Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis engeltje84: Spannend, eerste x rondreis

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
engeltje84
Amerika-ontdekker

Reis engeltje84: Spannend, eerste x rondreis

Bericht door engeltje84 »

Dag allemaal,

Na veel wikken en wegen (Florida of Zuidwesten) gaan wij hoogstwaarschijnlijk voor het eerst dit jaar in September een rondreis maken in het mooie zuidwesten.

Nu zijn wij al meerdere malen in de USA geweest maar niet zozeer voor een rondreis. De planning is met ouders te gaan 63,62 en wij zelf, 39 en 32.

Ik zou heel graag advies willen hebben met de route die wij op de planning hebben tot nu toe. De KM mogen er zijn want we rijden met z'n 2 maar het moet wel te doen zijn. Begrijp dat dit een breed begrip is voor een ieder maar hopelijk kunnen jullie mij adviseren omdat ik de eer heb als reisleidster :?

We houden ook wel van shoppen en af en toe ergens genieten van een lekker zwembad is ook zeker welkom. De parken lijken mij ook een ervaring op zich en begrijp dat er in alle parken wel iets te doen is daar moet ik nog beetje induiken naar aanleiding van jullie advies

Hieronder een voorstel wat ik tot nu een beetje heb verzameld aan ideeen. Zoals jullie zien heb ik nog wel wat puntjes staan omdat ik even niet weet wat ik daar het best in kan vullen maar hopelijk kunnen jullie mij adviseren.

Dankjulliewel alvast!

1 Amsterdam - San Francisco
2 San Francisco
3 San Francisco -Yosemite National Park
4 Yosemite National Park
5 Yosemite National Park -Death Valley
6 Death Valley – Las Vegas
7 Las Vegas
8 Las Vegas
9 Las Vegas – Grand Canyon
10 Grand Canyon - Zyon
11 Zyon - Bryce
12 Bryce – Horsehoe bend
13 ….
14…
15 Bullhead City
16 Palm Springs
17 Los Angeles – Santa Monica Beach
18 Los Angeles - Amsterdam
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Spannend, eerste x rondreis

Bericht door PSVwally »

Hallo en welkom op het AllesAmerika forum.

Je hebt best een volle trip. De afstanden met 2-en kunnen rijden is fijn, maar velen rijden die afstanden ook alleen. Daar ligt het niet zozeer aan. Maar je tijd op sommige plekken is erg kort.

Dag 5 kan puur qua afstand, maar tussen Yosemite en Death Valley is nog heel veel te zien en daar heb je dan geen tijd voor. Een nacht rond Mammoth Lakes of Bishop zou hier aan te raden zijn. Of stop in Bishop en doe de dag erna Death Valley en rij tegen de avond naar Las Vegas, dat kan ook en dan kost het je geen dag ergens.

Je route vanaf Las Vegas is een beetje vaag. Of ga eerst naar de Grand Canyon, dan Page, Bryce en dan naar Zion en weer via Las Vegas richting LA. Nou is dat niet zo handig in jullie route, maar dan zou je dus Las Vegas - Zion - Bryce - Page - Grand Canyon - Bullhead City - LA doen.

Bullhead City/laughlin kan, Kingman/Needles liggen wat beter op de route. Dat zijn afwegingen.

Zijn jullie wandelaars dan zou ik een 2e nacht Zion erbij zetten. Overigens ook als niet wandelaars een prima park om te verblijven en gewoon lekker op het gemak te doen. Je zou dan vanaf las Vegas via de Hooverdam en Valley of Fire kunnen rijden. En dan overnachting in Springdale of Hurricane. Dan heb je de dag erna een volle dag Zion en hoef je niet te reizen.

Voor LA heb je erg weinig tijd. Ik zou 1 dag van Vegas naar LA zetten

5 Yosemite National Park - Mammoth Lakes/Bishop
6 Mammoth Lakes/Bishop -Death Valley
7 Death Valley – Las Vegas
8 Las Vegas
9 Las Vegas
10 Las Vegas – Zion
11 Zion
12 Zion - Bryce
13 Bryce – Page
14 Page - Grand Canyon
15 Grand Canyon - Bullhead City
16 Bullhead City - Palm Springs
17 Palm Springs - LA – Santa Monica Beach
engeltje84
Amerika-ontdekker

hoi Paul,

Dankjewel :thumbup:

Wow wat een informatie en mijn hoofd stroomt al zo over van alles wat ik lees op internet. Het is zoveel. Je feedback is erg fijn!

Denk je dat we ook anders meer rust in onze reis moeten inplannen? Dan maar iets minder zien maar daardoor wel beter kunnen genieten of denk je dat met het voorstel wat je nu zelf heb gemaakt we al best een rustige mooie reis hebben? Al twijfel ik niet over dat mooi gedeelte :wink:

Ik ga je feedback ook eens even opnemen en bekijken. Alvast heel erg bedankt!
engeltje84
Amerika-ontdekker

aah lees net dat de hotels in Las Vegas in de weekenden erg duur zijn.

grote kans dat wij onze reis dus achterstevoren willen gaan doen. Zie het inderdaad ook wel terug in de hotelprijzen incl een weekend. Daar zit zo een verschil van 300 euro.

Kortom beginnen in LAX en eindigen in SFO.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis engeltje84: Spannend, eerste x rondreis

Bericht door Martin & Marianne »

Verkijk je inderdaad niet op de reistijden, zoals bijvoorbeeld van Yosemite Village naar Death Valley. Of je nu alleen rijdt of met z'n vieren maakt voor de reistijd niet uit. De dagen zijn kort in september, en het is erg jammer om in te donker te moeten rijden. Is LA een must? Zo niet dan zou je in Las Vegas of Phoenix kunnen eindigen. Dan heb je meer tijd overla, en zou je ook nog Sequoia NP mee kunnen nemen. Of Capitol Reef.
Het is wel handig inderdaad om het weekend in LV te vermijden. Maar dar kun je wel iets mee schuiven. Met een overnachting in Death Valley zou je bijvoorbeeld in een keer naar Zion kunnen rijden.

Kijk voor een route in september eens in mijn 2011-verslag. Jullie hebben meer tijd dus SF en Yosemite erbij is dan zeker mogelijk.
Jullie route zou ik as volgt aanpassen:

2 San Francisco
4 Yosemite National Park
5 Yosemite National Park -Mammoth Lakes
6 Mammoth Lakes - Death Valley
7 Death Valley - Las Vegas
8 Las Vegas
9 Las Vegas – Zion
10 Zion
11Zion - Bryce
12 Bryce – Page
13 Page -Grand Canyon
14 Grand Canyon - Kingman
15 Kingman - Joshua Tree
16 Joshua Tree - Los Angeles
17 Los Angeles – Santa Monica Beach

Je kunt ook van DV naar Zion gaan en dan tussen de GC en LA via Las Vegas rijden.

Marianne
engeltje84
Amerika-ontdekker

Hi Marianne,

ook bedankt voor jou imput!

Je hebt inderdaad een punt over Los Angeles. Ben er zelf ook al eens geweest en het is zowieso niet echt mijn stad.

Voor nu is de planning
2 San Francisco
4 Yosemite National Park
5 Yosemite National Park - Sequoia NP
6 Sequoia NP
7 Sequoia -Death Valley
8 Death Valley
9 Death Valley – Grand Canion
10 Grand Canion
11 Grand Canion - Page
12 Page - Bryce
13 Bryce - Zyon
14 Zyon - Las Vegas
15 Las Vegas
16 Las Vegas
17 Las Vegas
18 Las Vegas - Amsterdam

Op het laatst is het wel een tijdje Vegas maar dat is vooral om dan nog even alle indrukken te verwerken en nog even te ontspannen bij het hotel of te shoppen.

Misschien dat we de auto dan ook wel direct inleveren zodat we in Vegas gewoon alles te voet doen of met de bus/taxi.

Bovenstaande planning lijkt al wel een stuk rustiger volgens mij. Best wat tijd overal.

Heeft iemand een idee hoe ik via google maps per stukje route de tijd krijgt te zien. Nadat ik alle punten heb ingesteld krijg ik namelijk alleen de totale duur te zien.

Is bovenstaande een beetje beter gepland dan wat ik in eerste instantie had? Qua rust in de reis?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou eerst naar sequoia gaan en dan naar Yosemite. Dan kun je voor de rit naar Death Vlley de Tioga Pass nemen. Een volle dag DV lijkt me veel; na Yosemite zou je in Mammoth Lakes kunnen overnachten, of iets verder richting DV.
Ik zou een nacht minder LV doen en nog een extra overnachting in Zion doen. Daar kun je ook heerlijk relaxen, of mooie wandelingen maken. en je kunt op weg naar Las Vegas langs Valley of Fire rijden. Met maar 1 nacht Zion wordt dat wat krap.
engeltje84 schreef: Heeft iemand een idee hoe ik via google maps per stukje route de tijd krijgt te zien. Nadat ik alle punten heb ingesteld krijg ik namelijk alleen de totale duur te zien.
Op Details klikken?

Marianne
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

De laatste route is rustiger. Ik zou wel enkele punten wijzigen.
Eerst Sequoia en dan Yosemite
Tussen Yosemite en DV een tussenstop en geen volle dag DV (in september is het er nog eeeeerrrg heet)
Na DV zou ik naar Zion rijden ipv naar Grand Canyon.
Als je geen afdaling in de canyon plant is 1 overnachting voldoende bij GC

ziet er zo uit in Google Maps : https://goo.gl/maps/6mjv35KnJDE2 (voor details per dag klik je op ... details :wink: )
2 San Francisco
3 San Francisco -Sequoia NP
4 Sequoia NP
5 Sequoia NP - Yosemite National Park
6 Yosemite National Park
7 Yosemite National Park - Mammoth Lakes
8 Mammoth Lakes - Death Valley
9 Death Valley – Zion
10 Zion
11 Zion - Bryce
12 Bryce - Page
13 Page - Grand Canyon
14 Grand Canyon - Las Vegas
15 Las Vegas
16 Las Vegas
17 Las Vegas
18 Las Vegas - Amsterdam

Met 1 dag minder LV zou je Monument Valley kunnen toevoegen (tussen Page en Grand Canyon)

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
engeltje84
Amerika-ontdekker

Hi Ingrid,

Ook jij bedankt voor je feedback.

Hebben jullie ervaring met de tijd die je kwijt bent van Sequoia en Yosemite om te rijden? Gister kreeg ik daar ongeveer 5,5 uur rijden uit, vandaag 45 minuten :? Beetje vreemd vond ik.

Na jullie advies staat het een en ander nu wel vast.

Punt 1- 11 vind ik goed qua reistijden en mooie punten om te bezoeken.
Ik twijfel alleen heel erg over Monument Valley omdat je dan de laatste dagen nog best wat uurtjes rijdt. Het is voor Amerikaanse begrippen niet veel maar toch.

We gaan in DV niet echt naar beneden. Dit i.v.m de combi van zo heet en conditie. Ik denk dat we dan beter in het mooie Zion kunnen genieten van alles.

2 San Francisco
3 San Francisco -Sequoia NP 5 uur rijden
4 Sequoia NP
5 Sequoia NP - Yosemite National Park 45 min rijden
6 Yosemite National Park
7 Yosemite National Park - Mammoth Lakes 3,5 uur rijden
8 Mammoth Lakes - Death Valley 4,5 uur rijden
9 Death Valley – Zion 1,5 uur rijden
10 Zion
11 Zion – Bryce 2,5 uur rijden
12 Bryce – Page 2,5 uur rijden
13 Page – Monument Valley 3 uur rijden
14 Monument Valley -Grand Canyon 4 uur rijden
15 Grand Canyon - Las Vegas 4 uur rijden
16 Las Vegas
17 Las Vegas
18 Las Vegas - Amsterdam
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je bedoelt bij de Grand Canyon naar beneden wandelen ipv Death Valley :wink:

Eigenlijk is google maps heel makkelijk, ik begrijp niet helemaal wat je intikt haha.
Als je van Sequoia naar Yosemite gaat vul dan bv voor Sequoia general sherman tree in en voor Yosemite Yosemite Valley. Dan zie je dat het ongeveer 4u en 20 min rijden is. Aan de ene kant moet je je niet verkijken op de afstanden. Aan de andere kant kan je de hele dag over die 4uur doen en dan valt het echt wel mee. Rijden in Amerika is over het algemeen enorm relaxt
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

ik zou in plaats van een extra dag Zion een extra dag Page inplannen als ik jullie was.
Zion is heel druk en toch meer een wandelpark. In de buurt van Page is erg veel te zien en doen dat meer "chill" is naar mijn mening.
bvb een boottocht naar Rainbow Bridge op Lake Powell kan ik erg aanraden (ben je bijna een hele dag zoet mee), of een dag een boot huren op dit prachtige (gigantsich grote) meer.
Is eens wat anders dan auto rijden.

Ik zou ZEKER Monument valley in de route laten, als je twee nachten Page in plant is dat op zich geen probleem en zou het zonder extra overnachting bij Monument Valley kunnen.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

de buurt van Page is erg veel te zien en doen dat meer "chill" is naar mijn mening.
Page is helaas tegenwoordig ook gewoon erg druk. Maar het voordeel is dat je niet op 1 plek allemaal samenkomt om bv een shuttlebus in te moeten zoals bij Zion wel is. Het ligt wat beter gespreid.

Maar bij de Horseshoe bend en ook bij Antelope Canyon kan het ook echt enorm druk zijn:
image.jpeg
Hmm die van antelope canyon pakt hij nu even niet
http://i.imgur.com/ayIVPpx.jpg
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

PSVwally schreef: Als je van Sequoia naar Yosemite gaat vul dan bv voor Sequoia general sherman tree in en voor Yosemite Yosemite Valley.
Je hebt helemaal gelijk, Paul. Toch is het verstandig, als de de route definitief is, de overnachtingsplaatsen zorgvuldig te plannen in zulke grote parken als Seki en Yosemite. Het maakt nogal verschil waar je overnacht en of je die dag nog wel of niet nog iets in één van de parken wilt doen. Als je bijvoorbeeld overnacht in Three Rivers of Visalia is het al gauw anderhalf à twee uur langer rijden. Zou je die dag niets meer in Seki hebben gepland, wordt het een heel stuk korter.

@engeltje84: succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Zo is de route zeker wel te doen.
Death Valley - Zion is wel langer rijden dan 1,5 u. Het is eerder 4,5 à 5 u rijden.

Aan het einde vallen de ritten toch mee:
Page - Monument Valley is 2 u rijden en Monument Valley-Grand Canyon is 3 u rijden.

Als je op dag 9 DV-Zion doet dan zou ik wel de volle dag Zion houden anders heb je echt geen tijd voor dit park.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
engeltje84
Amerika-ontdekker

Old Faithful schreef:
PSVwally schreef: Als je van Sequoia naar Yosemite gaat vul dan bv voor Sequoia general sherman tree in en voor Yosemite Yosemite Valley.
Je hebt helemaal gelijk, Paul. Toch is het verstandig, als de de route definitief is, de overnachtingsplaatsen zorgvuldig te plannen in zulke grote parken als Seki en Yosemite. Het maakt nogal verschil waar je overnacht en of je die dag nog wel of niet nog iets in één van de parken wilt doen. Als je bijvoorbeeld overnacht in Three Rivers of Visalia is het al gauw anderhalf à twee uur langer rijden. Zou je die dag niets meer in Seki hebben gepland, wordt het een heel stuk korter.

@engeltje84: succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Hmm ik zal het nog eens invullen :) vast iets verkeerds gedaan.

Is Seki Seqouia park? :oops: sorry hoor ik ben nog erg zoekend en ben daarom ook erg blij met jullie berichten

Dankjewel alvst@
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

De officiele paginas van de nationale parken in Amerika hebben allemaal een afkorting en eindigen op .gov voor Sequoia & Kings Canyon NP is dat inderdaad Seki.
engeltje84
Amerika-ontdekker

aah goed om te weten Paul, dankjewel.

Met jullie hulp ligt het schema nu eigenlijk wel vast

1 Amsterdam - San Francisco - Verblijf geboekt, La Quinnta inn & suites San Francisco airport west
2 San Francisco - Verblijf geboekt, La Quinnta inn & suites San Francisco airport west
3 San Francisco -Sequoia NP - Verblijf geboekt, Montecito Sequoia Lodge, een cottage
4 Sequoia NP - Verblijf geboekt, Montecito Sequoia Lodge, een cottage
5 Sequoia NP - Yosemite National Park
6 Yosemite National Park
7 Yosemite National Park
8 Mammoth Lakes - Death Valley
9 Death Valley - Zion
10 Zion
11 Zion – Bryce
12 Bryce – Page
13 Page
14 Page - Monument Valley -Grand Canyon
15 Grand Canyon - Las Vegas
H16 Las Vegas - Verblijf geboekt, Monte Carlo
H17 Las Vegas - Verblijf geboekt, Monte Carlo
H18 Las Vegas - Amsterdam - Verblijf geboekt, Monte Carlo

Ik kon maar weinig beetje leuke hotels vinden in SFO die betaalbaar waren dus daarom 1 buiten de stad. Er zit op ong 6km BART dus dan kunnen we daar ook gebruik van maken willen we SFO in. SFO hoeven wij niet zozeer dingen te zien, willen we gaan, dan gaan we. Ben er zelf namelijk al een keer geweest maar moet voor de rust van de reis deze dagen in het begin wel even zo plannen.

Heb ook een extra dag Page ingepland en daarbij reiden ew dan nu op dat 14 direct na een korte stop in Monument Valley door naar Grand Canyon.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Op deze manier heb je weinig tijd voor de Grand Canyon. Waarom doe je niet 1 nacht Page en 1 nacht Monument Valley? MV is juist bij zonsondergang erg mooi. Of doe 2 nachten Page en gebruik je tijd daar en vergeet MV. Er is meer dan genoeg te doen rondom Page. Vertrek dan op dag 14 vroeg in de ochtend om ook nog tijd te hebben voor de GC.

Marianne
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

engeltje84 schreef: Er zit op ong 6km BART dus dan kunnen we daar ook gebruik van maken willen we SFO in.
Volgens mij het maar een kilometer of drie. Je kunt daar voor $3 per dag parkeren. Zie https://www.bart.gov/stations/mlbr#parking

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Martin & Marianne schreef:Op deze manier heb je weinig tijd voor de Grand Canyon. Waarom doe je niet 1 nacht Page en 1 nacht Monument Valley? MV is juist bij zonsondergang erg mooi. Of doe 2 nachten Page en gebruik je tijd daar en vergeet MV. Er is meer dan genoeg te doen rondom Page. Vertrek dan op dag 14 vroeg in de ochtend om ook nog tijd te hebben voor de GC.

Marianne
Is ook een optie, maar het is ook prima te doen om twee dagen Page te houden hoor. Als je geen lange wandelingen maakt bij de GC, dan heb je er nog zonsondergang + de volgende ochtend voor je (via route 66 en hoover dam) naar Las vegas rijdt. Dat is nu ook weer niet zo heel ver en je hoeft er niet meteen 's oechtends naar.
Het is heel relax om twee dagen in Page te hebben, leuke omgeving, veel te doen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer