Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Uithaarlem: eerste keer naar Amerika, California.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Reis Uithaarlem: eerste keer naar Amerika, California.
Beste leden,
Ik ben nieuw op dit forum, maar ben al een paar maanden aan het meelezen. Nu vroeg ik me af of ik een goed schema had wat betreft mijn eerste reis naar amerika.
Ik zal me eerst even voorstellen, ik ben charlotte, 24 jaar en ga dit jaar samen met mijn vriend een road trip maken door california. Ik heb al veel gelezen maar vroeg me toch af of er nog tips zijn wat betreft onze planning.
We gaan van 2-11 tm 24-11 naar amerika.
Dag 1 - Amsterdam - Los Angeles (we landen om 15.00, willen 's avonds naar de walk of fame en een hapje eten ergens, dan lekker naar ons hotel.)
Dag 2 - LA ( universal studios, hollywood sign en 's avond even naar de kust)
Dag 3 - LA - SF via highway 1
Dag 4 - SF ( savonds alcatraz)
Dag 5 - SF - reno ( weten nog niet wat leuk is om onderweg langs te rijden)
Dag 6 - reno -bodie (doorheen rijden) - yosmite - mammoth lakes - hier ergens overnachten
Dag 7 - verder naar kings valley - death valley - naar LV (als dit niet te ver is, anders nog voor lv overnachten en volgende ochtend naar lv)
Dag 8 - LV ( naar hoverdam)
Dag 9 - LV
Dag 10 - LV - valley of fire - bryce canyon - hier ergens overnachten
Dag 11 - verder naar grand canyon - kingman
Dag 12 - kingman via een stukje route 66 naar LA
Zoals te zien is, hebben we nog 9 dagen over ( totaal 22 dagen)
Tot nu toe is dit ons idee, maar ik weet niet goed of alles qua tijd en afstand haalbaar is. Er zijn nog genoeg dagen over om ergens langer over te doen (mochten we tijd over hebben zouden we graag nog langs san diego gaan voor een dagje en nachtje voor we naar LA gaan om richting amsterdam te vliegen.
Graag hoor ik jullie bevindingen van de planning, en graag ontbrekende gebieden die we echt niet mogen missen.
Ik vraag me ook af, of de highway 1 ook gaaf is als je van la naar sf rijd ipv andersom.. Wij willen namelijk graag een beetje aan het einde pas naar las vegas.. Vandaar eerst richting SF. ( ik zie namelijk veel verhalen dat je eigelijk het meeste ziet als je van SF richting LA rijd..
Nou, we zijn benieuwd wat voor ingevingen jullie voor ons hebben, en dit is een klad van onze planning, er kan nog van alles mee gedaan worden..
Bedankt alvast!
Ik ben nieuw op dit forum, maar ben al een paar maanden aan het meelezen. Nu vroeg ik me af of ik een goed schema had wat betreft mijn eerste reis naar amerika.
Ik zal me eerst even voorstellen, ik ben charlotte, 24 jaar en ga dit jaar samen met mijn vriend een road trip maken door california. Ik heb al veel gelezen maar vroeg me toch af of er nog tips zijn wat betreft onze planning.
We gaan van 2-11 tm 24-11 naar amerika.
Dag 1 - Amsterdam - Los Angeles (we landen om 15.00, willen 's avonds naar de walk of fame en een hapje eten ergens, dan lekker naar ons hotel.)
Dag 2 - LA ( universal studios, hollywood sign en 's avond even naar de kust)
Dag 3 - LA - SF via highway 1
Dag 4 - SF ( savonds alcatraz)
Dag 5 - SF - reno ( weten nog niet wat leuk is om onderweg langs te rijden)
Dag 6 - reno -bodie (doorheen rijden) - yosmite - mammoth lakes - hier ergens overnachten
Dag 7 - verder naar kings valley - death valley - naar LV (als dit niet te ver is, anders nog voor lv overnachten en volgende ochtend naar lv)
Dag 8 - LV ( naar hoverdam)
Dag 9 - LV
Dag 10 - LV - valley of fire - bryce canyon - hier ergens overnachten
Dag 11 - verder naar grand canyon - kingman
Dag 12 - kingman via een stukje route 66 naar LA
Zoals te zien is, hebben we nog 9 dagen over ( totaal 22 dagen)
Tot nu toe is dit ons idee, maar ik weet niet goed of alles qua tijd en afstand haalbaar is. Er zijn nog genoeg dagen over om ergens langer over te doen (mochten we tijd over hebben zouden we graag nog langs san diego gaan voor een dagje en nachtje voor we naar LA gaan om richting amsterdam te vliegen.
Graag hoor ik jullie bevindingen van de planning, en graag ontbrekende gebieden die we echt niet mogen missen.
Ik vraag me ook af, of de highway 1 ook gaaf is als je van la naar sf rijd ipv andersom.. Wij willen namelijk graag een beetje aan het einde pas naar las vegas.. Vandaar eerst richting SF. ( ik zie namelijk veel verhalen dat je eigelijk het meeste ziet als je van SF richting LA rijd..
Nou, we zijn benieuwd wat voor ingevingen jullie voor ons hebben, en dit is een klad van onze planning, er kan nog van alles mee gedaan worden..
Bedankt alvast!
Re: Eerste keer naar amerika, california
Misschien eens de voorbeeld planning bekijken die sticky staat in deze peiler? Deze planning is totaal niet logisch eerlijk gezegd. De kustroute in 1 dag bijvoorbeeld is niet reëel, beter doe je die met twee nachten (1 in pismo beach en 1 in monterey).
Van san Francisco rechtstreeks naar yosemite is logischer, daar is 2 nachten ook wel nodig.
Vervolgens overnachten death valley, mammoth lakes of lone pine.
Eventueel sla je las Vegas daarna over en rij je door naar Zion, daarna bryce enz.
Je mist in je planning sowieso nog page, zion en monument valley.
Van san Francisco rechtstreeks naar yosemite is logischer, daar is 2 nachten ook wel nodig.
Vervolgens overnachten death valley, mammoth lakes of lone pine.
Eventueel sla je las Vegas daarna over en rij je door naar Zion, daarna bryce enz.
Je mist in je planning sowieso nog page, zion en monument valley.
2009: rondreis noordoosten + Florida
2013: New York + Washington
2015: Rondje zuidwest San Francisco naar Las Vegas
2016: Rondje Los Angeles via kustroute naar Yellowstone en Las Vegas
2019: Vancouver - Calgary met dreumes
2013: New York + Washington
2015: Rondje zuidwest San Francisco naar Las Vegas
2016: Rondje Los Angeles via kustroute naar Yellowstone en Las Vegas
2019: Vancouver - Calgary met dreumes
Re: Reis Uithaarlem: eerste keer naar Amerika, California.
Allereerst welkom op het forum, mooie plannen hebben jullie. Ik zou nog eens goed terug gaan naar de tekentafel, al is een bezoek aan dit forum een goede start. Met 22 dagen kun je een hele mooie route opstellen, kijk eens naar de voorbeeldroute van AllesAmerika.
Zoals hierboven ook gemeld: de kustroute rijden is ondoenbaar in één dag. Heb je Google Maps er al eens bijgepakt? Dat is negen uur rijden zonder ook maar ergens te stoppen! Voorzie ten minste één overnachtingen halverwege, maar liever nog twee. Of je de route nu van LA naar SF of van SF naar LA rijdt; dat maakt niets uit. Ik weet dat er mensen zijn die dat claimen, maar ik vraag me altijd af of dat ook de mensen zijn die het in beide richtingen wel eens reden. Het scheelt twee meter asfalt. Ik zou dat in geen enkel opzicht een factor laten zijn in je route.
Reno begrijp ik niet zo goed, zeker omdat je ook nog naar Vegas gaat. Het ligt voor een bezoek aan Yosemite in ieder geval totaal onlogisch. Gebruik 'Yosemite Valley' voor het opzoeken van de bezienswaardigheden in Yosemite in Google Maps, dan zul je zien wat ik bedoel.
Wat is Kings Valley?
Zoals hierboven ook gemeld: de kustroute rijden is ondoenbaar in één dag. Heb je Google Maps er al eens bijgepakt? Dat is negen uur rijden zonder ook maar ergens te stoppen! Voorzie ten minste één overnachtingen halverwege, maar liever nog twee. Of je de route nu van LA naar SF of van SF naar LA rijdt; dat maakt niets uit. Ik weet dat er mensen zijn die dat claimen, maar ik vraag me altijd af of dat ook de mensen zijn die het in beide richtingen wel eens reden. Het scheelt twee meter asfalt. Ik zou dat in geen enkel opzicht een factor laten zijn in je route.
Reno begrijp ik niet zo goed, zeker omdat je ook nog naar Vegas gaat. Het ligt voor een bezoek aan Yosemite in ieder geval totaal onlogisch. Gebruik 'Yosemite Valley' voor het opzoeken van de bezienswaardigheden in Yosemite in Google Maps, dan zul je zien wat ik bedoel.
Wat is Kings Valley?
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Thierry73
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Als je nog 9 dagen over hebt dan zou ik het inderdaad anders plannen.
Sowieso is in 1 dag van LA naar SF over route 1 bijna niet te doen.
Dan heb je het over bijna 10 uur rijden (in een ideale situatie).
Dat geeft bijna geen tijd voor stops of uitstapjes.
En die zijn juist zo mooi.
Heb je een speciale reden om Reno te bezoeken?
Lijkt me erg uit de route.
Een logischere route zou zijn
LA - SF (minimaal 2 dagen, beter meer)
SF- Yosemite
Yosemtie - DV
DV- Vegas
Vegas - GC
GC - Page
Page - Bryce
Bryce - Zion
Zion - LV
LV - LA
Als je via LA terug wil.
Over hoe lang je waar nodig hebt en over de routes op zich is al heel erg veel geschreven op het forum.
Overigens zou ik het persoonlijk ook andersom doen
Dus eindigen met SF-LA
Dan:
LA - GC
GC - Page
Page - Bryce
Bryce - Zion
Zion - LV
LV- DV
DV- Yosemite
Yosemite - SF
SF-LA
Dan doe je maar 1 keer Vegas en heb je nog tijd voor monument valley ook denk ik
Sowieso is in 1 dag van LA naar SF over route 1 bijna niet te doen.
Dan heb je het over bijna 10 uur rijden (in een ideale situatie).
Dat geeft bijna geen tijd voor stops of uitstapjes.
En die zijn juist zo mooi.
Heb je een speciale reden om Reno te bezoeken?
Lijkt me erg uit de route.
Een logischere route zou zijn
LA - SF (minimaal 2 dagen, beter meer)
SF- Yosemite
Yosemtie - DV
DV- Vegas
Vegas - GC
GC - Page
Page - Bryce
Bryce - Zion
Zion - LV
LV - LA
Als je via LA terug wil.
Over hoe lang je waar nodig hebt en over de routes op zich is al heel erg veel geschreven op het forum.
Overigens zou ik het persoonlijk ook andersom doen
Dus eindigen met SF-LA
Dan:
LA - GC
GC - Page
Page - Bryce
Bryce - Zion
Zion - LV
LV- DV
DV- Yosemite
Yosemite - SF
SF-LA
Dan doe je maar 1 keer Vegas en heb je nog tijd voor monument valley ook denk ik
Is het niet handig om even op google maps ook te gaan kijken naar de reistijden tussen de plekken?
Hier moet je dan ook nog rekening houden dat dit tijd is dat je nog niks ziet buiten de auto.
Los Angeles naar San Francisco via de 1 is al bijna 9 uur rijden! Dat is ongeveer van Nederland naar midden/eind Tsjechië
Dan rij je zo Monterey voorbij en nog wat leuke plekken(wat daarom ga je toch via de 1?).
Probeer je stukke rijden te beperken tussen de 2 a 3 uur, met uiteraard wat uitzonderingen. Maar dan ga je ook wat zien van de fantastische plekken waar je heen gaat!
En uiteraard zullen er altijd mensen zijn die het wel lekker vinden om van punt A direct naar punt B te rijden en uren in de auto (willen) zitten!
Hier moet je dan ook nog rekening houden dat dit tijd is dat je nog niks ziet buiten de auto.
Los Angeles naar San Francisco via de 1 is al bijna 9 uur rijden! Dat is ongeveer van Nederland naar midden/eind Tsjechië

Dan rij je zo Monterey voorbij en nog wat leuke plekken(wat daarom ga je toch via de 1?).
Probeer je stukke rijden te beperken tussen de 2 a 3 uur, met uiteraard wat uitzonderingen. Maar dan ga je ook wat zien van de fantastische plekken waar je heen gaat!
En uiteraard zullen er altijd mensen zijn die het wel lekker vinden om van punt A direct naar punt B te rijden en uren in de auto (willen) zitten!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik heb een vermoeden dat je met Kings Valley Kings Canyon NP bedoelt bij Sequoia NP. Daar kan je vanaf de oostkant van de Sierra Nevada niet naartoe. Als je dit wilt meepakken dan zou ik daar vanaf San Francisco heeenrijden, daar 2 nachten nemen en dan 2 nachten Yosemite en dan via de Tioga pass naar Mammoth Lakes/Bishop.
In LA kost Universal Studios je al bijna de hele dag, om dan nog en het Hollywood Sign (al kan je dat vanaf veel plekken zien) en de stranden mee te pakken lijkt me niet te doen op 1 dag, ik zou daar dus 1 dag bijpakken.
Aangezien je in je topictitel California hebt staan vraag ik me af of je al die parken in Utah en Arizona wel wilt meepakken in deze trip? Zeker als je Sequoia & Kings Canyon NP ook wilt meepakken moet je elders in het standaardrondje gaan schrappen.
Misschien is dit iets?
01 naar LA
02 LA universal en hollywood
03 LA strand en bv griffith observatory
04 LA - Pismo Beach
05 Pismo Beach - Monterey
06 Monterey - San Francisco
07 SF
08 SF
09 SF - Sequoia NP
10 Sequoia & Kings Canyon NP
11 Seki - Yosemite
12 Yosemite
13 Yosemite - Mammoth Lakes/Bishop
14 ML/Bishop - Death Valley
15 Death Valley - Las Vegas
16 Las Vegas
17 Las Vegas
18 Las Vegas - hooverdam - Grand Canyon
19 Grand Canyon - Kingman
20 Kingman - LA
21 LA - terugvlucht
22 aankomst thuis
Ik weet niet of het 22 dagen incl of excl terugvlucht zijn?
Als bv een walvistocht je niet interesseert of wat wandelingen langs highway 1 dan kan je dag 5 er ook een langere dag van maken en doorrijden naar SF waar je dan in de avond aankomt, of dag 4 doorrijden tot San Simeon/Cambria. Maar daar kan je een dag 'winnen'. Verder zal je echt een keuze moeten maken tussen Yosemite/Sequoia&Kings Canyon NP en parken als Bryce/Zion en de bezienswaardigheden rond Page. Alles in 22 dagen is gewoon qua tijd niet te doen.
Succes met plannen
In LA kost Universal Studios je al bijna de hele dag, om dan nog en het Hollywood Sign (al kan je dat vanaf veel plekken zien) en de stranden mee te pakken lijkt me niet te doen op 1 dag, ik zou daar dus 1 dag bijpakken.
Aangezien je in je topictitel California hebt staan vraag ik me af of je al die parken in Utah en Arizona wel wilt meepakken in deze trip? Zeker als je Sequoia & Kings Canyon NP ook wilt meepakken moet je elders in het standaardrondje gaan schrappen.
Misschien is dit iets?
01 naar LA
02 LA universal en hollywood
03 LA strand en bv griffith observatory
04 LA - Pismo Beach
05 Pismo Beach - Monterey
06 Monterey - San Francisco
07 SF
08 SF
09 SF - Sequoia NP
10 Sequoia & Kings Canyon NP
11 Seki - Yosemite
12 Yosemite
13 Yosemite - Mammoth Lakes/Bishop
14 ML/Bishop - Death Valley
15 Death Valley - Las Vegas
16 Las Vegas
17 Las Vegas
18 Las Vegas - hooverdam - Grand Canyon
19 Grand Canyon - Kingman
20 Kingman - LA
21 LA - terugvlucht
22 aankomst thuis
Ik weet niet of het 22 dagen incl of excl terugvlucht zijn?
Als bv een walvistocht je niet interesseert of wat wandelingen langs highway 1 dan kan je dag 5 er ook een langere dag van maken en doorrijden naar SF waar je dan in de avond aankomt, of dag 4 doorrijden tot San Simeon/Cambria. Maar daar kan je een dag 'winnen'. Verder zal je echt een keuze moeten maken tussen Yosemite/Sequoia&Kings Canyon NP en parken als Bryce/Zion en de bezienswaardigheden rond Page. Alles in 22 dagen is gewoon qua tijd niet te doen.
Succes met plannen
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Bedankt allemaal voor de reacties.
Ik ben een stuk wijzer geworden! Dit is voor ons de aller eerste keer zon verre reis, en eerste keer een road trip. Ik ben dus echt nog een leek op dat gebied. Ik kan jullie adviezen goed gebruiken, en ga opnieuw puzzelen!
Waarom reno? Mijn vriend had het daarover, en leek hem een leuke stad. Maar dus is zeker geen must als het zover uit de route ligt. Ik heb ook op google maps gekeken, maar geen rekening met afstanden ect. Gehouden. Ik heb nu een beter beeld qua afstanden en wat wel/niet haalbaar is. Ik had nog 9 dagen over in de planning, en reno wordt geschrapt, dus moet goed puzzelen moeten we er wel uit komen met jullie advies.
De 22 dagen is incl. Vlucht. Dag 1 landen we om 15.00 uur en dag 22 vliegen we om 18.00 uur terug.
Wij willen absoluut ook veel zien, dus stops maken. Wij zijn niet van de grote wandelingen, maar vinden het wel leuk om in mooie gebieden rond te kijken en de tijd te nemen.
Bedankt in iedergeval, en ik ga aan de puzzel!
Ik ben een stuk wijzer geworden! Dit is voor ons de aller eerste keer zon verre reis, en eerste keer een road trip. Ik ben dus echt nog een leek op dat gebied. Ik kan jullie adviezen goed gebruiken, en ga opnieuw puzzelen!
Waarom reno? Mijn vriend had het daarover, en leek hem een leuke stad. Maar dus is zeker geen must als het zover uit de route ligt. Ik heb ook op google maps gekeken, maar geen rekening met afstanden ect. Gehouden. Ik heb nu een beter beeld qua afstanden en wat wel/niet haalbaar is. Ik had nog 9 dagen over in de planning, en reno wordt geschrapt, dus moet goed puzzelen moeten we er wel uit komen met jullie advies.
De 22 dagen is incl. Vlucht. Dag 1 landen we om 15.00 uur en dag 22 vliegen we om 18.00 uur terug.
Wij willen absoluut ook veel zien, dus stops maken. Wij zijn niet van de grote wandelingen, maar vinden het wel leuk om in mooie gebieden rond te kijken en de tijd te nemen.
Bedankt in iedergeval, en ik ga aan de puzzel!

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Beste Uithaarlem, wij zijn net terug van een 23 daagse reis en die lijkt zo ongeveer wel wat op hetgene jullie willen doen. Kijk eens op onze blog http://zuidwestamerikasusenhanne.wordpress.com om een idee van de route te krijgen. Ik rij zelf graag met de auto, maar we hebben in totaal 5500 km gereden. Er is geen enkele tussenstop die ik er zou uitgelaten hebben omdat we anders geen tijd hebben om de dingen onderweg te bekijken. Natuurlijk kan je zelf andere dingen doen of weglaten, maar qua schema vond ik onze reis prima.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat je ook doet: eerst naar Yosemite, want je loopt een groot risico op afgesloten passen/wegen als je daar eind november bent.
Maak twee scenario's: een met, en een zonder Tioga Pass.
Kijk naar de voorbeeldroute, of ga voor een rondje LA zonder kust, SF en Yosemite en neem Moab op in de route.
Marianne
Maak twee scenario's: een met, en een zonder Tioga Pass.
Kijk naar de voorbeeldroute, of ga voor een rondje LA zonder kust, SF en Yosemite en neem Moab op in de route.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Wat een mooi vooruitzicht voor jullie!
Misschien heb jullie ook nog iets aan onze route en reisverslagen, zie de link hieronder
Wij zijn 22 dagen op reis geweest en we kunnen onze route van harte aanbevelen, we zouden het zo weer doen op deze manier. De Highway 1 naar boven rijden is geen probleem trouwens en ook super mooi, gewoon doen 

Misschien heb jullie ook nog iets aan onze route en reisverslagen, zie de link hieronder

- bedeve
- Amerika-expert
Jullie komen in Las Vegas , dan is Reno echt geen plek om heen te gaan.Uithaarlem schreef: Waarom reno? Mijn vriend had het daarover, en leek hem een leuke stad. :
Ik ben zelf niet iemand die bij elke boom wil stoppen.
Yosemite rij ik meestal doorheen zonder stoppen richting Death Valley .
Wil je er wel stoppen dan is de Motel6 in Mammoth Lakes een prima plek
Jouw idee van LA naar San Francisco in 1 dag via de CA1 langs de kust zie ik niet zitten.
Als je op die weg haast hebt wordt het een hele vervelende weg.
Over over 2 dagen verdelen, of de I5 gebruiken.
En dan elkaar onderweg wakker houden.
Veel plezier met de voorbereidingen.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor een tussenstop wel, niet voor een bezoek aan Yosemite. Het is verstandig om hier extra tijd te plannen omdat zowel de Tioga Pass als de Sonora Pass gesloten kunnen zijn.bedeve schreef: Yosemite rij ik meestal doorheen zonder stoppen richting Death Valley .
Wil je er wel stoppen dan is de Motel6 in Mammoth Lakes een prima plek.
Marianne
- Christian
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
- Contacteer:
Je eerste dag planning gaat waarschijnlijk al lastig worden. Je landt om 15:00. Als je geen tussen stop hebt gehad zul je hier dus door de douane moeten. Dit kost je een uur zeker. Dan nog je koffers ophalen en naar de huur auto. Ik denk dat als je je hotel eindelijk gevonden hebt in de spits dat je even nergens meer heen wil. 
Graag verwijs ik je naar mijn reisverslagen website. Met veel tips en tricks voor reizen naar Amerika. Er staan bijna 13 reizen op, dus doe er je voordeel mee.

Graag verwijs ik je naar mijn reisverslagen website. Met veel tips en tricks voor reizen naar Amerika. Er staan bijna 13 reizen op, dus doe er je voordeel mee.
Voor alle foto's
http://www.flickr.com/photos/pipochris/sets/
YouTube
https://www.youtube.com/user/werfje/
http://www.flickr.com/photos/pipochris/sets/
YouTube
https://www.youtube.com/user/werfje/
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht