Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis R en L: zuidwesten, hulp met route voor 3 weken.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
R en L
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis R en L: zuidwesten, hulp met route voor 3 weken.

Bericht door R en L »

Hallo allemaal,

We willen in juni 2017 voor de 2e maal een rondreis maken in het zuidwesten.
Vorig jaar hebben we een redelijk 'standaard ' route gedaan met hierin SF, LA, LV en de nationale parken Yosemite, Bryce, GC, Zion en Monument Valley. Machtig mooi en we willen heel graag terug.

Volgend jaar willen we wellicht iets teveel van het goede in 3 weken, vandaar dat ik jullie hulp wil inschakelen.
Ik heb een schema samengesteld en ik wil graag weten of het realistisch is wat betreft reistijd en afstanden.
Aankomst en vertrekplaatsen staan niet vast, dus ik hoor graag jullie meningen en eventuele suggesties.
Er is nog niets geboekt.

1 Las Vegas
2 Las Vegas
3 Las Vegas- GC
4 GC-Zion
5 Zion
6 Zion-SLC
7 SLC-Grand Teton
8 Grand Teton
9 Grand Teton
10 Grand Teton-Yellowstone
11 Yellowstone
12 Yellowstone
13 Yellowstone
14 Yellowstone-Twinn Falls
15 Twinn falls-Reno
16 Reno-Lake Tahoe-Monterey
17 Monterey
18 Monterey-SF
19 SF
20 SF-Huis

Mijn vriendin wil graag terug naar Monterey/Carmel en omgeving om nogmaals een deel van CA-1 te kunnen rijden.
Vegas hadden we vorig jaar maar 1 overnachting, en dat was net iets te kort.
Ik houd van rijden, dus uren rijden is voor mij geen enkel probleem. Maar hoe efficiënter hoe beter.

Ik hoor graag jullie opmerkingen en suggesties :thumbup: .

Alvast bedankt!

Groetjes Ralph
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis zuidwesten, hulp met route voor 3 weken

Bericht door Martin & Marianne »

Die hwy 1 ligt natuurlijk erg uit de richting; jammer van al die saaie reistijd tussen Twin Falls en Reno. Waarom niet in SLC beginnen en via Las Vegas richting de kust?
Als jullie al in het zuidwesten geweest zijn, waarom dan weer de Grand Canyon? Dat ligt ook wat onhandig in deze route. Ik zou proberen de UT12 met Capitol Reef mee te nemen.Voor Grand Teton zou een dag minder ook kunnen, tenzij jullie veel lange wandelingen willen maken.

Wij deden in 2008 een route met Yellowstone vanuit SF (via Reno) en in 2015 hebben we ook Yellowstone gecombineerd met het zuidwesten. Misschien hebben jullie iets aan onze verslagen.
Als je weet wanneer je gaat zou ik zo snel mogelijk iets in Yellowstone vastleggen.

Marianne
Ron Notenboom
Amerikakenner
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Reis R en L : zuidwesten, hulp met route voor 3 weken.

Bericht door Ron Notenboom »

Voor ons geldt eigenlijk hetzelfde. Afgelopen augustus/september het klassieke rondje gedaan en begint langzaam aan het idee te ontstaan om in augustus/september 2017 een reis van zo'n 3 weken te maken met daarin o.a. Grand Teton en Yellowstone. Toevallig gisteren het 2015 verslag van Marianne gelezen.
Ik ga jullie topic dus met belangstelling volgen.
Ben eigenlijk op voorhand wel benieuwd hoeveel nachten Yellowstone het meest voor de hand ligt.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
R en L
Amerika-ontdekker

Bericht door R en L »

Hartelijk dank voor jullie reacties!
Ik moet zeggen dat ik veel aan de suggesties heb gehad, ik heb het schema op de schop gedaan.
Voor nu ziet het er als volgt uit:

1 SLC
2 SLC-Yellowstone
3 Yellowstone
4 Yellowstone
5 Yellowstone
6 Yellowstone-Grand Teton
7 Grand Teton
8 Grand Teton-SLC
9 SLC - Arches NP (verblijf Moab)
10 Canyonlands NP (verblijf Moab)
11 Moab -Capitol Reef
12 Capitol Reef -Las Vegas
13 Las Vegas
14 Las Vegas- Joshua Tree NP
15 Joshua Tree NP - Santa Barbara
16 Santa Barbara-Monterey ( vele stops langs CA-1)
17 Monterey
18 Monterey-SF
19 SF
20 SF-Huis

Ook graag hier jullie reacties/suggesties. Mis ik iets of is er iets overbodig?
Wederom bedankt!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Waarom dag 8 terug naar SLC? Ik zou zo ver mogelijk naar Moab rijden. En Canyonlands en Arches omdraaien. De laatste neemt, behalve als je echt voor dirtroads gaat, veel meer tijd in beslag.

Dag 12 is wel een megarit hoor.

Als je veel stops langs highway 1 wilt maken is Santa Barbara - Monterey veel te ver. Kijk of je de dag ervoor niet tot Pismo kunt rijden evt? Of deel het iets anders in.
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Thierry73 »

Het ligt er wel een beetje aan wat veel stops is en voor hoe lang.
Wij hebben vorig jaar Monterey - Santa Barbara gedaan langs route 1 met ook best wel wat stops.
Een paar keer onderweg en onderandere bij de elephant seals. Er zitten ook stukken tussen waar stoppen niet zoveel zin heeft.

In een keer zal het zo een 5 uur zijn. Dus als je geen haast hebt en ook pas na het eten aan wil komen heb je er op zich wel tijd voor.
Het ligt echt aan de lengte van de stops ook en hoe laat je vertrekt.
Wij waren vroeg vertrokken en kwamen tegen etenstijd aan, dus ik gok dat we er een uur of 10 over hebben gedaan.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Het kan inderdaad ook wel, maar het hangt er precies vanaf wat je wilt doen, zoals Thierry al aangeeft. Als je ook een wandeling wilt doen bij Julia Pfeifer Burns SP, de 17 Mile Drive wilt doen, Morro Bay, misschien Point Lobos bezoeken...dan wordt het heel erg krap. Als je het met één nacht moet doen zou ik zeker aanraden te overnachten in de regio Cambria/San Simeon/Morro Bay.

Ik zou vanuit Grand Teton niet naar SLC rijden maar naar Vernal. Als jullie niet vies zijn van een flink stuk rijden zou je zelfs kunnen overwegen om vanuit Grand Teton meteen door te rijden naar Moab. Dat is wel echt een pittige rit maar de nacht die je wint zou je dan tussen Capitol Reef en Las Vegas kunnen inzetten. Een megarit zou ik het niet willen noemen, want qua tijd valt het wel mee. Maar wat willen jullie daar allemaal doen? Als je wat bezienswaardigheden wilt zien aan de UT12 (schitterende route) en Bryce wilt bezoeken ben je al wel klaar voor de dag.

In je openingspost schrijf je dat je bij jullie eerste reis iets te veel hadden ingepland. Ik zou er voor waken dat nu weer te doen. Vanachter de PC is het makkelijk om te veel te willen. Als je eenmaal daar bent ga je ook vermoeid raken en zal het misschien achteraf weer te veel blijken.

Advies: haal de lus naar CA eruit, het geeft veel onrust naar mijn idee. Je kunt die dagen ook goed op andere plaatsen besteden.
Groetjes,
Daniel
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

2x SLC zou ik ook niet doen. Vernal is een goede optie. Daar heb je Dinosaur NM.

Van Santa Barbara naar Monterey is een eind. Ik neem aan dat jullie de 17 mile drive en Point Lobos op de volle dag Monterey bezoeken. Dan zou het net kunnen, maar het blijft druk (voor mij toch).

Bekijk of het een optie is om HWY 1 en SF uit de route te laten, dat zou je op de rest van de route meer rust geven.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
R en L
Amerika-ontdekker

Bericht door R en L »

Ik ben pas terug van vakantie, vandaar de late reactie.

Fijn dat jullie allemaal meedenken en eerlijk zeggen wat jullie er van vinden!
Ik zit echter met een aantal 'problemen' als je dat zo zwaar mag zeggen.
Mijn vriendin wel absoluut de CA-1 inclusief Monterey bezoeken. Dit mag dus niet ontbreken.
Tevens wil ze een bezoek brengen aan Disneyland in Anaheim, vandaar dat Joshua Tree NP is komen te vervallen.

Ik heb gelukkig SF kunnen verwijderen uit ons schema, omdat ikzelf er al 2 maal ben geweest en we vorig jaar 4 dagen daar zijn geweest.
Daarnaast heb ik 1 dag toegevoegd aan onze reis, om e.e.a. wat draaglijker te maken qua reistijd.

Ik kom nu op het volgende schema: (reistijden zijn uiteraard zonder eventuele stops onderweg)

Dag: Bestemming: Reistijd (ongeveer):

1 SLC
2 SLC-Yellowstone 6 uur 0 minuten
3 Yellowstone
4 Yellowstone
5 Yellowstone
6 Yellowstone-Grand Teton 1 uur afhankelijk van verblijfplaats
7 Grand Teton
8 Grand Teton-Vernal 5 uur 30 minuten
9 Vernal - Moab 4 uur 0 minuten
10 Moab (Canyonlands NP)
11 Moab ( Arches NP)
12 Moab-Torrey 2 uur 30 minuten
13 Torrey-Las Vegas 5 uur 0 minuten
14 Las Vegas
15 Las Vegas
16 Las Vegas- Anaheim ( Disney Land) 3 uur 45 minuten
17 Anaheim (Disney Land)
18 Anaheim-Pismo 4 uur 0 minuten
19 Pismo-Monterey 3 uur 30 minuten
20 Monterey
21 Monterey-SF-Huis 2 uur + reis naar huis

De lange dagen qua rijden zullen zijn: SLC-Yellowstone, Grand Teton-Vernal en Torrey-LV.
Uiteraard een aantal routes die iets korter zijn, maar in elk geval genoeg uren om te rijden.

Daarnaast vroeg ik me af of ik in Yellowstone en Teton ook buiten het park kan verblijven?
Ik bedoel prijstechnisch gezien, zit hier veel verschil tussen of is het de moeite niet waard buiten het park te verblijven?

Disneyland Anaheim: iemand daar al geweest? Kan ik het beste op het resort een kamer boeken of ergens in Anaheim zelf?
Heb geen idee wat een overnachting kost op het park zelf.

Tevens zit ik ook met de drop-off kosten voor de huurauto en de vliegtickets die duurder zullen zijn omdat we vanuit een andere stad vertrekken dan we aankomen. Hebben jullie tips voor bijvoorbeeld de auto? Gewoon 1 auto huren voor de gehele reis bij Sunny Cars zoals we vorig jaar hebben gedaan?

Tot slot: ik denk per persoon ongeveer 3000 a 3500 euro kwijt te zijn. Wat denken jullie?

Bedankt! :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

R en L schreef: Daarnaast vroeg ik me af of ik in Yellowstone en Teton ook buiten het park kan verblijven?
Ik bedoel prijstechnisch gezien, zit hier veel verschil tussen of is het de moeite niet waard buiten het park te verblijven?
Je kunt natuurlijk zelf eens wat prijzen vergelijken. In Yellowstone heb je wel betaalbare opties, maar het zal lastig zijn om iets te vinden wat nog vrij is. Regelmatig kijken op http://www.yellowstonenationalparklodges.com loont. Ik had al aangegeven dat je zo snel mogelijk moet reserveren. Annuleren kan altijd nog (tot 3 maanden van te voren als ik me niet vergis). Buiten het park zijn West Yellowstone, Gardiner en Cooke City mogelijkheden. Ik zou dan verschillende locaties kiezen.
Voor Grand Teton is Jackson de beste uitvalsbasis buiten het park. Ik had al naar ons 2015-verslag verwezen - daar staat ook een overzicht van de hotels die wij hadden.
R en L schreef: Disneyland Anaheim: iemand daar al geweest? Kan ik het beste op het resort een kamer boeken of ergens in Anaheim zelf?
Heb geen idee wat een overnachting kost op het park zelf.
Ik denk dat niemand weet wat dat kost, dat kun je toch opzoeken? Wij hebben eens in een van de Best westerns tegenover het park overnacht (zie ons 2008-verslag); je kunt dan lopend naar het park, is ideaal. Toen wij er waren vielen de prijzen nog mee, maar het zal nu wel duurder zijn. Ook hier geldt: bekijk eens wat prijzen van de motels daar.
R en L schreef:Tevens zit ik ook met de drop-off kosten voor de huurauto en de vliegtickets die duurder zullen zijn omdat we vanuit een andere stad vertrekken dan we aankomen. Hebben jullie tips voor bijvoorbeeld de auto? Gewoon 1 auto huren voor de gehele reis bij Sunny Cars zoals we vorig jaar hebben gedaan?
Vliegtickets mat een terugvlucht vanaf een andere stad zijn niet per definitie duurder. Het kan zelfs goedkoper zijn dan een retour. Kijk bij de boekingssites naar de multicity-optie.
Misschien kun je drop off kosten vermijden of verminderen door bijvoorbeeld in LV van auto te wisselen. Maar ook hier weer: probeer zlef eens wat uit op bijvoorbeeld een site als http://www.driveusa.com.
R en L schreef: Tot slot: ik denk per persoon ongeveer 3000 a 3500 euro kwijt te zijn. Wat denken jullie?
Geen idee. Hangt voor een groot deel van de ticketprijzen af en van wat jullie uit willen geven aan accommodatie. In ons 2015-verslag staat vermeld wat wij vorig jaar in juni kwijt waren.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Het zal mij benieuwen of je Las Vegas - Anaheim/Disneyland in minder dan 4u gaat rijden. Maar ga je voor 1,5e dag Disney dan kan dat prima. In Anaheim zelf zal je goedkoper kunnen overnachten dan bij Disney. Er rijden genoeg bussen daar.

Die tijden voor de kustroute zou ik weghalen. Wij deden over Santa Monica - Pismo al meer dan een halve dag en over Pismo - Monterey ook een uur of 8, al moet je natuurlijk wel wat geluk hebben met het weer een geen oceaanmist hebben.

Voor LA, SF en Vegas hoeft een one way niet duurder te zijn, maar ik heb het idee dat Salt Lake altijd net wat duurder is. Bij de auto krijg je tussen Utah en California altijd wel dropoff kosten. Ik zou dat gewoon voor lief nemen eerlijk gezegd als je persé deze parken en bezienswaardigheden in je reis wilt hebben. Ik denk alleen, zeker in de zomermaanden dat als je niet gaat camperen je grote kans iets duurder uit zal zijn.

Maar verder prima reisje lijkt mij.
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Thierry73 »

Ik denk dat maps dan 4 uur aan geeft.
Dat zegt niet dat je er ook 4 uur over doet.

Ik neem het tenminste wel op die manier in mijn planning op.
Als ik 4 uur rijden op neem in de planning kan het best zijn dat we er meer dan 8 uur over doen met stops en wat we onderweg al niet tegenkomen.
Maar het geeft mij dan wel een idee over hoe veel ik moet rijden op zo een dag.

Druk verkeer valt lastig in te plannen, al kan je er rond SF en LA altijd wel rekening mee houden dat er ergens drukte is.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer