Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Janne1969: (2 vw, 3 oudere tieners) LA-Las Vegas.
- Janne1969
- Amerika-ontdekker
Reis Janne1969: (2 vw, 3 oudere tieners) LA-Las Vegas.
Net als zovelen zou ik het fijn vinden als jullie eens naar onze route willen kijken. We gaan in de zomervakantie van 2017, houden niet van uitgebreide wandelingen maar willen wel graag veel zien. We sluiten af met 4 dagen Las Vegas, waar we niet alleen de drukte willen opzoeken maar ook een paar dagen rustig aan het zwembad willen kunnen liggen en wat willen winkelen. Een paar jaar geleden sloten we onze rondreis door het Noord-Oosten af met 4 dagen New York en kwamen we redelijk uitgeput thuis terug. Dat willen we nu graag voorkomen.
15-7-2016 zaterdag Dusseldorf -Los Angeles
16-7-2016 zondag Los Angeles
17-7-2016 maandag Los Angeles
18-7-2016 dinsdag Los Angeles - Pismo Beach
19-7-2016 woensdag Pismo Beach - Monterey
20-7-2016 donderdag Monterey San Francisco
21-7-2016 vrijdag San Francisco
22-7-2016 zaterdag San Francisco - Yosemite NP
23-7-2016 zondag Yosemite NP
24-7-2016 maandag Yosemite NP - Mammoth Lakes
25-7-2016 dinsdag Mammoth Lakes - Death Valley
26-7-2016 woensdag Death Valley - Zion
27-7-2016 donderdag Zion
28-7-2016 vrijdag Zion - Bryce Canyon
29-7-2016 zaterdag Bryce Canyon Page
30-7-2016 zondag Page
31-7-2016 maandag Page - Grand Canyon Village
1-8-2016 dinsdag Grand Canyon Village - Las Vegas
2-8-2016 woensdag Las Vegas
3-8-2016 donderdag Las Vegas
4-8-2016 vrijdag Las Vegas
5-8-2016 zaterdag Las Vegas - Dusseldorf
De vliegtickets zijn geboekt en ik ga nu op zoek naar leuke hotels. Met name met Los Angeles worstel ik nog een beetje; in welk gebied raden jullie aan om een hotel te zoeken?
15-7-2016 zaterdag Dusseldorf -Los Angeles
16-7-2016 zondag Los Angeles
17-7-2016 maandag Los Angeles
18-7-2016 dinsdag Los Angeles - Pismo Beach
19-7-2016 woensdag Pismo Beach - Monterey
20-7-2016 donderdag Monterey San Francisco
21-7-2016 vrijdag San Francisco
22-7-2016 zaterdag San Francisco - Yosemite NP
23-7-2016 zondag Yosemite NP
24-7-2016 maandag Yosemite NP - Mammoth Lakes
25-7-2016 dinsdag Mammoth Lakes - Death Valley
26-7-2016 woensdag Death Valley - Zion
27-7-2016 donderdag Zion
28-7-2016 vrijdag Zion - Bryce Canyon
29-7-2016 zaterdag Bryce Canyon Page
30-7-2016 zondag Page
31-7-2016 maandag Page - Grand Canyon Village
1-8-2016 dinsdag Grand Canyon Village - Las Vegas
2-8-2016 woensdag Las Vegas
3-8-2016 donderdag Las Vegas
4-8-2016 vrijdag Las Vegas
5-8-2016 zaterdag Las Vegas - Dusseldorf
De vliegtickets zijn geboekt en ik ga nu op zoek naar leuke hotels. Met name met Los Angeles worstel ik nog een beetje; in welk gebied raden jullie aan om een hotel te zoeken?
Re: Reis Janne: (2vw, 3 oudere tieners) LA-Las Vegas
Slaapplek in LA zou ik vooral af laten hangen van je plannen. Bekijk wat je graag wil doen, en waar dat ligt. En zoek daar een hotel in de buurt.
Verder denk ik dat je route goed te doen is. Ik zou graag langer hebben in SF en Yosemite, maar dat is natuurlijk ook persoonlijke voorkeur.
Verder denk ik dat je route goed te doen is. Ik zou graag langer hebben in SF en Yosemite, maar dat is natuurlijk ook persoonlijke voorkeur.
Jullie route ziet er goed uit! Ik vind de tijd in Yosemite inderdaad ook krap. Ik zou daar een dag extra toen ten koste van Page.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik vind t een prima route met wel voldoende tijd voor Yosemite. Of je moet echt wat zaken van plan zijn daar
-
moon29
- Amerikakenner
- Contacteer:
Mooie route!
Wij hadden in 2014 ook 2 nachten in Page en hebben toen een.hele dag met een speedboot met tube er achter op Lake Powel gevaren. Dat was echt schittrend, super leuk en relaxed! Een aanrader
Wij hadden in 2014 ook 2 nachten in Page en hebben toen een.hele dag met een speedboot met tube er achter op Lake Powel gevaren. Dat was echt schittrend, super leuk en relaxed! Een aanrader
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Prima route,
natuurlijk kan het hier en daar wel een dag verschuiven, maar ieder z'n voorkeur.
Je gaat vast nog een keer terugkomen
natuurlijk kan het hier en daar wel een dag verschuiven, maar ieder z'n voorkeur.
Je gaat vast nog een keer terugkomen
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
- Janne1969
- Amerika-ontdekker
Fijn om te lezen dat jullie het goed te doen vinden. Het is natuurlijk voor iedereen een persoonlijke keuze hoe lang men overal wil blijven.
Ik twijfel nog om maar 1 dag in Page te blijven in plaats van 2 en die dag dan bij San Francisco te plakken. Keuzes, keuzes...
Even een andere vraag; heeft er iemand ervaring met Half Dome Camp in Yosemite? Het lijkt mij voor 2 nachten wel te doen, maar ik lees ook nogal wat slechte reviews over het sanitair.
Ik twijfel nog om maar 1 dag in Page te blijven in plaats van 2 en die dag dan bij San Francisco te plakken. Keuzes, keuzes...
Even een andere vraag; heeft er iemand ervaring met Half Dome Camp in Yosemite? Het lijkt mij voor 2 nachten wel te doen, maar ik lees ook nogal wat slechte reviews over het sanitair.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Mijn laatste ervaring met Half Dome Village dateert van 2009.
Wij vonden het zeker te doen voor 2 nachten.
De douches en sanitair vonden wij best in orde, maar ja zoals ik al zei, we waren er laatst in 2009.
De volle dag Page zou je wel kunnen omruilen voor SF. Je hebt dan 2 volle dagen voor SF dus op de dag dat je naar Yosemite gaat, kan je al gelijk 's ochtends vroeg vertrekken. Dan houd je nog bijna een halve dag over voor Yosemite.
Zelf heb ik met mijn zoon al meermaals verbleven in Santa Monica (bij LA).
Afstand naar Hollywood en eventueel Universal Studios valt reuze mee. Voordeel is dat je 's avonds nog naar het strand met de pier of naar Third Street (gezellige winkel-wandel straat) kan wandelen. Onze vast adresje is daar Hotel Carmel.
Groetjes,
Ingrid
Wij vonden het zeker te doen voor 2 nachten.
De douches en sanitair vonden wij best in orde, maar ja zoals ik al zei, we waren er laatst in 2009.
De volle dag Page zou je wel kunnen omruilen voor SF. Je hebt dan 2 volle dagen voor SF dus op de dag dat je naar Yosemite gaat, kan je al gelijk 's ochtends vroeg vertrekken. Dan houd je nog bijna een halve dag over voor Yosemite.
Zelf heb ik met mijn zoon al meermaals verbleven in Santa Monica (bij LA).
