Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis cmaxxx: tweede keer westkust. Advies om Yellowstone erbij te nemen.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
cmaxxx
Amerikafan

Reis cmaxxx: tweede keer westkust. Advies om Yellowstone erbij te nemen.

Bericht door cmaxxx »

Goedemiddag mede forumgangers!

In 2009 beleefde ik tijd van mijn leven in een van de mooiste plaatsen die ik tot dusver heb kunnen aandoen. Niet alleen de natuur, de mensen, maar ook de sfeer, vrienden die mee waren en zoveel meer!!!

We deden toen het klassieke rondje, doch op een 'strakker' schema. SF - Yosemite - DV - LV - Zion - Bryce - Page - GC - Palmsprings - LA - Monterey - SF. Dit alles toen in 17 dagen. Ik vond persoonlijk dat er 'langere' dagen bijwaren, maar ze stoorden me niet. Ik genoot zo hard van de sfeer in de wagen, had dan ook mijn beste vrienden bij, en maakte veel leute met een pracht uitzicht erbij!

Gisteren zagen we een knaller van een promotie (of dat leek toch zo) dus hebben we besloten om die meteen te boeken. We, is dit maal men vriendin en mezelf. Zij heeft enkel nog maar NY gezien.

Concreet:
- FLy in Brussel - JFK - Los angeles (met Delta) op 17 september
- Fly out Los Angeles - JFK - Brussel (met Delta) op 11 oktober
==> Dit geeft ons 25 dagen all in.

Must sees voor mijn vriendin:
- Los Angeles
- Annaheim
- Las Vegas
- San Francisco
- Yosemite
- Death Valley
- Grand Canyon
- Zion NP
- Bryce NP (of misschien toch maar 1 van beide?)
- Indien mogelijk Page (Antelope Canyon)

MAAR :... Ik zou de reis graag een beetje 'nieuw' maken voor mezelf, plus wil al heel lange tijd naar Yellowstone. Gezien een nieuwe reis naar Amerika er niet snel inzit wegens verbouwplannen en 'uitbreidingsplannen' en ik niet graag 'binnen 10 jaar komen we er wel' zeg of denk... heb ik jullie advies en hulp nodig.

Hoe doen jullie het om dezelfde reis net weer wat spannender te maken?

Hoe zou ik toch :
- De must sees erin krijgen
- Geen binnenlandse vluchten moeten nemen
- Maar ook aan mijn 'wensen' proberen te voldoen

Ik heb al talloze verslagen en voorbeeldroutes gelezen, maar ik lijk er niet in te slagen om een gegrond antwoord hierop te vinden.

Ik weet dat het soms ook gewoon niet kan, maar ik hoop dat ik misschien iets over het hoofd zie? :)
Bijkomend heeft het uiteraard niet enkel met de reistijd te maken, je moet terplaatse ook nog iets kunnen doen. En Yellowstone erbij nemen kost je al snel verschillende dagen (rijden, het park zelf, tussenstop, naburig park, ....)

Graag jullie hulp en advies :)

Ik dank u!!!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Tweede keer West-Kust. Advies om Yellowstone erbij te nemen.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou eens beginnen met al die wensen eens in een schema per dag neer te zetten; dan zie je vanzelf of en waar het vastloopt. LA is natuurlijk geen handige uitvalsbasis voor ene route met Yellowstone erin, je hebt dan een paar lange rijdagen. Een rondje zonder Yellowstone maar met Moab (Arches, CanoynlandS) lijkt me gezien de tijd van het jaar aantrekkelijker en beter haalbaar.

Kijk eens in onze reisverslagen voor routes met zowel Yellowstone als het zuidwesten, dan zie je een beetje wat er mogelijk is. In 2008 deden we bijvoorbeeld zowel LA als Yellowstone. Bedenk wel dat september al aardig laat is voor het park en dat je waarschijnlijk geen accommodatie meer kunt vinden in het park. Dat betekent dus langere reistijden, en minder tijd voor het park - ook gezien de korte dagen in september en oktober.
Zion NP
- Bryce NP (of misschien toch maar 1 van beide?)
Als je Bryce en Zion al hebt gedaan begrijp ik niet zo goed hoe je je af kunt vragen of je slechts een van beide zou doen - ze zijn toch heel verschillend? En allebei een must voor een eerste keer, maar ook voor een tweede en derde keer is er nog genoeg te ontdekken.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis cmaxxx: tweede keer westkust. Advies om Yellowstone erbij te nemen.

Bericht door PSVwally »

Een retour LA is inderdaad niet echt handig voor een bezoek aan Yellowstone.
Een 2e ding is dat je vrij laat in het seizoen gaat en er in Yellowstone en Grand Teton al veel accommodaties en dergelijke gesloten zijn. En je hebt al kans op winters weer.

Een poging

17 aankomst LA
18 LA - Las Vegas
19 Las Vegas
20 Las Vegas - Grand Canyon
21 Grand Canyon - Page
22 Page - Bryce
23 Bryce - Zion
24 Zion
25 Zion - Salt Lake City
26 SLC - Grand Teton
27 Grand Teton
28 Yellowstone
29 Yellowstone
30 Yellowstone
01 Yellowstone - zo ver mogelijk richting California rijdag
02 ? - bv Lee Vining
03 Lee Vinging - Yosemite
04 Yosemite
05 Yosemite - SF
06 SF
07 SF - Cambria
08 Cambria - LA
09 LA
10 LA
11 LA - naar huis
12 aankomst thuis
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Eerlijk gezegd zou ik gezien de periode van het jaar, alles na 15 september is laat voor Yellowstone (alhoewel je natuurlijk altijd geluk kan hebben), ook eerder zuidelijker blijven en bvb Moab erbij doen of een stukje Rocky mountains in de regio Denver.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
cmaxxx
Amerikafan

Bericht door cmaxxx »

Goedemorgen allen!

Dankjewel alvast voor jullie snelle en eerlijke feedback!

Hoe langer ik aan het puzzelen ben, hoe meer ik begin te beseffen dat het effectief teveel van het goede dreigt te worden. Zeker als ik dan nog waarschuwingen krijg dat ik er waarschijnlijk te laat zal zijn. Ik vrees dus dat Yellowstone er de komende jaren niet in zal zitten :)

Ik mag dan wel en weekje langer hebben dan in 2009, de afstanden plus de extra benodigde tijd om Yellowstone deftig te bezoeken en nog een dag of 2 rust te hebben voor weer een jaartje ertegen aan te gaan, blijkt toch nog steeds te kort :)

Alleen wil ik ook niet het gevoel hebben dat ik een 'trage' versie van mijn 2009 trip aan het doen ben, dus ga nog wat 'klassieke lange' rondjes doorlezen en puzzelen om een goede mix te vinden! Arches NP heb ik vorige keer niet gedaan omdat het ons toen iets minder zei gezien onze timing...

Toch nog even extra advies gevraagd
  • ** Van Los Angeles eerst richting SF of eerst richting Las Vegas (al zal het eerder GC - Page - Bryce - Zion en dan Las Vegas zijn)
  • ** Wij komen om 19.00 toe en moeten dan nog bagage ophalen en auto. Afhankelijk van antwoord hierboven, waar zouden jullie logeren gezien het feit dat het al zo laat is? We willen Los Angeles pas op het einde van onze reis bezoeken en onze allerlaatste dag gewoon aan het strand doorbrengen. (belangrijk voor 'die van ons :) '
  • ** Afhankelijk van antwoord op vraag 1 (sorry) komen we dus uit LV als we richting Yosemite gaan en lijkt het mij zeer omslachtig om Grand Sequoia erbij te nemen. Toch de omweg waard? (vanuit SF is hij dan weer makkelijker bereikbaar, maar dit mag niet de reden zijn om in die richting te rijden) In 2009 helaas ook bewust moeten 'skippen'
Dankjewel alvast voor jullie hulp! Dan kan ik vanavond mijn route eens herschrijven en posten! Ik ben jullie alvast heel dankbaar!

S
opvakantie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door opvakantie »

Als Cambria geen must is waarom stop je dan niet in SF en vlieg je vanaf SF terug?
Dat hebben wij ook al eens gedaan en kost je geloof ik niks extra m.b.t. autohuur
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Je kan Sequoia afhankelijk van de richting van de trip voor of na Yosemite doen, dat maakt niet veel uit.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
bloodymarie
Amerikafan
Partner van: JohnDeere
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door bloodymarie »

Als Cambria geen must is waarom stop je dan niet in SF en vlieg je vanaf SF terug?
Dat hebben wij ook al eens gedaan en kost je geloof ik niks extra m.b.t. autohuur
Volgens mij hebben ze al vliegtickets gekocht waarbij de aankomst en vertrek LA zijn...
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Zonder Yellowstone zou je zoiets kunnen doen:

17-sep naar LA
18-sep LA - Pismo Beach
19-sep Pismo Beach - Monterey
20-sep Monterey - San Francisco
21-sep San Francisco
22-sep San Francisco - Yosemite
23-sep Yosemite
24-sep Yosemite - Mammoth Lakes
25-sep Mammoth Lakes - Death Valley
26-sep Death Valley - Las Vegas
27-sep Las Vegas
28-sep Las Vegas - Zion
29-sep Zion
30-sep Zion - Bryce
1-okt Bryce - Capitol Reef
2-okt Capitol Reef - Moab
3-okt Moab
4-okt Moab
5-okt Moab - Monument Valley
6-okt Monument Valley - Page
7-okt Page - Grand Canyon
8-okt Grand Canyon
9-okt Grand Canyon - Joshua Tree
10-okt Joshua Tree - LA
11-okt LA
12-okt LA

Je kunt wat schuiven, misschien een dag minder langs de kust, of maar 1 stop tussen Yosemite en LV. Kijk voor de parken en andere bezienswaardigheden eens op www.ontdek-amerika.nl en op mijn wandelsite voor wandelingen. Er zijn waarschijnlijk genoeg zaken in de parken die je al bezocht hebt, die je nog niet gedaan hebt.
Sequoia zou je in deze route tussen SF en Yosemite kunnen doen. Ik zou dan twee nachten doen zodat je zowel Sequoia als Kings Canyon kunt bezoeken, met bijvoorbeeld een overnachting in Grant Grove en Cedar grove. Zie daarvoor ons 2013-verslag (ook voor Moab en Capitol Reef).

Marianne
cmaxxx
Amerikafan

Bericht door cmaxxx »

We hadden inderdaad een super deal gezien (of toch in onze ogen) voor 349 euro pp met redelijk goede uren voor ons. Maar inderdaad rondje Los Angeles. :)

Ik ga eens opnieuw puzzelen...
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Er worden qua routes volgens mij al goede puzzelstukken aangereikt.
Overigens zou ik die reis die ik voorschreef zelf wel gewoon durven maken in die tijd. Alleen is het dus wat onverwacht hoe het dan in Wyoming is. Maar aan de andere kant zal het ook al een stuk rustiger zijn dan in de zomer maanden.

Persoonlijk vind ik de omgeving van Moab (en dan puur qua uitzichten en dergelijke, niet qua parken, want dan staat Yellowstone bij mij echt op 1) echt één van de mooiste om in te verblijven. Ik denk dat je je daar ook echt wel gaat vermaken.
cmaxxx
Amerikafan

Bericht door cmaxxx »

Hey Paul,

Dankjewel voor je snelle feedback! Jou tekst is een van de redenen waarom ik er dit jaar toch MOAB zou proberen in te steken.

Het is een deel dat ik in 2009 nog niet heb gezien... voor de rest is het een copy paste van toen.
het klopt inderdaad dat ik op deze locatie vaak dingen nog NIET heb gezien, en daar zeker variatie in kan krijgen, maar een evidentie is iets anders.

Als ik de route aanpas, probeer rekening te houden met alles, kom ik uit op een potentiele route die er als volgt uitziet. Echter wat meer feedback hieronder.

Afbeelding
  • - We laten LA in het begin voor wat het is aangezien we dit op het einde graag als afsluit hebben. Zon is voor mijn vriendin belangrijk voor we naar huis gaan. Vingers crossen dus :)
  • - SF is echt erg om blijkbaar nog een logement te vinden... kamers onder de 300 euro per nacht (met parking en eventueel ontbijt in lijken al snel heel moeilijk. Eventueel een idee om buiten het stad te logeren?
  • - In Yosemite heb ik een cabin gevonden met jacuzzi buiten en mooi zicht, helaas wel op een halfuurtje rijden van entrance
  • - Death Valley zelf logeren lijkt niet meer haalbaar :) Maw als we van Bishop komen misschien meteen doorrijden naar Las Vegas om te slapen? Dan 'winnen' we een dagje die elders nuttiger is?
  • - Op het eerste zicht lijkt LA op het einde 'lang'. Maar met een verplichte dag rust en een dagje pretpark lijkt het me anders niet haalbaar
Ik ben HEEL erg benieuwd naar nieuwe feedback! Of dingen die jullie tijdens jullie 2de 'keer terug' net anders hebben gedaan! :)

S
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De tijd voor Moab is wel minimaal zo, en je hebt voor Capitol Reef ook geen tijd. Met maar 1 stop tussen LA en SF zou ik iets minder ver rijden dan Monterey. Jammer om een dagje te luieren in LV en LA, die tijd kun je ergens anders veel beter gebruiken. Als dat luieren wel belangrijk is zou ik Moab vergeten en bijvoorbeeld naar Capitol Reef rijden en vandaar naar Monument Valley. Dan heb je twee prachtige wegen, en je hebt meer tijd voor de rest van de route. Een volgende reis kun je dan Moab en Yellowstone combineren.
cmaxxx schreef: SF is echt erg om blijkbaar nog een logement te vinden... kamers onder de 300 euro per nacht (met parking en eventueel ontbijt in lijken al snel heel moeilijk. Eventueel een idee om buiten het stad te logeren?
Wij hebben vorig jaar overnacht in de Coventy Motor Inn, geen ontbijt maar wel gratis parkeren en prima ligging.
cmaxxx schreef: In Yosemite heb ik een cabin gevonden met jacuzzi buiten en mooi zicht, helaas wel op een halfuurtje rijden van entrance
Een half uur buiten de parkgrens betekent een uur buiten de vallei. Waar ligt die cabin precies? Kijk eens hoe lang het daarvandaan rijden is naar Bishop, via Bodie. Die dag zul je geen tijd hebben om nog iets van de oostkant van het park te zien. En dat lijkt me juist zo aardig als je nog iets anders wilt doen dan de eerste keer. Wat heb je toen gedaan? Ben je naar Glacier Point geweest? Heb je wandelingen gemaakt? Kijk eens naar ons 2015-verslag: we zijn meermalen in Yosemite geweest en hebben toen bijna alleen maar dingen gedaan die we nog niet eerder hadden gedaan.
Ik zou met zo weinig tijd en zulke korte dagen in het park overnachten. Neem bijvoorbeeld een heated tent in Half Dome Village. Zie daarvoor http://www.travelyosemite.com. En stop in Lee Vining of Mammoth Lakes - waarom zou je doorrijden naar Bishop?
cmaxxx schreef: Death Valley zelf logeren lijkt niet meer haalbaar :) Maw als we van Bishop komen misschien meteen doorrijden naar Las Vegas om te slapen? Dan 'winnen' we een dagje die elders nuttiger is?
Waarom is dat niet meer haalbaar?

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou overigens op dag 1 de auto nog halen, dan heb je dat maar vast gehad. Als je laat aankomt scheelt dat ook niet zo heel veel in de huurprijs.
Maar direct doorrijden naar Monterey is erg ver. Misschien niet als je het qua kilometers bekijkt, maar qua tijd is dat eigenlijk met al het mooist op de kustweg niet te doen. Ook omdat het al vroeg donker is ga je het mooiste deel vd kustweg tussen Cambria en Carmel moeten afraffelen. Ik zou dag 2 tot hooguit Cambria rijden en dag 3 dan de rit naar SF maken. Je komt ook door Santa Barbara, dus ik begrijp niet waarom je daar op het einde vd vakantie nog heen wilt.

In de vooravond van Bryce naar Moab rijden lijkt me niet echt een aanrader. Pak de 12 en vertrek optijd naar Moab. Over die weg via Capitol Reef kan je met gemak zelfs meer dan een dag doen. Ik zou in deze reis de 'rustdagen' er ook uithalen en dan soms maar een dag wat korter maken om op een dag wat te rusten, anders moet je het echt inkorten. Naar Moab gaan en dan Canyonlands niet aandoen vind ik echt een don't als ik eerlijk ben. Zonde om dat te moeten missen. Verder is je tijd voor Zion, zeker als je via de hooverdam gaat (en dan sla je valley of fire over?) incl de tijdzone erg kort.

Je wilt veel zien, maar je gaat eigenlijk op een flink aantal plaatsen net wat te snel
cmaxxx
Amerikafan

Bericht door cmaxxx »

Dankjewel Marianne voor je hulp alvast! Ben ik je heel dankbaar voor!
Martin & Marianne schreef:De tijd voor Moab is wel minimaal zo, en je hebt voor Capitol Reef ook geen tijd.
Na enkele artikels te lezen, moet ik eerlijk bekennen dat dit mij visueel op papier iets minder zegt / zei en daarom heb ik dit nooit opgenomen in mijn route.
Martin & Marianne schreef:Met maar 1 stop tussen LA en SF zou ik iets minder ver rijden dan Monterey.
We hebben dit wat korter gemaakt omdat we bij aankomst de auto ophalen en eigenlijk al buiten SF gaan logeren. In Camarillo dachten we nu. Dan zijn we tenminste al 'uit' de drukte van LA de dag nadien. Langs de andere kant veel verder rijden op dat uur zou ook niet verantwoord zijn voor mij :)
Martin & Marianne schreef:Jammer om een dagje te luieren in LV en LA, die tijd kun je ergens anders veel beter gebruiken. Als dat luieren wel belangrijk is zou ik Moab vergeten en bijvoorbeeld naar Capitol Reef rijden en vandaar naar Monument Valley.
Ik ben al heel dankbaar dat ik mijn vriendin, iemand die normaal zweert bij een ALL IN, zo ver heb gekregen (ze gaat uiteindelijk met heeeeeel veel plezier mee nu ik haar mee betrek bij het plannen van onze reis samen) om gaan rond te trekken in USA. Ze heeft echter wel nog de 'wil' om een dagje echt niets te doen aan een zwembad en vitamine op te laden voor een druk najaar dat volgt. Denk je als ik die dagen weg laat en verdeel bij de anderen dat er nog veel rust in zit? Ok we zijn dan wel op sommige plaatsen wat langer, maar de mooiste weersvoorspellingen die ik momenteel vind zijn voor LA en LV :)
Martin & Marianne schreef:Dan heb je twee prachtige wegen, en je hebt meer tijd voor de rest van de route. Een volgende reis kun je dan Moab en Yellowstone combineren.
Dat was ik ook al een tijdje aan het denken. Helaas vrees ik dat ik niet snel nog in die buurt ga komen. In 2009 hebben wij ook bewust MOAB weggelaten omdat het in 18 dagen onmogelijk was. Met een week extra was ik er van overtuigd dat dit wel zou lukken. maar het klopt dat wij het een beetje trager doen op sommige plaatsen en op het einde meer rust nemen. Moab weglaten zou ons al snel 3 dagen minimum extra opleveren die we kunnen verdelen over de andere plaatsen. MAAR, aangezien ik die andere plaatsen ken ga ik er ook een beetje van uit dat we 'sneller' kunnen reizen omdat sommige dingen niet meer ontdekt moeten worden of we minder snel 'verloren' zullen lopen. Niet? Wat was jou ervaring daarmee Marianne?
cmaxxx schreef: SF is echt erg om blijkbaar nog een logement te vinden... kamers onder de 300 euro per nacht (met parking en eventueel ontbijt in lijken al snel heel moeilijk. Eventueel een idee om buiten het stad te logeren?
Martin & Marianne schreef:Wij hebben vorig jaar overnacht in de Coventy Motor Inn, geen ontbijt maar wel gratis parkeren en prima ligging.
Heb ik net even opgezocht, en persoonlijk vind ik dit ook nog veel geld. :) Wij hopen, maar ik kan we radicaal vergissen om de dag voordien gewoon te boeken. Voor de zekerheid gaan we een 'iets duurder, maar minder fraai' motel boeken dat we tot de dag voordien kunnen annuleren. Vinden we niets weten we tenminste waar naartoe :)
cmaxxx schreef: In Yosemite heb ik een cabin gevonden met jacuzzi buiten en mooi zicht, helaas wel op een halfuurtje rijden van entrance
Martin & Marianne schreef:Een half uur buiten de parkgrens betekent een uur buiten de vallei. Waar ligt die cabin precies?
Ze ligt, maar kan ze nog cancelen in WaWona...
Martin & Marianne schreef:Ik zou met zo weinig tijd en zulke korte dagen in het park overnachten. Neem bijvoorbeeld een heated tent in Half Dome Village.
Helaas enkel nog UNHEATED versies over. Misschien die tijd van het jaar ook nog doenbaar? Al zal ik mijn vriendin serieus moeten overtuigen. Zij is er zeker van dat de beren haar die nacht door de tent gaan vinden en het zeil stuk gaan scheuren :).
Martin & Marianne schreef:En stop in Lee Vining of Mammoth Lakes - waarom zou je doorrijden naar Bishop?
Omdat ik 'dacht' dat dit beter was omdat we zo al een stukje verder 'op weg waren'... Mammoth Lakes zegt me eerlijk gezegd weinig als ik me inlees of naar de beelden kijken....
cmaxxx schreef: Death Valley zelf logeren lijkt niet meer haalbaar :) ...
Martin & Marianne schreef:Waarom is dat niet meer haalbaar?
Toen ik keek vond ik niets meer beschikbaar. Nu heb ik een kamer in Stovepine Wells gevonden voor 200 dollar. Moet wel zeggen dat ik telkens opnieuw even moet slikken van die 'hotelprijzen als je alle taxen en fees bijtelt' en dan naar de quotering en afbeeldingen kijkt :)

Nogmaals dankjewel Marianne voor je input!
S
cmaxxx
Amerikafan

Bericht door cmaxxx »

PSVwally schreef:Ik zou overigens op dag 1 de auto nog halen, dan heb je dat maar vast gehad. Als....
Hoi Paul! Thanx! We halen in principe de auto nog op en rijden reeds door naar Camarillo. Op die manier zijn we al 'buiten de stad'.
Door het late uur kunnen we dan helaas Santa Barbara niet meer meenemen... :s

PSVwally schreef: In de vooravond van Bryce naar Moab rijden lijkt me niet echt een aanrader. Pak de 12 en vertrek optijd naar Moab. Over die weg via Capitol Reef kan je met gemak zelfs meer dan een dag doen. Ik zou in deze reis de 'rustdagen' er ook uithalen en dan soms maar een dag wat korter maken om op een dag wat te rusten, anders moet je het echt inkorten. Naar Moab gaan en dan Canyonlands niet aandoen vind ik echt een don't als ik eerlijk ben. Zonde om dat te moeten missen. Verder is je tijd voor Zion, zeker als je via de hooverdam gaat (en dan sla je valley of fire over?) incl de tijdzone erg kort.
We denken er aan om een helikoptertour te doen vanuit Vegas die over de Hooverdam gaat. Dan zou ik het bezoek eraan zelf overslaan en zo iets meer tijd winnen. Valley Of Fire leek me geen 'must' voor ons.
Gezien het feit dat we een mix zoeken tussen, de highlights van west - usa en rust/shoppen/... voor mijn vriendin (2 dagen) en toch enkele nieuwigheden voor mij (bv Moab / Arches / ...)
PSVwally schreef:Je wilt veel zien, maar je gaat eigenlijk op een flink aantal plaatsen net wat te snel
Dat klopt! Helaas lijkt het in een excel formulier altijd zo kort en simpel :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik vraag me toch af of jullie je wel goed ingelezen hebben. Heb je wat reisverslagen gelezen? En de informatie op www.ontdek-amerika.nl bekeken? Ik heb alleen maar enthousiaste verhalen gelezen over een park als Valley of Fire; waarom spreekt jullie dat niet aan? Waar houden jullie wel van qua parken?
Ik zou je vriendin nog meer betrekken bij de reis, en haar duidelijk maken dat het een rondreis is, met prachtige natuur, en geen strandvakantie.
In Yosemite kun je voor 1 nacht wel een heated tent vinden, die zou ik alvast boeken. En dan hopen dat er voor de tweede nacht ook een verwarmde tent vrij komt. Voordeel van de heated tent is dat er een stopcontact is - die heb je niet in de onverwarmde tenten.
Geef eens een link van die cabin met jacuzzi. Wawona ligt in het park, dat zal het niet zijn. Het is zo wat lastig beoordelen of het gunstig is qua ligging of niet.
MAAR, aangezien ik die andere plaatsen ken ga ik er ook een beetje van uit dat we 'sneller' kunnen reizen omdat sommige dingen niet meer ontdekt moeten worden of we minder snel 'verloren' zullen lopen. Niet? Wat was jou ervaring daarmee Marianne?
Je hebt de vorige keer al snel gereisd, dus je hebt waarschijnlijk erg veel gemist. En je weet niet wat je allemaal gemist hebt. Dus lees je wat meer in, kijk naar wandelingen en andere activiteiten. Wij zien elke keer weer nieuwe dingen, ook al hebben wij veel parken al meerdere keren bezocht. En wij vinden het ook leuk om sommige dingen nog eens te zien. En voor je vriendin is het de eerste keer, dus gun haar ook voldoende tijd. :wink:

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

cmaxxx schreef: Door het late uur kunnen we dan helaas Santa Barbara niet meer meenemen... :s

Volgens mij haal je Santa Barbara en Santa Monica door elkaar. Waarom niet overnachten in Santa Monica (niet zo ver van het vliegveld) en de volgende ochtend eerst naar Santa Barbara rijden en daar bv ontbijten?
cmaxxx
Amerikafan

Bericht door cmaxxx »

Martin & Marianne schreef:Ik heb alleen maar enthousiaste verhalen gelezen over een park als Valley of Fire; waarom spreekt jullie dat niet aan? Waar houden jullie wel van qua parken....
Daar kan ik je in volgen, maar het leek me geen 'must must' al de tijd het niet toeliet... :) Dat wilde ik eigenlijk zeggen.
Martin & Marianne schreef: Je hebt de vorige keer al snel gereisd, dus je hebt waarschijnlijk erg veel gemist. En je weet niet wat je allemaal gemist hebt. Dus lees je wat meer in, kijk naar wandelingen en andere activiteiten. Wij zien elke keer weer nieuwe dingen, ook al hebben wij veel parken al meerdere keren bezocht. En wij vinden het ook leuk om sommige dingen nog eens te zien. En voor je vriendin is het de eerste keer, dus gun haar ook voldoende tijd. :wink:

Marianne
Die laatste zin ga ik heel goed opschrijven! Ik wil inderdaad soms wat sneller gaan :) Maar meerdaarover in mijn nieuwe route :)
cmaxxx
Amerikafan

Bericht door cmaxxx »

Hoi Hoi,

Ik heb het nu een keer over een andere boeg gesmeten en toch de andere kant geprobeerd. Op het eerste zicht lijkt het ook leuker voor mezelf omdat:
- Ik niet in dezelfde richting rij als in 2009
- We de HIGHWAY 1 langs de zee zijde kunnen rijden dan
- Ik de Tioga Pass in de andere richting (net zoals alle wegen :) ) kan doen

Hopelijk mag ik hiervoor in dezelfde thread verder gaan... if not hoor ik het graag.

Nieuwe route ZOU dan kunnen zijn:
Afbeelding

Alvast enkele bemerkingen van mezelf en vragen.

Dag 1
Was misschien beter geweest om in de buurt van LAX te overnachten, maar we zien het niet zitten om dag nadien ochtend terug moeten te gaan om auto op te halen. We hebben in RIverside enkele goede en heel betaalbare hotelletjes gevonden. Normaal landen we om 19.00 dus moet dat uurtje rijden nog wel lukken

Dag 2
Dit is inderdaad een lange dag, maar aangezien andere dingen ook belangrijk zijn en we nog in het begin van onze reis zijn zien we het helemaal zitten om meteen een lange auto dag erin te steken! :)

Dag 10 + 11
Eventueel zouden we die dag heel vroeg kunnen opstaan en Zion een ganse dag verkennen. Tegen de late namiddag dan naar Las Vegas rijden en de ondergaande zon tegemoet gaan. Op die manier 'winnen' we een dag om elders te gebruiken. Ook al zullen er tegenargumenten zijn om meer tijd in de parken te besteden. Zijn jullie meningen hierover?

Dag 11 + 13
Voor sommigen zal dit veel te lang Las Vegas zijn. Voor ons is 3 nachten momenteel niet te lang. Dit omdat we redelijk wat dingen van hieruit willen doen en veel 'bekende dingen uit onze job (entertainment - events) ' tegenkomen of extra kunnen ontdekken. Een extra valies kopen en vol shoppen staat ook op het programma. Plus we willen absoluut 'O' zien die we dan pas op dag 13 kunnen boeken

Dag 18
Moest heel de route top zitten en er toch nog een dag nodig zijn zou ik bereid zijn om Sequoia NP te laten vallen. De reden dat ik dit er momenteel instaan heb is omdat ik het nog niet bezocht heb. Ik zou ook grote bomen kunnen gaan bekijken in Yosemite, maar mijn gevoel zegt me dat dit toch niet hetzelfde is :)

Dankjewel alvast om de tijd te willen nemen om heel mijn verhaal te willen lezen en jullie mening te delen met mij!

S
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer