Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis BiKK99: zuidwest nationale parken.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
BiKK99
Amerika-ontdekker

Reis BiKK99: zuidwest nationale parken.

Bericht door BiKK99 »

Wij gaan in oktober 2017 naar de usa. We gaan proberen zoveel mogelijk nationale parken te doen als we kunnen.
Ik hoop meer te weten te komen over de parken en welke site's we zeker in de parken moeten bezichtigen.
Hieronder vind je de lijst van NP die we gaan doen.

- Yellowstone
- Grand Teton
- Arches
- Canyonlands
- Capitol Reef
- Canyons of escalante
- Bryce Canyon
- Antelope Canyon
- The Fire Wave
- Horseshoe bend
- Grand Canyon
Juli 2006: Orlando, St. Augustine, Cape Canaveral, Daytona Beach, Fort Lauderdale, Miami, Key West, Everglades NP, St. Petersburg, Orlando
December 2010 - Januari 2011: New York, Washington D.C., Baltimore
Oktober 2012: LV, SF, Honolulu, Maui, LA
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Reis zuidwest nationale parken

Bericht door Marcopstal »

Ik veronderstel dat je dan toch minstens 4 weken gaat ? Anders lijkt me dit alles niet echt haalbaar.

Overigens oktober is voor Yellowstone al laat, veel voorzieningen zijn gesloten en er kan als sneeuw vallen. Komt er nog bij dat je dan korte dagen hebt.

Ik veronderstel dat er toch ook ergens nog wel iets van steden in komt ? Het is ook belangrijk wat de vliegbestemmingen zijn in je gedachten, maw waar starten en waar eindigen ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Voor informatie over de parken zie http://www.ontdek-amerika.nl. En natuurlijk de NPS-sites. Voor Yellowstone is dat http://www.nps.gov/yell. (Voor de andere parken yell vervangen door de eerste 4 letters van het park, of de eerste 2 letters van beide delen als de naam uit 2 delen bestaat.)
Antelope Canyon en Horsehoe Bend liggen allebei bij Page, zie daarvoor onder overige bezienswaardigheden op http://www.ontdek-amerika.nl. De Fire Wave ligt tusen zion (dat mis ik in je opsomming) en Las Vegas, dus je volgorde klopt niet zo. Wat bedoel je met canyons of Escalante?
Hoeveel tijd heb je voor de route? Vliegen op SLC en beginnen in Yellowstone lijkt mij het handigste. Je kunt een rondje doen, of eindigen in Las Vegas.
Wij bezochten een groot deel van de genoemde parken in 2015, zie daarvoor ons 2015-verslag. In 2013 deden we de parken bij Moab.

Marianne
BiKK99
Amerika-ontdekker

Bericht door BiKK99 »

Martin & Marianne, dank je voor je reactie. De volgorde gaan we nog bezien. We gaan wel beginnen met Yellowstone vanwege dat het al vrij laat op het jaar is. Eind september/ begin oktober gaan we daar onze reis beginnen.
Nu gaat het mij vooral om info over de parken en VOORAL om zeker site's die de moeite zijn in de parken! :wink:
Juli 2006: Orlando, St. Augustine, Cape Canaveral, Daytona Beach, Fort Lauderdale, Miami, Key West, Everglades NP, St. Petersburg, Orlando
December 2010 - Januari 2011: New York, Washington D.C., Baltimore
Oktober 2012: LV, SF, Honolulu, Maui, LA
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Antelope Canyon is geen park, maar bestaat uit twee slot canyons: Upper Antelope Canyon en Lower Antelope Canyon. Je kan beide bezoeken met een tour. Een tour duurt iets langer dan een uur. Heel erg de moeite, maar dus niet te vergelijken met een bezoek aan een national park.

The Fire Wave is een wandeling in Valley of Fire State Park. Ook heel mooi, net als de rest van het park.

Horseshoe Bend is ook geen park, maar een hoefijzervormige meander van de rivier de Colorado. Je kan die bocht in de rivier bekijken vanaf een uitkijkpost recht boven de rivier. Je wandelt een dikke kilometer vanaf de weg naar die uitkijkpost. Beetje lastige wandeling door het losse zand, maar al bij al is het een kort bezoek in vergelijking met wat je in de parken kan doen.

Voor de nationale parken zou ik, zoals Marianne al aangaf, eerst al eens wat rondkijken op de nps.gov sites of, in het Nederlands, op ontdek-amerika.nl.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer