Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Miepmok: wij reizen in april/mei 2017.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Miepmok
Amerika-newbie

Reis Miepmok: wij reizen in april/mei 2017.

Bericht door Miepmok »

Wij (mijn man peter en ik) hebben gepland om van 21 april tot en met 27 mei 2017 een reis naar Amerika te maken. Dit is voor ons de eerste keer!
Na heel veel gelezen te hebben op het forum (reisverslagen) hebben wij de volgende trip gepland.
Hebben jullie misschien nog tips voor ons of opmerkingen over de trip?

Dag 1 21-4-2017 Amsterdam-New York
Dag 2/5 22-4-2017 New York
Dag 6 26-4-2017 New York- Las vegas
Dag 7 27-4-2017 Las vegas- Lone Pine (Badwater, Death Valley)
Dag 8 28-4-2017 Lone Pine-Lindsay
Dag 9 29-4-2017 Lindsay-Fresno (Sequoia National Park)
Dag 10 30-4-2017 Fresno -Oakhurst (Yosemite)
Dag 11 1-5-2017 Oakhurst-Sonora (Yosemite)
Dag 12 2-5-2017 Sonora- San Fransico
Dag 13/15 3-5-2017 San Fransico
Dag 16 6-5-2017 San Fransico-San simeon (17 mile drive, julia pf.park, Piedras)
Dag 17 7-5-2017 San simeon- lomboc (Solvang)
Dag 18 8-5-2017 lomboc- Los Angeles (Santa Barbara)
Dag 19/20 9-5-2017 Los Angeles
Dag 21 11-5-2017 Los Angeles- Josua tree park
Dag 22 12-5-2017 Josua tree park- Needles (Barstow/Calico)
Dag 23 13-5-2017 Needles- Flagstaff (Oatman, kingman)
Dag 24 14-5-2017 Flagstaff- Grand Canyon
Dag 25 15-5-2017 Grand Canyon-Page
Dag 26 16-5-2017 Page (Horseshoe bend, Antelope canyon tour)
Dag 27 17-5-2017 Page- Monument Valley
Dag 28 18-5-2017 Monument Valley- Torrey (noord Bryce)
Dag 29 19-5-2017 Torrey (noord Bryce)- bryce canyon (Capitol Reef Park)
Dag 30 20-5-2017 bryce canyon
Dag 31 21-5-2017 bryce canyon-Zion
Dag 32 22-5-2017 Zion
Dag 33 23-5-2017 Zion- Valley of Fire
Dag 34 24-5-2017 Valley of Fire- Las vegas (Hoverdam, Red Rock)
Dag 35/36 25-5-2017 Las vegas
Dag 37 27-5-2017 Las vegas- Amsterdam
Laatst gewijzigd door Miepmok op 07 sep 2016, 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Wij reizen in april /mei 2017

Bericht door PSVwally »

Hallo en welkom op het forum. Dat gaat een mooie trip worden met zoveel dagen.
Er zijn wel een aantal opvallende keuzes.

Allereerst lijkt het alsof je met 37 dagen veel rust in je trip hebt, maar op sommige plekken neem je m.i. echt wat teveel hooi op de vork. En check soms even de locaties waar je heen gaat. Je gaat niet naar sherman tree park, maar naar sequoia np bijvoorbeeld.

Zo moest ik echt even kijken waar Lindsay lag. Ik denk dus dat je met Sherman Tree park, Sequoia National Park bedoelt. Daar ligt dit plaatsje echt niet goed voor. Zeker in April moet er toch nog wel een plekje in het park te vinden zijn?

Daarna Fresno/Oakhurst en Sonora. Op zich heb ik geen problemen met Oakhurst, maar dan moet je wel zeker weten dat in Yosemite in ieder geval de Mariposa Grove en Glacier point bereikbaar zijn en dat zijn in die maanden beide twijfelgevallen. Mariposa Grove niet vanwege het weer, maar of deze op tijd open is na de grote verbouwing?
Sonora ligt echt al weer een heel stuk buiten Yosemite. Kijk ook hier voor overnachtingen in het park, of anders naar El Portal of Mariposa.

SF - San Simeon is met wat je wilt zien onderweg een flinke tocht, maar dat zou kunnen op 1 dag. Wel zou ik persoonlijk dan in Cambria (een paar km noordelijker) slapen omdat er daar iets meer te beleven valt. Maar de dag erna naar Lomboc is dan weer een dag waarvan ik denk? Wat weinig. Ik zou of al doorrijden naar Santa Barbara, of zelfs al doorrijden naar LA en dan inderdaad via Solvang en Santa Barbara, daar heb je tijd genoeg voor die dag. Je zou bij Camarillo ook nog kunnen shoppen.

Wat is je plan op dag 23? Voor alleen Oatman en Kingman zou ik de rit naar Flagstaff niet maken, maar ook hier weer, waarom niet overnachten bijde Grand Canyon ipv 1.5u de verkeerde kant op? Ik krijg het idee dat dit een beetje een reisbureauplanning is als ik eerlijk ben.

Noord Bryce?? Dag 28 gebruiken voor Capitol Reef en dag 29 voor Bryce en dan kan je dag 30 elkers inzetten in je reis (bv een extra dag Sequoia NP of langs de kust), want dan heb je tijd genoeg voor Bryce. Of je moet er speciale plannen hebben?

Samenvattend. Zet je reis eens uit in google maps en pak bv. http://www.ontdek-amerika.nl erbij om eens te kijken wat er in de parken allemaal te beleven is. Lees je ook in dmv de reisverhalen die leden op dit forum onder hun posts hebben staan. Kijk vooral eens naar je overnachtingsplekken, want veel van deze liggen echt meer dan een uur enkele reis van de locatie waar je zit. Als je dan de volgende dag nog daar overnacht ben je dus minimaal 3u op en neer aan het rijden, zonder van de tijd.
Ik zou kust iets anders indelen door de volle dag Bryce daar in te zetten. Doe dan SF - Monterey (en pak daar bv een walvistocht en de 17mile drive mee), dag erna Monterey - Morro Bay/Pismo Beach en de dag erna via Solvang en Santa Barbara naar LA.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wat een heerlijk lange reis! Ziet er goed uit, misschien wat aanpassingen, rekening houdend met de weersomstandigheden. Ligt er al iets vast? Zo nee, waarom dan de route niet andersom doen; eerst naar Zion etc en Yosemite en Sequoia zo laat mogelijk in de reis.
De Tioga Pass zal vermoedelijk wel een probleem zijn maar als je eind mei in Yosemite bent is de kans dat de Glacier Point road open is toch redelijk groot.
De tijd voor de steden vind ik heel ruim, terwijl je met name voor Yosemite en Sequoia NP (geen Sherman Tree park :wink: ) maar heel weinig tijd hebt, waarbij de overnachtingslocaties ook nog eens ver buiten het park liggen. Er blijft zo erg weinig tijd over voor deze parken zelf. Voor een klein park als Bryce trek je dan wel een volle dag uit, is dat bewust? Wat zijn jullie plannen in de parken?
Wat je met noord Bryce bedoelt begrijp ik niet; Torrey ligt bij Capitol Reef.
De stop bij Flagstaff lijkt me niet nodig, je zou ook direct naar de grand Canyon kunnen rijden.
Voor SF heb je erg veel tijd uitgetrokken, wat zijn de plannen daar? Met ruim 30 dagen voor het zuidwesten zou je ook de parken bij Moab mee kunnen nemen.

Marianne
Miepmok
Amerika-newbie

Bericht door Miepmok »

Paul en Marianne dank voor jullie reacties. We zullen nog een kijken naar de planning.
"Paul dit is geen reisbureau planning maar één die ik zelf gemaakt heb!" :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer