Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Anne A: 14 dagen Noordwest of toch Zuidwest?
Reis Anne A: 14 dagen Noordwest of toch Zuidwest?
Oh jee, ik zie door de bomen het bos niet meer. We gaan komende zomer voor het eerst naar de VS, twee weken met een camper, daarna vier dagen New York. Vluchten en camper zijn geregeld, de rest nog niet. We willen oa naar Yosemite en daarvoor moeten we morgenmiddag dus de camping reserveren en ik realiseer me nu (ja, dom), dat we nu dus ook echt moeten weten wat we verder willen.
De ideeën die we hebben zijn blijkbaar wat ongewoon, we hebben het idee dat we niet per naar Las Vegas, Grand Canyon ed hoeven, we zitten er meer aan te denken om wat meer naar het Noorden te gaan. Bijv. zo:
1: aankomst SF
2: camper ophalen - Napa Valley (of ergens langs de kust boven SF?)
3: ? - Fort Bragg
4: Fort Bragg - Redwood NP
5: Redwood NP - Lassen Volcanic NP
6: Lassen Volcanic NP
7: Lassen Volcanic NP - Lake Tahoe
8: Lake Tahoe - Yosemite NP
9: Yosemite NP
10: Yosemite NP - San Simeon
12: San Simeon - SF
13: SF
14: SF
15: SF - New York (dag 20 weer thuis)
Is dit wat, of is misschien mooier om de kust ten noorden van SF te laten zitten en eerder naar Lassen Volcanic te gaan zodat we ergens rond Yosemite meer tijd hebben en we bijv. Sequoia NP mee kunnen pakken? Of toch Las Vegas (maar hoe kom je daar als je niet met je huurcamper door Death Valley mag?)?
De ideeën die we hebben zijn blijkbaar wat ongewoon, we hebben het idee dat we niet per naar Las Vegas, Grand Canyon ed hoeven, we zitten er meer aan te denken om wat meer naar het Noorden te gaan. Bijv. zo:
2: camper ophalen - Napa Valley (of ergens langs de kust boven SF?)
3: ? - Fort Bragg
4: Fort Bragg - Redwood NP
5: Redwood NP - Lassen Volcanic NP
6: Lassen Volcanic NP
7: Lassen Volcanic NP - Lake Tahoe
8: Lake Tahoe - Yosemite NP
9: Yosemite NP
10: Yosemite NP - San Simeon
12: San Simeon - SF
15: SF - New York (dag 20 weer thuis)
Is dit wat, of is misschien mooier om de kust ten noorden van SF te laten zitten en eerder naar Lassen Volcanic te gaan zodat we ergens rond Yosemite meer tijd hebben en we bijv. Sequoia NP mee kunnen pakken? Of toch Las Vegas (maar hoe kom je daar als je niet met je huurcamper door Death Valley mag?)?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
Re: 14 dagen Noordwest of toch Zuidwest?
Ik vind het een mooi doenbaar rondje. Je hoeft je niet te haasten. Laat Vegas d'r lekker af en concentreer je hier op, volgende keer kun je die meepakken
.

89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Anne A: 14 dagen Noordwest of toch Zuidwest?
Mooi rondje inderdaad. Een alternatief met Sequoia zou zoiets kunnen worden:
Dag 1 naar SF
Dag 2 SF - Monterey
Dag 3 Monterey - Big Sur
Dag 4 Big Sur - Sequoia
Dag 5 Sequoia
Dag 6 Sequoia - Yosemite
Dag 7 Yosemite
Dag 8 Yosemite - Lee Vining
Dag 9 Lee Vining - Lake Tahoe
Dag 10 Lake Tahoe - Lassen Volcanic
Dag 11 Lassen Volcanic
Dag 12 Lassen Volcanic - SF
Dag 13 SF
Dag 14 SF
Dag 15 SF
Ik ga nu uit van 15 dagen, je had zelf 14 dagen gepland (zonder dag 11). En wanneer moet de camper ingeleverd worden? Het ophalen en wegbrengen kost wel wat tijd, hou daar rekening mee.
Las Vega meenemen kan ook, je kunt dan van Lee Vining boven DV langs naar Las Vegas rijden. Maar qua route is dat niet zo interessant.
Marianne
Dag 1 naar SF
Dag 2 SF - Monterey
Dag 3 Monterey - Big Sur
Dag 4 Big Sur - Sequoia
Dag 5 Sequoia
Dag 6 Sequoia - Yosemite
Dag 7 Yosemite
Dag 8 Yosemite - Lee Vining
Dag 9 Lee Vining - Lake Tahoe
Dag 10 Lake Tahoe - Lassen Volcanic
Dag 11 Lassen Volcanic
Dag 12 Lassen Volcanic - SF
Dag 13 SF
Dag 14 SF
Dag 15 SF
Ik ga nu uit van 15 dagen, je had zelf 14 dagen gepland (zonder dag 11). En wanneer moet de camper ingeleverd worden? Het ophalen en wegbrengen kost wel wat tijd, hou daar rekening mee.
Las Vega meenemen kan ook, je kunt dan van Lee Vining boven DV langs naar Las Vegas rijden. Maar qua route is dat niet zo interessant.
Marianne
Ah, wat fijn dat jullie meedenken! De camper moeten we op dag 15 inleveren. Is het wat om een dag minder te nemen voor Sequoia en dan een dag extra te hebben tussen Lassen Volcanic en San Francisco? Of is daar niet echt iets interessants tussen te bedenken?
En ik denk dat we beter de route om kunnen keren omdat we anders in het weekend in Yosemite zitten.
En misschien moeten we LV toch maar laten zitten. Het is zo al wel een mooie mix tussen natuur en steden.
Is SF - Monterey goed te doen na het ophalen van de camper?
En ik denk dat we beter de route om kunnen keren omdat we anders in het weekend in Yosemite zitten.
En misschien moeten we LV toch maar laten zitten. Het is zo al wel een mooie mix tussen natuur en steden.
Is SF - Monterey goed te doen na het ophalen van de camper?
Misschien kan Lee Vining er ook wel tussenuit en kunnen we nog iets doen tussen Lassen Volcanic en Lake Tahoe (dag 7 valt op een maandag, dus dat is een goeie dag om naar Yosemite te gaan). Wat zouden we daartussen kunnen doen?
Dus dan zou het worden:
2: SF - Napa Valley (of bv. Sacramento?)
3: Napa Valley - Lassen Volcanic NP
4: Lassen Volcanic NP
5: Lassen Volcanic - ?
6: ? - Lake Tahoe
7: Lake Tahoe - Yosemite NP
8: Yosemite
9: Yosemite - Sequoia
10: Sequoia - Big Sur
11: Big Sur - Monterey
12: Monterey - SF
15: SF - NY
Dus dan zou het worden:
5: Lassen Volcanic - ?
6: ? - Lake Tahoe
7: Lake Tahoe - Yosemite NP
Sorry ... Lee Vining lijkt me toch wel de moeite waard. Dus:
5: Lassen Volcanic - Lake Tahoe
6: Lake Tahoe - Lee Vining
7: Lee Vining - Yosemite NP
En misschien een domme vraag, maar ik neem aan dat we voor het uitstippelen van de precieze route het best een routekaart kunnen aanschaffen? Dat is denk ik niet via Google Maps te doen? (Als ik in Google Maps bijv. de route van Upper Pines campground naar Sequoia intyp, leidt ie me via Fresno, dat moet toch mooier kunnen, lijkt me).
6: Lake Tahoe - Lee Vining
7: Lee Vining - Yosemite NP
En misschien een domme vraag, maar ik neem aan dat we voor het uitstippelen van de precieze route het best een routekaart kunnen aanschaffen? Dat is denk ik niet via Google Maps te doen? (Als ik in Google Maps bijv. de route van Upper Pines campground naar Sequoia intyp, leidt ie me via Fresno, dat moet toch mooier kunnen, lijkt me).
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het kan nooit kwaad om een kaart te kopen. Het plannen van de route op de kaart behoort bij ons altijd tot de voorpret. Een goede kaart voor het gebied waar jullie heen gaan is de Hallweg nr 5. Weet ook dat als je lid van de ANWB bent, dat je bij elk kantoor van de AAA in Amerika allemaal gratis wegenkaarten kan halen. Kijk even of er ergens een kantoor in het begin van je route zit waar je langs kan rijden.
Overigens kan je heel goed ook de route met Google Maps plannen.Dat heb ik vaak genoeg gedaan. Het leuke van Google Maps is, is dat als je twijfelt over de weg je even het "streetview mannetje" op de weg kan zetten om te zien hoe de weg is en hoe de omgeving er uit ziet.
Weet wel dat Google Maps rekening houdt met wegen die afgesloten zijn. Als je nu bijvoorbeeld in Google Maps van Lee Vining naar Yosemite Village wilt, dan leidt hij je hardstikke om omdat hij (terecht) denkt dat de Tioga pass nu gesloten is. Dat is hinderlijk als je nu een route voor de zomer aan het plannen bent. Je moet dan zelf even "handmatig" de route verslepen naar de gewenste weg.
Voor wat betreft de route van Yosemite naar Sequoia, dat doet Google Maps goed. Die route loopt inderdaad altijd via Fresno. Mooier kan niet. Je hebt geen keuze. De Sierra Nevada zit in nu eenmaal in de weg, daar kan je alleen maar lopend door heen van Yosemite naar Sequoia (de John Muir Trail van 340 km).
Martin
Overigens kan je heel goed ook de route met Google Maps plannen.Dat heb ik vaak genoeg gedaan. Het leuke van Google Maps is, is dat als je twijfelt over de weg je even het "streetview mannetje" op de weg kan zetten om te zien hoe de weg is en hoe de omgeving er uit ziet.
Weet wel dat Google Maps rekening houdt met wegen die afgesloten zijn. Als je nu bijvoorbeeld in Google Maps van Lee Vining naar Yosemite Village wilt, dan leidt hij je hardstikke om omdat hij (terecht) denkt dat de Tioga pass nu gesloten is. Dat is hinderlijk als je nu een route voor de zomer aan het plannen bent. Je moet dan zelf even "handmatig" de route verslepen naar de gewenste weg.
Voor wat betreft de route van Yosemite naar Sequoia, dat doet Google Maps goed. Die route loopt inderdaad altijd via Fresno. Mooier kan niet. Je hebt geen keuze. De Sierra Nevada zit in nu eenmaal in de weg, daar kan je alleen maar lopend door heen van Yosemite naar Sequoia (de John Muir Trail van 340 km).
Martin
Geweldig, zulke hulp van kenners! De kaart is besteld, bedankt Martin!
We zijn alweer wat verder, tot nu toe geregeld:
6: Lake Tahoe - Yosemite NP (Upper Pines)
10: Sequoia - Morro Bay (waarschijnlijk Morro Dunes RV Park)
11: Morro Bay - Carmel (Saddle Mountain RV Park)
12: Carmel - San Francisco (Marin RV Park)
In Sequoia wil ik denk ik een plekje reserveren op Dorst Creek, maar ik lees dat de 198 lastig is voor grote campers. Geldt dat ook voor het stuk vanaf Fresno, of alleen voor het zuidelijke deel?
En we zitten dan dus 2 x 2 dagen op een camping zonder hook-up e.d. Dat is toch geen probleem? De accu laadt onderweg weer op en ik neem aan dat we ergens wel water kunnen dumpel en bijvullen?
6: Lake Tahoe - Yosemite NP (Upper Pines)
10: Sequoia - Morro Bay (waarschijnlijk Morro Dunes RV Park)
11: Morro Bay - Carmel (Saddle Mountain RV Park)
12: Carmel - San Francisco (Marin RV Park)
In Sequoia wil ik denk ik een plekje reserveren op Dorst Creek, maar ik lees dat de 198 lastig is voor grote campers. Geldt dat ook voor het stuk vanaf Fresno, of alleen voor het zuidelijke deel?
En we zitten dan dus 2 x 2 dagen op een camping zonder hook-up e.d. Dat is toch geen probleem? De accu laadt onderweg weer op en ik neem aan dat we ergens wel water kunnen dumpel en bijvullen?
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Wij deden in 2010 Sacramento - Napa - Calistoga - SF op 1 dag en dat was prima te doen.
Maar, we bezochten wel geen wijnhuizen. Als je dat wel wilt doen dan is het misschien beter om in Napa te stoppen.
Voor Sequoia trek je wel weinig tijd uit. Zoals je het nu hebt, is er zeker geen tijd voor Kings Canyon.
Het lastige stuk van de 198 voor campers is het zuidelijke stuk vanaf Giant Forest richting Three Rivers.
Groetjes,
Ingrid
Maar, we bezochten wel geen wijnhuizen. Als je dat wel wilt doen dan is het misschien beter om in Napa te stoppen.
Voor Sequoia trek je wel weinig tijd uit. Zoals je het nu hebt, is er zeker geen tijd voor Kings Canyon.
Het lastige stuk van de 198 voor campers is het zuidelijke stuk vanaf Giant Forest richting Three Rivers.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Ah, ik zie dat ik een foutje heb gemaakt. We zijn nog een extra dag in Sequoia.
We hoeven geen wijnhuizen te bezoeken, maar we willen gewoon een stop tussen SF en Lassen Volcanic, op de dag dat we de camper ophalen (dus niet te ver van SF). Misschien is er nog wel wat mooiers, ik zal nog eens kijken. Dank voor het meedenken Ingrid!
We hoeven geen wijnhuizen te bezoeken, maar we willen gewoon een stop tussen SF en Lassen Volcanic, op de dag dat we de camper ophalen (dus niet te ver van SF). Misschien is er nog wel wat mooiers, ik zal nog eens kijken. Dank voor het meedenken Ingrid!
Leuke route, het is weer eens wat anders. 

- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Ik was even vergeten dat jullie de camper ook nog ophalen op dag 2 dan is Sacramento misschien toch wat ver.
Bij Calistoga heb je de Old Faithful Geyser of California en er is een Petrified Forest.
Groetjes,
Ingrid
Bij Calistoga heb je de Old Faithful Geyser of California en er is een Petrified Forest.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1736 Weergaves
-
Laatste bericht door Marjanneke
-