Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis rolinda: eerste rondreis West Amerika (2 Sept-28 Sept).

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
rolinda
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis rolinda: eerste rondreis West Amerika (2 Sept-28 Sept).

Bericht door rolinda »

Hallo Amerika Liefhebbers! :thumbup:

Mijn vriend en ik reizen voor het eerst naar Amerika. We hebben momenteel alleen de ticket geboekt en we vliegen heen van Amsterdam naar New york op 2/9 en terug van LA naar Amsterdam op 28/9. (binnenlandse vlucht nog te boeken op 6 september New-york naar LA)
In LA zullen wij direct een auto huren en de rondreis starten.

Wij zijn al weken bezig met een reisschema en aan het lezen op diverse forums, maar zijn er nog niet helemaal uit :roll: Wij willen alvast zoveel mogelijk hotels vastzetten via hotels.com / booking.com (het liefst met mogelijkheid tot annulering zodat wij altijd kunnen kijken of we iets goedkoper kunnen vinden en het alsnog kunnen annuleren) echter kan dat pas als het reisschema definitief is.

Ons schema tot op heden:

Vrij 2sept – ma 5sept. New York
Di 6sept: New York -> Los angeles
Woe 7sept: Los angelas
Don 8sept: Los angeles – Kingman of Bullhead city (reizen door het joshua tree national park)
Vrij 9sept: Kingman of Bulhead city – Grand canyon
Zat 10sept: Grand canyon
Zon 11sept: Grand Canyon – Page (Horseshoe bend, upper Antelope Canyon)
Ma 12sept: Page - MT Carmel Junction (s’ochtends langs Lower Antelope Canyon)
Di 13sept: MT Carmel Junction - Zion National Park - MT Carmel Junction
Woe 14sept: MT Carmel Junction - Bryce Canyon - Sint George
Do 15sept: Sint George – Las vegas
Vrij 16sept: Las vegas
Zat 17sept: Las vegas
Zo 18sept: Las Vegas – Mammoth lakes (door Death valley route 190)
Ma 19sept: Mammoth lakes – Yosemite Curry Village (over tioga pass route 120)
Di 20sept: Yosemite Park (Housekeeping Camp)
Woe 21sept: Yosemite Park (Housekeeping Camp)
Do 22sept: Yosemite - San Francisco
Vrij 23sept: San Francisco
Zat 24sept: San Francisco – Monterey
Zo 25sept: Monterey – Santa Barbara
Ma 26sept: Santa Barabara
Di 27sept: Santa Barbara – los Angeles
Woe 28sept: los Angeles – luchthaven LAX

Kunnen jullie laten weten of dit een haalbare route is qua tijd? Ik heb toch het idee dat wij sommige afstanden misschien onderschatten, het teveel gehaast gaat worden en dat we te weinig kunnen relaxen. (zeker als je ook hier en daar wilt stoppen voor een mooie foto etc.)

Verder heb ik nog de volgende vragen:
- Bepaalde plaatsen (curry village yosemite) willen we wel iets meer betalen, echter willen we sommige doorreisdagen zo goedkoop mogelijke overnachten om zo de kosten te drukken. Ik schrik er echter van dat sommige plaatsen zoveel geld kosten (een motel 6 overnachting in Page kost momenteel op booking.com 130euro). Heeft iemand tips om sommige dagen op andere plekken te overnachten om goedkoper uit te zijn. Iemand ervaring met Airbnb in die omgeving?
- Zijn er plekken waar wij beter een dag langer kunnen blijven of plaatsten waarbij wij misschien een dagje minder lang kunnen blijven? Zelf denk ik dat wij misschien een dagje las vegas, dag LA of yosemite zouden kunnen skippen bijv.
- In onze route hebben wij momenteel nog niet Sequia National park, maar dit willen wij toch wel graag zien. Is het mogelijk om via de oostkant (stadje Lone Pine) dit park te bezoeken of kan dit echt alleen vanaf de westkust (three rivers)?
- Een auto huren moeten wij nog doen, echter heb ik honderden recensies gelezen van diverse autoverhuurders en met elke lijkt wel wat mis te zijn :( . Wij denken dat wij nu gaan kiezen voor een middenklasse auto op http://www.cardelmar.nl ! Goed plan?
- Ik lees ook in (oudere) forums dat het mogelijk is om ter plaatste te onderhandelen over de prijs, het soms mogelijk is een free upgrade te krijgen en je korting kan krijgen met een ANWB pas als je ter plaatste boekt. Is dit allemaal nog steeds van toepassing of al enigszins gedateerd?

Alvast bedankt.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis rolinda: eerste rondreis West Amerika (2 Sept-28 Sept).

Bericht door PSVwally »

Upgrades ter plekke moet je geluk mee hebben. De meeste upgrades kosten (veel) geld, ook al zeggen ze dat het superprijzen zijn. Voor je verzekering iig altijd vanuit hier boeken en niet ter plekken.

Ik vind je reis in grote lijnen prima, maar er zitten wat vreemde hobbels in.
De meest logische volgorde is Grand Canyon - Page - Bryce - Zion. Draai die laatste in je route dus om. Je gaat misschien wat weinig tijd voor Zion hebben, maar dat is dan maar zo. Ik zou zelf een dag meer voor Zion uittrekken.

Als je death valley wilt meepakken (en daar ook de highlights wilt doen) is mammoth lakes vanuit Vegas veel te ver. Rij uiterlijk tot Lone Pine of evt. Bishop, dan heb je de dag wel vol.

Sequoia is niet, of iig niet makkelijk vanuit Lone Pine te bereiken en in jullie route heb je daar ook helemaal geen tijd voor. Ook niet met een dag extra. Vergeet dat gewoon. Je zou, als je dus maar tot Lone Pine rijdt, evt wel de Alabama Hills of mt Whitney portal daar kunnen bekijken.

Als laatste is de rit Monterey - Santa Barbara wat ver. Als je alle highlights van highway 1 wilt meepakken zou ik niet verder rijden dan Morro Bay/Pismo Beach.

Verder heb je volgens mij nog te maken met labor day, een feestdag in Amerika. Niet dat die feestdag het extra druk maakt, maar zeker wel het weekend ervoor.

Vergis je niet in de prijzen, je pakt nog een stuk hoogseizoen mee en sommige plaatsen als Page, SF en Monterey zijn gewoon duur. Je bent ook wat laat met zelf boeken, waardoor de goedkope plekken al vergeven zijn. Evt wat dagen kamperen kan de kosten drukken?

Vergis je in het begin ook niet in de afstand LA - Joshua Tree NP - Kingman/Bullhead. Je gaat daar pas laat aankomen.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Afhankelijk van jullie plannen bij de GC zou 1 nacht ook kunnen volstaan.
Als je vanaf Kingman vertrekt, kan je al tegen de middag bij GC zijn. Dan heb je nog tijd om de uitzichtpunten te doen en eventueel richting Hermit's Rest te gaan. De volgende dag naar Page kan je dan de viewpoints aan de East Rim Drive doen.
Probeer in het park zelf te overnachten, vb Bright Angel Lodge of Maswik Lodge. Heerlijk om zonsondergang en opkomst mee te nemen.

Zoals PSVwally ook al aangaf, zou ik de volgorde na Page veranderen.

Van LV door Death Valley tot Lone Pine zou ik doen, Mammoth Lakes is al wat ver.
Dan volgende dag van Lone Pine via Tioga Pass naar Yosemite.

Met eventueel een nacht minder GC en een nacht minder LV zou je tussen Yosemite en SF nog Sequoia NP kunnen toevoegen.

Vanuit Monterey zou ik wat vroeger stoppen dan Santa Barbara, vb in Cambria of Morro Bay. De volgende dag heb je dan een korte rit naar Santa Barbara.
Of rijdt gewoon in 1 rit van Cambria of Morro Bay met een tussenstop in Santa Barbara naar LA.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Kijk eens of je iets kunt schuiven zodat je niet in het dure weekend in Las Vegas zit.
Hoewel wel duurder, zou ik toch kiezen voor iets bij Bryce in plaats van in Mt Carmel. Probeer Tropic eens. Voor Zion is Mt Carmel ook niet handig, je rijdt zo erg veel heen en weer.
waarom zowel Curry Village (heet tegenwoordig Half Dome village, zie www.visityosemite.com) als Housekeeping Camp? Ik zou daar zo snel mogelijk iets vastleggen, het is allemaal te annuleren dus je kunt je route altijd nog aanpassen.

Marianne
rolinda
Amerika-ontdekker

Bericht door rolinda »

PSVwally schreef: Ik vind je reis in grote lijnen prima, maar er zitten wat vreemde hobbels in.
De meest logische volgorde is Grand Canyon - Page - Bryce - Zion. Draai die laatste in je route dus om. Je gaat misschien wat weinig tijd voor Zion hebben, maar dat is dan maar zo. Ik zou zelf een dag meer voor Zion uittrekken.

Als je death valley wilt meepakken (en daar ook de highlights wilt doen) is mammoth lakes vanuit Vegas veel te ver. Rij uiterlijk tot Lone Pine of evt. Bishop, dan heb je de dag wel vol.

Sequoia is niet, of iig niet makkelijk vanuit Lone Pine te bereiken en in jullie route heb je daar ook helemaal geen tijd voor. Ook niet met een dag extra. Vergeet dat gewoon. Je zou, als je dus maar tot Lone Pine rijdt, evt wel de Alabama Hills of mt Whitney portal daar kunnen bekijken.

Als laatste is de rit Monterey - Santa Barbara wat ver. Als je alle highlights van highway 1 wilt meepakken zou ik niet verder rijden dan Morro Bay/Pismo Beach.

Verder heb je volgens mij nog te maken met labor day, een feestdag in Amerika. Niet dat die feestdag het extra druk maakt, maar zeker wel het weekend ervoor.
Bedankt voor de tips/suggesties. Wij gaan de reis alvast wat aanpassen.
De volgerde zion – bryce was inderdaad niet heel logisch, dit gaan wij aanpassen. Wij twijfelen echter nog of we Bryce niet alsnog laten vervallen, omdat het anders veel gereis wordt tussen Bryce en Zion.

Mammoth lakes gaan we aanpassen naar Lone Pine of eventueel Olancha (zie ik momenteel een goedkoop en prima hotel).

De rit Monterey - Santa Barbara gaan we ook aanpassen en stoppen rond Morro Bay. Wij hadden nog een dag verblijf in Santa Barbara gepland, maar misschien dat wij hier gewoon een tussenstop van maken en direct doorrijden naar LA.

Met labor day, zitten wij volgens mij in New York (5september).
rolinda
Amerika-ontdekker

Bericht door rolinda »

ingrid14 schreef:Afhankelijk van jullie plannen bij de GC zou 1 nacht ook kunnen volstaan.
Als je vanaf Kingman vertrekt, kan je al tegen de middag bij GC zijn. Dan heb je nog tijd om de uitzichtpunten te doen en eventueel richting Hermit's Rest te gaan. De volgende dag naar Page kan je dan de viewpoints aan de East Rim Drive doen.
Probeer in het park zelf te overnachten, vb Bright Angel Lodge of Maswik Lodge. Heerlijk om zonsondergang en opkomst mee te nemen.

Met eventueel een nacht minder GC en een nacht minder LV zou je tussen Yosemite en SF nog Sequoia NP kunnen toevoegen.

Groetjes,

Ingrid
Bedankt voor de tips. Wij twijfelen momenteel om Sequoia NP niet volledig te schrappen (alhoewel het volgens mij wel een must see is). Heb je aan 1dag schrappen niet genoeg om Sequoia NP te bezoeken?

De optie om 1dag GC weg te halen hebben wij ook aan gedacht, maar dan komen we misschien de volgende dag in de knoop.
De volgende dag naar Page wilde we sochtends eerst naar Horseshoe bend en in de middag naar Upper Antelope Canyon. Er blijft dan weinig tijd over aangezien het ook nog 3uur rijden is. Of hoeven de viewpoints aan de East Rim Drive weinig tijd in beslag te nemen?

Tevens dachten wij na de overnachting in page/lake powell (voordat wij richting MT Carmel Junction nabij Zion vertrekken) nog de lower Antelope Canyon te bezoeken. Is dit nog een toegevoegde waarde indien we de dag ervoor al de upper hebben gedaan of is dit een beetje dubbelop?
rolinda
Amerika-ontdekker

Bericht door rolinda »

Martin & Marianne schreef:Kijk eens of je iets kunt schuiven zodat je niet in het dure weekend in Las Vegas zit.
Hoewel wel duurder, zou ik toch kiezen voor iets bij Bryce in plaats van in Mt Carmel. Probeer Tropic eens. Voor Zion is Mt Carmel ook niet handig, je rijdt zo erg veel heen en weer.
waarom zowel Curry Village (heet tegenwoordig Half Dome village, zie http://www.visityosemite.com) als Housekeeping Camp? Ik zou daar zo snel mogelijk iets vastleggen, het is allemaal te annuleren dus je kunt je route altijd nog aanpassen.

Marianne
Hi Marianne,

Wij hadden juist voor MT Carmel gekozen, omdat dit tussen Bryce en Zion lag. Springdale was namelijk weer ontzettend duur. Wij hebben nu wel iets leuks en betaalbaars gevonden vlakbij springdale (Zion Ponderosa Ranch Resort). Bryce willen we dan misschien maar schrappen of is het toch een must see om daar ook een bezichtiging in te plannen?

Ik dacht dat Curry Village de verzamelnaam was voor heel het park vandaar. Wij twijfelen wel heel erg om de Half Dome village of Housekeeping Camp te boeken (niet beide) en willen dat inderdaad zo snel mogelijk vastleggen als het reisschema bekend is.
Ik heb al veel gelezen op tripadvisor en dit forum en onze voorkeur gaat momenteel uit naar Housekeeping Camp, omdat het net wat specialer oogt, net iets goedkoper is en je ook een leuk zitplek (picknicktafel) bij je tent hebt (alhoewel wij niet echt kampeerders zijn). Hebben beide overigens elektriciteit?

Begrijp echter dat curry village (half dome village) niet hetzelfde park is. Kun je wel gebruik maken van al de faciliteiten hier, want volgens mij zitten hier alle restaurants, een zwembad en allerlei winkels. Of is het dan beter om half dome village te nemen ipv Housekeeping Camp?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Curry Village (ik kan nog niet echt aan de nieuwe naam wennen) en Housekeeping Camp liggen allebei in Yosemite Valley. Kijk eens op www.nps.gov/yose voor een kaart van het park. Daarnaast heb je nog Yosemite Village, met nog 2 hotels.
Van Housekeeping camp maar Curry Village is het 1 busstop, of een korte wandeling (wel een zaklantaarn mee als je in het donker gaat wandelen). Je kunt gebruik maken van alle faciliteiten in CV en elders in het park.
Wij vinden HKC leuker dan CV maar het is wel lastig om daar een tent te vinden. Vandaar dat ik nu al zou reserveren, leg iets vast wat in jullie reis valt en wat nu vrij is. En dan annuleer je later dat wat je niet nodig hebt.
Wij zaten onder andere in 2006 in HKC, en vorig jaar in een tent in CV. Een cabin in CV is ook prettig, maar meestal zij die allemaal volgeboekt. HKC heeft een of meer stopcontacten. De gewone tenten bij CV niet, maar de heated tents wel. Als je in een gewone tent zit kun je in de pavillion terecht op iets op te laden.

De Ponderosa Resort ligt aan de oostkant van Zion; dat betekent dat je toch nog wel een eindje moet rijden om naar het park te gaan. Het zal in september misschien wel meevallen, maar de parkeerplaats bij het park kan aardig snel vollopen. En je kunt oponthoud hebben bij de tunnel. Kijk in Springdale eens naar de Zion Park Motel of de Canyon ranch Motel. Je kunt de auto dan laten staan als je het park in gaat.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou persoonlijk nog niet dood gevonden willen worden in Olancha... kies aub echt voor Lone Pine dan. Olancha is echt een gehucht.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Ik zou echt Bryce niet overslaan. Imo vele malen mooier dan Zion. Overnachten kan in Tropic, Hatch of Panguitch als je minder duur wilt zitten.
Ivy123
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Ivy123 »

Kijk voor Page eens naar het Red Rock Motel.
rolinda
Amerika-ontdekker

Bericht door rolinda »

Bedankt voor de tip. Er zijn inderdaad ook wat bed & breakfast te vinden via tripadvisor die niet op booking.com etc zijn.
Helaas zit ook het Red Rock Motel al vol en de rest is allemaal heel prijzig, maar dat is denk ik de consequentie van boeken in het hoogseizoen helaas.

Bryce gaan wij alsnog een dag invoegen in onze reis. Toch inderdaad veel goede verhalen over gelezen!
Anneke_88
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Anneke_88 »

En Hurricane voor Zion? Wij overnachten daar vorig jaar voor 45 euro per nacht in een prima motel. Is een half uurtje rijden van Zion. En voor bryce zou je ook in Panquitch kunnen kijken. Wij vonden overigens Curry Village ontzettend leuk om te overnachten, zo speciaal tussen die stijle grijze kliffen van Yosemite.
Heb je eventueel al gekeken naar Hotwire? Je boekt dan een kamer tegen een gereduceerd tarief, echter hoor je pas na het boeken welk hotel het is. Wij hebben op die manier toch al zo'n 200 euro bespaard aan hotel voor de komende reis.
2009: rondreis noordoosten + Florida
2013: New York + Washington
2015: Rondje zuidwest San Francisco naar Las Vegas
2016: Rondje Los Angeles via kustroute naar Yellowstone en Las Vegas
2019: Vancouver - Calgary met dreumes
Purk87
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Purk87 »

Ivy123 schreef:Kijk voor Page eens naar het Red Rock Motel.
Daar overnachten wij inderdaad ook, omdat de prijzen in Page belachelijk waren.

Ik had toen ook nog deze opties:
Lake Powell Motel
Lulu's Sleep Motel
Debbie's Hide Away

Ik heb toen naar allemaal een mailtje gestuurd.

Wij komen overigens de 17e aan in Las Vegas.
[2016] Zuidwest Amerika
[2017] Philadelphia, Washington DC, Boston & New York
[2018] Deep South
rolinda
Amerika-ontdekker

Bericht door rolinda »

Anneke_88 schreef:En Hurricane voor Zion? Wij overnachten daar vorig jaar voor 45 euro per nacht in een prima motel. Is een half uurtje rijden van Zion. En voor bryce zou je ook in Panquitch kunnen kijken. Wij vonden overigens Curry Village ontzettend leuk om te overnachten, zo speciaal tussen die stijle grijze kliffen van Yosemite.
Heb je eventueel al gekeken naar Hotwire? Je boekt dan een kamer tegen een gereduceerd tarief, echter hoor je pas na het boeken welk hotel het is. Wij hebben op die manier toch al zo'n 200 euro bespaard aan hotel voor de komende reis.
Hotwire is inderdaad ideaal voor doorreisovernachtingen indien het hotel je echt weinig uitmaakt en je er puur bent voor je overnachting . Echter vind ik het toch niet heel fijn dat je niet weet welk hotel het gaat worden. Ik heb genoeg hotels gezien die obv het tarief of foto's er goed uitzagen, maar wij deze niet geboekt hebben door de slechte beoordelingen.

Voor Zion hebben wij de overnachting al vastgezet voor 2nachten @t Zion Ponderosa Ranch Resort. Ziet er ontzettend leuk uit en dichtbij het park.

Voor Bryce hebben wij nu het fosters motel vastgezet (vlakbij het park).

Voor Page had ik ook mails gestuurd naar o.a. debbie's hide away. Overnachting kost daar echter ook $140 dollar en dat vind ik echt teveel voor een doorreis overnachting. Ik heb nu een kamer geboekt bij de Cliff Dwellers Lodge voor $76. Ziet er grappig uit en de beoordelingen zijn ook prima. :thumbup:

Indien mogelijk hebben wij nu zoveel mogelijk vastgezet met de mogelijkheid om kosteloos te annuleren. Indien we iets beters of andere opties tegenkomen die goedkoper zijn kunnen we dit altijd nog aanpassen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer