Hoi Robin,
Mijn vriend en ik zijn afgelopen april/mei het zuidwesten van de VS geweest. Wij hebben het volgende rondje gemaakt:
1 aankomst LA (overnachting in Barstow op 2 uur rijden van LA)
2 Grand Canyon / Tusayan
3 Grand Canyon / Page (Horseshoe Bend)
4 Page (Antelope Canyon) / Bryce Canyon
5 Bryce Canyon / via Zion / Las Vegas
6 Las Vegas
7 Las Vegas
8 Las Vegas / via Death Valley / Tulare
9 Tulare / San Francisco
10 San Francisco
11 San Francisco / Monterey (walvissen!)
12 Monterey / San Simeon
13 San Simeon / strand omgeving LA
14 LA
15 LA / vertrek
16 aankomst thuis
Ik moet daar eerlijk bij zeggen dat het tempo van de reis hoog was en in sommige opzichten te hoog. Zo zou ik - achteraf - een overnachting in Death Valley doen bijvoorbeeld bij Furnace Creek Inn of in de omgeving van Panamint Springs. Dag 8 was te lang en de omgeving is zo mooi dat je daar echt wilt genieten. In die periode kan je daar Pupfish zien. Marianne heeft mij daar toen op gewezen en het is echt heel leuk en bijzonder om te zien. Zijn speciale visjes, Google maar eens.
Wij hebben overigens erg slecht weer gehad (o.a. regen in Death Valley haha) en vanwege de forse hoeveelheid sneeuw konden we de regio Yosemite / Sequioa niet goed bezoeken. Wat dat betreft: hoe later je in mei daar bent hoe beter. Soms is de Tioga Pass half mei open en soms pas in juni (maar dat is volgens mij een uitzondering). In plaats van de kustroute op dag 11 - 14 zou je dan die regio kunnen bezoeken. Als de pas open is, hoef je er bovendien niet helemaal omheen rijden. Wij moesten dat wel. En je hebt 2 dagen meer natuurlijk!
Ik heb een fantastische reis gehad. Wel vroeg uit de veren. Het tempo was hoog en als je echt langere hikes wilt maken dan heb je meer tijd nodig in de parken. Wij hebben alleen korte hikes gedaan en in Bryce alleen de scenic view. Het was voor ons helaas te koud (< 0 graden) om te wandelen en daarom zijn we uiteindelijk toch ook naar Zion gereden. Een muts en handschoenen waren geen overbodige luxe
Succes

en geniet van de voorbereiding!
Gr. Silvie