Na 2 Amerikareizen in 2011 en 2014 gaan wij (Wanda, Ronald beide 51 en ons klein/pleegkind van bijna 5) morgen voor de 3e maal naar de States. Door allerlei omstandigheden, waaronder de staaroperatie's van mijn echtgenote, heeft het plannen van de route veel tijd gevraagd. Ook ben ik er dit keer gewoon vrij laat mee door die zaken.
Ik had de route eerder voor willen leggen aan het forum, maar pas eind afgelopen week was ik helemaal klaar. Mede uit dit topic: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=62176 de tips kunnen halen, net als natuurlijk uit andere topics en reisverslagen vooral over het Noordwesten.
We hebben gekozen voor een langere zuidelijke route om problemen rond de winternasleep te voorkomen.
De route wil ik toch nog graag plaatsen ter commentaar, maar ook eventueel voor anderen die er iets aan kunnen hebben. Door verschillende interesse's is de route best divers aan onderwerpen. Het eerste deel bevat veel historie doordat ik een liefhebber ben van de Amerikaanse Burgeroorlog (1861 - 1865). Vanaf Nashville gaan we naar Memphis waar we Elvis gaan bezoeken.

Een lange route met zowel korte als lange etappes (gemiddeld 275 km per dag). Wij zijn geen wandelaars die perse dagen ergens rond hangen. Het zien van de States vanuit de camper met stops onderweg vinden wij een heerlijke manier van reizen.
De route:

1 Vlucht A'dam - Chicago
2 Ophalen Road Bear camper in Middlebury
3 Middlebury - Fort Wayne Route naar het zuiden
4 Fort Wayne - Louisville Tot aan Nashville wat American Civil War items
5 Louisville - Nashville
6 Nashville - Memphis
7 Dag Graceland
8 Memphis - Jackson
9 Jackson - Shreveport
10 Shreveport - Dallas - Burkburnett
11 Burkburnett - Amarillo Deelroute de route 66 op
12 Amarillo - Roswell
13 Roswell - Albuquerque
14 Albuquerque - Gallup
15 Gallup Holbrook
16 Holbrook - Seligman
17 Seligman - Las Vegas Hoover Dam
18 Las Vegas - Stovepipe Wells Death Valley
19 Stovepipe Wells - Lake Isabella idem
20 Lake Isabella - Visalia via Bealville/Caliente
21 Sequia NP
22 Visalia - Stockton
23 Stockton - SF - Petaluma Muir Woods
24 Petaluma - Benbow Richting kustroute 1 / 101
25 Benbow -Jedidiah Smith campground
26 Jedidiah Smith campground - Waldport
27 Waldport - Astoria
28 Astoria - Forks
29 Forks - Seattle
30 Dag Seattle
31 Seattle - Amsterdam
32 Aankomst
Alle details staan er niet bij, maar hopelijk geeft het een beeld waar we morgen aan beginnen. We hebben er veel zin in, en met de gedachte dat dit voorlopig de laatste keer is .... ons pleegkind valt na de vakantie onder de leerplichtwet en dat zal dit soort trips buiten de vakantie's onmogelijk maken. Maar wie weet ... we zijn inmiddels behoorlijk verslaafd geraakt aan dit ontzettend mooie land!
Voor wie ons volgen wil: http://familiehalmagoesusa.blogspot.nl/
Greetz, Ronald.