Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis richden: Rapid City - San Francisco.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
richden
Amerika-ontdekker

Reis richden: Rapid City - San Francisco.

Bericht door richden »

Hoi allemaal,

Volgend jaar willen we in de zomer ( eind juli/ begin augustus) weer naar Amerika. ( we hadden de plannen al eerder maar tja........ Niet van gekomen..................
We hebben 23 dagen ( incl. vlucht) en eigenlijk is het hoofddoel Yellowstone.............. Daarnaast vinden wij natuur erg mooi maar zijn ook gek op steden zoals San Fransisco en Las Vegas............
Denver lijkt me erg tegenvallen aangezien ik dat ook vond van de steden in Canada.
De route die ik na lang puzzelen in elkaar gezet heb is de volgende:

- Dag 1 vliegen naar Rapid City en dan doorrijden naar Interior
- Dag 2 Dagje Badlands / the wall en dan tegen de avond weer terug naar omgeving Rapid City
- dag 3 Rapid city en omgeving of andere plaats
- dag 4 Rapid City en omgeving
- dag 5 rijden via Devils tower naar Sheridan
- dag 6 rijden richting Cody
- dag 7 Rijden naar overnachtingsplek Yellowstone
- dag 8 Yellowstone
- dag 9 Yellowstone
- dag 10 Rijden naar Jackson
- dag 11 Grand tetons
- dag 12 rijden naar Salt lake city..................................

Tot zover ben ik wel tevreden denk ik maar dan komt het................ Nu weet ik het niet meer haha. In eerste instantie wilde ik naar Moab, Kanab, Zion, valley of fire naar Las Vegas............... Moab en Zion heb ik al in een eerdere reis gedaan maar door de hitte weinig tot niets kunnen doen........... Aangezien ik afhankelijk ben van de zomervakantie moet ik wel in deze periode............ Dus ben verder aan het puzzelen geweest en dacht.............

Dag 13: Lange rit naar valley of fire en deze tegen de avond bezoeken........
dag 14: S morgens vroeg valley of fire en dan naar Las Vegas
dag 15 Las vegas
dag 16 Las vegas
dag 17 lange rit naar Santa Barbara
dag 18 rijden naar pismo beach
dag 19 rijden naar Montenery
dag 20 tegen de middag rijden naar San Francisco
dag 21 San Francisco ( zijn daar al eens eerder geweest)
dag 22 Vliegen naar huis
dag 23: Aankomst..................................

Het zijn best wel wat kilometers en is dit haalbaar? Vindt het echt heel moeilijk om in te schatten welke route ik moet gaan volgen.......................
Laatst gewijzigd door richden op 26 apr 2016, 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: reis Rapid City - San Fransisco

Bericht door Martin & Marianne »

Het kan prima zo. Ik weet niet wat je al gedaan hebt maar in plaats van de kust zou je ook via Sequoia naar San Francisco (met een c) kunnen rijden. Of rij via Death Valley en de Tioga Pass naar SF en dan via de kust naar LA.
Wij deden in 2004 iets vergelijkbaars. Misschien heb je iets aan ons verslag.

Marianne
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis richden: Rapid City - San Francisco.

Bericht door ingrid14 »

Als je langs de kust wilt, zou ik op dag 18 verder rijden dan Pismo Beach, naar bv Cambria.

Verder lijkt het me zeker te doen.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
richden
Amerika-ontdekker

Bericht door richden »

Dank jullie wel voor de snelle reacties...........................

Tijdens de eerste reis zijn we al in Sequoia en Yosemite geweest al zijn we daar ook nog niet op uitgekeken.....
Verder zijn we in Zion, Bryce, Moab, Page en Grand Canyon geweest gecombineerd met de steden Las vegas, San Francisco en Los Angeles.
De kustroute hebben we toen niet gedaan........

