Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Kosjke: LA - LA mei 2017 (27 dagen)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Kosjke
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Kosjke: LA - LA mei 2017 (27 dagen)

Bericht door Kosjke »

Beste forumleden,

Na onze eerste reis (juli 2015) richting het zuidwesten, hebben we het virus te pakken en gaan we in mei 2017 opnieuw naar dezelfde regio. De tickets zijn inmiddels geboekt. We hebben een rechtstreekse vlucht vanuit Düsseldorf naar Los Angeles. Een belangrijke waarde voor deze reis is Las Vegas. Tijdens de vorige reis hebben we echt genoten van alles wat deze stad te bieden heeft, en ook deze keer willen we er zeker weer behoorlijk wat dagen verblijven. Daarnaast hebben we dit keer een aantal NP's toegevoegd aan de route, omdat we ook van het mooie natuurschoon willen gaan genieten.

Wat vinden jullie van onderstaand schema? Tips zijn uiteraard van harte welkom. :wink:

1 | 6-5 | Dusseldorf - Los Angeles
2 | 7-5 | Los Angeles - Pismo Beach
3 | 8-5 | Pismo Beach - Monterey
4 | 9-5 | Monterey - San Francisco
5 | 10-5 | San Francisco
6 | 11-5 | San Francisco - Yosemite
7 | 12-5 | Yosemite
8 | 13-5 | Yosemite - Mammoth Lakes
9 | 14-5 | Mammoth Lakes - Death Valley
10 | 15-5 | Death Valley - Zion
11 | 16-5 | Zion
12 | 17-5 | Zion - Bryce Canyon
13 | 18-5 | Bryce Canyon - Moab
14 | 19-5 | Moab
15 | 20-5 | Moab - Monument Valley
16 | 21-5 | Monument Valley - Page
17 | 22-5 | Page - Grand Canyon
18 | 23-5 | Grand Canyon - Las Vegas
19 | 24-5 | Las Vegas
20 | 25-5 | Las Vegas
21 | 26-5 | Las Vegas
22 | 27-5 | Las Vegas
23 | 28-5 | Las Vegas
24 | 29-5 | Las Vegas - Los Angeles
25 | 30-5 | Los Angeles
26 | 31-5 | Los Angeles
27 | 1-6 | Los Angeles - Dusseldorf
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Kosjke: LA - LA mei 2017 (27 dagen)

Bericht door SanFran »

Mooie plannen! Ik zou wel kijken of je de route kunt omdraaien zodat je een grotere kans hebt op een open tioga pass. Een extra dag Moab zou ook mooi zijn.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Désirée
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Désirée »

Je zou ook nog naar capitol reef kunnen gaan.
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De Tioga Pass gaat meestal pas in de tweede helft van mei open, maar het kan ook zijn dat hij pas in juni open gaat.
De tijd voor Moab is erg kort, en een stop in Capitol Reef zou inderdaad ook wel mooi zijn. Bryce - Moab is een prachtige route, jammer om dat zo snel te doen.

Marianne
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Je komt echt wel 2 dagen tekort in deze route. Voor Moab heb je 2 volle dagen nodig (3 nachten) en ook de weg ernaar toe kun je beter in tweeën splitsen met een stop in Torrey (Capitol Reef)
Ik weet niet wat jullie vorige keer gezien hebben maar deze dagen zou ik zeker toevoegen en zonodig wat dingen schrappen die je al gedaan hebt.
Kosjke
Amerika-ontdekker

Bericht door Kosjke »

Dank voor jullie reacties en tips. Ik heb me in de tussentijd wat meer kunnen inlezen. Ik ben er namelijk aan het denken om Zion te schrappen om zo meer tijd te hebben voor Bryce, Capitol Reef en Moab. Zion lijkt ons toch wat minder te trekken dan in eerste instantie gedacht. Of is dit een slecht idee?

Omdraaien van de route gaan we waarschijnlijk niet doen, omdat we het lekker rustig aan willen doen in het laatste deel van de vakantie. Dus niet meer teveel verkassen :) Mochten we de Tioga Pass hierdoor missen, dan moeten we nog maar een keertje terug die kant op :D
Glen
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou Zion zeker niet schrappen, maar een dag Vegas minder en die gewoon bij Moab zetten. Verder van Bryce naar Capitol Reef rijden. Dan kan je 's ochtends nog in CR rondkijken en dan in de middag Canyonlands en Dead Horse SP doen. Hou wel rekening met het iets vroeger en snel donker worden. Maar dan kan het allemaal ook
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Ik zou Zion zeker niet schrappen. Als je denkt dat het je niet zo trekt kun je er wel minder tijd spenderen, dus niet twee nachten. Het hangt er wel vanaf: in Zion zul je af en toe echt de benen moeten bewegen om wat moois te zien. Als je alleen van plan bent een rondje te maken in de shuttle bus dan kun je het beter skippen: heb je zin in een mooie wandeling: dan is er in die regio bijna geen mooier park naar mijn mening.
Groetjes,
Daniel
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Als Zion je niet lijkt te trekken, zeg ik schrappen dat park. Je kunt best een indruk krijgen op internet.
Wij vinden het ook geen bijzonder park en daar zijn wij ook niet de enigen in. Je moet toch ergens schrappen als je alles wilt.
Kosjke
Amerika-ontdekker

Bericht door Kosjke »

We hebben er toch voor gekozen om Zion te schrappen. Ik heb de route aangepast en heb daarbij ook rekening gehouden met een gesloten Tioga Pass. Mocht dit het geval zijn, dan gaan we vanuit Yosemite onderlangs naar Lone Pine. Indien open dan via Mammoth Lakes richting Lone Pine. Lone Pine wordt onze overnachtingsplaats om vervolgens de dag erna in Death Valley te besteden. Daarna gaan we vanuit een overnachting in Pahrump op weg richting Bryce. Het is een flink stuk, maar volgens mij moet het te doen zijn.

1 | 6-5 | Düsseldorf - Los Angeles
5 | 10-5 | San Francisco
6 | 11-5 | San Francisco - Yosemite
7 | 12-5 | Yosemite
8 | 13-5 | Yosemite - Lone Pine
9 | 14-5 | Lone Pine - Pahrump
10 | 15-5 | Pahrump - Bryce
11 | 16-5 | Bryce - Capitol Reef
12 | 17-5 | Capitol Reef - Moab
13 | 18-5 | Moab
14 | 19-5 | Moab
15 | 20-5 | Moab - Monument Valley
16 | 21-5 | Monument Valley - Page
17 | 22-5 | Page - Grand Canyon
18 | 23-5 | Grand Canyon - Las Vegas
19 | 24-5 | Las Vegas
20 | 25-5 | Las Vegas
21 | 26-5 | Las Vegas
22 | 27-5 | Las Vegas
23 | 28-5 | Las Vegas
25 | 30-5 | Los Angeles
26 | 31-5 | Los Angeles
Glen
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Zonde om Zion eruit te halen. Zeker met zoveel nachten Las Vegas. Het blijven altijd keuzes natuurlijk, maar ik dan zou sowieso wel de 9 door Zion heen rijden op weg naar Bryce. Dan krijg je toch een klein voorproefje van wat je mist. En de 9 is gewoon een prachtige weg om te rijden.
Kosjke
Amerika-ontdekker

Bericht door Kosjke »

Paul,

Dank voor de tip! Dat gaan we zeker doen. Zion hebben we geslachtofferd voor meer dagen Moab. Het laatste deel van de reis willen we rustig aan doen. Nu is 6 dagen LV ruim voldoende, maar tijdens ons verblijf daar gaan we ook de verdere omgeving bekijken. En zoals gezegd, genoeg redenen om terug te blijven gaan :)

Ik ga binnenkort een roadbook uitwerken, zodat ik geen zaken ga vergeten.
Glen
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wat wil je dan in de omgeving van Las Vegas doen? Is het niet veel leuker en efficiënter om een nacht in Springdale te plannen tussen Pahrump en Bryce, en onderweg bijvoorbeeld ook Valley of Fire te bezoeken?
Als je nog eens terug zou gaan voor Zion, gaat dat overlappen met veel dingen die je nu doet.

Marianne
Kosjke
Amerika-ontdekker

Bericht door Kosjke »

Tijdens ons verblijf in Las Vegas willen we inderdaad Valley of Fire gaan bezoeken. Inmiddels heb ik aan de hand van de gegeven tips de route verder aangepast. We hebben een dag extra genomen in zowel San Francisco als Yosemite. Hiervoor hebben we een dag ingeleverd van Las Vegas en gaan we vanuit Monument Valley direct door via Page naar de Grand Canyon.

Ik ben benieuwd of eea haalbaar is, of dat er nog struikelblokken zijn die we over het hoofd zien.

1 | 6-5 | Düsseldorf - Los Angeles
5 | 10-5 | San Francisco
6 | 11-5 | San Francisco
7 | 12-5 | San Francisco - Yosemite
8 | 13-5 | Yosemite
9 | 14-5 | Yosemite
10 | 15-5 | Yosemite - Lone Pine
11 | 16-5 | Lone Pine - Springdale
12 | 17-5 | Springdale - Bryce
13 | 18-5 | Bryce - Capitol Reef
14 | 19-5 | Capitol Reef - Moab
15 | 20-5 | Moab
16 | 21-5 | Moab
17 | 22-5 | Moab - Monument Valley
18 | 23-5 | Monument Valley (via Page) - Grand Canyon
19 | 24-5 | Grand Canyon - Las Vegas
20 | 25-5 | Las Vegas
21 | 26-5 | Las Vegas
22 | 27-5 | Las Vegas
23 | 28-5 | Las Vegas
25 | 30-5 | Los Angeles
26 | 31-5 | Los Angeles
Glen
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Doe je Valley of fire dan vanuit vegas? Want op de dag Lone Pine - Springdale heb je dan helemaal geen tijd meer voor Zion.

MV via Page naar de GC en de dag erna direct door naar Las Vegas geeft je erg weinig tijd voor Page en de GC. Ik zou daar echt een dag vegas voor opofferen
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Ik zou zelf een dag Yosemite opofferen ten gunste van Page/GC.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het zou handig zijn als je vermeldt wat je tijdens de eerste reis al bezocht hebt. En geef aan wat je overal wilt doen, dan kunnen wij wel zeggen of je ergens te veel of te weinig tijd hebt.
De tijd voor Page en de GC is krap zo, maar misschien heb je dat al eerder gedaan? Wat zijn de plannen voor Page? En wat zijn de plannen voor Yosemite?
Ik vind nog steeds de tijd voor LV erg veel, zeker als je daarvandaan nog uitstapjes wilt maken - een bezoek aan VoF bijvoorbeeld kun je toch veel beter op weg naar Zion doen? Dan rij je er langs. Kijk eens naar ons 2015-verslag voor ons bezoek aan VoF. En voor Yosemite.

Marianne
Kosjke
Amerika-ontdekker

Bericht door Kosjke »

Mijn bedoeling is inderdaad om Valley of Fire vanuit Las Vegas aan te toen. Het is inderdaad efficiënter om dit onderweg te doen, maar wat ons betreft niet echt een probleem om vanuit LV te bezoeken.
Bij Monument Valley overnachten we in het Tipi Village, de bedoeling is dat we de dag erna de Lower Antelope Canyon en Horseshoe Bend bezoeken, om vervolgens door te rijden naar de Grand Canyon. Dat we hier bijvoorbeeld pas aan het begin van avond aankomen maakt ons niet zoveel uit. Daarnaast winnen we nog een uur vanuit Monument Valley. De vorige keer hebben we de Grand Canyon ook aangedaan. Nu willen we bijvoorbeeld een andere trail lopen dan afgelopen keer (South Kaibab Trail) om vervolgens rond de namiddag te vertrekken naar Las Vegas.

In Yosemite willen we een aantal wandelingen doen en natuurlijk de bekende plekken bezoeken.
Glen
Kosjke
Amerika-ontdekker

Bericht door Kosjke »

Zoals Marianne aangeeft, zal ik per plek gaan beschrijven wat we allemaal willen gaan doen. Voor mijn gevoel lijkt het allemaal te passen, maar we zijn nog redelijke groentjes op dit gebied. :wink:

Daarnaast heb ik de overnachting in Death Valley aangepast van Lone Pine naar Furnace Creek. Dit geeft wat meer ruimte voor de volgende dag.

Nogmaals dank aan iedereen voor de feedback.
Glen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer