Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Bobberd1: juli 2016.
Reis Bobberd1: juli 2016.
Hallo, hierbij ons reisschema voor onze trip in het Zuidwesten van de VS gepland voor eind juni, begin juli. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden, en ik zie tips en adviezen graag tegemoet.
Ik merk graag op, wij zijn niet zo van het stilzitten, en een action-packed programma met voldoende zaken om te doen is onze uitdrukkelijke wens.
26 juni: Vlucht AMS-LAX
27 juni: Bijkomen en LA bekijken (Hollywood sign, Mulholland Drive, Rodeo Dr, Capitol Records, Hollywood Blvd, Griffith Park Observatory, Japanese garden @ Donald Tillman Water Reclamation).
28 juni: Via Highway One naar Santa Maria, onderweg natuurlijk stops in Santa Barbara en op een paar andere plekken
29 juni: Via Highway One door naar SF, onderweg langs de kust diverse stops, laatste stop in Monterey (dit is een lange dag/rit), overnachten in SF
30 juni: San Fransisco
1 juli : San Fransisco, tot ongeveer de klok van 2-3 uur 's middags, vervolgens vertrek richting Jamestown voor overnachting nabije Yosemite.
2 juli : Yosemite NP (zo vroeg mogelijk uit de veren hiervoor), hierna overnachten in Fresno
3 juli : Sequoia NP, hierna overnachten in Bakersfield
4 juli : Red Rock NP & mogelijk Calico (als we er zin in hebben), Overnachten in Las Vegas
5 juli : Hoover Dam, en een keuze voor ofwel Valley of Fire of Death Valley. ( ik denk dat Valley of Fire ons meer aanspreekt), Overnachting in Las Vegas
6 juli : Zion NP, overnachting in Cedar City
7 juli : Bryce Canyon, lange rit naar Moab
8 juli : Arches NP, Dead Man Horse Point, Overnachting in Moab
9 juli : Monument Valley (niet te lang blijven hangen), Mojave National Monument, overnachting in Flagstaff ( lange rit)
10 juli : Grand Canyon, overnachting Flagstaff
11 juli : Mojave NP, overnachting in Barstow
12 juli : Joshua Tree NP, overnachting in Escondido
13 juli : Sea World, overnachting in San Diego
14 juli : Stranddag, overnachting in Long Beach
15 juli : LAX-AMS
We zijn redelijk budgetbewust, vandaar dat sommige overnachtingsplekken ietwat excentriek/afwijkend lijken vanaf een ideaal/idyllisch programma. Verder is de "reach" naar Moab behoorlijk ver, echter, ik maak me daar niet zo'n zorgen over gezien ik de afstanden toch vrij overzichtelijk vind (daarnaast ben ik van huis uit al een veelrijder (50k+ per jaar), dus ik acht het haalbaar voor ons). Een late aankomst hier of daar is in onze ogen ook geen groot probleem.
Ik doe nog veel desk research op het geheel, dus ik zal later nog wat meer details posten.
Ik merk graag op, wij zijn niet zo van het stilzitten, en een action-packed programma met voldoende zaken om te doen is onze uitdrukkelijke wens.
26 juni: Vlucht AMS-LAX
27 juni: Bijkomen en LA bekijken (Hollywood sign, Mulholland Drive, Rodeo Dr, Capitol Records, Hollywood Blvd, Griffith Park Observatory, Japanese garden @ Donald Tillman Water Reclamation).
28 juni: Via Highway One naar Santa Maria, onderweg natuurlijk stops in Santa Barbara en op een paar andere plekken
29 juni: Via Highway One door naar SF, onderweg langs de kust diverse stops, laatste stop in Monterey (dit is een lange dag/rit), overnachten in SF
30 juni: San Fransisco
1 juli : San Fransisco, tot ongeveer de klok van 2-3 uur 's middags, vervolgens vertrek richting Jamestown voor overnachting nabije Yosemite.
2 juli : Yosemite NP (zo vroeg mogelijk uit de veren hiervoor), hierna overnachten in Fresno
3 juli : Sequoia NP, hierna overnachten in Bakersfield
4 juli : Red Rock NP & mogelijk Calico (als we er zin in hebben), Overnachten in Las Vegas
5 juli : Hoover Dam, en een keuze voor ofwel Valley of Fire of Death Valley. ( ik denk dat Valley of Fire ons meer aanspreekt), Overnachting in Las Vegas
6 juli : Zion NP, overnachting in Cedar City
7 juli : Bryce Canyon, lange rit naar Moab
8 juli : Arches NP, Dead Man Horse Point, Overnachting in Moab
9 juli : Monument Valley (niet te lang blijven hangen), Mojave National Monument, overnachting in Flagstaff ( lange rit)
10 juli : Grand Canyon, overnachting Flagstaff
11 juli : Mojave NP, overnachting in Barstow
12 juli : Joshua Tree NP, overnachting in Escondido
13 juli : Sea World, overnachting in San Diego
14 juli : Stranddag, overnachting in Long Beach
15 juli : LAX-AMS
We zijn redelijk budgetbewust, vandaar dat sommige overnachtingsplekken ietwat excentriek/afwijkend lijken vanaf een ideaal/idyllisch programma. Verder is de "reach" naar Moab behoorlijk ver, echter, ik maak me daar niet zo'n zorgen over gezien ik de afstanden toch vrij overzichtelijk vind (daarnaast ben ik van huis uit al een veelrijder (50k+ per jaar), dus ik acht het haalbaar voor ons). Een late aankomst hier of daar is in onze ogen ook geen groot probleem.
Ik doe nog veel desk research op het geheel, dus ik zal later nog wat meer details posten.
Re: Reis Bobberd1 juli 2016
Welkom op het forum! Het lijkt mij een beetje een té vol programma. Ik begrijp dat jullie zoveel mogelijk willen zien, maar ik denk dat het in deze reis vooral achter de autoruiten zal zijn dat je dingen ziet. Ik zou toch echt keuzes gaan maken tussen dingen als er nog niks vast ligt of te annuleren is. Je verliest nu enorm veel tijd met het rijden naar overnachtingsplekken die ver buiten de parken liggen. Echt zonde. Eigenlijk prop je een rondje van 4 weken in een reis van minder dan 3 weken. Ik zou persoonlijk Moab en/of Sequoia en San Diego en Monument Valley laten vallen zodat je iets meer ademruimte hebt in de rest van de reis en ook daadwerkelijk iets kunt ondernemen. Monument Valley is namelijk vooral mooi tijdens zonsopkomst en zonsondergang, en die mis je nu. Flagstaff is ook een zeer slechte overnachtingsplek voor Grand Canyon. 1,5 uur de verkeerde kant oprijden. In het park heb je ook lodges die je voor 80$ kunt boeken. Als je niet in een lodge wilt kijk dan voor Tusayan of uiterlijk Williams.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Zou zo een route van ons kunnen zijn, ook net te beroerd om de nodige kilometers te maken. Een aantal stukken hebben wij ook zo ingedeeld en hoewel een aantal dagen best lang waren, best te doen. (zie reisverslagen 2012 en 2015) Ook het begin van jullie trip (HW1, SFO, Yosemity en Sequoia) hebben wij in omgekeerde richting gedaan. Kort, maar kan best. Vergeet bij Monterey de 17 Mile Drive niet, mooi stukje Amerika hoor! Jullie overnachten in Santa Maria. Heb je Morro Bay ook bekeken, ligt net iets verder (dichter op het mooie HW1) en is een leuk stadje om te overnachten. Overnachten in Williams ipv Flagstaff is wellicht beter. Voor 14 juli zou ik voor Huntingdon Beach kiezen. Heerlijk strand en op 45min van LAX.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het gaat er toch niet alleen om of de afstanden te doen zijn - iedereen kan wel lange ritten rijden - maar of er nog tijd overblijft om nog iets te bezoeken. En dat laatste is in deze reis niet het geval.
Qua accommodatie zit je ook niet al te best, niet voor het bezoeken van de parken, maar ook qua rijtijden niet gunstig. Zo ligt Cedar City niet op de route Zion- Bryce. En ik mis de Tioga Road en Death valley. Ik zou Fresno en Bakersfield (en dus Sequoia) vergeten, en via de Tioga Pass en DV naar Las Vegas rijden. Zo zie je ook nog iets vanuit de auto.
Hebben jullie niet overwogen om met een tent te kamperen? Dan zit je voor heel weinig geld op de mooiste plekjes.
Marianne
Qua accommodatie zit je ook niet al te best, niet voor het bezoeken van de parken, maar ook qua rijtijden niet gunstig. Zo ligt Cedar City niet op de route Zion- Bryce. En ik mis de Tioga Road en Death valley. Ik zou Fresno en Bakersfield (en dus Sequoia) vergeten, en via de Tioga Pass en DV naar Las Vegas rijden. Zo zie je ook nog iets vanuit de auto.
Hebben jullie niet overwogen om met een tent te kamperen? Dan zit je voor heel weinig geld op de mooiste plekjes.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 28 mar 2016, 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Waarom moet je bijkomen op 27 juni ? Je zal heel vroeg wakker zijn, en daar kan je nu net winst mee maken door vroeg uit LA te vertrekken.
29 juni is een heel gevulde dag. Er is veel te zien onderweg en als je die dag echt tot SF wil dan zal het laat worden. De kustroute is beter te doen met twee overnachtingen. Monterey is bvb net een leuke plaats om de avond door te brengen.
Jamestown, Waar haalt men het ? Van daaruit doe je er nog 2 uur over tot je in Yosemite Valley bent en de dag erna wil je twee uur verder naar Fresno ? Je hebt op deze wijze amper tijd voor Yosemite. Met de gekozen route mis je ook nog de Tioga Pass en alle moois dat hierlangs ligt.
3 juli: Sequoia ? Komende van Fresno en eindigend in Bakersfield heb je al meer dan 5 uur nodig alleen maar om deze afstand te rijden. Je hebt dan nog niets gezien en/of gedaan. Dit heeft weinig zin.
4 juli: Calico en Red Rock ? Als je een Ghosttown wil zien, kies dan voor de Tioga Pass en Bodie en niet voor het commerciële Calico.
5 juli: je bent amper in Vegas en dan ga je er nog grote uitstappen aan vasthangen waarmee je de hele dag weg bent ?? Bezoek gewoon Death Valley voor je naar Vegas gaat, komende van de Tioga Pass af.
6 juli: amper tijd voor Zion. Cedar City ligt helemaal niet goed.
7 juli: Bryce bezoeken en doorrijden naar Moab is echt doodzonde. Je mist de mooiste momenten in het park en onderweg heb je ook amper tijd voor iets.
8 juli: de enige dag Moab ? Als je Moab inplant heb je eigenlijk 3 dagen nodig. Dit is meer dan Arches alleen !!!!!
9 juli: Mojave National Monument ? Zegt me eigenlijk niets. Maar, ook hier mis je de beste tijd: zonsondergang en zonsopgang in MV !!! Vergeet ook Flagstaff, van alles in de regio is dit het slechtst gelegen om de GC te bezoeken.
10 juli: een zonsopgang en zonsondergang zit er op deze wijze ook niet in. Heen en terug naar Flagstaff is best een flinke rit.
11 juli: Mojave National Preserve heeft niet echt veel te bieden, ik zou daar geen tijd in steken. Je wil ook niet nog een keer naar Barstow, zeker niet als je richting Joshua Tree wil.
12 juli: Het is zo zonde om enkel voor Sea World naar San Diego te reizen....
Jullie willen veel te veel op deze reis. Zonde want er is heel veel moois te zien onderweg waar je nu geen tijd voor hebt. Budgetbewust zijn is één zaak, maar een beetje kwaliteit in de reis is een andere. Wat je een "reach" naar Moab noemt vind ik gekkenwerk om daar dan ook amper tijd te hebben.
Het gaat ook niet alleen om de afstanden van en naar een bestemming. Ook ter plaatse doe je wel wat kilometers !!!!!!!
Ik zou alles nog eens heel goed overdenken. De voorbeeldroute is er niet voor niets.
29 juni is een heel gevulde dag. Er is veel te zien onderweg en als je die dag echt tot SF wil dan zal het laat worden. De kustroute is beter te doen met twee overnachtingen. Monterey is bvb net een leuke plaats om de avond door te brengen.
Jamestown, Waar haalt men het ? Van daaruit doe je er nog 2 uur over tot je in Yosemite Valley bent en de dag erna wil je twee uur verder naar Fresno ? Je hebt op deze wijze amper tijd voor Yosemite. Met de gekozen route mis je ook nog de Tioga Pass en alle moois dat hierlangs ligt.
3 juli: Sequoia ? Komende van Fresno en eindigend in Bakersfield heb je al meer dan 5 uur nodig alleen maar om deze afstand te rijden. Je hebt dan nog niets gezien en/of gedaan. Dit heeft weinig zin.
4 juli: Calico en Red Rock ? Als je een Ghosttown wil zien, kies dan voor de Tioga Pass en Bodie en niet voor het commerciële Calico.
5 juli: je bent amper in Vegas en dan ga je er nog grote uitstappen aan vasthangen waarmee je de hele dag weg bent ?? Bezoek gewoon Death Valley voor je naar Vegas gaat, komende van de Tioga Pass af.
6 juli: amper tijd voor Zion. Cedar City ligt helemaal niet goed.
7 juli: Bryce bezoeken en doorrijden naar Moab is echt doodzonde. Je mist de mooiste momenten in het park en onderweg heb je ook amper tijd voor iets.
8 juli: de enige dag Moab ? Als je Moab inplant heb je eigenlijk 3 dagen nodig. Dit is meer dan Arches alleen !!!!!
9 juli: Mojave National Monument ? Zegt me eigenlijk niets. Maar, ook hier mis je de beste tijd: zonsondergang en zonsopgang in MV !!! Vergeet ook Flagstaff, van alles in de regio is dit het slechtst gelegen om de GC te bezoeken.
10 juli: een zonsopgang en zonsondergang zit er op deze wijze ook niet in. Heen en terug naar Flagstaff is best een flinke rit.
11 juli: Mojave National Preserve heeft niet echt veel te bieden, ik zou daar geen tijd in steken. Je wil ook niet nog een keer naar Barstow, zeker niet als je richting Joshua Tree wil.
12 juli: Het is zo zonde om enkel voor Sea World naar San Diego te reizen....
Jullie willen veel te veel op deze reis. Zonde want er is heel veel moois te zien onderweg waar je nu geen tijd voor hebt. Budgetbewust zijn is één zaak, maar een beetje kwaliteit in de reis is een andere. Wat je een "reach" naar Moab noemt vind ik gekkenwerk om daar dan ook amper tijd te hebben.
Het gaat ook niet alleen om de afstanden van en naar een bestemming. Ook ter plaatse doe je wel wat kilometers !!!!!!!
Ik zou alles nog eens heel goed overdenken. De voorbeeldroute is er niet voor niets.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Wat is allemaal al geboekt als ik vragen mag?
Je hebt bij Moab ook geen tijd voor Canyonlands NP, dat is ook iets wat je niet wilt missen als je er in de buurt bent.
Ik vind het ook wel erg druk. Puur qua rijden zal het best allemaal doenbaar zijn, maar je zit in een drukke periode en hebt echt heel weinig tijd ter plekke op heel veel plaatsen.
Ik ben ook niet vies van een stukje rijden, maar op vakantie wil je toch ook wat zien en helaas moet je voor veel dingen toch echt de auto uit. Dat wil niet zeggen dat je lange wandelingen moet maken, maar je moet toch wel even een stukje eruit.
Ik vind op veel plekken de overnachtingsplekken ook weinig toevoegen. Je geeft aan budgetbewust te zijn, maar je gaat veel extra kilometers maken die je terug gaat zien in de benzinekosten. Wat is dan budgetbewust? Maak voor jezelf een kosten-baten analyse hierin...soms zal het blijken dat je dichterbij wat duurder zit, maar met alle kosten van het rijden het verschil toch niet zo heel groot is. Dan hebben de uren die je meer ter plekke kunt besteden toch grote meerwaarde dunkt mij?
Ik vind het tot San Francisco te doen, al zou ik Santa Maria toch verplaatsen naar bv Pismo Beach of San Luis Obispo (goedkoper).
Jamestown ligt op bijna 2u van Yosemite. Als je niet in het park wilt overnachten zou ik eerder kiezen voor Mariposa, Groveland of Oakhurst. Dat zijn ook goedkopere lokaties buiten het park. Je mist de mooiste route naar Las Vegas via de tioga pass en je gaat ook niet door death valley? Is dat bewust? Want Calico ligt helemaal niet op de route. De tioga pass is 's winters, vaak tot ergens in Mei, gesloten en die route is dan ook niet zichtbaar in google maps.
Ik zou Moab eruit halen en van SF eerst naar Sequoia gaan als dat een must is en dan naar Yosemite en dan via de tioga pass, mammoth lakes, death valley naar Las Vegas rijden.
Cedar City ligt helemaal niet gunstig voor Zion en ook niet voor Bryce. Verder is Bryce en de rit naar Moab op 1 dag gewoon gekkenwerk. Nogmaals, skip Moab en doe Zion, Bryce, Page, Monument Valley, Grand Canyon. Kijk voor zion als je goedkoop wilt zitten in Hurricane. Dat is nog wel doenbaar op en neer. Voor Bryce in tropic.
Ik zou ook die stop in Mohave eruit halen. Als je een volle dag GC neemt rij dan bv de dag erna naar 29palms. Dat is vaak ook een betaalbare plek. En dan de dag erna via Joshua Tree al naar de omgeving van Seaworld.
Tel al snel een km of 700-1000 bij de reisroute met alles wat je nog in de parken op en neer zal rijden.
Long Beach ligt in de buurt van de grootste haven van Amerika. Ik zou een ander strand kiezen. Danwel tussen San Diego en het zuiden van LA, of rond Venice, Santa Monica, Malibu.
Je hebt bij Moab ook geen tijd voor Canyonlands NP, dat is ook iets wat je niet wilt missen als je er in de buurt bent.
Ik vind het ook wel erg druk. Puur qua rijden zal het best allemaal doenbaar zijn, maar je zit in een drukke periode en hebt echt heel weinig tijd ter plekke op heel veel plaatsen.
Ik ben ook niet vies van een stukje rijden, maar op vakantie wil je toch ook wat zien en helaas moet je voor veel dingen toch echt de auto uit. Dat wil niet zeggen dat je lange wandelingen moet maken, maar je moet toch wel even een stukje eruit.
Ik vind op veel plekken de overnachtingsplekken ook weinig toevoegen. Je geeft aan budgetbewust te zijn, maar je gaat veel extra kilometers maken die je terug gaat zien in de benzinekosten. Wat is dan budgetbewust? Maak voor jezelf een kosten-baten analyse hierin...soms zal het blijken dat je dichterbij wat duurder zit, maar met alle kosten van het rijden het verschil toch niet zo heel groot is. Dan hebben de uren die je meer ter plekke kunt besteden toch grote meerwaarde dunkt mij?
Ik vind het tot San Francisco te doen, al zou ik Santa Maria toch verplaatsen naar bv Pismo Beach of San Luis Obispo (goedkoper).
Jamestown ligt op bijna 2u van Yosemite. Als je niet in het park wilt overnachten zou ik eerder kiezen voor Mariposa, Groveland of Oakhurst. Dat zijn ook goedkopere lokaties buiten het park. Je mist de mooiste route naar Las Vegas via de tioga pass en je gaat ook niet door death valley? Is dat bewust? Want Calico ligt helemaal niet op de route. De tioga pass is 's winters, vaak tot ergens in Mei, gesloten en die route is dan ook niet zichtbaar in google maps.
Ik zou Moab eruit halen en van SF eerst naar Sequoia gaan als dat een must is en dan naar Yosemite en dan via de tioga pass, mammoth lakes, death valley naar Las Vegas rijden.
Cedar City ligt helemaal niet gunstig voor Zion en ook niet voor Bryce. Verder is Bryce en de rit naar Moab op 1 dag gewoon gekkenwerk. Nogmaals, skip Moab en doe Zion, Bryce, Page, Monument Valley, Grand Canyon. Kijk voor zion als je goedkoop wilt zitten in Hurricane. Dat is nog wel doenbaar op en neer. Voor Bryce in tropic.
Ik zou ook die stop in Mohave eruit halen. Als je een volle dag GC neemt rij dan bv de dag erna naar 29palms. Dat is vaak ook een betaalbare plek. En dan de dag erna via Joshua Tree al naar de omgeving van Seaworld.
Tel al snel een km of 700-1000 bij de reisroute met alles wat je nog in de parken op en neer zal rijden.
Long Beach ligt in de buurt van de grootste haven van Amerika. Ik zou een ander strand kiezen. Danwel tussen San Diego en het zuiden van LA, of rond Venice, Santa Monica, Malibu.
- avsboz
- Amerikakenner
- Contacteer:
Je route is erg ambitieus. Ik ben het met Marianne eens dat veel rijden niet het grote probleem is. De tijd die je overhoud om zaken te bekijken is erg beperkt. In sommige gevallen zelfs nihil. Heb je al eens gekeken bij de 'Voorbeeld Route" zoals die boven aan dit deel van het forum staat? Dit is een route welke in 21 dagen goed te doen is. Jullie willen in een 20 dagen het zelfde doen met daar ook nog eens de uitschieters naar Moab bij en San Diego bij. Daarnaast heb je ook nog eens een aantal overnachtingen op minder logische plaatsen gepland, waardoor je nog meer moet reizen of dagen onevenwichtig verdeeld. Persoonlijk zou ik met 20 dagen voor de voorbeeld route gaan. Of anders op z'n minst Moab of San Diego laten schieten.
Wil je vasthouden aan je planning (ieder zijn keus), dan zou ik daar het volgende op aanpassen:
26-jun Ams-LA
27-jun LA Cambria/Monterey
28-jun Cambria/Monterey-SF
29-jun SF
30-jun SF-Mariposa/Yosemite
1-jul Mariposa-Bishop
2-jul Bishop-LV
3-jul LV
4-jul LV-Zion
5-jul Zion-Bryce
6-jul Bryce-Moab
7-jul Moab
8-jul Moab -Monument Valley of Mexican Hat
9-jul MVofMH - GC
10-jul GC-Palm Springs
11-jul Palm Springs-San Diego
12-jul San Diego
13-jul San Diego-LA
14-jul LA
15-jul LA-Ams
De dag LA aan het einde doen. Je hebt het over 'bijkomen', dat zal ze meer nodig hebben van het rijden, dan van de vliegreis. Bovendien ben je door jetlag heel vroeg wakker en kan je beter op pad gaan richting Hwy1.
Als je het stuk LA -SF in twee dagen gaat doen, dan kan je het beste zover mogelijk doorrijden. Geen overnachting in Santa Maria, maar op zijn vroegst pas in Cambria. Liever nog door rijden tot Monterey, dan heb je daar de volgende dag wat meer tijd voor die omgeving en het stuk naar SF.
Probeer echt in Yosemite te overnachten, of er heel dicht tegen aan (Mariposa). Ga vervolgens niet weer terug naar Fresno, maag via de Tioga Road aan de andere kant het park uit en over nacht dan in Bishop.
De volgende dag dan van Bishop via Death Valley naar LV
Moab doe je echt te kort door daar maar 1 dag te blijven. Door een extra stop tussen moab en Flagstaf/Grand Canyon te doen, kan je s ochtends nog wat meer doen in omgeving Moab.
Probeer echt wat dichter bij je route te blijven voor overnachtingen. Barstow, Cedar City, Flagstaf zijn typische plaatsen die reisbureaus voorstellen, maar die eigenlijk totaal niet handig liggen.
Of je nog overnachtings plaasten gaat vinden in de drukke gebieden betwijfel ik. Voor Bryce kan je ook kijken in Tropic, of Hatch, Voor Zion is dat Springdale of Hurricane. Voor Grand Canyon GV Village of Tusayan.
Maar eigenlijk is mijn advies: Je maak echt een klassieke beginnersfout door zoveel in een te korte tijd te willen doen. Ga voor die voorbeeld route!
Succes!
Wil je vasthouden aan je planning (ieder zijn keus), dan zou ik daar het volgende op aanpassen:
26-jun Ams-LA
27-jun LA Cambria/Monterey
28-jun Cambria/Monterey-SF
29-jun SF
30-jun SF-Mariposa/Yosemite
1-jul Mariposa-Bishop
2-jul Bishop-LV
3-jul LV
4-jul LV-Zion
5-jul Zion-Bryce
6-jul Bryce-Moab
7-jul Moab
8-jul Moab -Monument Valley of Mexican Hat
9-jul MVofMH - GC
10-jul GC-Palm Springs
11-jul Palm Springs-San Diego
12-jul San Diego
13-jul San Diego-LA
14-jul LA
15-jul LA-Ams
De dag LA aan het einde doen. Je hebt het over 'bijkomen', dat zal ze meer nodig hebben van het rijden, dan van de vliegreis. Bovendien ben je door jetlag heel vroeg wakker en kan je beter op pad gaan richting Hwy1.
Als je het stuk LA -SF in twee dagen gaat doen, dan kan je het beste zover mogelijk doorrijden. Geen overnachting in Santa Maria, maar op zijn vroegst pas in Cambria. Liever nog door rijden tot Monterey, dan heb je daar de volgende dag wat meer tijd voor die omgeving en het stuk naar SF.
Probeer echt in Yosemite te overnachten, of er heel dicht tegen aan (Mariposa). Ga vervolgens niet weer terug naar Fresno, maag via de Tioga Road aan de andere kant het park uit en over nacht dan in Bishop.
De volgende dag dan van Bishop via Death Valley naar LV
Moab doe je echt te kort door daar maar 1 dag te blijven. Door een extra stop tussen moab en Flagstaf/Grand Canyon te doen, kan je s ochtends nog wat meer doen in omgeving Moab.
Probeer echt wat dichter bij je route te blijven voor overnachtingen. Barstow, Cedar City, Flagstaf zijn typische plaatsen die reisbureaus voorstellen, maar die eigenlijk totaal niet handig liggen.
Of je nog overnachtings plaasten gaat vinden in de drukke gebieden betwijfel ik. Voor Bryce kan je ook kijken in Tropic, of Hatch, Voor Zion is dat Springdale of Hurricane. Voor Grand Canyon GV Village of Tusayan.
Maar eigenlijk is mijn advies: Je maak echt een klassieke beginnersfout door zoveel in een te korte tijd te willen doen. Ga voor die voorbeeld route!
Succes!
Ruud2004 schreef:Zou zo een route van ons kunnen zijn, ook net te beroerd om de nodige kilometers te maken. Een aantal stukken hebben wij ook zo ingedeeld en hoewel een aantal dagen best lang waren, best te doen. (zie reisverslagen 2012 en 2015) Ook het begin van jullie trip (HW1, SFO, Yosemity en Sequoia) hebben wij in omgekeerde richting gedaan. Kort, maar kan best. Vergeet bij Monterey de 17 Mile Drive niet, mooi stukje Amerika hoor! Jullie overnachten in Santa Maria. Heb je Morro Bay ook bekeken, ligt net iets verder (dichter op het mooie HW1) en is een leuk stadje om te overnachten. Overnachten in Williams ipv Flagstaff is wellicht beter. Voor 14 juli zou ik voor Huntingdon Beach kiezen. Heerlijk strand en op 45min van LAX.
Hi Ruud,
Bedankt, ik heb met belangstelling jullie reisverslagen zitten bekijken. Ik herken daar wel wat dingen in. Bedankt voor de tips.
Groet,
Bobberd1
Aan alle snelle reageerders:
Dank voor jullie vele suggesties en de feedback. Ik ga het eens lekker laten bezinken. Dat is tenslotte het voordeel van zelf boeken, we hebben alles zelf in de hand.
Groet,
Bobberd1
Dank voor jullie vele suggesties en de feedback. Ik ga het eens lekker laten bezinken. Dat is tenslotte het voordeel van zelf boeken, we hebben alles zelf in de hand.
Groet,
Bobberd1
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hou er ook rekening mee dat het in die periode al goed druk begint te worden. Anders zou je ter plekke nog veel dingen kunnen bekijken. Nu kan je waarschijnlijk beter bijna alles vooraf vastleggen. Als je zelf boekt kan je veel hotels tot 24u vooraf gratis of voor een kleine fee annuleren.
Die voorbeeldroute waar Avzboz het over heeft heb ik echt als leidraad geschreven. Het is geen moeten doen natuurlijk, want iedereen reist op zijn/haar/hun eigen manier. Toch zou ik als ik jouw was eens kritisch naar je route kijken. Want als je al weinig tijd op een plek hebt moet je zeker niet kiezen voor hotels die ook nog eens soms uren van de bezoeklocatie liggen.
Die voorbeeldroute waar Avzboz het over heeft heb ik echt als leidraad geschreven. Het is geen moeten doen natuurlijk, want iedereen reist op zijn/haar/hun eigen manier. Toch zou ik als ik jouw was eens kritisch naar je route kijken. Want als je al weinig tijd op een plek hebt moet je zeker niet kiezen voor hotels die ook nog eens soms uren van de bezoeklocatie liggen.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
De route zoals je hem nu hebt is heel veel stilzitten (in de auto) en heel weinig tijd voor action. Net het tegengestelde van wat je voor ogen hebt.Bobberd1 schreef:Ik merk graag op, wij zijn niet zo van het stilzitten, en een action-packed programma met voldoende zaken om te doen is onze uitdrukkelijke wens.
Op zich kan het maar dan moet je je ervan bewust zijn dat je voor de plaatsen die je aandoet te weinig tijd hebt om iets te kunnen doen en er zijn ook veel plaatsen die je zomaar voorbij rijdt.
De route die avsboz opstelde, geeft je toch iets meer tijd om ook daadwerkelijk iets te zien/doen.
In jullie route zou ik Moab laten vallen, dan kunnen de andere parken blijven. (wel anders verdeeld)
26-jun ? - LA
27-jun LA - Cambria/San Simeon
28-jun Cambria/San Simeon - SF
29-jun SF - SF
30-jun SF - Sequoia (overnachten bij bv Grant Cabins)
01-jul Sequoia - Yosemite (in de vallei of zo dicht mogelijk bij de vallei overnachten, vb El Portal)
02-jul Yosemite - Bishop (via de Tioga Pass)
03-jul Bishop - Las Vegas (via Death Valley)
04-jul Las Vegas - Las Vegas
05-jul Las Vegas - Zion
06-jul Zion - Bryce
07-jul Bryce - Page
08-jul Page - Monument Valley (overnachten in MV zelf of in Mexican Hat)
09-jul Monument Valley - Grand Canyon (probeer in het park nog iets te vinden vb Bright Angel of Maswik Lodge)
10-jul Grand Canyon - Palm Springs (via Joshua Tree, eeeeerg lange dag)
11-jul Palm Springs - San Diego
12-jul San Diego - San Diego
13-jul San Diego - LA
14-jul LA - LA (misschien rond Santa Monica of Marina del Rey overnachten, dan zit je goed voor de vlucht de volgende dag)
15-jul LA - huis
16-jul thuis
Je zou ook Sequoia uit de route kunnen laten en dan 2 nachten voor Yosemite doen want 1 nacht is wel heel erg weinig.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Re: Reis Bobberd1: juli 2016.
Dit is misschien een heel flauwe opmerking: Maar wees je ervan bewust van dat (ondanks dat het goedkoper is) dat benzine in Amerika ook geld kost. Bespaar je een paar 10tjes op een overnachtingsplek, terwijl je wel 200 kilometer omrijdt, dan ben je veel tijd kwijt en ook weer een gedeelte van je winst.Bobberd1 schreef: We zijn redelijk budgetbewust, vandaar dat sommige overnachtingsplekken ietwat excentriek/afwijkend lijken vanaf een ideaal/idyllisch programma.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht