Mijn vriend en ik reizen voor het eerst naar Amerika. We hebben momenteel alleen de ticket geboekt en we vliegen heen van Amsterdam naar New york op 2/9 en terug van LA naar Amsterdam op 28/9. (binnenlandse vlucht nog te boeken op 6 september New-york naar LA)
In LA zullen wij direct een auto huren en de rondreis starten.
Wij zijn al weken bezig met een reisschema en aan het lezen op diverse forums, maar zijn er nog niet helemaal uit

Ons schema tot op heden:
Vrij 2sept – ma 5sept. New York
Di 6sept: New York -> Los angeles
Woe 7sept: Los angelas
Don 8sept: Los angeles – Kingman of Bullhead city (reizen door het joshua tree national park)
Vrij 9sept: Kingman of Bulhead city – Grand canyon
Zat 10sept: Grand canyon
Zon 11sept: Grand Canyon – Page (Horseshoe bend, upper Antelope Canyon)
Ma 12sept: Page - MT Carmel Junction (s’ochtends langs Lower Antelope Canyon)
Di 13sept: MT Carmel Junction - Zion National Park - MT Carmel Junction
Woe 14sept: MT Carmel Junction - Bryce Canyon - Sint George
Do 15sept: Sint George – Las vegas
Vrij 16sept: Las vegas
Zat 17sept: Las vegas
Zo 18sept: Las Vegas – Mammoth lakes (door Death valley route 190)
Ma 19sept: Mammoth lakes – Yosemite Curry Village (over tioga pass route 120)
Di 20sept: Yosemite Park (Housekeeping Camp)
Woe 21sept: Yosemite Park (Housekeeping Camp)
Do 22sept: Yosemite - San Francisco
Vrij 23sept: San Francisco
Zat 24sept: San Francisco – Monterey
Zo 25sept: Monterey – Santa Barbara
Ma 26sept: Santa Barabara
Di 27sept: Santa Barbara – los Angeles
Woe 28sept: los Angeles – luchthaven LAX
Kunnen jullie laten weten of dit een haalbare route is qua tijd? Ik heb toch het idee dat wij sommige afstanden misschien onderschatten, het teveel gehaast gaat worden en dat we te weinig kunnen relaxen. (zeker als je ook hier en daar wilt stoppen voor een mooie foto etc.)
Verder heb ik nog de volgende vragen:
- Bepaalde plaatsen (curry village yosemite) willen we wel iets meer betalen, echter willen we sommige doorreisdagen zo goedkoop mogelijke overnachten om zo de kosten te drukken. Ik schrik er echter van dat sommige plaatsen zoveel geld kosten (een motel 6 overnachting in Page kost momenteel op booking.com 130euro). Heeft iemand tips om sommige dagen op andere plekken te overnachten om goedkoper uit te zijn. Iemand ervaring met Airbnb in die omgeving?
- Zijn er plekken waar wij beter een dag langer kunnen blijven of plaatsten waarbij wij misschien een dagje minder lang kunnen blijven? Zelf denk ik dat wij misschien een dagje las vegas, dag LA of yosemite zouden kunnen skippen bijv.
- In onze route hebben wij momenteel nog niet Sequia National park, maar dit willen wij toch wel graag zien. Is het mogelijk om via de oostkant (stadje Lone Pine) dit park te bezoeken of kan dit echt alleen vanaf de westkust (three rivers)?
- Een auto huren moeten wij nog doen, echter heb ik honderden recensies gelezen van diverse autoverhuurders en met elke lijkt wel wat mis te zijn

- Ik lees ook in (oudere) forums dat het mogelijk is om ter plaatste te onderhandelen over de prijs, het soms mogelijk is een free upgrade te krijgen en je korting kan krijgen met een ANWB pas als je ter plaatste boekt. Is dit allemaal nog steeds van toepassing of al enigszins gedateerd?
Alvast bedankt.