Ga nog even verder puzzelen..........
toetjero
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door toetjero »

Als het hoofddoel Yellowstone park is, zal ik daar toch minimaal 3 hele dagen naar toe gaan voor deze hoogtepunten. Die dag zou je kunnen besparen op die rit van SLC rechtstreeks naar Las Vegas.
richden
Amerika-ontdekker

Bericht door richden »

Toch slaan de twijfels weer toe..............

We zijn dan al wel in Yosemite geweest maar hebben niet de Tioga pas gereden........... Nu hoor ik dat deze route geweldig is en vele vele malen mooier dan de kustroute..............
Hoe kijken jullie daar tegen aan?
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Ik vond de Tioga Pass niet mooier dan de kustroute. Het is anders. Een rit door de bergen, met zicht op bergen en valleien is gewoon anders dan een rit langs de oceaan.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je kunt het inderdaad niet met elkaar vergelijken.
Wat je zou kunnen doen is van Las Vegas via Death Valley naar de Tioga Pass rijden, dan naar Cambria en dan via de kust naar SF. Dan neem je het mooiste deel van de kustroute mee.
Het kost je wel meer tijd dan wanneer je van LV naar Santa Barbara rijdt, maar is wel een stuk mooier.

Marianne
richden
Amerika-ontdekker

Bericht door richden »

Bedankt voor de reacties...............

Ben toch weer even gaan stoeien met de ideeën en kom nu uit op de volgende route...............................

Dag 1 zaterdag Vliegen naar Rapid City en dan rijden naar Interior 100 km
Dag 2 zondag Ochtend de Badlands verkennen dan bezoekje wall, Rapid City ( standbeelden presidenten) rijden naar Keystone
Dag 3 maandag Dagje omgeving verkennen, De iron mountain road, de wildlife loop, de Needles hgh way en dan naar Crazy memorial.........
Dag 4 dinsdag Vanmorgen Mount Rushmoure, daarna Bear county, deadwood, Sturgis en dan willen we gaan overnachten in Spearfisch 168 km
Dag 5 woensdag Via Devils tower naar Sheridan........ 415 km
dag 6 donderdag Rijden via de alt 14 naar Cody 280 km
dag 7 vrijdag via Cody rijden we Yellwostone in naar Mammoth hot springs hotel
dag 8 zaterdag rijden naar Old faithfull Yellowstone
dag 9 zondag Yellowstone slapen in Old faitfull inn
dag 10 maandag Rijden via Yellowstone, grand teton naar Jackson 156 km
dag 11 dinsdag grand teton
dag 12 woensdag rijden naar Salt lake city 442 km
dag 13 donderdag rijden naar valley of fire park 634 km
dag 14 vrijdag in de ochtend valley of fire en daarna door naar Las Vegas
dag 15 zaterdag las vegas
dag 16 zondag rijden naar lee vinning of andere plaats 541km
dag 17 maandag Via de tiogapas naar curry village 123 km
dag 18 dinsdag dagje Yosemite...............wandeling naar taft point
dag 19 woensdag rijden via Morrow rock naar Cambria 411 km
dag 20 donderdag rijden naar Montenery 202 km
dag 21 vrijdag rijden naar San Francisco 196 km
dag 22 San francisco
dag 23 vliegen naar huis
dag 24 thuis

Hopelijk is dit een mooie en goede route om te gaan rijden. De hotels ga ik morgen vastleggen in Yellowstone en daarna ga ik kijken voor Jackson. Weet iemand nog een leuk en een beetje een betaalbaar hotelletje.......... Yelowstone hakt er behoorlijk in..........
Verder twijfel ik nog om de grand teton om te ruilen voor een dag Las Vegas............................
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Wij verbleven in Jackson in The Virginian Lodge net even buiten het centrum. Het is een vrij groot complex en één van de goedkoopste motels die we in het vrij dure Jackson konden boeken. Eenvoudige kamer maar wel ruim en schoon. Verder heeft het een mooi groot zwembad met hot tub.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dag 1 zaterdag Vliegen naar Rapid City en dan rijden naar Interior 100 km
Je hebt kans dat je bij deze vluchten 2 overstaps hebt, mits je rechtstreeks ergens op Denver kunt vliegen. Ik zou die rit naar Interior echt van de aankomsttijd laten afhangen of gewoon voor Rapid City of Wall als 1e overnachtingsplek kiezen. Dat is allemaal prima te rijden.

Behalve Badlands ligt daar o.a. ook nog minuteman missile silo's, dat is misschien ook nog wel iets aparts om te gaan bezoeken. Verder zou je Crazy Horse Memorial en Mt Rushmore om kunnen wisselen, afhankelijk van waar je overnacht. Als je eindigt met de needles loop of iron mountain road ben je namelijk dicht in de buurt van Mt Rushmore. Je ziet door een paar tunnels ook de hoofden al.

Verder zijn dag 13 en 16 wel flinke rijdagen. Als je dag 14 in de ochtend pas valley of fire gaat doen zou je dag 13 ook snow canyon state park mee kunnen pakken en overnachten in St George of Mesquite en de volgende dag via Valley of Fire naar Vegas rijden. Dag 16 is te rijden, maar ik zou dan niet nog alle hoogtepunten in death valley meepakken, want dan lijkt Lee Vining me wel te ver. Dan zou ik niet verder gaan dan maximaal Bishop.

Ik vind Vegas top, maar met je planning zou ik dag 10 nog grotendeels gebruiken voor Yellowstone en dus dag 11 voor Grand Teton houden.
Ik zou dag 7 overigens een omweg maken en via Red Lodge en de beartooth highway naar Yellowstone en mammoth hot springs rijden. En dus niet van Cody naar Lake en daar het park binnengaan. Dan heb je ook direct de lamar valley al meegepakt. Ik vond dat overigens door de grote hoeveelheid aanwezige wildlife (bizons die elders toen niet zo veel rondliepen, wolven, american eagles, beren, coyotes, elks of/en herten, vossen en wat ik nog vergeet) één van de mooiste gebieden van Yellowstone
Robbie&Irene
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Robbie&Irene »

Dag 14 en 15: Kom je vrijdags in Las Vegas en blijf je daar ook de zaterdagnacht. Besef wel dat dit de duurste nachten zijn in de hotels van LV, voor soms 1/4 van de prijs van een overnachting zit je er doordeweeks!! Is natuurlijk geheel persoonlijk, maar wij plannen LV niet meer in het weekend...
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

In Jackson hebben wij al meerdere keren in de Ranch Inn verbleven. Betaalbaar en op wandelafstand van het centrum.

Dag 16 vind ik ook een lange dag.
Jullie rijden via Death Valley neem ik aan? Je tijd om dingen te bezoeken zal beperkt zijn.
Lee Vining ligt al behoorlijk ver. Ik zou niet verder dan Bishop rijden.

Dag 19: ik weet niet goed wat je hier wilt doen: Moro Rock in Sequoia of Morro Rock in Morro Bay
Voor beiden geldt eigenlijk dat je dit beter niet op je route zou toevoegen. Morro Bay zou nog enigszins gaan maar ik zou gewoon rechtstreeks naar Cambria rijden.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
richden
Amerika-ontdekker

Bericht door richden »

Bedankt voor jullie reacties................

Ik ben mij wel degelijk bewust van Las Vegas in het weekend........ Maar het is niet anders................. Zou zelf even niet weten hoe.......... Als ik de reis omdraai dan heb ik precies hetzelfde probleem.
Ook bedankt voor de tips van de hotels dus daar zal ik morgen even naar kijken..........

Dag 1... KLM vliegt op Minneapolis en vanuit daar een vlucht naar Rapid City ........ Aankomsttijd is dan 15.35............. Dus auto plus koffers betekend nog een uur a anderhalf later......... Dus rond 17.00 zouden we als het goed is kunnen rijden naar Interior.

De tip van Yellowstone neem ik mee in mijn route............. Over de snow canyon state park twijfel ik nog.......... kan er maar weinig van terug vinden.

Dag 16 is een lange rijdag maar ik wil eigenlijk Death valley overslaan. ( Dit park hebben we in 2009 bezocht....) Ik wil er boven langs rijden.........

Dag 19 willen we langs Morrrow Rock rijden en daar de highway 1 pakken................ Dit is 3 kwartier om............ Dus dacht dat kan er ook nog wel bij.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Morro Rock. Dat stukje maakt idd weinig uit. Verwacht er overigens ook weer niet al te veel van.
richden
Amerika-ontdekker

Bericht door richden »

Beste allemaal,

dag 16 en 17 wil ik toch nog even opsplitsen...............

dag 16 rijden naar Lone Pine...................Onderweg toch maar even door Death valley rijden.................
dag 17 via Lone Pine , Tioga road naar Yosemite village..........

Is de route zo beter verdeeld? Of wordt dag 17 te lang?

De accommodaties in Yellowstone zijn geboekt ( Mammoth hotel en Old Faithfull inn) maar is het normaal dat je meteen moet betalen? Ik heb ze betaald via creditcard maar dacht dat het pas in juli 2017 werd afgeschreven?
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Ik zou op dag 17 nog een stuk verder rijden naar bijv. Bishop. Dan kun je de volgende dag meer tijd uittrekken voor de Tioga road.

Als er meerdere overnachtingen zijn in één en dezelfde accommodatie in Yellowstone wordt de eerste nacht gelijk verrekend op de credit card. De rest wordt bij vertrek verrekend. Tenminste zo was het bij ons. In jullie geval zullen er dan als het goed is 2 nachten zijn afgeschreven. (Mammoth Hotsprings en Old Faithful
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
richden
Amerika-ontdekker

Bericht door richden »

Hoi Ingrid,

dank je wel voor je reactie. Ja het klopt inderdaad dat er 2 nachten worden afgeschreven. Dan hoef ik me daar geen zorgen over te maken.

Ja dan rijden we die dag wel een stukje verder naar Bishop.

Ik zag vandaag dat er bij Alamo geboekt kon worden voor megakortingen maar niet voor 2017. Oké geen probleem maar ik kon helemaal geen auto vinden ( ook niet eerder, want de boekingen gaan maar tot mei) voor ophalen in Rapid City en inleveren in San Fransisco........ Dit zou toch wel mogelijk zijn?
richden
Amerika-ontdekker

Bericht door richden »

Nou wat we willen begint nu allemaal heel duur uit te vallen. Vliegtickets Amsterdam- Rapid city en terug van LA naar Ams zijn verkrijgbaar vanaf 1500 per stuk.. Samen al 3000 euro...... Ook de autohuur wil niet vlotten dus wil ik het op een andere boeg gaan gooien. Toch maar vliegen op Denver en dan terug via La... Voordeel is dan dat een ticket maar 1000 p.p. kost en dat er tenminste keus is tussen de verschillende autoverhuurbedrijven en daardoor voordeliger is in de kosten........
We vliegen op zaterdag 22 juli en terug op zondag 13 augustus. Nu heb ik alleen wel Yellowstone vast staan. 28 juli Mamoth springs en 29/30 juli Yellowstone en 31 juli/ 1 augustus The ranch in in Jackson..........
Hoe kan in de route een beetje logisch in elkaar zetten............
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je kunt van Denver in 1 dag naar south Dakota rijden. Misschien de volgorde daar een beetje aanpassen. En misschien niet zowel een stop in Sherdan en in Cody, maar slechts 1 stop voordat je naar Yellowstone rijdt. Is op zich allemaal wel te doen.
Het laatste stuk is ook goed te doen met vertrek vanaf LA.
Is dit nog zoals je het had?

dag 19 woensdag rijden via Morrow rock naar Cambria 411 km
dag 20 donderdag rijden naar Montenery 202 km
dag 21 vrijdag rijden naar San Francisco 196 km
dag 22 San francisco
dag 23 vliegen naar huis
dag 24 thuis

Dat zou je dan zo kunnen doen:
dag 19 Yosemite - SF
dag 20 SF