Dankjewel Marianne voor je hulp alvast! Ben ik je heel dankbaar voor!
Martin & Marianne schreef:De tijd voor Moab is wel minimaal zo, en je hebt voor Capitol Reef ook geen tijd.
Na enkele artikels te lezen, moet ik eerlijk bekennen dat dit mij visueel op papier iets minder zegt / zei en daarom heb ik dit nooit opgenomen in mijn route.
Martin & Marianne schreef:Met maar 1 stop tussen LA en SF zou ik iets minder ver rijden dan Monterey.
We hebben dit wat korter gemaakt omdat we bij aankomst de auto ophalen en eigenlijk al buiten SF gaan logeren. In Camarillo dachten we nu. Dan zijn we tenminste al 'uit' de drukte van LA de dag nadien. Langs de andere kant veel verder rijden op dat uur zou ook niet verantwoord zijn voor mij
Martin & Marianne schreef:Jammer om een dagje te luieren in LV en LA, die tijd kun je ergens anders veel beter gebruiken. Als dat luieren wel belangrijk is zou ik Moab vergeten en bijvoorbeeld naar Capitol Reef rijden en vandaar naar Monument Valley.
Ik ben al heel dankbaar dat ik mijn vriendin, iemand die normaal zweert bij een ALL IN, zo ver heb gekregen (ze gaat uiteindelijk met heeeeeel veel plezier mee nu ik haar mee betrek bij het plannen van onze reis samen) om gaan rond te trekken in USA. Ze heeft echter wel nog de 'wil' om een dagje echt niets te doen aan een zwembad en vitamine op te laden voor een druk najaar dat volgt. Denk je als ik die dagen weg laat en verdeel bij de anderen dat er nog veel rust in zit? Ok we zijn dan wel op sommige plaatsen wat langer, maar de mooiste weersvoorspellingen die ik momenteel vind zijn voor LA en LV
Martin & Marianne schreef:Dan heb je twee prachtige wegen, en je hebt meer tijd voor de rest van de route. Een volgende reis kun je dan Moab en Yellowstone combineren.
Dat was ik ook al een tijdje aan het denken. Helaas vrees ik dat ik niet snel nog in die buurt ga komen. In 2009 hebben wij ook bewust MOAB weggelaten omdat het in 18 dagen onmogelijk was. Met een week extra was ik er van overtuigd dat dit wel zou lukken. maar het klopt dat wij het een beetje trager doen op sommige plaatsen en op het einde meer rust nemen. Moab weglaten zou ons al snel 3 dagen minimum extra opleveren die we kunnen verdelen over de andere plaatsen. MAAR, aangezien ik die andere plaatsen ken ga ik er ook een beetje van uit dat we 'sneller' kunnen reizen omdat sommige dingen niet meer ontdekt moeten worden of we minder snel 'verloren' zullen lopen. Niet? Wat was jou ervaring daarmee Marianne?
cmaxxx schreef:
SF is echt erg om blijkbaar nog een logement te vinden... kamers onder de 300 euro per nacht (met parking en eventueel ontbijt in lijken al snel heel moeilijk. Eventueel een idee om buiten het stad te logeren?
Martin & Marianne schreef:Wij hebben vorig jaar overnacht in de Coventy Motor Inn, geen ontbijt maar wel gratis parkeren en prima ligging.
Heb ik net even opgezocht, en persoonlijk vind ik dit ook nog veel geld.

Wij hopen, maar ik kan we radicaal vergissen om de dag voordien gewoon te boeken. Voor de zekerheid gaan we een 'iets duurder, maar minder fraai' motel boeken dat we tot de dag voordien kunnen annuleren. Vinden we niets weten we tenminste waar naartoe
cmaxxx schreef:
In Yosemite heb ik een cabin gevonden met jacuzzi buiten en mooi zicht, helaas wel op een halfuurtje rijden van entrance
Martin & Marianne schreef:Een half uur buiten de parkgrens betekent een uur buiten de vallei. Waar ligt die cabin precies?
Ze ligt, maar kan ze nog cancelen in WaWona...
Martin & Marianne schreef:Ik zou met zo weinig tijd en zulke korte dagen in het park overnachten. Neem bijvoorbeeld een heated tent in Half Dome Village.
Helaas enkel nog UNHEATED versies over. Misschien die tijd van het jaar ook nog doenbaar? Al zal ik mijn vriendin serieus moeten overtuigen. Zij is er zeker van dat de beren haar die nacht door de tent gaan vinden en het zeil stuk gaan scheuren

.
Martin & Marianne schreef:En stop in Lee Vining of Mammoth Lakes - waarom zou je doorrijden naar Bishop?
Omdat ik 'dacht' dat dit beter was omdat we zo al een stukje verder 'op weg waren'... Mammoth Lakes zegt me eerlijk gezegd weinig als ik me inlees of naar de beelden kijken....
cmaxxx schreef:
Death Valley zelf logeren lijkt niet meer haalbaar

...
Martin & Marianne schreef:Waarom is dat niet meer haalbaar?
Toen ik keek vond ik niets meer beschikbaar. Nu heb ik een kamer in Stovepine Wells gevonden voor 200 dollar. Moet wel zeggen dat ik telkens opnieuw even moet slikken van die 'hotelprijzen als je alle taxen en fees bijtelt' en dan naar de quotering en afbeeldingen kijkt
Nogmaals dankjewel Marianne voor je input!
S