Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Ziggy70: Rondje Las Vegas - California - Las Vegas.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Ziggy70
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Ziggy7: Rondje Las Vegas - California - Las Vegas

Bericht door Ziggy70 »

Van Las Vegas via Death Valley naar Sequoia NP is niet te doen op één dag neem ik aan, dus een leuke tip voor een overnachting tussen Death Valley en Sequoia NP is altijd welkom! Welke route (onderlangs) en pleisterplaatsen / overnachting zouden jullie adviseren van Death Valley naar Sequoia NP? Hoeft niet persé de snelste route te zijn, wel de mooiste :-).

Omdat Bodie wegvalt in dit rondje zijn we bovendien nog op zoek naar een leuke ghosttown / mining town op de route. Iemand tips? We zijn een paar jaar geleden in Jerome (voor de helft verlaten mijnstadje nabij Sedona) geweest en dat heeft toen erg mooie plaatjes opgeleverd :D .
Even googelen heeft me geleerd dat (als de weg open is), de mooiste route zou zijn via de M-50 en M-90 met langs deze weg de trail of the 100 Giants, of anders 'gewoon' de 178 en/of 155 naar Porterville of Visalia. Iemand bekend met deze routes en enig idee of dit (met name de M-50 en M-90) begin mei überhaupt aan te raden is?

Ghosttowns heb ik ook even opgezocht en dat zouden met het verleggen van onze route enkel Calico (wellicht te toeristisch?) en Rhyolite (Death Valley) kunnen zijn, maar die laatste dan enkel om wat foto's te schieten van de twee enig overgebleven gebouwen en weer gauw verder te rijden :-).
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik kan je wegnummers zo snel niet vinden maar wij zijn van Lake Isabella via de Trail of the 100 Giants naar Porterville gereden. Een erg mooie weg :thumbup:
Hier vind je ons verslag.
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wij vonden Rhyolite overigens niet echt de moeite. Dit schreef ik in ons verslag:

Met de mooie kleuren van de laagstaande zon verlieten we Death Valley om naar Beatty te rijden waar we geboekt hebben. Een korte stop bij Rhyolite volgde nog. Dit spookstadje ligt een paar kilometer van onze route af. Een grotere afstand was het ook echt niet waard geweest. Er stonden maar een paar gebouwen en die stonden ook nog allemaal achter grote hekken. Tom Kelly's Bottlehouse leek wel een gevangenis.

Het is helemaal niet te vergelijken met Bodie.
Ziggy70
Amerika-ontdekker

Bericht door Ziggy70 »

Dat is dus inderdaad de 155 en vervolgens de M-50 en M-90. Maar die laatste twee zijn 'closed during winter' dus geen idee of deze begin mei ook nog dicht zijn.

Bodie moeten we helaas schrappen. Had ik wel opgenomen in de route bovenlangs naar Yosemite. Maar we gaan nu onderlangs zodat we SeKi meepakken. Op onze vorige trip zijn we in Jerome AZ geweest en dat leverde prachtige foto's op. Dan is Rhyolite natuurlijk een heel stuk minder interessant. Maar om even de benen te strekken en als het sowieso op de route van Las Vegas naar Death Valley ligt toch ook wel leuk om even wat plaatjes te schieten, toch?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou ter plekke bekijken of die route te doen is. En kijk of je er tijd voor hebt - als je naar Three Rivers rijdt en ook nog iets in Death Valley wilt doen heb je niet veel tijd voor andere dingen onderweg.

Marianne
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Als je de route toch op minder dagen wilt doen, dan zou je op dag 2 dadelijk naar DV kunnen vertrekken.
Ook het stuk Morro Bay - Pismo Beach - Santa Barbara - LA (Venice) zou je op 1 dag kunnen doen.

De route via Rhyolite naar DV vind ik zelf de minder mooie route.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Ziggy70: Rondje Las Vegas - California - Las Vegas.

Bericht door Martin & Marianne »

Rhyolite ligt niet op de route naar DV.
Ik denk dat je je spookstadje maar moet vergeten. Of je neemt toch een noordelijke pas: via de Sonora Pass of de CA88.
Als je wilt eindigen in LV zou je dan zoiets kunnen doen:
1 Amsterdam - Los Angeles
2 Los Angeles
3 Los Angeles
4 Los Angeles - Santa Barbara
5 Santa Barbara - Pismo Beach
6 Pismo Beach - Monterey
7 Monterey - San Francisco
8 San Francisco
9 San Francisco - Kings Canyon/Sequoia
10 Kings Canyon
11 Kings Canyon - Yosemite
12 Yosemite
13 Yosemite - Lee Vining
14 Lee Vining - Death Valley
15 Death Valley - Las Vegas
16 Las Vegas
17 Las Vegas
18 Las Vegas
19 Las Vegas

Als je van Death Valey naar Sequoia rijdt zou je Calico mee kunnen nemen, maar ik zou daar zelf niet voor kiezen. Wij waren er in 2006, zie hier ons verslag.
Voor Seki zou ik zeker 1 nacht in het park doen. Als je dan de dag ervoor al in Three Rivers zit heb je voldoende tijd als je niet veel wilt wandelen.
Uit jouw reactie maak ik uit dat het zich zou lonen om Sequoia NP te bezoeken? Van Yosemite via Sequoia NP en weer terug richting SF is 500 - 600 Km dus dat zou wel weer een hele dag extra kosten. Vandaar mijn vraag of dit echt zó veel indrukwekkender is dan de sequoias in Yosemite e.o.? Om een Quote uit je eigen reisverslag te gebruiken: 'Echt heel interessant is het niet allemaal. Om met Ronald Reagan te spreken - die zei ooit eens: have you seen one tree, then you have seen them all'.
Je hebt het verslag niet goed gelezen; dit sloeg op de Big Stump grove in Kings Canyon. Lees ook eens verder voor de rest van Kings Canyon (de scenic byway, Grant Grove) en voor Sequoia NP met de General Sherman, de congress trail, etc
In 2006 waren wij er met onze dochters; misschien heb je ook iets aan dat verslag.

Marianne
Ziggy70
Amerika-ontdekker

Re: Reis Ziggy70: Rondje Las Vegas - California - Las Vegas.

Bericht door Ziggy70 »

Hallo allemaal,

dank wederom voor de reacties! Er blijft genoeg te puzzelen over, maar we hebben gelukkig nog bijna een jaar om de puntjes op de i te zetten.

Marianne, ik snapte die quote wel, maar vond hem te leuk om hem niet even te jatten voor wat betreft de vraag over de sequoia trees zelf :D .

Gezien het niet in te schatten weerbeeld eind april/begin mei denk ik dat het verstandigste is om de zuidelijke route te nemen, dus niet bovenlangs naar Yosemite te rijden, maar via Death Valley naar SeKi en Yosemite. Rondje zou dan met de klok mee kunnen of juist tegen de klok in. Ik zal ze allebei eens uitwerken. In jouw laatste routesuggestie missen we Joshua Tree, en daar willen we toch ook graag nog een dag vertoeven, waarschijnlijk ook met een overnachting. In dat geval zouden we heel misschien ook nog een tussenstop in Calico / Barstow kunnen plannen op weg terug naar Las Vegas, maar ik begrijp dat Calico eigenlijk niet de moeite waard is om er een stuk voor om te rijden?

We gaan de komende maanden nog eens flink schaven (en natuurlijk ook nog wat sparen :) ) om de meest ideale route samen te stellen, met niet al te veel autokilometers op één dag en genoeg tijd om ook te kunnen genieten en relaxen. Dat was in de voorbereiding op onze trip in 2014 (Las Vegas / Utah / Arizona) DE allerbeste tip die we hier op het forum kregen: niet te veel plaatsen in een relatief korte tijd willen zien, maar de tijd nemen om alles optimaal te kunnen beleven. We hebben er (op aandringen van veel forumleden hier) toen voor gekozen om met 18-19 dagen de tijd enkel een ronde ten Oosten van Las Vegas te maken, dus echt rustig aan te doen, en niet ook nog een Westelijk rondje er tussen te proppen. En dat is ons absoluut goed bevallen! Dat Westelijke rondje gaan we nu dus volgend jaar maken en met jullie hulp en tips hoop ik dat dat net zo mooi zal worden als de route die we in 2014 hebben gereden.

We'll be back! :D :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer