Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis IrisFM: West-USA mei-juni 2017

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
IrisFM
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis IrisFM: West-USA mei-juni 2017

Bericht door IrisFM »

Hallo allemaal!

Heerlijk zo'n forum met zoveel informatie en behulpzame mensen. Ik kan wel uren blijven lezen :)

Graag zou ik jullie advies willen hebben voor mijn rondreis door West-USA volgend jaar mei/juni. Ik ga samen met mijn man voor de eerste keer naar de USA en we kunnen alle tips gebruiken. We hebben op dit moment nog niets geboekt en de exacte reisdata zijn ook nog niet geprikt. Alles kan dus nog veranderd worden. Tot nu toe zijn wij tot het volgende routeschema gekomen:

Dag 1: Amsterdam naar New York
Dag 2: New York
Dag 3: New York
Dag 4: New York
Dag 5: New York naar San Francisco
Dag 6: San Francisco
Dag 7: San Francisco
Dag 8: San Francisco - Monterey of Big Sur
Dag 9: Monterey of Big Sur - Pismo Beach
Dag 10: Pismo Beach - Los Angeles
Dag 11: Los Angeles
Dag 12: Los Angeles - Kingsman
Dag 13: Kingsman - Grand Canyon
Dag 14: Grand Canyon – Monument Valley
Dag 15: Monument Valley - Page
Dag 16: Page - Bryce Canyon
Bezoeken van Capitol Reef?
Dag 17: Bryce Canyon – Zion NP
Dag 18: Zion NP
Dag 19: Zion NP - Las Vegas
Bezoeken van Valley of Fire?
Dag 20: Las Vegas
Dag 21: Las Vegas - Death Valley
Dag 22: Death Valley - Mammoth Lakes
Dag 23: Mammoth Lakes - Yosemite
Dag 24: Yosemite
Dag 25: Yosemite - San Francisco
Dag 26: San Francisco
Dag 27: San Francisco naar Amsterdam
Dag 28: Aankomst thuis

De route hebben we gebaseerd op de voorbeeldroute van de website. Graag jullie adviezen over de haalbaarheid van deze route en eventueel tips voor accommodaties e.d. Het enige wat op dit moment vaststaat is dat we in New York beginnen :)

Alvast bedankt!

Groetjes,
Iris
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Reis IrisFM: West-USA mei-juni 2017

Bericht door Marcopstal »

Ik ben persoonlijk geen fan van een combinatie NYC met het zuidwesten. Dit gezegd zijnde kan het natuurlijk wel met 28 dagen. Maar 3 dagen voor NYC blijft weinig natuurlijk.

De route is verder wel vrij goed. Alleen volgende bemerkingen:

De volle dagen SF zou ik samen op het einde zetten, tenzij dit is om het weekend ergens te vermijden. Je kan dan immers kiezen voor een airport hotel of al een klein beetje richting Monterey gaan. Land je vroeg dan zou je zelfs direct naar Monterey kunnen.

SF - Monterey/Big Sur: als je plannen hebt om Monterey zelf te bezoeken, de 17 mile en het aquarium en eventueel ook Whale Watch tour dan is de tijd naar mijn gevoel te beperkt. Als je maar één van deze zaken doet is er uiteraard tijd genoeg.

Capitol Reef bezoeken met de tijd die je momenteel ter beschikking hebt lijkt me geen optie. Daarvoor zou je een extra dag moeten hebben.

Valley of Fire kan je gerust meepikken onderweg naar Vegas.

Een extra dag Vegas om wat te chillen aan het zwembad zou leuk zijn.

3 volle dagen SF is ruim, je zou dat met een dag minder kunnen doen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Op de manier waarop je Capitol Reef inpland kan het sowieso niet.
Dan zou je Grand Canyon - Page - Monument Valley - Capitol Reef - Bryce - Zion - Las Vegas moeten doen. Maar dan moet je ergens een dag vandaan toveren (bv 1 dag San Francisco minder?). Je komt dan wel over zowel de Ut95 als de Ut12, wat toch wel zeer mooie scenic routes zijn om te rijden.

Het is Kingman, zonder tussen s :wink:

Verder prima route.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is een mooie route (dat kan ook niet anders als het de voorbeeldroute is :wink: ) maar voor zo'n lange reis is het wel erg vol vind ik. Wat meer rust zou wel mooi zijn.
Hou met je planning rekening met het Memorial Day weekend (vermijd dan parken als Yosemite en Zion), en de opening van de Tioga Pass.
Voor SF zou ik 3 nachten voldoende vinden, waarom nog die dag op het laatst?
Kijk ook eens of een one way iets is; je zou op Phoenix kunnen vliegen en in LA eindigen. Dat scheelt je een dag en een flink stuk rijden.
PSVwally schreef: Dan zou je Grand Canyon - Page - Monument Valley - Capitol Reef - Bryce - Zion - Las Vegas moeten doen. Maar dan moet je ergens een dag vandaan toveren (bv 1 dag San Francisco minder?). Je komt dan wel over zowel de Ut95 als de Ut12, wat toch wel zeer mooie scenic routes zijn om te rijden.
.
Wij deden eens MV - Natural Bridges - Capitol Reef - Bryce in 1 dag. In 1988. Toen wisten we niet beter. Maar het was best te doen. In september, dus korte dagen. Incl afbreken en opzetten van de tent. :wink:

Marianne
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Kijk voor het gedeelte in het westen eens naar een route beginnend in Phoenix en eindigend in Los Angeles. Je wint dan tijd (voor Capitol Reef?) door het lange stuk tussen Los Angeles en de Grand Canyon te vermijden. Dit stuk wordt door velen - maar dus niet door iedereen - als minder interessant gezien.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Pim & Narelle
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Pim & Narelle »

Wat een heerlijk vooruitzicht! :thumbup:

Jullie route ziet er mooi uit, wel wat druk, maar in principe goed te doen. Wij vonden 2 volle dagen voor San Francisco genoeg, dus misschien kan je die dag op het einde eruit halen en onderweg ergens nog een extra dag stoppen om het wat rustiger aan te doen? Bijv. in Las Vegas :wink:

Verder ziet het er goed uit, al is 3 dagen New York wel wat kort. Je zou natuurlijk ook nog 1 dag SF naar NYC kunnen verschuiven.

Wat wij echt een verrassing vonden is Joshua Tree National Park, deze kan je mooi meepakken op de dag van LA naar Kingman. Vergeet hier ook niet om het stukje Route 66 mee te pakken bij Oatman :thumbup:

Wij hebben trouwens dezelfde route als jullie gemaakt, maar dan zonder Capitol Reef. Misschien halen jullie nog inspiratie uit ons reisverslag (zie link hieronder)? :)
IrisFM
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door IrisFM »

Bedankt voor de tips! We hebben de route aangepast zodat we Capitol Reef nog kunnen bezoeken (en daar in de buurt een nacht overnachten). De dagen in NY zijn er eigenlijk te weinig, maar we willen zo graag een indruk krijgen van die stad. Mochten we het geweldig vinden, dan kunnen we altijd nog een weekje terug komen :)

We zullen ook zeker een stop maken bij Joshua Tree NP!

Ik heb er zoveel zin in!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer