Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Cynthia: SF naar Las Vegas

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Cynthia1984
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 20

Reis Cynthia: SF naar Las Vegas

Bericht door Cynthia1984 »

Hi allemaal,

Naar aanleiding van jullie vorige reacties op mijn topic, heb ik eindelijk de grote stap genomen om alles helemaal zelf te doen! Ik heb een ticket geboekt van Amsterdam naar San Francisco op 10 juni en een auto gehuurd voor in totaal 11 dagen t/m 24 juni (vanaf 13 juni) . Op dit moment heb ik nog geen enkel hotel geboekt, omdat ik de vrijheid wil hebben om ergens langer te blijven en/of eerder weg te gaan. Mijn reis eindigt in Las Vegas, daar verblijven we dan nog 2 nachten. Op dit moment ziet het schema er ongeveer zo uit:

San Francisco -3 dagen (nog geen auto)
Napa Valley - 1 dag (eerste dag auto)
Mariposa (ziplinen) - 1 nacht
Yosemite Valley - 1 nacht
mammoth lakes - 1 nacht
Death valley - 1 nacht?
Zion - 1 nacht
Bryce - 1 nacht?
Moab 1 nacht?
Grand canyon - 1 nacht

Na Death valley weet ik het niet zo goed meer. We hebben namelijk 11 dagen in totaal om van SF naar Las Vegas te rijden. We moeten eindigen in Las Vegas, vandaar dat ik 'm in eerste instantie oversla. Ik wil ook wel wat overslaan, dat is het probleem niet. Wil namelijk niks overhaast doen.. Kunnen jullie mij helpen?
Laatst gewijzigd door Cynthia1984 op 14 feb 2016, 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Reis Cynthia: SF naar Las Vegas

Bericht door Marcopstal »

14 dagen in totaal is zeer beperkt natuurlijk. Moab zou ik al direct gaan vergeten, dit ligt verder weg en daar heb je gewoon meer tijd nodig. Ook voor Napa Valley zie ik geen tijd.

Onderstaand lijkt mij het maximaal haalbare

1 naar SF
2 SF
3 SF
4 SF - Yosemite
5 Yosemite
6 Yosemite - Mammoth Lakes
7 Mammoth Lakes - Death Valley
8 Death Valley - Zion
9 Zion
10 Zion - Bryce
11 Bryce - Page
12 Page - Grand Canyon
13 Grand Canyon - Las Vegas
14 Las Vegas
15 Las Vegas - huis

Op dag 10, 11 en 12 zou ik telkens in de ochtend vertrekken naar de volgende locatie. Zodoende hou je voldoende tijd over voor de GC.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Cynthia1984
Amerika-ontdekker

Ja, dacht al dat moab te ver weg zou zijn. Het moet natuurlijk geen haastklus worden. Wat raad je aan als eerste plaats voor Yosemite? Dacht eraan om eerst naar Mariposa te gaan. In Mariposa kunnen we ziplinen en dat lijkt me ontzettend gaaf.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

In je vorige topic heb je ook al tips gehad. Het is niet handig om een nieuw topic aan te maken want dan krijg je weer dezelfde adviezen. :wink:
Als je graag wilt ziplinen kan dat prima op weg naar Yosemite. Ik zou dan wel voldoende tijd overhouden voor Yosemite - want dat is prachtig in juni - en ook in het park gaan zitten. Je zult toch echt iets moeten boeken daar. En verder in de route zou ik ook wat vastleggen, met zo weinig tijd heb je niet echt de gelegenheid om ergens langer te blijven. En ook al bevalt het je goed ergens; je weet toch niet of het je ergens anders niet nog beter zal bevallen? Dus zoek van te voren goed uit wat je aanspreekt en leg het vast. Als iets niet bevalt kun je altijd annuleren; dat kan meestal tot 24 uur van te voren gratis.

De route hierboven is mooi. Met het ziplinen hou je echter weinig tijd over voor Yosemite. In juni zijn de watervallen prachtig, en voor een hike als de Panorama Trail ben je al een dag kwijt. En misschien nog fietsen, raften, sequoia's zien?
Kijk eens in ons 2013- en 2015-verslag voor Yosemite in juni.

Marianne
Cynthia1984
Amerika-ontdekker

Super bedankt voor jullie tips! Excuses voor de late reactie trouwens, ik was op vakantie. Sorry voor het dubbele topic. Weet nog niet goed hoe alles werkt, mijn excuses daarvoor.

Nog een vraag.. Moet ik nu al al hotels gaan boeken voor bijvoorbeeld: Mariposa, Yosemite valley en Mammoth Lakes? Het liefst wil ik op de bonnefooi gaan, maar als dat betekent dat alles volgeboekt is.... Zag nu trouwens al dat Yosemite Valley voor hotels nog maar 2 (!!) beschikbaar zijn :|
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, je moet voor Yosemite zeker gaan boeken. Mariposa en Mammoth Lakes zal niet echt nodig zijn, maar er geldt sowieso dat de beste opties het eerste volgeboekt zijn en de keuze steeds beperkter wordt.
Annuleren kan altijd nog - meestal tot een dag van te voren - dus waarom niet alvast iets vastleggen?.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer