijder niet zo heel veel aan. De bestuurder moet immers zijn blik op de weg houden en de bijrijder kijkt alleen maar tegen bergwanden aan. Dan kun je hem beter omdraaien, toch :D

Succes en vooral veel plezier met de voorbereidingen. Ook jullie hebben nog ruim de tijd, dus ik weet zeker dat jullie een ontzettend mooie route gaan samenstellen die voor ieder wat wils heeft :thumbup:
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Leuke reis gaan jullie maken!
Een vergelijkbare eerste reis (met onze kinderen van toen 15 en 17) maakten wij 2 jaar geleden. Sindsdien zijn we min of meer verslaafd aan Amerika en het rondreizen.

Mijn tips:
- Ga voor Yosemite niet in Mammoth Lakes zitten, dat is prima voor tussenstop zodat je de volgende dag de Tioga Pass rustig kunt doen, maar niet als uitvalsbasis voor het park zelf. Dan maak je echt heel veel km te veel! Mocht je het in het park te duur vinden kijk dan naar El Portal. Wij zaten daar ook en zouden daar zo weer voor kiezen.
- je zegt dat je vooral ook lekker wilt kunnen relaxen, maar geloof me, als je daar bent wil je veel zien. Er is zo veel verschillends te zien dat het zonde is om dagen niks te doen.
- onze kinderen houden ook absoluut niet van wandelen, tenminste ......hier. In Amerika vinden ze alles wat we doen zo gaaf dat ze daarvoor graag wat uren wandelen. Ik probeer het wel zo te plannen dat we niet te veel lange wandelingen dagen achter elkaar hebben maar probeer het wat af te wisselen met korte wandelingen/ uitzichtspunten
- je noemt Horseshoe Bend bij Page een park, maar dat is alleen een schitterend uitzichtpunt, waar je in een kwartier naar toe loopt en dan weer terug, zeker doen!
- wij huurden in Page een speed boot om een dag mee rond te varen op Lake Powell: echt super gaaf en de kinderen hebben het er nu nog over hoe mooi en gaaf dat was. We hadden een tube achter de boot wat voor hen ook super leuk was. Dat is dan bijvoorbeeld echt een relax dag terwijl je toch heel veel ziet.
- Met 2 tieners (die niet graag wandelen) is The Narrwos in Zion echt een aanrader! Superleuk om te doen en je kunt het zo lang maken al je wilt. Zion is sowieso een supermooi park, zonde om over te slaan als je er toch langs komt.
- Wat ik ook zeker niet over zou slaan is de (Lower) Antelope Canyon in Page. Ook iets wat de kinderen zeker weten heel gaaf gaan vinden.

Onze kinderen houden ook heel erg van achtbanen en pretparken maar vonden dingen als The Narrows, Antelope Canyon, de boot op Page, Grand Canyon, MV enz nog gaver dan naar een pretpark gaan. Juist op deze leeftijd zien ze hoe bijzonder het is.

Heel veel plezier nog met voorbereiden en uitwerken van jullie reis!

Oh en kijk gerust eens rond in ons verslag van 2014 (zie hieronder)
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Een andere tip; rijdt HW1 van Noord naar Zuid dus van SF naar LA. Als je hem van LA naar SF rijdt heb je er als bijrijder niet zo heel veel aan. De bestuurder moet immers zijn blik op de weg houden en de bijrijder kijkt alleen maar tegen bergwanden aan. Dan kun je hem beter omdraaien, toch
Als eens eerder gezegd maar wat een onzin, dan kijk je toch gewoon 5 meter naar links... ik zou hier in ieder geval nooit mijn hele route voor aanpassen.

Overigens zie ik ook geen 3 dagen Bryce in de route. Als je vanaf Vegas via Valley of Fire SP naar Zion of Bryce gaat is 2 nachten in één van die parken best prima. Je zal nl pas laat aankomen. The wave ligt niet bij Zion en je weet dat je een permit nodig hebt waar je moeilijk aan kan komen neem ik aan? Ik zou Zion overigens ook noet overslaan, prachtig park. Ik zou daarvoor direct 2nachten Lake Havasu inleveren.

Overigens zou ik zeker ook een dag langer in Vegas blijven, zal je de kids ook een plezier mee doen
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Mag ik eerlijk zijn?

De route die jullie nu bedacht hebben zou mij totaal niet aanspreken. :oops:

Waarom persé aankomen en vertrekken van San Francisco (neem, net als Marianne, aan dat met laatst LA San Francisco bedoeld wordt gezien de dagen ervoor)? Als je de kust en Yosemite NP wilt bezoeken dan is het uiteraard wel handig maar ook al eens gedacht om te beginnen in Phoenix en te eindigen in Los Angeles? En waarom zolang Lake Havasu? En San Diego? Voor Sea World? En 3 dagen uittrekken voor Highway 1? De laatste 10 dagen vind ik daarom niet heel geweldig.

Zion NP, Page en Monument Valley willen jullie graag bezoeken denk ik, je noemt het niet voor niets in jullie route. Heb je Google Maps erbij gepakt en gekeken hoe het ligt t.o.v. de rest van jullie route? Monument Valley ligt een beetje uit de route maar zou je best in kunnen passen met 1 of 2 nachten.

Je wilt niet in San Francisco overnachten i.v.m. de kosten. Echter, vergeet niet dat het langs Highway 1 ook niet goedkoop zal zijn, zeker in jullie periode.

Kortom, ik zie nog wel de nodige verbeterpunten voor jullie route. Maak eens een opzet waarbij je de afstanden ook al uitrekent. Geeft voor jezelf al een indicatie. En ik snap dat jullie niet elke dag in de auto willen zitten maar de ritten hoeven ook geen hele dagen te duren. 's Ochtends op tijd vertrekken en vaak ben je dan in een paar uur al op de bestemming zodat je de rest van de dag hebt om van alles te genieten (dat doe ik trouwens onderweg ook al en maak regelmatig even een stop).

Succes met de planning! :thumbup:

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Ik zie geen 3 dagen kust. Wel 3 overnachtingen dus dat is niet zo gek vanaf Six Flags naar San Francisco.
Ook zijn er geen 3 dagen Bryce NP maar 1 volle dag. Ik ben het wel met anderen eens om de route iets aan te passen. Lake Havasu eventueel alleen voor een tussenstop. Van wat ik gelezen heb kan het daar nl zomers bloedheet zijn. In jullie situatie zal Grand Canyon alleen voor de uitzichtpunten met 1 nacht ook voldoende zijn. Voor Las Vegas zou ik meer tijd uittrekken. Dit zal de jongens vast wel aanspreken. En San Diego heeft echt wel meer te bieden dan alleen Sea World. Volgend jaar staat ie bij ons in de planning. Van wat ik gelezen en gezien heb lijkt de stad me echt de moeite waard.
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

In je laatste route zou ik 10 en 11 aug in de vallei zelf of in El Portal, Oakhurst, ... overnachten.
Dan op 12 aug via de Tioga Pass naar Mammoth Lakes.

Bryce is een kleiner park. Daar zou ik geen volle dag voor uittrekken.

Doe (minstens) 1 nacht Zion en 1 nacht Bryce.
Daarna 1 nacht Page. Als je Monument Valley wilt bezoeken, kan je best daar ook een overnachting voorzien.

Als jullie niet zoveel gaan wandelen dan volstaat 1 overnachting bij Grand Canyon.

Lake Havasu zou ik persoonlijk maar 1 overnachting doen. Maar als jullie graag een dagje aan het meer doorbrengen, kan dat natuurlijk ook. Ik zou dan wel geen 2 volle dagen blijven.

Je tijd voor San Diego is minimaal. Kijk eens naar USS Midway. Dat lijkt me wel iets voor jullie zonen.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik zou ook nog eens nadenken over Lake Havasu. Toen wij er waren was het 50 graden (Celsius!) en dat is echt niet leuk meer. We hebben het een half uurtje volgehouden aan het meer. Het stonk er en het water was warm. Dat waren destijds (2005) wel recordtemperaturen maar heet zal het er sowieso wel zijn.
SanFran
Amerikakenner

Bericht door SanFran »

Ik heb een recente ervaring met Lake Havasu, ik was er in augustus dit jaar. Het was er bloedheet en ik zou er niet langer willen zijn dan voor 1 overnachting. We waren er overigens laat en gingen weer vroeg weg.
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
chartyhill
Amerika-ontdekker

Hallo allemaal,
Tis alweer even geleden sinds mijn laatste reactie, maar we hebben onze reis ondertussen wel wat meer ingevuld en mede dankzij jullie input 'aangepast'. Bedankt voor het meedenken en jullie ideeën :thumbup:

Het ziet er nu (voorlopig) als volgt zo uit:

ma 7 aug NL - SF 11.50u aankomst
The Marina Inn on San Fransisco Bay - San Leandro
di 8 aug SF (o.a. Alcatra, fietsen)
wo 9 aug SF
do 10 aug SF (Sixflags Discovery)

vr 11 aug SF - Yosemite Park (El Portal) 280 km
Yosemite View Lodge El Portal
za 12 aug Yosemite Park

zon 13 aug Yosemite Park - Mammoth Lake via Tioga Pass 170 km
The Village Lodge

ma 14 aug Mammoth Lake - Death Valley (Furnace Greek)330 km
Furnace Creek Ranch Resort

di 15 aug Death Valley (Furnace Greek) - Las Vegas 230 km
Hotel Aria Resort & Casino
wo 16 aug Las Vegas

do 17 aug Las Vegas - Zion (Springdale?) 255 km
vr 18 aug Zion (Springdale)

za 19 aug Zion - Bryce Canyon 120 km

zo 20 aug Bryce Canyon - Monument Valley (via Forrest Gump Point) 500 km
]ma 21 aug een extra overnachting op dit stuk? Iemand suggesties?

di 22 aug Monument Valley - Page 200 km
wo 23 aug Page / Lake Powell

do 24 aug Page / Lake Powell - Grand Canyon 215 km

vr 25 aug Grand Canyon - ?

za 26 aug ? - Los Angeles
zo 27 aug Los Angeles
ma 28 aug Los Angeles (Sixflags Magic Mountain)

di 29 aug Los Angeles - Highway 1
wo 30 aug Highway 1
do 31 aug Highway 1 - San Francisco
vr 1 sept San Francisco - NL

Het eerste gedeelte t/m Las Vegas is reeds ingevuld en geboekt (annuleren is mogelijk :wink: ).
Het stuk; Zion, Bryce Canyon, Monument Valley, Page en Grand Canyon twijfelen we nog over het aantal dagen waar we willen blijven.
Zoals eerder gezegd, we willen wel wandelen, maar mijn man heeft slechte knieën dus het kunnen geen hele lange/moeilijke trails worden.
Ook liever niet elke dag een stuk rijden, maar liever ergens 2 nachtjes blijven.
Graag tips van jullie kant!

Dan nog een leuke tussenstop tussen Grand Canyon en Los Angeles.
En terug via de Highway 1 mag ook best wat langer duren om er misschien een dag strand tussen te plannen na al het rijden 8)

@Marianne; we hebben idd een andere uitvalsbasis gekozen voor Yosemite, El Portal (op aanraden van Moon29).
en Lake Havasu hebben we er tussenuit gehaald.
We eindigen idd in SF :wink: en dank voor de tip vwb de wandelstokken. Misschien kan er ook gefietst worden in een park?

@Duklo; Bryce Canyon hebben we ingekort. Gelukkig hebben we bij El Portal even voor Yosimete The View Lodge kunnen boeken.
Wat betreft de Highway 1; we willen beginnen en eindigen in een grote stad met een pretpark (in overleg met onze boys) en kiezen er dus voor om van zuid naar noord te rijden en proberen vaak genoeg te stoppen om van het uitzicht te genieten!

@Moon29; dank voor de tip van El Portal, we hebben daar The View Lodge geboekt!
En een boot huren op Lake Powell vinden we ook een super leuk idee!
Een invulling voor Zion, Page, GC etc moet ik nog bekijken, maar bedankt voor de tips, ik neem ze mee.

@PSVwally; We gaan idd vanaf LV via Valley of Fire naar Zion. Jij adviseert dan 2 nachtjes is Zion en dan door naar Bryce Canyon?
The Wave slaan we over en Lake Havasu skippen we ook.

@Roland; de tickets zijn al geboekt, dus het wordt sowieso een retour op SF. Het laatste stuk op Highway1 moet ook een stukje 'strandvakantie' worden 8)
Verder hebben we de route hier en daar al aangepast, rekening houdend met de km's. Een hele puzzel nog trouwens!

@IngridZw; We hebben toch San Diego eruit gehaald, we denken dat het teveel gerace gaat worden om ook die stad nog te bezoeken.

@Ingrid14 Een aantal van jouw tips hebben we al aangepast in onze reis, dank! San Diego hebben we er deze reis helemaal uitgehaald.

@SanFran en Michelly; Lake Havasu hebben we geskipt.

Graag nog wat advies wat betreft Zion, Bryce Canyon, Monument Valley, Page en Grand Canyon. Waar blijven we hoelang?
Wat heb je in een dag gezien, en welke biedt meer mogelijkheden om langer te blijven?
En misschien nog wat tips voor overnachtingen aldaar.

Bedankt alvast voor het meedenken en we kijken uit naar jullie reacties!

Chantal
Laatst gewijzigd door chartyhill op 18 nov 2016, 20:13, 2 keer totaal gewijzigd.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je schrijft het wat onhandig op vind ik.

Maar je zou Bryce - Capitol Reef (Torrey) - Monument Valley kunnen doen. Dan rij je eerst over de Ut12 naar Torrey en de dag erop via de ut95 naar Monument Valley. De mooiste wegen van het zuidwesten.

Monument Valley kost je hooguit een uur of 4 max om te bekijken. Als je geen speciale tour doet of gaat paardrijden.

Je kan ook van Bryce naar Page en daar 2 nachten doen en dan naar MV en een stukje over dezelfde weg terug naar GC.

Tussen de GC en LA zou ik Kingman of Needles als overnachtingsplek kiezen
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Even per dag opgeschreven:

7-aug naar SF
8-aug SF
9-aug SF
10-aug SF
11-aug SF - Yosemite
12-aug Yosemite
13-aug Yosemite - Mammoth Lakes
14-aug Mammoth Lakes - Death Valley
15-aug Death Valley - Las Vegas
16-aug Las Vegas
17-aug Las Vegas - Zion
18-aug Zion
19-aug Zion - Bryce
20-aug Bryce - Monument Valley
21-aug Monument Valley - ?
22-aug ? - Page
23-aug Page
24-aug Page - Grand Canyon
25-aug Grand Canyon - ?
26-aug ? - Los Angeles
27-aug Los Angeles
28-aug Los Angeles
29-aug Los Angeles - ?
30-aug ? - ?
31-aug ? - SF
1-sep SF

Een extra dag bij MV heb je niet nodig. Je zou die dag kunnen gebruiken voor Yosemite; dan heb je daar ook de tijd om naar de Mariposa Grove te gaan, te fietsen, te zwemmen en wat korte wandelingen te maken.
Iets minder rust maar wel mooi: die dag gebruiken om via Capitol Reef te rijden. Dan ziet het stuk na Bryce er zo uit:

20-aug Bryce - Capitol Reef
21-aug Capitol Reef - Monument Valley
22-aug Monument Valley - Page
23-aug Page
24-aug Page - Grand Canyon

Een andere mogelijkheid is om twee nachten voor de GC uit te trekken. Dat kun je de dag dat je richting LA rijdt vroeg vertrekken. Dan kun je al wat verder rijden dan Kingman of Needles.

Wij hebben voor Zion een paar keer overnacht in de Desert Pearl Inn. Een prachtig hotel met een groot zwembad. Zie bijvoorbeeld ons 2008-verslag voor ons bezoek aan Zion met de kinderen. Bij MV hebben wij toen overnacht in een cabin op de camping van Gouldings. Het view hotel was er toen nog niet, dat is wel een mooie (maar geen goedkope) keus. Wat mij wel leuk lijkt is Tipi Village.
Voor de GC vind ik de Maswik Lodge mooi gelegen en niet duur. Zie daarvoor http://www.grandcanyonlodges.com.

Wat betreft fietsen: dat kan in Yosemite heel goed, daar is ook een apart fietspad. Ook bij de GC kun je fietsen, langs de weg naar Hermits rest. In Zion kun je ook prima met de fiets de canyon in. De Pa'rus Trail is ook toegestaan voor fietsers.

Marianne
Lisa70
Amerika-ontdekker

Bericht door Lisa70 »

Tussen Los Angeles en Grand Canyon zou een deel R66 meenemen en via Oatman(leuk R66 dorpje) en de Sitgreaves Pass naar Kingman rijden en daar overnachten. (En in Kingman zou ik dan lekker hamburgers gaan eten bij het authentieke Mr. D'z R66 diner :thumbup: )
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Ik heb niet alle reactie doorgelezen, maar zou van je 1e route Lake Havasu 1 dag doen en 1 dag extra in Las Vegas plannen.
Naamloos-1.png
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.