Afstand naar Hollywood en eventueel Universal Studios valt reuze mee. Voordeel is dat je 's avonds nog naar het strand met de pier of naar Third Street (gezellige winkel-wandel straat) kan wandelen. Onze vast adresje is daar Hotel Carmel.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij waren in 2015 in Curry Village/Half Dome Village. Onze ervaringen met het sanitair waren prima. Zelf vinden we Housekeeping Camp leuker; mocht daar iets vrij zijn of nog komen dan kan ik dat van harte aanraden. Je hebt er wel minder voorzieningen dan in Half Dome Village, maar je zit op loopafstand (1 halte met de shuttlebus) van Half Dome Village dus die voorzieningen zijn ook goed te bereiken. En je zit in HLC prachtig aan de Merced River. De tenten hebben allemaal een picknicktafel en een fire ring.
Marianne
Marianne
- Janne1969
- Amerika-ontdekker
Marianne en Ingrid,
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb inmiddels de dag van Page bij San Francisco gevoegd. Voordeel is dan dat we zondag aankomen in Yosemite en dan maandag daar de hele dag hebben (hopelijk minder druk dan in het weekend). Helaas was Housekeeping Camp al vol, maar ik blijf het af en toe checken, ik kan Half Dome nog annuleren.
Ik was inmiddels al aan het zoeken naar accommodatie in Santa Monica. Omdat we met zijn vijven zijn is het heel erg duur om in (West) Hollywood te zitten. Nu even kijken of ik via AirBNB iets moois kan vinden. Vorig jaar hebben we via AirBNB een huis geboekt in Frankrijk en dat is heel goed bevallen. San Francisco is trouwens ook een dure grap voor een gezin van 5; hebben jullie toevallig nog tips?
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb inmiddels de dag van Page bij San Francisco gevoegd. Voordeel is dan dat we zondag aankomen in Yosemite en dan maandag daar de hele dag hebben (hopelijk minder druk dan in het weekend). Helaas was Housekeeping Camp al vol, maar ik blijf het af en toe checken, ik kan Half Dome nog annuleren.
Ik was inmiddels al aan het zoeken naar accommodatie in Santa Monica. Omdat we met zijn vijven zijn is het heel erg duur om in (West) Hollywood te zitten. Nu even kijken of ik via AirBNB iets moois kan vinden. Vorig jaar hebben we via AirBNB een huis geboekt in Frankrijk en dat is heel goed bevallen. San Francisco is trouwens ook een dure grap voor een gezin van 5; hebben jullie toevallig nog tips?
Wij zaten in SF in het best western plus americania. Dat was tenminste nog een beetje betaalbaar. Ik vond het een goed hotel en de locatie was ook goed. Het was 5 minuten lopen naar een trammetje die je naar o.a. de fishermans wharf bracht. Union Square was op loopafstand (15/20 min) Let wel op de parkeerkosten als je een hotel boekt in SF, die kunnen nogal oplopen.
2011: Zuidwesten
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hou er rekening mee dat Venice Beach en Santa Monica 1000-den airbnb plekken herbergt en dat daar misschien binnenkort een wet gaat wijzigen, waardoor airbnb in LA misschien helemaal niet meer zo handig wordt. Venice is wat ik ervan begreep een van de drukste airbnb plekken ter wereld per km2, maar het is net als santa monica gewoon een hele dure buurt.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
SF is inderdaad duur. Je zou eens kunnen kijken naar een van de Motor Inns (Columbus Motor Inn, Coventry Motor Inn en nog een paar) - daar kun je gratis parkeren en de kamers zijn denk ik ruim genoeg voor 5 personen.
Misschien is het budget-technisch ook niet gek om een overnachting ergens tussen SF en Yosemite te nemen. Je kunt dan tegen de avond uit SF wegrijden zodat je daar nog een volle dag hebt, en de volgende dag ben je al vroeg in Yosemite. In plaatsen als Manteca of Modesto zul je ongetwijfeld veel goedkoper kunnen overnachten dan in SF of Yosemite.
Marianne
Misschien is het budget-technisch ook niet gek om een overnachting ergens tussen SF en Yosemite te nemen. Je kunt dan tegen de avond uit SF wegrijden zodat je daar nog een volle dag hebt, en de volgende dag ben je al vroeg in Yosemite. In plaatsen als Manteca of Modesto zul je ongetwijfeld veel goedkoper kunnen overnachten dan in SF of Yosemite.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht