Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Loezie88: route voor 25 dagen - Haalbaar?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Loezie88: route voor 25 dagen - Haalbaar?

Bericht door Martin & Marianne »

Wij vonden Seaworld wel leuk om te doen met de kinderen, en San Diego zelf is ook wel leuk, maar als het geen echte must is kun je die dagen ook goed ergens anders gebruiken. Of Lassen handig is weet ik niet. Weet je al in welke periode je gaat? Te vroeg in het jaar betekent dat veel trails nog niet te doen zijn; dat hadden wij in 2006 zelfs nog in de derde week van juli.
Ik begrijp ook de route niet helemaal; waarom via Bridgeport? Is dat Bridgeport bij Lee Vining? Je hebt dan weinig tijd voor Yosemite en ok niet veel tijd voor Lassen.

Zonder San Diego zou ik Sequoia toevoegen of bijvoorbeeld een extra dag Page en SF doen.
In 25 dagen kun je ook een route maken (eventueel one way) met Moab erbij.

Marianne
Loezie88
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Loezie88 »

Mja, die walvistocht is inderdaad tricky. Ik heb er ooit eens een gedaan en enkel de staartvin van een potvis kunnen zien (in extreem wilde zee - onverantwoord eigenlijk om daarbij uit te varen).

Goed, maar dan hebben we iets om over na te denken.
Ik informeer mij nog even over SeaWorld.

Ik was van plan om uiteindelijk voor juni/ juli te gaan. Maar als dat uiteindelijk nog steeds "te vroeg " blijkt voor Lassen, dan laat ik dat maar gewoon vallen en blijf ik voorlopig bij de eerste route.

Bedankt!!
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij vonden Seaworld erg leuk!
Loezie88
Amerika-ontdekker

Bericht door Loezie88 »

We behouden de route (optie A) zoas ze was.
Bedankt allemaal voor jullie hulp en vele tips!

Ik kijk er alvast naar uit om alles verder uit te werken en te boeken.
Het aftellen kan nu al (bijna) beginnen :clap: !

Groetjes!
Loezie88
Amerika-ontdekker

Bericht door Loezie88 »

Dag iedereen,

Ik weet niet in hoeverre dit bericht nog gelezen zal worden, maar ik kan maar proberen :-).
Zoals aangegeven in het begin van deze post, was het de bedoeling om dit jaar naar Amerika te gaan. Dat is ons helaas niet gelukt, maar het staat nu wel 100% zeker op de planning voor 2017.

Ondertussen hebben we ook wat dagen aan onze route kunnen toevoegen. Ik heb er ook wel nog vragen bij. Het overgrote deel van de reis is nog steeds gelijkaardig opgevat als oorspronkelijk. Alleen hebben we nu Los Angeles weggelaten (niemand die we kenden was daar echt lyrisch over) ten voordele van Yellowstone. Ik weet dat je daar gerust een ganse week kan verblijven, maar ik ben al tevreden als ik er twee dagen kan rondrijden. Ook al betekent dat wat langer doorrijden dan naar de slaapplaats die tweede dag. Eventueel kan ik ook Napa Valley laten vallen bvb. ten voordele van een extra dag Yellowstone (bv. 2.5 dagen Yellowstone en dan halve dag om tot Idaho Falls te rijden).

1) Is onderstaande route haalbaar? We zouden gaan rond mei/ juni/ juli. De exacte datum weten we nog niet. Wellicht eerder eind juni/ juli.

Dag 1 - Vlucht naar San Francisco, huurwagen ophalen en doorrijden naar Monterey Bay
Dag 2 - Walvissentocht bij Monterey Bay en doorrijden naar San Simeon via Big Sur
Dag 3 - San Simeon - Pismo Beach - Santa Barbara
Dag 4 - Santa Barbara - Kingman via de route 66
Dag 5 - Kingman - Grand Canyon National Park
Dag 6 - Grand Canyon National Park - Monument Valley
Dag 7 - Monument Valley - Lake Powell - Horseshoe Bend - Page
Dag 8 - Page - Lower Antelope Canyon - Bryce Canyon National Park
Dag 9 - Bryce Canyon National Park - Salt Lake City
Dag 10 - Salt Lake City - Jackson
Dag 11 - Jackson (Grand Teton National Park) - ...? in Yellowstone
Dag 12 - Lower loop Yellowstone
Dag 13 - Upper loop Yellowstone - Idaho Falls
Dag 14 - Idaho Falls - Springdale (wellicht een tussenvlucht hier om tijd te winnen, volgens google was dat mogelijk)
Dag 15 - Springdale (Zion National Park)
Dag 16 - Springdale - Las Vegas
Dag 17 - Las Vegas
Dag 18 - Las Vegas - Furnace Creek
Dag 19 - Furnace Creek (Death Valley) - Lone Pine - Mammoth Lakes
Dag 20 - Yosemite National Park
Dag 21 - Yosemite National Park - Mariposa
Dag 22 - Mariposa - Napa Valley
Dag 23 - Napa Valley - San Francisco
Dag 24 - San Francisco
Dag 25 - San Francisco
Dag 26 - Terugvlucht
Dag 27 - Aankomst

2) Wat zijn aan te raden slaapplaatsen voor Yellowstone, als we vanuit het zuiden het park zouden binnenrijden?

3) We horen overal dat je er vroeg moet bij zijn om slaapplaatsen te boeken, zeker in de nationale parken. Hoe vroeg is vroeg? Moeten we nu al beginnen zoeken en boeken voor volgend jaar willen we een goede slaapplaats hebben qua prijs/ kwaliteit?

Alvast een hele grote dank-u-wel!
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Poeh, wel een drukke route hoor. Houd er rekening mee dat mei echt heel vroeg is voor Yellowstone. Er zal nog sneeuw liggen en wellicht zelfs nog wegen gesloten zijn, dat geldt ook voor Yosemite (met name de Tioga Pass). Ik zou Napa Valley opgeven voor een extra nacht Yellowstone. Het park is echt heel groot en alles ligt relatief ver van elkaar, dus je bent veel tijd kwijt met rijden.

Voor parken als Yellowstone, Grand Canyon en Yosemite zou ik op tijd boeken, zo snel als je weet wanneer je daar bent. Mooie plaatsen om te overnachten in het park zijn Canyon, Lake of Old Faithful.
Groetjes,
Daniel
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ik vind dit toch echt wel te veel van het goede.

Dag 1: of Monterey haalbaar is hangt af van wanneer je op SFO aankomt.

Verder een heel heel drukke route, voor Yellowstone en Grand Teton heb je zeer weinig tijd en terug naar Springdale is ook niet evident.

Het idee van een tussenvlucht ? Vaak ook een dure oplossing. Houd rekening met eventueel kosten voor bagage, maar vooral een flinke drop off kost voor de huurwagen. Daarenboven kost het je ook vrij veel tijd. Huurwagen inleveren, check inn, vlucht, nieuwe huurwagen halen. En op welke luchthaven ga je terecht komen, dat zal wel niet Springdale zijn, want daar is dacht ik geen luchthaven. Opnieuw huren in Utah en inleveren op SFO kan ook een drop off opleveren.

Je hebt mijn inziens twee "haalbare" opties:

1 Je vergeet Yelllowstone en Grand Teton en spendeert je tijd in het zuidwesten,je kan dan bvb we Moab toevoegen.
2 Je behoudt Yellowstone en Grand Teton, maar dan zou ik Zion en Vegas meepikken vooraleer naar SLC te rijden, Death Valley en Napa Valley laten vallen en vanaf Idaho Falls naar Yosemite rijden via Reno en Lake Tahoe.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
amboly
Amerikafan

Bericht door amboly »

Maar als de vluchten nog niet geboekt zijn zou je een andere opzet kunnen nemen. Vliegen op Denver of Salt Lake City bijvoorbeeld, dan zou je wel naar Yellowstone kunnen gaan.
Loezie88
Amerika-ontdekker

Bericht door Loezie88 »

Marcopstal schreef:Ik vind dit toch echt wel te veel van het goede.

Dag 1: of Monterey haalbaar is hangt af van wanneer je op SFO aankomt.

Verder een heel heel drukke route, voor Yellowstone en Grand Teton heb je zeer weinig tijd en terug naar Springdale is ook niet evident.

Het idee van een tussenvlucht ? Vaak ook een dure oplossing. Houd rekening met eventueel kosten voor bagage, maar vooral een flinke drop off kost voor de huurwagen. Daarenboven kost het je ook vrij veel tijd. Huurwagen inleveren, check inn, vlucht, nieuwe huurwagen halen. En op welke luchthaven ga je terecht komen, dat zal wel niet Springdale zijn, want daar is dacht ik geen luchthaven. Opnieuw huren in Utah en inleveren op SFO kan ook een drop off opleveren.

Je hebt mijn inziens twee "haalbare" opties:

1 Je vergeet Yelllowstone en Grand Teton en spendeert je tijd in het zuidwesten,je kan dan bvb we Moab toevoegen.
2 Je behoudt Yellowstone en Grand Teton, maar dan zou ik Zion en Vegas meepikken vooraleer naar SLC te rijden, Death Valley en Napa Valley laten vallen en vanaf Idaho Falls naar Yosemite rijden via Reno en Lake Tahoe.
Hey!

Super bedankt voor je reactie. Ik bekijk de mogelijkheid eens van de twee opties.

Het is inderdaad niet op Sprindale dat je toekomt als je tussenvlucht zou nemen, maar ergens in de buurt (weet niet meer precies waar, zou ik moeten opzoeken). Er is nog niets geboekt, dus alles is nog open en kan flexibel aangepast worden.

Op zich heb ik ook wat speling van de dagen. Ik beschrijf nu een route van 27 dagen, maar we kunnen (max.) tot 30 dagen gaan (maar dan kunnen we niet bekomen van een of ander jetlag :-)). In San Francisco zouden we trouwens ook vroeg genoeg aankomen om nog te kunnen doorrijden. Maar inderdaad, dat is in het beste geval dat ik die vlucht kan hebben :-).

Ik duik er in! Bedankt!
Loezie88
Amerika-ontdekker

Bericht door Loezie88 »

Mrvanilla schreef:Poeh, wel een drukke route hoor. Houd er rekening mee dat mei echt heel vroeg is voor Yellowstone. Er zal nog sneeuw liggen en wellicht zelfs nog wegen gesloten zijn, dat geldt ook voor Yosemite (met name de Tioga Pass). Ik zou Napa Valley opgeven voor een extra nacht Yellowstone. Het park is echt heel groot en alles ligt relatief ver van elkaar, dus je bent veel tijd kwijt met rijden.

Voor parken als Yellowstone, Grand Canyon en Yosemite zou ik op tijd boeken, zo snel als je weet wanneer je daar bent. Mooie plaatsen om te overnachten in het park zijn Canyon, Lake of Old Faithful.
Mja, ik had al gelezen en gehoord dat mei voor veel dingen te vroeg is, vandaar dat we eerder verkiezen om toch eind juni te vertrekken dan. Maar dat hangt af van het verlof dat nog moet toegekend worden (we zijn er vroeg bij).

Bedankt voor je reactie.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is inderdaad erg veel. Kijk eens naar een one way.
Qua periode is juni wel erg mooi vind ik, wij hebben vorig jaar in grote lijnen iets dergelijks gedaan in juni. Kijk eens naar dat verslag en dat van 2008 voor een route met Yellowstone.
Als je naar Yellowstone gaat dan zeker nu al reserveren - eventueel voor verschillende periodes. Je kunt tot een aantal maanden van te voren gratis annuleren. Wij hebben al gereserveerd voor augustus 2017 - en het ging heel erg snel.
Yosemite kun je ene jaar van te voren reserveren. Als je in het park wilt overnachten zou ik ook daar zo snel mogelijk iets vastleggen. wil je dan zowel in het park als in Marposa overnachten?
Volgens mij is Page ook een plaats waar je heet best zo snel mogelijk iets kunt vastleggen.

Marianne
Loezie88
Amerika-ontdekker

Bericht door Loezie88 »

Ik bekijk meteen je blog!

Ik schrik er wel een beetje van dat we echt nu al moeten boeken voor volgend jaar voor bepaalde plaatsen :-).
Dan is het echt nog niet zo vroeg dat ik er mee bezig ben, zeker als jij al geboekt hebt voor augustus 2017 en wij ervoor nog willen gaan...
Ik begin al stress te krijgen... :-)

Bedankt voor de reactie!
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Ik zou eerder voor een one way gaan. Vb LV - LA
Je hebt dan geen drop off kosten en geen tussenvlucht.
Napa zou ik uit de route laten.
En ja, ik heb er een dagje bijgevoegd maar je zou ook op dag 25 al tot LA kunnen rijden.

Dag 1 naar LV
Dag 2 LV - Grand Canyon
Dag 3 Grand Canyon - Monument Valley
Dag 4 Monument Valley - Page
Dag 5 Page - Bryce
Dag 6 Bryce - SLC
Dag 7 SLC - Jackson
Dag 8 Jackson
Dag 9 Jackson - Yellowstone
Dag 10 Yellowstone
Dag 11 Yellowstone
Dag 12 Yellowstone - SLC
Dag 13 SLC - Zion
Dag 14 Zion
Dag 15 Zion - LV
Dag 16 LV - Death Valley
Dag 17 DV - Mammoth Lakes
Dag 18 Mammoth Lakes - Yosemite
Dag 19 Yosemite
Dag 20 Yosemite - SF
Dag 21 SF
Dag 22 SF
Dag 23 SF - Monterey (rond de middag walvistocht)
Dag 24 Monterey - Morro Bay
Dag 25 Morro Bay - Santa Barbara
Dag 26 Santa Barbara - LA
Dag 27 Terugvlucht
Dag 28 Aankomst

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Loezie88
Amerika-ontdekker

Bericht door Loezie88 »

Bedankt Ingrid, ik bekijk het eens. Een extra dat is niet erg, we hebben een klein beetje speling :-).

Bedankt!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De route van Ingrid is erg mooi. Je kunt ook kiezen voor Phoenix als startpunt - afhankelijk van de vluchtprijzen.
Met SLC als startpunt heb je waarschijnlijk wel drop off kosten, maar het geeft je wel meer tijd. De ritten van Bryce naar SLC en van SLC naar Zion zijn vrij lang en saai.
Loezie88 schreef: Ik schrik er wel een beetje van dat we echt nu al moeten boeken voor volgend jaar voor bepaalde plaatsen :-).
Het hoeft natuurlijk niet, maar als je graag op een bepaalde plaats wilt zitten is het wel verstandig om te boeken. Wij zijn vlak voor de eclips in Yellowstone, en dat is een zeer drukke periode; vandaar dat dat deel al vastgelegd is (en we plannen de rest van de reis daaromheen).

Marianne
Loezie88
Amerika-ontdekker

Bericht door Loezie88 »

De route van Ingrid is erg mooi. Je kunt ook kiezen voor Phoenix als startpunt - afhankelijk van de vluchtprijzen.
Met SLC als startpunt heb je waarschijnlijk wel drop off kosten, maar het geeft je wel meer tijd. De ritten van Bryce naar SLC en van SLC naar Zion zijn vrij lang en saai.
Mja, dat had ik al gemerkt. Het "probleem" is dat ik de goede middenweg zoek. Zelf wil ik heel graag Yellowstone doen. Maar de omgeving en de buurt vindt mijn vriend minder interessant, dus hij wil sowieso vooral de westkust doen...
Bijgevolg een probleem. Maar ik kom er wel uit, zeker met alle voorstellen die hier al gekomen zijn :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer