Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis cmaxxx: tweede keer westkust. Advies om Yellowstone erbij te nemen.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
cmaxxx
Amerikafan

Re: Reis cmaxxx: tweede keer westkust. Advies om Yellowstone erbij te nemen.

Bericht door cmaxxx »

Marcopstal schreef:Waarom zou je een helikoptervlucht doen vanuit Vegas ? ...
Dankjewel Maropstal! Eerlijk? Omdat ik dat vorige keer had gedaan en we dat zo in de planning hadden gezet! :)
Maw niet bij stil gestaan! Gaan we zeker aanpassen omdat het dan A) een nieuwe ervaring is voor mij en B) het een mooier uitzicht is voor haar :)
Marcopstal schreef:De tijd voor Zion lijkt mij te kort wanneer je het grootste deel van de dag nog in Bryce doorbrengt en de volgende dag ook Valley of Fire wil meepikken.
Ik vrees alleen dat ik er nergens nog een dag ga afkrijgen. Al moeten we dat vanavond samen bespreken. Als dat zo is, en de tijd in Zion echt te kort is zullen we genoodzaakt zijn VOF te moeten laten vrees ik :s
Marcopstal schreef: Als je op woensdag 5/10 al om 13:30 een reservatie hebt in Sierra Mar, dan vraag ik me af hoe je dat gaat combineren met die "vele stops". Zonder één stop rijd je immers al makkelijk een 3 uur vanaf SF tot Sierra Mar. Voor de 17 mile Drive, Monterey en Point Lobos is er dan al geen tijd.
Plan was om omstreeks 08.00 SF te verlaten (het is ongeveer 4 uur rijden max langs de kust) en dan als extra nog wel de 17 Mile drive te doen. Monterey zouden we dan helaas overslaan. Ik kan het restaurant altijd nog annuleren, maar het is een van de top 10 (volgens lijstje X) restaurants met het mooiste view ter wereld. (en betaalbaar) :s

Marcopstal schreef:Ik vermoed dat je verwachting van Hollywood wat hoog gegrepen zijn als je er van uit gaat dat je daar een dag mee gaat vullen.
Gaan ook nog wat strandhoppen, shoppen, promenade wandelen, .... :) Dan is de dag vrees ik snel om ... toch? :)

Dankjewel om ons verder te helpen! Weer enkele nieuwe zaken die de aandacht vragen! Thanx
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

De 17 mile drive kost je wel wat tijd hoor. Er zijn verschillende stops en als je dan wat wildlife ziet sta je al snel een half uurtje stil. Ik reken op min. 2 uur tijd die je nodig hebt voor de 17 mile drive.

Daarna heb je al een aantal stops alvorens je Sierra Mar bereikt. Het lijkt me dus geen haalbare kaart. Met een overnachting in Monterey kan het volgens mij wel, met dien verstande dat je dan het stuk Monterey - Sierra Mar in totaal 3 x aflegt:

SF - Sierra Mar met een aantal stops onderweg
Sierra Mar - Monterey met dan de 17 mile drive

en de volgende dag Monterey - Pismo Beach, waarbij je de eerste 30 mijl dus al gedaan hebt de eerste dag.

Hollywood en het strand liggen wel een flinke eind uiteen, je sprak van Hollywood en Downtown !
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Wanneer wil je Mono Lake bezoeken? Op de dag dat je van Death Valley komt? Dan zou ik proberen in Lee Vining te overnachten om heen en weer rijden te voorkomen. Op de dag dat je naar Yosemite rijdt? Dan is Mammoth Lakes ook een goede optie.
Groet,

Old Faithful
cmaxxx
Amerikafan

Bericht door cmaxxx »

Op zich nog niet bepaald, en hebben op beide dagen er eigenlijk tijd voor.
Enige suggestie voor welke optie jij zou gaan en waarom?
Laatst gewijzigd door Hinko op 07 aug 2016, 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
cmaxxx
Amerikafan

Bericht door cmaxxx »

Marcopstal schreef:...
SF - Sierra Mar met een aantal stops onderweg
Sierra Mar - Monterey met dan de 17 mile drive
en de volgende dag Monterey - Pismo Beach, waarbij je de eerste 30 mijl dus al gedaan hebt de eerste dag....
Alleen heb ik die nacht extra, momenteel, nog niet. Ofwel moet ik een nacht vroeger uit SF vertrekken, wat niet echt een goed plan is.
Wat ook kan is Monterey - Santa Barbara op 1 dag... ? (ofwel moet ik het resto toch laten varen... :s :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Toen ik gisteren keek was er voor onze data nog een Cabin vrij in Half Dome Village. Als we vanavond helemaal rond zijn met onze route en indeling zou ik die graag boeken. (en hopen dat die er nog is)
Waarom niet meteen boeken als er nog iets is? Je kunt toch gratis annuleren?

Je hebt nu Bodie (en Mono Lake, neem ik aan) gepland op de dag dat je van ML naar Yosemite rijdt. Dat kan wel, maar je hebt daarna dan niet heel veel tijd voor wandelingen langs de Tioga Road, de Merced Grove/Tuolumne Grove en voor de vallei.
Een overnachting in Lee Vining geeft je de mogelijkheid om zonder heen en weer te rijden op de dag van aankomst naar Bodie te gaan. En mocht dat door tijdgebrek op die dag niet lukken dan kun het de volgende ochtend doen. Een overnachting in Lee Vining betekent ook dat je Mono Lake bij zonsondergang kunt zien, lijkt me prachtig.
Nadeel van Lee Vining is dat er minder accommodatie is dan in Mammoth Lakes. Wij vonden de Tioga Pass Resort erg leuk, maar dan zit je alweer een stukje buiten Lee Vining (tegen Yosemite aan).
Hou rekening met de openingstijden van Bodie.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert

SF - Sierra Mar - Monterey
Monterey - Pismo Beach
Pismo Beach - Los Angeles

Je hebt nu toch ook twee overnachtingen op de kustroute, het is enkel wat schuiven. Je zou natuurlijk kunnen opteren om door te rijden naar Santa Barbara aangezien je een stuk highway 1 al gedaan hebt op de eerste dag en daar dus veel sneller aan voorbij kan.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Of overnachten bij Big Sur? Dan hoef je niet heen en weer te rijden. Het Ripplewood Resort is wellicht iets. Daar heb je cabins vanaf 110 dollar.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert

Probleem is dat ze te weinig tijd hebben voor Monterey en de 17 mile drive omdat ze om 13:30 gereserveerd hebben in Sierra Mar.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Daar had ik overheen gelezen. Nee, dan blijf het lastig - reken ook nog tijd om je om te kleden. :wink:
Of een reservering maken voor 's avonds?

Marianne
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

cmaxxx schreef:Op zich nog niet bepaald, en hebben op beide dagen er eigenlijk tijd voor.
Enige suggestie voor welke optie jij zou gaan en waarom?
Zie het uitgebreide antwoord van Marianne. :wink:
Groet,

Old Faithful
cmaxxx
Amerikafan

Bericht door cmaxxx »

Martin & Marianne schreef:Daar had ik overheen gelezen. Nee, dan blijf het lastig - reken ook nog tijd om je om te kleden. :wink:
Of een reservering maken voor 's avonds?
Marianne
Helaas is avond geen optie omdat de menu (ik heb er niet de makkelijkste 5 jaar geleden uitgekozen, but I love her! :) ) 's avonds totaal niets voor mijn vriendin is. :)

Middags staat er Wagyu Beef Burger op het menu, en bij het woordje burger was ze akkoord :)

Langs de andere kant, ongeacht dat het waarschijnlijk fenomenaal is qua zicht op die locatie, is het ook maar 'eten'. (/damn that sounds hard for a foodie)

Alle andere tips even doornemen en opzoeken! Dankjewel alvast!
cmaxxx
Amerikafan

Bericht door cmaxxx »

Martin & Marianne schreef:

Je hebt nu Bodie (en Mono Lake, neem ik aan) gepland op de dag dat je van ML naar Yosemite rijdt. Dat kan wel, maar je hebt daarna dan niet heel veel tijd voor wandelingen langs de Tioga Road, de Merced Grove/Tuolumne Grove en voor de vallei.
Een overnachting in Lee Vining geeft je de mogelijkheid om zonder heen en weer te rijden op de dag van aankomst naar Bodie te gaan. En mocht dat door tijdgebrek op die dag niet lukken dan kun het de volgende ochtend doen. Een overnachting in Lee Vining betekent ook dat je Mono Lake bij zonsondergang kunt zien, lijkt me prachtig.
Marianne, Vraagje... op onze dag vinden we eigenlijk niets 'goeds / acceptabel' om te overnachten in Lee Vining tov wat we vinden voor Mammoth Lakes.
Aangezien we de dag voordien Death Valley al goed uitgebreid gedaan hebben gaan we niet te laat vertrekken daar. Dat wilt zeggen dat we 'relatief vroeg' in de buurt van Mammoth Lakes zijn.
Zou het haalbaar zijn om (en een goed plan, ook al vinden we het niet erg dat het dan een 'drukkere dag' is)

DV vertrekken - Bodie - Mono Lake (zonsondergang) - Mammoth Lakes
Mammoth Lakes - Yosemite Village (om die dag dan langs Merced Grove en naar de vallei te gaan)

Of maak ik het dan helemaal te gek / lang / overdadig...

In 2009 gingen we van yosemite naar DV op 1 dag. Weet dat we toen nog in het donker aankwamen in DV. Iets minder leuk :)
Marcopstal
Amerika-expert

Mammoth lakes ligt ongeveer een half uur van Lee Vining af.Zo een enorm verschil maakt dit dus ook niet.

De overnachtingsmogelijkheden in Lee Vining zijn inderdaad zeer beperkt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, veel maakt het ook weer niet uit. Je rijdt dat stuk wel twee keer.
In ML hebben wij al een aantal keer in de Motel6 overnacht. Je kunt daar aan de overkant lekker eten - bij Perry's Cafe.
Waar overnacht je in Death Valley? Vanuit Furnace Creek via Bodie naar ML is bijna 6 uur rijden, dus het kan wel als je op tijd vertrekt. Een stop bij de Alabama Hills zou ook mooi zijn.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer