Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis linny: rondreis usa met kind 4.5 jaar.
Reis linny: rondreis usa met kind 4.5 jaar.
Hallo allemaal,
Momenteel ben ik bezig met het voorbereiden van een rondreis voor 2017. De reis zal plaats gaan vinden in (waarschijnlijk)
oktober. Geen camper, maar auto en hotel.
Het is de eerste keer dat onze dochter mee gaat naar dit gedeelte van de Usa. Ze is dan ruim 4.5.
De eerste 4 dagen staat vast, omdat we dan vrienden gaan bezoeken in de buurt van Chicago. We gaan de stad dus niet uitgebreid bezoeken.
Ik ben al eens geweest in dit gedeelte en heb toen de route Phoenix - Sedona - Grand Canyon - Page - Bryce - Zion - Las Vegas gereden. Mijn partner is nog nooit geweest in zuidwest usa.
Hier is mijn eerste opzet:
Dag 1 Aankomst Chicago
Dag 2 Chicago
Dag 3 Chicago
Dag 4 Chicago - Las Vegas
Dag 5 Las Vegas
Dag 6 Las Vegas -Zion valley of fire
Dag 7 Zion
Dag 8 Zion - Bryce
Dag 9 Bryce - Capitol Reef via scenic byway 12
Dag 10 Capitol Reef - Moab goblin valley state park
Dag 11 Moab
Dag 12 Moab
Dag 13 Moab - Monument Valley
Dag 14 Monument Valley - Grand Canyon
Dag 15 Grand Canyon - Las Vegas route 66 en Williams bezoeken
Dag 16 Las Vegas
Dag 17 Las Vegas
Dag 18 Las Vegas
Kunnen jullie eens kritisch kijken naar de planning en mij van tips en adviezen voorzien?
Ik heb nog wel een dag over, dus die kan nog ergens bij. Ik vond valley of fire echt super leuk, dus zou daar wel wat langer de tijd willen hebben dit keer. Wellicht daar een overnachting plannen?
De volgende overwegingen heb ik meegenomen in de route:
Niet te lange auto ritten op 1 dag
Dag 5: als ik zonder kindje zou gaan, zou ik die dag meteen doorrijden. Maar we kunnen natuurlijk ook nog wat vertraging hebben en laat aankomen in Las Vegas. Ik doe liever rustig aan, kort bezoekje Strip misschien en rijd nog even naar de Walmart voor een koelbox etc en rijd op dag 6 naar Zion.
Las Vegas blijven we misschien relatief lang, maar we kunnen daar prima verblijven van de Strip af in een resort met een mooi zwembad en de drukte opzoeken indien we willen. Op de Strip kan ook, is wel drukker natuurlijk. Ik heb in het Aria gezeten en vond het geweldig, maar met mijn dochter is dit wellicht niet de beste optie.
We hebben ook overwogen om een compleet andere route te doen en te beginnen in San Francisco en dan Yosemite - Sequoia/Kings canyon - Monterey - Cambria - Grand Canyon - Las Vegas. Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar de route zoals ik uitgebreid omschreven heb, maar ik vind lastig in te schatten wat mijn dochter leuker zal vinden.
Momenteel ben ik bezig met het voorbereiden van een rondreis voor 2017. De reis zal plaats gaan vinden in (waarschijnlijk)
oktober. Geen camper, maar auto en hotel.
Het is de eerste keer dat onze dochter mee gaat naar dit gedeelte van de Usa. Ze is dan ruim 4.5.
De eerste 4 dagen staat vast, omdat we dan vrienden gaan bezoeken in de buurt van Chicago. We gaan de stad dus niet uitgebreid bezoeken.
Ik ben al eens geweest in dit gedeelte en heb toen de route Phoenix - Sedona - Grand Canyon - Page - Bryce - Zion - Las Vegas gereden. Mijn partner is nog nooit geweest in zuidwest usa.
Hier is mijn eerste opzet:
Dag 1 Aankomst Chicago
Dag 2 Chicago
Dag 3 Chicago
Dag 4 Chicago - Las Vegas
Dag 5 Las Vegas
Dag 6 Las Vegas -Zion valley of fire
Dag 7 Zion
Dag 8 Zion - Bryce
Dag 9 Bryce - Capitol Reef via scenic byway 12
Dag 10 Capitol Reef - Moab goblin valley state park
Dag 11 Moab
Dag 12 Moab
Dag 13 Moab - Monument Valley
Dag 14 Monument Valley - Grand Canyon
Dag 15 Grand Canyon - Las Vegas route 66 en Williams bezoeken
Dag 16 Las Vegas
Dag 17 Las Vegas
Dag 18 Las Vegas
Kunnen jullie eens kritisch kijken naar de planning en mij van tips en adviezen voorzien?
Ik heb nog wel een dag over, dus die kan nog ergens bij. Ik vond valley of fire echt super leuk, dus zou daar wel wat langer de tijd willen hebben dit keer. Wellicht daar een overnachting plannen?
De volgende overwegingen heb ik meegenomen in de route:
Niet te lange auto ritten op 1 dag
Dag 5: als ik zonder kindje zou gaan, zou ik die dag meteen doorrijden. Maar we kunnen natuurlijk ook nog wat vertraging hebben en laat aankomen in Las Vegas. Ik doe liever rustig aan, kort bezoekje Strip misschien en rijd nog even naar de Walmart voor een koelbox etc en rijd op dag 6 naar Zion.
Las Vegas blijven we misschien relatief lang, maar we kunnen daar prima verblijven van de Strip af in een resort met een mooi zwembad en de drukte opzoeken indien we willen. Op de Strip kan ook, is wel drukker natuurlijk. Ik heb in het Aria gezeten en vond het geweldig, maar met mijn dochter is dit wellicht niet de beste optie.
We hebben ook overwogen om een compleet andere route te doen en te beginnen in San Francisco en dan Yosemite - Sequoia/Kings canyon - Monterey - Cambria - Grand Canyon - Las Vegas. Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar de route zoals ik uitgebreid omschreven heb, maar ik vind lastig in te schatten wat mijn dochter leuker zal vinden.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Rondreis usa met kind 4.5 jaar
Ik vind het een mooie route. Lekker normaal tempo ook.
Ik zou die extra dag, als je deze inzet, tussen Monument Valley en de Grand Canyon zetten bij Page.
Ik zou overigens niet te veel letten op wat je dochter leuker gaat vinden. Die is nog te jong om alles te begrijpen. Ik zou het meer op afstanden, voldoende rust met een zwembad bij het hotel en wat punten onderweg houden. Neem wat speelgoed en een deken mee zodat ze bv tijdens de lunch ook kan spelen.laat dr op sommige plekken wat klimmen en klauteren. Zoek, bv in williams bearzona op.
Ik zou die extra dag, als je deze inzet, tussen Monument Valley en de Grand Canyon zetten bij Page.
Ik zou overigens niet te veel letten op wat je dochter leuker gaat vinden. Die is nog te jong om alles te begrijpen. Ik zou het meer op afstanden, voldoende rust met een zwembad bij het hotel en wat punten onderweg houden. Neem wat speelgoed en een deken mee zodat ze bv tijdens de lunch ook kan spelen.laat dr op sommige plekken wat klimmen en klauteren. Zoek, bv in williams bearzona op.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis linny: rondreis usa met kind 4.5 jaar.
Mooie route inderdaad. Ik zou zelf wel meteen de eerste dag gaan rijden. Vanuit een hotel in LV is het toch niet echt handig boodschappen doen, dat zou ik onderweg doen. Waarom niet naar VoF rijden? Je kunt overnachten in Overton als ik me niet vergis.
Een extra dag zou je voor Page kunnen gebruiken of voor Sedona (Slide Rock SP).
Marianne
Een extra dag zou je voor Page kunnen gebruiken of voor Sedona (Slide Rock SP).
Marianne
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Inderdaad kan je in het plaatsje Overton, NV overnachten, dat ligt niet ver van het Valley of Fire State Park.
Hierbij de link naar de AA-beoordelingen van een hotel in Overton: http://beoordelingen.allesamerika.com/p ... n&staat=NV
Hierbij de link naar de AA-beoordelingen van een hotel in Overton: http://beoordelingen.allesamerika.com/p ... n&staat=NV
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Ik ben het daarmee eens, waarom die eerste dag in Vegas blijven ? Je komt van een binnenlandse vlucht van Chicago. Door het tijdsverschil win je 2 uur op een vlucht van 4 uur en je moet niet meer door douane en immigratie bij aankomst in Vegas.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Bedankt iedereen voor de reacties!
Ik ga eens kijken vanavond of we Page of Sedona toevoegen als bestemming. Ik neig dan naar Sedona.
Overton had ik op mijn schaduwlijst staan en ik denk dat die er wel op komt idd @Makro en
@Marianne
@psvwally (goede naam trouwens PSV
)BeariZona en zwembaden bij de hotels staan inderdaad op de lijst!
@marcopstal idd hebben we een binnenlandse vlucht dus dat is minder reistijd en geen jetlag meer en ook geen tijd verdoen bij douane. Misschien kunnen we zelfs meteen doorrijden naar Overton al we een redelijke vlucht hebben. Is vanuit Vegas een uurtje tijden.
Ik ga eens kijken vanavond of we Page of Sedona toevoegen als bestemming. Ik neig dan naar Sedona.
Overton had ik op mijn schaduwlijst staan en ik denk dat die er wel op komt idd @Makro en
@Marianne
@psvwally (goede naam trouwens PSV
@marcopstal idd hebben we een binnenlandse vlucht dus dat is minder reistijd en geen jetlag meer en ook geen tijd verdoen bij douane. Misschien kunnen we zelfs meteen doorrijden naar Overton al we een redelijke vlucht hebben. Is vanuit Vegas een uurtje tijden.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1524 Weergaves
-
Laatste bericht door Coyote
-
- 0 Reacties