Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis cmaxxx: tweede keer westkust. Advies om Yellowstone erbij te nemen.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis cmaxxx: tweede keer westkust. Advies om Yellowstone erbij te nemen.
Ik zou in jullie geval de volle dag Page echt omzetten naar Moab. Daar blijf je maar te weinig tijd voor uittrekken
Ok dankjewel Paul,
Verder nog suggesties op deze laatste versie? (page vervangen we 1 dag naar moab)
Omdat ik dat inderdaad al heb gedaan en we dit zeker op 1,5dag rond moeten hebben
Verder nog suggesties op deze laatste versie? (page vervangen we 1 dag naar moab)
Omdat ik dat inderdaad al heb gedaan en we dit zeker op 1,5dag rond moeten hebben
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt ook de tweede nacht Page door MV vervangen. Dan heb je in MV de mooiste uren van de dag, je hebt iets meer tijd in Page, en ook wat meer tijd in Moab. Kijk eens wat je overal wilt doen en hoeveel tijd je dat gaat kosten. Wat wil je bijvoorbeeld in Sequoia doen? Heeft dat zin voor 1 nacht? Waar zou je willen overnachten? Heb je naar de reistijden gekeken?
Marianne
Marianne
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik zou ook kiezen voor Monument Valley. Verder zou je kunnen overwegen de overnachting bij Sequoia N.P. weg te laten en er eentje bij Torrey te plannen.
Bij San Francisco kun je goedkoper overnachten in een buitenwijk (Millbrae, Oakland, o.i.d.) in de buurt van een BART station. Bij veel van die stations kun je voor een paar dollar een hele dag parkeren.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Bij San Francisco kun je goedkoper overnachten in een buitenwijk (Millbrae, Oakland, o.i.d.) in de buurt van een BART station. Bij veel van die stations kun je voor een paar dollar een hele dag parkeren.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
LAX - Riverside: een uur als het verkeer vlot vooruit gaat. Het is te overwegen.
Om 19 uur landen betekent denk ik toch dat je hooguit tegen 21 uur met de wagen op pad bent, mss ietsje vroeger als je geluk hebt. Dus pakweg tegen 22 uur aan het hotel. Maar, houd er ook rekening mee dat er vertraging kan optreden.
Het is niet omdat je een hotel in de buurt van de luchthaven neemt dat je de wagen al niet kan gaan afhalen. De eerste ochtend ben je vroeg wakker en kan je ook vroeg de baan op. Outbound verkeer zal ook minder zijn in de ochtend.
Om 19 uur landen betekent denk ik toch dat je hooguit tegen 21 uur met de wagen op pad bent, mss ietsje vroeger als je geluk hebt. Dus pakweg tegen 22 uur aan het hotel. Maar, houd er ook rekening mee dat er vertraging kan optreden.
Het is niet omdat je een hotel in de buurt van de luchthaven neemt dat je de wagen al niet kan gaan afhalen. De eerste ochtend ben je vroeg wakker en kan je ook vroeg de baan op. Outbound verkeer zal ook minder zijn in de ochtend.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Hoi Marianne,Martin & Marianne schreef:Je kunt ook de tweede nacht Page door MV vervangen. Dan heb je in MV de mooiste uren van de dag, je hebt iets meer tijd in Page, en ook wat meer tijd in Moab. Kijk eens wat je overal wilt doen en hoeveel tijd je dat gaat kosten. Wat wil je bijvoorbeeld in Sequoia doen? Heeft dat zin voor 1 nacht? Waar zou je willen overnachten? Heb je naar de reistijden gekeken?
Marianne
Waar zou je dan zelf overnachten?
We zijn nu aan het uitschrijven wat we exact willen doen op elke plaats. Maar sommige dingen zijn afhankelijk van de dag dat we er zijn. Daarom dat onze route iets meer prioriteit heeft gekregen en hopen we die deze week af te kloppen en accommodaties finaal vast te leggen.
Sequoia wil ik een wandeling maken maar voornamelijk de General Sherman Three in het echt zien

Hey Old Faithful, dankjewel!Old Faithful schreef:Ik zou ook kiezen voor Monument Valley. Verder zou je kunnen overwegen de overnachting bij Sequoia N.P. weg te laten en er eentje bij Torrey te plannen..
Bedoel je dan om Sequoia NP gewoon te skippen en die overnachting in Torrey na MV te doen?
Of in Torrey gaan te slapen als we van Monument Valley komen?
Thanx!
We hopen dat we na 2 keer 5 uur slapen op de vlucht (ook al hebben we er een helse periode op het werk opzitten met weinig rust) nog pittig genoeg zijn om tot Riverside te geraken. We vinden gewoon veel goedkopere en betaalbare hotelletjes die NIET aan LAX liggen / in Los Angeles liggen... :sMarcopstal schreef:LAX - Riverside: een uur als het verkeer vlot vooruit gaat. Het is te overwegen.
Om 19 uur landen betekent denk ik toch dat je hooguit tegen 21 uur met de wagen op pad bent, mss ietsje vroeger als je geluk hebt. Dus pakweg tegen 22 uur aan het hotel...
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb even niet het hele topic teruggelezen. Maar als je op dat tijdstip aankomt op LAX ga ik ervan uit dat je een overstap hebt. Als dat binnen Amerika is dan sta je grote kans binnen een uur al bij of buiten de autoverhuurder hoor. Wij hadden binnen 15min de koffers zelfs wat wrs erg snel was.
Het verkeer kan wel tegen zitten, maar je kan ook gewoon even de snelweg af om bv ergens een bak koffie te pakken.
Het verkeer kan wel tegen zitten, maar je kan ook gewoon even de snelweg af om bv ergens een bak koffie te pakken.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor Sequoia bedoel je? Ik zou kijken naar Grant Grove. Wij zaten daar al twee keer en dat is goed bevallen qua ligging. Zie bijvoorbeeld ons 2013-verslag. We hebben toen ook daarvandaan een bezoek gebracht aan de General Sherman Tree.cmaxxx schreef: Hoi Marianne,
Waar zou je dan zelf overnachten?
Heb je er een kaart bij gepakt? Torrey natuurlijk tussen Moab en Bryce.cmaxxx schreef:Hey Old Faithful, dankjewel!Old Faithful schreef:Ik zou ook kiezen voor Monument Valley. Verder zou je kunnen overwegen de overnachting bij Sequoia N.P. weg te laten en er eentje bij Torrey te plannen..
Bedoel je dan om Sequoia NP gewoon te skippen en die overnachting in Torrey na MV te doen?
Of in Torrey gaan te slapen als we van Monument Valley komen?
Thanx!
En ja, zoals ik het lees: Sequoia skippen en die nacht gebruiken voor een overnachting in Torrey. Zie ook hiervoor ons 2013-verslag. En ons 2015-verslag.
Marianne
Dat klopt! We komen van JFK, dus hopen dat we een beetje snelheid inhalen!PSVwally schreef:Ik heb even niet het hele topic teruggelezen. Maar als je op dat tijdstip aankomt op LAX ga ik ervan uit dat je een overstap hebt. Als dat binnen Amerika is dan sta je grote kans binnen een uur al bij of buiten de autoverhuurder hoor. Wij hadden binnen 15min de koffers zelfs wat wrs erg snel was.

-
- Amerika-expert
Daarom dat ik er ook van uitga dat je binnen de twee uur met de gehuurde auto wegrijdt. Ik denk alleen dat je er niet steeds van uit mag gaan dat alles wel vlot en volgens schema loopt. Dat moet je meenemen in de keuze die je maakt.
Wel Marsopstal, ik ga er niet van uit maar ik mag / kan het wel hopen 
Auto is zonet toch ook geboekt. Gaat er eentje worden van Dollar. Standaard SUV (hopelijk de Jeep Grand Cherokee!).
Hebben de carbrio maar gelaten. Misschien dat we in Vegas voor 1 dagje de Shelby GT Mustang huren
Morgen nog een beetje puzzelen en in detail uitschrijven aan de route!

Auto is zonet toch ook geboekt. Gaat er eentje worden van Dollar. Standaard SUV (hopelijk de Jeep Grand Cherokee!).
Hebben de carbrio maar gelaten. Misschien dat we in Vegas voor 1 dagje de Shelby GT Mustang huren

Morgen nog een beetje puzzelen en in detail uitschrijven aan de route!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Hi Cmaxx,
Ik zit zelf met mijn vriendin in SF van 26-30 september, en de prijzen in de binnenstad waren indd echt onvoorstelbaar. Wij zitten dan @BestValueInn, meer in de buurt van het vliegveld. Daar was het vrij basic voor 140dollar/nacht. Maar wel gratis parking enzo.
Daarnaast vond ik het bij het zoeken veel betaalbaarder als je bijv net aan de andere kant van de golden gate bridge wil zitten, of Almeda island waar ze zelfs accomodaties nog onder de 120 dollar per nacht hadden.
Succes !
Ik zit zelf met mijn vriendin in SF van 26-30 september, en de prijzen in de binnenstad waren indd echt onvoorstelbaar. Wij zitten dan @BestValueInn, meer in de buurt van het vliegveld. Daar was het vrij basic voor 140dollar/nacht. Maar wel gratis parking enzo.
Daarnaast vond ik het bij het zoeken veel betaalbaarder als je bijv net aan de andere kant van de golden gate bridge wil zitten, of Almeda island waar ze zelfs accomodaties nog onder de 120 dollar per nacht hadden.
Succes !
Goedenavond allemaal!
Ik heb ondertussen nog een twee tal dagen tal van reisverslagen gelezen en jullie tips maximaal geinplementeerd.
Graag ontvang ik nog een laatste keer advies en richt ik mij nog een keertje met enkele vragen naar jullie.
Finale Route Versie 1

Enkele toevoegingen / vragen:
- Ik heb bewust de extra nacht Zion er eventjes uitgelaten omdat ik er anders momenteel 'niet kom' op het einde. Voor een stadsmens (mijn vriendin) ben ik al HEEL erg tevreden dat we zoveel natuur kunnen doen! Ik heb vorige keer inderdaad zeker en vast niet heel het park gedaan. Weeping rock staat zeker op het lijstje van haar.
- Standaard gaan we vooral voor de Scenic drives, stops, foto's en proberen overal één of meerdere korte wandelingen te doen. (in het dagelijkse leven zeker geen geoefende of regelmatige wandelaars)
- In Moab gaan we voor Glamping. Heel erg benieuwd naar!
- In Yosemite hopen we echter wat meer ' te wandelen' (ook heel blij dat we daar naar Merced Groves nog eens kunnen en dag ervoor via Mammoth Lakes langer kunnen passeren.)
- Eventueel zou ik 1 nacht LA kunnen skippen indien nog ergens effectief nodig. (maar dan moet ik wel op 1 dag Hollywood Boulevard / Hollywood Sign / Warner Bross studio tour en Downtown LA doen)
- Is Laguna Beach een goede 'final destination' met zon, zee, zwembad (ja ik weet dat sommigen dit zonde vinden aan de andere kant van de wereld. Maar helaas hebben wij geen andere reis meer gepland en voor V is dit zeer belangrijk. Ik wil gewoon zeker zijn dat ik de ALLERBESTE locatie heb uitgezocht
(praktisch is de avond ervoor misschien LAX, maar vind dat niet de meest romantische afsluiter van onze trip. Eentje die na een super bewogen en speciaal jaar nog belangrijker zal worden.
Ik ben jullie nogmaals super hard dankbaar voor alle hulp!!
Ik heb ondertussen nog een twee tal dagen tal van reisverslagen gelezen en jullie tips maximaal geinplementeerd.
Graag ontvang ik nog een laatste keer advies en richt ik mij nog een keertje met enkele vragen naar jullie.
Finale Route Versie 1

Enkele toevoegingen / vragen:
- Ik heb bewust de extra nacht Zion er eventjes uitgelaten omdat ik er anders momenteel 'niet kom' op het einde. Voor een stadsmens (mijn vriendin) ben ik al HEEL erg tevreden dat we zoveel natuur kunnen doen! Ik heb vorige keer inderdaad zeker en vast niet heel het park gedaan. Weeping rock staat zeker op het lijstje van haar.
- Standaard gaan we vooral voor de Scenic drives, stops, foto's en proberen overal één of meerdere korte wandelingen te doen. (in het dagelijkse leven zeker geen geoefende of regelmatige wandelaars)
- In Moab gaan we voor Glamping. Heel erg benieuwd naar!
- In Yosemite hopen we echter wat meer ' te wandelen' (ook heel blij dat we daar naar Merced Groves nog eens kunnen en dag ervoor via Mammoth Lakes langer kunnen passeren.)
- Eventueel zou ik 1 nacht LA kunnen skippen indien nog ergens effectief nodig. (maar dan moet ik wel op 1 dag Hollywood Boulevard / Hollywood Sign / Warner Bross studio tour en Downtown LA doen)
- Is Laguna Beach een goede 'final destination' met zon, zee, zwembad (ja ik weet dat sommigen dit zonde vinden aan de andere kant van de wereld. Maar helaas hebben wij geen andere reis meer gepland en voor V is dit zeer belangrijk. Ik wil gewoon zeker zijn dat ik de ALLERBESTE locatie heb uitgezocht

Ik ben jullie nogmaals super hard dankbaar voor alle hulp!!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Laguna Beach is een prima locatie
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou twee nachten Zion doen, zeker als je ook naar Valley of Fire wilt. Het is jammer om niet voor beide parken tijd te hebben. Of doe die stop in Capitol Reef. Je kunt daar een paar leuke, korte wandelingen doen, en heerlijke pie eten.
De Merced Grove zou je prima kunnen doen op weg van ML naar Yosemite (waar ga je overnachten?) of op weg van Yosemite naar SF. De grove ligt aan de CA120, je rijdt er dan langs. Jammer om dat op je volle dag Yosemite te doen. Vergeet Glacier Point niet; de wandeling naar Taft Point is ook een aanrader.
In MV zou je kunnen overnachten bij Gouldings, bijvoorbeeld in een cabin op de campground. Of kijk naar Tipi Village, of de San Juan Inn in Mexican Hat. Of natuurlijk The View.
Marianne
Wat bedoel je hier precies mee? In Mammoth Lakes heb je niet zoveel te zoeken. Ik zou naar Mono Lake gaan.en dag ervoor via Mammoth Lakes langer kunnen passeren.
De Merced Grove zou je prima kunnen doen op weg van ML naar Yosemite (waar ga je overnachten?) of op weg van Yosemite naar SF. De grove ligt aan de CA120, je rijdt er dan langs. Jammer om dat op je volle dag Yosemite te doen. Vergeet Glacier Point niet; de wandeling naar Taft Point is ook een aanrader.
In MV zou je kunnen overnachten bij Gouldings, bijvoorbeeld in een cabin op de campground. Of kijk naar Tipi Village, of de San Juan Inn in Mexican Hat. Of natuurlijk The View.
Marianne
-
- Amerika-expert
Waarom zou je een helikoptervlucht doen vanuit Vegas ? Je vliegt dan in de meeste gevallen toch niet naar de Grand Canyon, maar een aanpalend deel en in Tusayan kan je ook helikoptervluchten doen. Je hebt daar na de overnachting tijd genoeg voor aangezien de meeste actviteiten in Page makkelijk de dag dat je naar MV rijdt kunnen. In MV heb je voldoende tijd als je rond een uur of 15 aan komt.
De tijd voor Zion lijkt mij te kort wanneer je het grootste deel van de dag nog in Bryce doorbrengt en de volgende dag ook Valley of Fire wil meepikken.
Death Valley - Mammoth Lakes is niet echt wat ik een scenic drive zou noemen, behoudens het stukje in Death Valley zelf nog en de Alabama Hills nabij Lone Pine.
Als je op woensdag 5/10 al om 13:30 een reservatie hebt in Sierra Mar, dan vraag ik me af hoe je dat gaat combineren met die "vele stops". Zonder één stop rijd je immers al makkelijk een 3 uur vanaf SF tot Sierra Mar. Voor de 17 mile Drive, Monterey en Point Lobos is er dan al geen tijd.
Op donderdag 6/10 is er toch ook minder "scenic road" te zien. Persoonlijk zou ik de kustroute toch geheel anders indelen, met name met een eerste stop in de regio Monterey en een tweede in de regio Pismo Beach.
Ik vermoed dat je verwachting van Hollywood wat hoog gegrepen zijn als je er van uit gaat dat je daar een dag mee gaat vullen.
De tijd voor Zion lijkt mij te kort wanneer je het grootste deel van de dag nog in Bryce doorbrengt en de volgende dag ook Valley of Fire wil meepikken.
Death Valley - Mammoth Lakes is niet echt wat ik een scenic drive zou noemen, behoudens het stukje in Death Valley zelf nog en de Alabama Hills nabij Lone Pine.
Als je op woensdag 5/10 al om 13:30 een reservatie hebt in Sierra Mar, dan vraag ik me af hoe je dat gaat combineren met die "vele stops". Zonder één stop rijd je immers al makkelijk een 3 uur vanaf SF tot Sierra Mar. Voor de 17 mile Drive, Monterey en Point Lobos is er dan al geen tijd.
Op donderdag 6/10 is er toch ook minder "scenic road" te zien. Persoonlijk zou ik de kustroute toch geheel anders indelen, met name met een eerste stop in de regio Monterey en een tweede in de regio Pismo Beach.
Ik vermoed dat je verwachting van Hollywood wat hoog gegrepen zijn als je er van uit gaat dat je daar een dag mee gaat vullen.
Ok! Dankjewel!PSVwally schreef:Laguna Beach is een prima locatie

Het enige wat ik dan zou kunnen laten vallen is een dagje op het einde. Moet ik nog even finaal doorpraten vanavondMartin & Marianne schreef:Ik zou twee nachten Zion doen, zeker als je ook naar Valley of Fire wilt. Het is jammer om niet voor beide parken tijd te hebben. Of doe die stop in Capitol Reef. Je kunt daar een paar leuke, korte wandelingen doen, en heerlijke pie eten.

Wat bedoel je juist Marianne met 'doe die stop in Capitol Reef'. Ipv 2nachten Moab dan?
Want wij komen van Moab richting Bryce Canyon, Capitol Reef NP zijn we daarna dan toch al gepasseerd of laat mijn geest me in de steek?
Maar toch de overnachting in Mammoth Lakes he? (ik bedoelde namelijk in Mammoth Lakes slapen en dan Mono Lake bezoeken. Door omstandigheden zijn wij in 2009 daar compleet niet langs geweest :sMartin & Marianne schreef:Wat bedoel je hier precies mee? In Mammoth Lakes heb je niet zoveel te zoeken. Ik zou naar Mono Lake gaan.en dag ervoor via Mammoth Lakes langer kunnen passeren.

Dankjewel voor beide tips! Houden het dan apart op de 'reisdag'. Toen ik gisteren keek was er voor onze data nog een Cabin vrij in Half Dome Village. Als we vanavond helemaal rond zijn met onze route en indeling zou ik die graag boeken. (en hopen dat die er nog is)Martin & Marianne schreef:De Merced Grove zou je prima kunnen doen op weg van ML naar Yosemite (waar ga je overnachten?) of op weg van Yosemite naar SF. De grove ligt aan de CA120, je rijdt er dan langs. Jammer om dat op je volle dag Yosemite te doen. Vergeet Glacier Point niet; de wandeling naar Taft Point is ook een aanrader.
Dankjewel Marianne! Ga ik meteen bekijken sie!Martin & Marianne schreef: In MV zou je kunnen overnachten bij Gouldings, bijvoorbeeld in een cabin op de campground. Of kijk naar Tipi Village, of de San Juan Inn in Mexican Hat. Of natuurlijk The View.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1485 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 17 Reacties