Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tioga Pass Mei 2016
-
michael112
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Tioga Pass Mei 2016
Beste mensen,
ik weet wel dat de tiogapass in de winter gesloten word. Op de site van NPS staat dat de voorbije jaren de pass open is gegaan rond 3 a 4 mei. Mijn vraag voor de kenners van dit gebied is: Indien de pass dit jaar rond de zelfde periode opengaat is het dan reeds mogelijk deze te berijden met een camper of is dat dan enkel mogelijk met een wagen.
Alvast dank voor de info.
Michael
ik weet wel dat de tiogapass in de winter gesloten word. Op de site van NPS staat dat de voorbije jaren de pass open is gegaan rond 3 a 4 mei. Mijn vraag voor de kenners van dit gebied is: Indien de pass dit jaar rond de zelfde periode opengaat is het dan reeds mogelijk deze te berijden met een camper of is dat dan enkel mogelijk met een wagen.
Alvast dank voor de info.
Michael
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Tioga Pass Mei 2016
Open is open volgens mij. In 2007 ging de Tioga Pass op 11 mei open en wij reden er op 15 mei met een 32 ft. camper overheen. Metershoge sneeuw nog langs allebei de kanten van de weg, maar prima te doen.
Let wel: open is niet altijd definitief open
! De datum die je zit is de eerste openingsdatum. Het gebeurd meer dan eens dat de pass daarna nog een aantal keren dichtgaat (weet ik helaas uit ervaring) vanwege sneeuwval. Blijf de site/social media van het park dus in de gaten houden als je in mei gaat. Vorig jaar ging de pass op 4 mei voor het eerst open, maar daarna is deze nog een paar keer een paar dagen dichtgeweest. Uiteindelijk opende hij definitief rond Memorial Day.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Met als aanvulling dat er dit jaar blijkbaar veel meer sneeuw is gevallen in Yosemite dan de afgelopen jaren en dat de kans dus groot is dan het dit jaar wat later open gaat.
Behalve de facebookpagina van Yosemite en de officiele .gov pagina vind ik onderstaande pagina ook erg handig, omdat deze meer wegen en passen onder elkaar heeft staan: http://www.monolake.org/today/roads
Behalve de facebookpagina van Yosemite en de officiele .gov pagina vind ik onderstaande pagina ook erg handig, omdat deze meer wegen en passen onder elkaar heeft staan: http://www.monolake.org/today/roads
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wanneer ben je er in mei? Ik zou er niet op rekenen dat hij open is als je er voor Memorial day bent.
Maar als hij open is, dan is hij ook open voor campers.
Marianne
Maar als hij open is, dan is hij ook open voor campers.
Marianne
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Het weer de komende 6 weken zal heel bepalend zijn. De voorbije weken zat het sneeuwpack boven de 100%. Deze week was het een stuk warmer en zijn de percentages onder de 100% gezakt. Maar er is dus nog 6 weken te gaan alvorens de winter er op zit.
De kans op een vroege opening is in ieder geval zeer klein. Maar zoals aangegeven open = open voor alle verkeer. Allen, open is niet steeds definitief open, er kan steeds nog een sneeuwbui vallen die de weg weer eventjes sluit voor enkele uren tot enkele dagen.
De kans op een vroege opening is in ieder geval zeer klein. Maar zoals aangegeven open = open voor alle verkeer. Allen, open is niet steeds definitief open, er kan steeds nog een sneeuwbui vallen die de weg weer eventjes sluit voor enkele uren tot enkele dagen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
michael112
- Amerika-ontdekker
Beste,
we zijn er dus op 6 Mei, en volgens alle voorgaande berichten plan ik dus beter een andere route naar death valley. We verblijven in de lower pines in yosemite valley, hebben jullie een leuk alternatief om gemakkelijk in death valley (panamint springs) te geraken? dit is onze volgende stop in de route.
Alvast dank voor de reacties
Michaël
we zijn er dus op 6 Mei, en volgens alle voorgaande berichten plan ik dus beter een andere route naar death valley. We verblijven in de lower pines in yosemite valley, hebben jullie een leuk alternatief om gemakkelijk in death valley (panamint springs) te geraken? dit is onze volgende stop in de route.
Alvast dank voor de reacties
Michaël
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Enkele jaren geleden konden wij er zelfs eind juni nog niet over.
Zoals MrVanilla ook schrijft: meestal gaat hij in de loop van mei/juni nog opnieuw gedeeltelijk dicht. Het kan er immers tot een stuk in juni stevig sneeuwen.
2 jaar geleden schreef ik dit in onze blog van 6 juli (!) 2014:
Zoals MrVanilla ook schrijft: meestal gaat hij in de loop van mei/juni nog opnieuw gedeeltelijk dicht. Het kan er immers tot een stuk in juni stevig sneeuwen.
2 jaar geleden schreef ik dit in onze blog van 6 juli (!) 2014:
Enkele jaren geleden waren we ook in Glacier en toen konden we de Going-to-the-Sun Road niet helemaal rijden omdat ze nog niet volledig sneeuwvrij was. Lange tijd zag het er naar uit dat het deze keer opnieuw zo zou zijn, maar er werd met man en macht gewerkt en vorig weekend werd ze volledig opengesteld. Dat was alvast een zorg minder.
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Dit is ook een interessante site: http://cdec.water.ca.gov/cdecapp/snowapp/sweq.action
1 april wordt als keerpunt beschouwd voor de winter/zomer.
1 april wordt als keerpunt beschouwd voor de winter/zomer.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Het wordt sowieso een lange reisdag. Er is een heel kleine kans dat de Sonora Pass (108) wel open is. Dat lijkt me dan de meest interessante route. Anders denk ik dat je de saaie route via Fresno en Bakersfield zult moeten nemen.michael112 schreef:hebben jullie een leuk alternatief om gemakkelijk in death valley (panamint springs) te geraken? dit is onze volgende stop in de route.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Of neem de CA88, de Carson Pass. Die is altijd open. Dan heb je een mooiere route dan de route onderlangs, maar het is wel lang. Wat is je volgende stop?
Bekijk de alternatieven eens op GoogleMaps voor de rijtijden. De passen zullen met een camper wat meer tijd vragen dan wat GoogleMaps aangeeft.
Marianne
Bekijk de alternatieven eens op GoogleMaps voor de rijtijden. De passen zullen met een camper wat meer tijd vragen dan wat GoogleMaps aangeeft.
Marianne
-
michael112
- Amerika-ontdekker
we gaan van Yosemite NP (Lower pines) naar Panamint springs (RV park) om de dag erna de death valley te bezoeken. Daarna gaan we richting Vegas. De Carson Pass die je voorsteld lijkt wel beter dan de saaie route via bakersfield.
bedankt voor de suggesties
michaël
bedankt voor de suggesties
michaël
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik heb ook aan die optie gedacht maar vond het voor mij in ieder geval een te lange rijdag worden. Als je niet vies bent van een heel lange rijdag, is het ook een mogelijkheid.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik had niet gezien dat de volgende stop Panamint Springs was. Dat is - zelfs bij een open Tioga Pass - al een lange rit. Ik zou dat wat beter verdelen en niet verder rijden dan bijvoorbeeld Bishop. Of zoek een leuke camping bij Mammoth Lakes (Convict Lake).
Marianne
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 6262 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne