Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis clarissk: Alcatraz volgeboekt. Zijn er nog alternatieven?
Reis clarissk: Alcatraz volgeboekt. Zijn er nog alternatieven?
Hallo,
Wij hebben een rondreis geboekt bij Wings and Wheels ; "National Wonders".
Echter zijn we erg ontgoocheld door onze touroperator gezien we niet werden ingelicht dat de kaartjes voor een bezoek aan Alcatraz
altijd heel lang op voorhand zijn uitverkocht. Nochtans hadden we onze reis reeds in oktober vorig jaar vastgelegd bij Wings and Wheels.
Heeft er hier op het forum iemand een idee en/of alternatief om alsnog met 4 personen een bezoek te kunnen brengen aan Alcatraz ?
wij zijn in San Francisco op 19 en 20/07/2016.
Alvast bedankt voor de reacties,
Kurt Clarisse
Wij hebben een rondreis geboekt bij Wings and Wheels ; "National Wonders".
Echter zijn we erg ontgoocheld door onze touroperator gezien we niet werden ingelicht dat de kaartjes voor een bezoek aan Alcatraz
altijd heel lang op voorhand zijn uitverkocht. Nochtans hadden we onze reis reeds in oktober vorig jaar vastgelegd bij Wings and Wheels.
Heeft er hier op het forum iemand een idee en/of alternatief om alsnog met 4 personen een bezoek te kunnen brengen aan Alcatraz ?
wij zijn in San Francisco op 19 en 20/07/2016.
Alvast bedankt voor de reacties,
Kurt Clarisse
Re: Alcatraz
[2016] Zuidwest Amerika
[2017] Philadelphia, Washington DC, Boston & New York
[2018] Deep South
[2017] Philadelphia, Washington DC, Boston & New York
[2018] Deep South
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Er is geen alternatief, de eerste tour die nog vrij is op 1 augustus.
Jammer dat je hier niet om raad gekomen bent vooraleer te boeken. Er zijn immers nog wel wat meer tekortkomingen in de "National wonders":
- Las vegas ligt niet echt op de meest praktische plaats in de route, beter was tussen Zion en Death Valley
- Vergeet de Grand Canyon West en de skywalk, niet alleen heb je amper tijd hiervoor, het is ook een echte tourist trap.
- Kayenta is niet direct de meest aangewezen overnachtingsplaats voor MV, er zijn echt wel betere plaatsen
- Op één dag zowel Canyonlands als Arches doen is eigenlijk gekkenwerk. Voor Moab heb je in principe drie dagen nodig, beperk je tot één van beide op die dag en doe nog iets als ja van MV komt
- Voor Capitol Reef heb je niet zo heel veel tijd als je nog naar Bryce moet dezelfde dag.
- Zion onderweg van Bryce naar St George is zonde, voor Zion raden de meesten twee overnachtingen ter plaatse aan. In dit park ben je immers ook verplicht om de shuttle bus te gebruiken.
- De tijd voor Yosemite is zeer beperkt. Hopelijk heb je wel een overnachting in het park zelf
Eigenlijk is dit een reis waar je 3 weken voor nodig hebt. Helaas zien we vaak dat reisbureaus de routes zo vol stoppen dat het hollen wordt en je op veel plaatsen het gevoel krijgt dat je amper iets gezien hebt.
Volgende keer gewoon alles zelf boeken.
Jammer dat je hier niet om raad gekomen bent vooraleer te boeken. Er zijn immers nog wel wat meer tekortkomingen in de "National wonders":
- Las vegas ligt niet echt op de meest praktische plaats in de route, beter was tussen Zion en Death Valley
- Vergeet de Grand Canyon West en de skywalk, niet alleen heb je amper tijd hiervoor, het is ook een echte tourist trap.
- Kayenta is niet direct de meest aangewezen overnachtingsplaats voor MV, er zijn echt wel betere plaatsen
- Op één dag zowel Canyonlands als Arches doen is eigenlijk gekkenwerk. Voor Moab heb je in principe drie dagen nodig, beperk je tot één van beide op die dag en doe nog iets als ja van MV komt
- Voor Capitol Reef heb je niet zo heel veel tijd als je nog naar Bryce moet dezelfde dag.
- Zion onderweg van Bryce naar St George is zonde, voor Zion raden de meesten twee overnachtingen ter plaatse aan. In dit park ben je immers ook verplicht om de shuttle bus te gebruiken.
- De tijd voor Yosemite is zeer beperkt. Hopelijk heb je wel een overnachting in het park zelf
Eigenlijk is dit een reis waar je 3 weken voor nodig hebt. Helaas zien we vaak dat reisbureaus de routes zo vol stoppen dat het hollen wordt en je op veel plaatsen het gevoel krijgt dat je amper iets gezien hebt.
Volgende keer gewoon alles zelf boeken.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Bedankt voor de snelle reactie.
Inderdaad heel spijtig van de gemiste tickets voor Alcatraz en inderdaad die roadtrip zit echt bomvol.
Begrijp niet goed wat er verkeerd is aan een overnachting in Kayenta om dag nadien de Monument Valley te rijden ?
Kayenta ligt toch op amper 30 km van MV vandaan.
Het plan in Moab is om in de voormiddag Island in the sky en/of Dead Horse state Park te bezoeken en in de namiddag Arches NP met een
korte wandeling naar Balaced Rock en Landscape Arch. De wandeling naar Delicate Arch is te zwaar om in de zomer te lopen vermoed ik.
Zion is idd heel krap ; plan is om Capital Reef over te slaan om extra tijd in Bryce Canyon te spenderen zodoende de dag nadien ook
extra tijd te criëeren om Zion te zien.
In Yosemite NP hebben we een overnachting in El portal.
Het is duidelijk dat we veel impressies zullen opdoen maar weinig tijd hebben om echt iets te bezoeken.
Kurt
Inderdaad heel spijtig van de gemiste tickets voor Alcatraz en inderdaad die roadtrip zit echt bomvol.
Begrijp niet goed wat er verkeerd is aan een overnachting in Kayenta om dag nadien de Monument Valley te rijden ?
Kayenta ligt toch op amper 30 km van MV vandaan.
Het plan in Moab is om in de voormiddag Island in the sky en/of Dead Horse state Park te bezoeken en in de namiddag Arches NP met een
korte wandeling naar Balaced Rock en Landscape Arch. De wandeling naar Delicate Arch is te zwaar om in de zomer te lopen vermoed ik.
Zion is idd heel krap ; plan is om Capital Reef over te slaan om extra tijd in Bryce Canyon te spenderen zodoende de dag nadien ook
extra tijd te criëeren om Zion te zien.
In Yosemite NP hebben we een overnachting in El portal.
Het is duidelijk dat we veel impressies zullen opdoen maar weinig tijd hebben om echt iets te bezoeken.
Kurt
-
- Amerika-expert
Kayenta is een troosteloze plaats, inderdaad niet ver van MV, maar MV is het mooiste met zonsondergang en zonsopgang. Er zijn overnachtingsmogelijkheden in MV zelf (The View)wat een toplocatie is. En vlakbij, Gouldings. Vervolgens is Mexican Hat een aangewezen plaats voor overnachting. Je zal wel zien wat ik bedoel met "troosteloos" ivm Kayenta.
Dead Horsepoint zou je nog kunnen meenemen als je van MV komt. Dead Horsepoint is immers niet zo heel groot. Voor Arches zou ik toch meer dan enkel een namiddag uittrekken. In de voormiddag kan je tot Delicate Arch lopen, dan is het nog niet te warm, maar er zijn ook routes dat je op langere afstand blijft.
El Portal is na de vallei tweede beste gelegen. Maar als je bvb ook naar Glacier point wil is het toch een flinke rit (heen en terug dik 2 uur.)
Geniet van waar je wel tijd voor hebt en plan in de toekomst zelf een reis met meer tijd. (overigens met alles wat men vernoemt in LA op één dag kom je er ook zeker niet, daar heb je meer dan twee dagen voor nodig !)
Dead Horsepoint zou je nog kunnen meenemen als je van MV komt. Dead Horsepoint is immers niet zo heel groot. Voor Arches zou ik toch meer dan enkel een namiddag uittrekken. In de voormiddag kan je tot Delicate Arch lopen, dan is het nog niet te warm, maar er zijn ook routes dat je op langere afstand blijft.
El Portal is na de vallei tweede beste gelegen. Maar als je bvb ook naar Glacier point wil is het toch een flinke rit (heen en terug dik 2 uur.)
Geniet van waar je wel tijd voor hebt en plan in de toekomst zelf een reis met meer tijd. (overigens met alles wat men vernoemt in LA op één dag kom je er ook zeker niet, daar heb je meer dan twee dagen voor nodig !)
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Je zou 2 dingen kunnen doen, maar de kans op succes is klein:
- stuur een mail naar Alcatraz Cruises, leg uit wat je voor hebt en vraag als ze je op de wachtlijst kunnen zetten, je weet nooit
als dit geen succes oplevert:
- ga je persoonlijk aanbieden bij het ticket office van Alcatraz Cruises, weeral, je weet maar nooit
Jullie route is niet ideaal maar dat is dan zo. Een volgende keer zelf boeken of met een concreet voorstel naar het reisbureau gaan.
In ieder geval, jullie gaan een schitterende reis maken.
Groetjes,
Ingrid
- stuur een mail naar Alcatraz Cruises, leg uit wat je voor hebt en vraag als ze je op de wachtlijst kunnen zetten, je weet nooit
als dit geen succes oplevert:
- ga je persoonlijk aanbieden bij het ticket office van Alcatraz Cruises, weeral, je weet maar nooit
Jullie route is niet ideaal maar dat is dan zo. Een volgende keer zelf boeken of met een concreet voorstel naar het reisbureau gaan.
In ieder geval, jullie gaan een schitterende reis maken.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Alcatraz volgeboekt. Zijn er nog alternatieven?
Er zijn SF-tours waarbij je ook naar Alcatraz gaat. Ik weet niet hoe dat werkt maar je zou eens kunnen informeren bij zo'n tour.
Het lijkt me trouwens wel je eigen verantwoordelijkheid, dat soort uitstapjes. Tenzij het onderdeel is van je reis.
Reageer voor je route liever in je andere topic. Daar heb je ook al reacties gekregen. En vragen waar je niet op gereageerd hebt.
Marianne
Het lijkt me trouwens wel je eigen verantwoordelijkheid, dat soort uitstapjes. Tenzij het onderdeel is van je reis.
Reageer voor je route liever in je andere topic. Daar heb je ook al reacties gekregen. En vragen waar je niet op gereageerd hebt.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis clarissk: Alcatraz volgeboekt. Zijn er nog alternatieven?
Op zich kan Kayenta natuurlijk prima als overnachtingsplek voor Monument Valley. Ik vond het ook een troosteloos stadje, maar als je er alleen overnacht hoeft dat niet perse negatief te zijn. The view is qua lokatie natuurlijk top, maar ik zal een volgende keer daar wrs echt niet meer overnachten. Ik vind dat veel te prijzig voor wat het te bieden heeft. Puur qua tijd schelen Kayenta en Mexican Hat amper van elkaar om in MV te komen, al ligt MH mijn inziens in een mooiere omgeving.
Je hebt 2 nachten Moab, ik zou op de dag dat je van de GC naar Monument Valley gaat al monument valley aandoen. Als je daar rond 15/16u aankomt heb je daar nog tijd zat. Hou wel rekening met het uur tijdverschil vanwege de tijdzone.
Dan de volgende ochtend is het een uur of 4 rijden naar Canyonlands Island in the sky, dan heb je daar de hele middag voor Canyonlands en Dead Horse sp en de hele volgende dag voor Arches, dat is prima. Laat dan wel alles tussen Monument Valley en Moab zitten.
Ondanks het tempo in deze trip ga je zeker wel een mooie reis maken, hou dat in je achterhoofd.
Je hebt 2 nachten Moab, ik zou op de dag dat je van de GC naar Monument Valley gaat al monument valley aandoen. Als je daar rond 15/16u aankomt heb je daar nog tijd zat. Hou wel rekening met het uur tijdverschil vanwege de tijdzone.
Dan de volgende ochtend is het een uur of 4 rijden naar Canyonlands Island in the sky, dan heb je daar de hele middag voor Canyonlands en Dead Horse sp en de hele volgende dag voor Arches, dat is prima. Laat dan wel alles tussen Monument Valley en Moab zitten.
Ondanks het tempo in deze trip ga je zeker wel een mooie reis maken, hou dat in je achterhoofd.
Met een beetje zelfonderzoek vooraf had je daar ook achter kunnen komen. Vertrouw niet teveel op reisburo's.clarissk schreef: Echter zijn we erg ontgoocheld door onze touroperator gezien we niet werden ingelicht dat de kaartjes voor een bezoek aan Alcatraz
altijd heel lang op voorhand zijn uitverkocht.
Commentaar geven op de reis die deze mensen geboekt hebben is natuurlijk heel erg makkelijk. Niet iedereen weet van het bestaan van deze site voordat je een vakantie gaat uitzoeken. Zij zijn van de kennis uitgegaan van het reisburo en dat zou ook gewoon moeten kunnen aangezien het een reisburo is!! Ga op de dag dat je naar Alcatraz wilt heeeeeel erg vroeg naar het ticketburo en ga daar in de rij staan. Met een beetje geluk komen er mensen niet opdagen en komen er plaatsen vrij. De kans is erg klein maar is wel degelijk aanwezig. Voor de rest geniet van je reis en er zijn nog meer leuke dingen te zien buiten Alcatraz om.
Vrienden hebben ooit eens, toen de kaarten via het normale kanaal al waren uitverkocht, Alcatraz tickets weten te bemachtigen als onderdeel van een hop on hop off pakket. Heb even gezocht en het zou deze wel eens kunnen zijn: http://www.city-sightseeing.us/tour/san ... catraz3day
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
-
- Amerika-expert
Eigenlijk hebben ze maar één dag in SF. De dag ervoor zitten ze 's morgens nog in Yosemite, waar ze denk ik best nog wat tijd kunnen gebruiken. De dag erna is de terugreis.
In dat geval tijd gaan opofferen om aan het ticket office te gaan staan om misschien een kans te hebben nog mee te kunnen vind ik zonde . Ik heb overigens de indruk dat men helemaal niet gaat gaan nakijken of iedereen die geboekt heeft ook effectief aanwezig is op het voorziene uur. Naar mijn ervaring verkoopt men voor elk tijdstip x-aantal toegangen en stopt het daar. Het is immers ook niet zo dat je voor het terugkeren op een bepaalde boot moet zitten (tenzij het de laatste is natuurlijk).
De enige echte optie lijkt mij vooraf de maatschappij te contacteren om te bekijken of er de dag zelf nog plaatsen kunnen beschikbaar komen, maar ik zou zeker niet op goed geluk gaan proberen.
Ook alternatieve sites lijken geen opties meer te hebben voor de welbepaalde data. (al dan niet in combinatie tours) De combinatie hop on/hop off geeft geen duidelijkheid mbt beschikbaarheid, doch is ook wel vrij duur. Voor zover ik zie is het "afwachten" wanneer je dan naar Alcatraz kan.
In dat geval tijd gaan opofferen om aan het ticket office te gaan staan om misschien een kans te hebben nog mee te kunnen vind ik zonde . Ik heb overigens de indruk dat men helemaal niet gaat gaan nakijken of iedereen die geboekt heeft ook effectief aanwezig is op het voorziene uur. Naar mijn ervaring verkoopt men voor elk tijdstip x-aantal toegangen en stopt het daar. Het is immers ook niet zo dat je voor het terugkeren op een bepaalde boot moet zitten (tenzij het de laatste is natuurlijk).
De enige echte optie lijkt mij vooraf de maatschappij te contacteren om te bekijken of er de dag zelf nog plaatsen kunnen beschikbaar komen, maar ik zou zeker niet op goed geluk gaan proberen.
Ook alternatieve sites lijken geen opties meer te hebben voor de welbepaalde data. (al dan niet in combinatie tours) De combinatie hop on/hop off geeft geen duidelijkheid mbt beschikbaarheid, doch is ook wel vrij duur. Voor zover ik zie is het "afwachten" wanneer je dan naar Alcatraz kan.
-
- Amerika-expert
De ervaringen bewijzen steeds weer opnieuw dat je in de meeste gevallen helemaal niet op het reisbureau kan rekenen. Diegene die je echt een goed advies geven zijn de uitzondering.diver99 schreef: Zij zijn van de kennis uitgegaan van het reisburo en dat zou ook gewoon moeten kunnen aangezien het een reisburo is!!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik denk dat er wel een verschil moet worden gemaakt tussen reisbureaus en touroperators in deze. Een reisbureau gaat grotendeels over een reis, niet over de precieze indeling van de reis. Als ze ook tours aanbieden, wat w&w volgens mij ook doen, dan hadden ze het best kunnen vermelden. Niet iedereen heeft zin en tijd zich vooraf veel te verdiepen in de materie voor hun reizen, dan heb je gewoon de kans om tegen dit soort zaken aan te lopen. Helaas is het niet anders, maar er zijn nog voldoende andere mooie zaken te bezichtigen in SF.
Zet Alcatraz maar uit je hoofd. Dat gaat 'm niet worden. En met dat strakke schema heb je ook geen tijd om te tijd te verdoen bij een ticketoffice.
Eigenlijk is het een schande dat dergelijke reizen verkocht worden.
Eigenlijk is het een schande dat dergelijke reizen verkocht worden.
09 - NYC
10 - NYC, Washington, Miami
11 - Miami
12 - Roadtrip Californië, Utah, Nevada, Arizona
15 - Denver - Seattle
17 - Kauai - Big Island - NYC
18 - Florida
20 - Roadtrip New England
10 - NYC, Washington, Miami
11 - Miami
12 - Roadtrip Californië, Utah, Nevada, Arizona
15 - Denver - Seattle
17 - Kauai - Big Island - NYC
18 - Florida
20 - Roadtrip New England
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Jammer van Alcatraz maar met maar 1 dag SF kan je nu wel de stad bezoeken.
Wat betreft de rest van de route, het is erg druk maar, ik heb het al gezegd, jullie gaan prachtige dingen zien.
Groetjes,
Ingrid
Wat betreft de rest van de route, het is erg druk maar, ik heb het al gezegd, jullie gaan prachtige dingen zien.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
- niekie73
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik denk dat ze nu wel weten dat het reisbureau niet helemaal de juiste keuze was, maar wist ieder van jullie dat toen je de eerste keer ging?
Niet iedereen heeft de tijd om dingen vooraf bijzonder goed uit te zoeken, en ja als je niet beter weet neem je aan dat het via een reisbureau wel goed zit. Familie van mij heeft een reis geboekt met een touringcar door het zuidwesten nou je wilt niet weten hoe die reis in elkaar zit, maar hun denken dat ze er goed aan hebben gedaan. Nooit ver van huis geweest en nog nooit zelf iets los geboekt, dan ga ik die reis echt niet afkraken voor hun. Want hoe dan ook ze gaan heel veel moois zien.
@clarissk super jammer van Alcatraz, maar je moet maar zo denken (mocht het op geen enkele andere manier lukken) goeie smoes om nog eens
terug te gaan
Nu kan je wel veel andere mooie dingen van SF zien, en in een iets rustige tempo.
En ja misschien is de reis voor sommige wel wat druk maar ik hou daar wel van, hoe dan ook met of zonder Alcatraz gaan jullie een hele mooie tijd beleven, en dat maakt dat gemis van Alcatraz best wel weer goed. Het komt nu wel lekker dichtbij, dus geniet er gewoon van.
Niet iedereen heeft de tijd om dingen vooraf bijzonder goed uit te zoeken, en ja als je niet beter weet neem je aan dat het via een reisbureau wel goed zit. Familie van mij heeft een reis geboekt met een touringcar door het zuidwesten nou je wilt niet weten hoe die reis in elkaar zit, maar hun denken dat ze er goed aan hebben gedaan. Nooit ver van huis geweest en nog nooit zelf iets los geboekt, dan ga ik die reis echt niet afkraken voor hun. Want hoe dan ook ze gaan heel veel moois zien.
@clarissk super jammer van Alcatraz, maar je moet maar zo denken (mocht het op geen enkele andere manier lukken) goeie smoes om nog eens
terug te gaan

En ja misschien is de reis voor sommige wel wat druk maar ik hou daar wel van, hoe dan ook met of zonder Alcatraz gaan jullie een hele mooie tijd beleven, en dat maakt dat gemis van Alcatraz best wel weer goed. Het komt nu wel lekker dichtbij, dus geniet er gewoon van.
Reisverslag SouthWest 2016
Reisverslag NW.USA-Canada 2013
Reisverslag West Canada 2012
Reisverslag Noorwegen 2010
Reisverslag NW.USA-Canada 2013
Reisverslag West Canada 2012
Reisverslag Noorwegen 2010
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Drukke route, maar qua afstanden best te doen.
Natuurlijk kan je beter drie weken nemen om deze route te zien, maar je krijgt een prima indruk van het zuid-westen nu, en het is en blijft een prachtige reis.
Natuurlijk kan je beter drie weken nemen om deze route te zien, maar je krijgt een prima indruk van het zuid-westen nu, en het is en blijft een prachtige reis.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 1207 Weergaves
-
Laatste bericht door Marcopstal
-
- 65 Reacties