Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis grietsje: reis LA-LA 23 dagen

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis grietsje: reis LA-LA 23 dagen

Bericht door Martin & Marianne »

Wij zaten vorig jaar in SF in de Coventry Motor Inn. Je kunt daar gratis parkeren, daar moet je sowieso naar kijken als je de hotelprijzen gaat vergelijken.
Een lodge als de Lodge at the Falls in Yosemite zal de gemiddelde prijs wel omhoog doen gaan maar je zit er wel mooi. Wil je in de vallei nog verhuizen? Je zou ook twee nachten voor een tent of cabin in Curry Village kunnen kiezen.
Voor de overige plaatsen kun je ook eens naar een goedkopere keten dan de BW kijken, zeker als het alleen maar op doorreis is, dan heb je aan een goed bed voldoende.
Bij de BW maar ook bij andere ketens heb je 10% korting als je voor het AAA-tarief gaat.

Marianne
grietsje
Amerika-ontdekker

Bericht door grietsje »

Bedankt voor jullie reacties. Ik hoef niet veel luxe in de hotelkamers, het is puur voor de doorreis. We zoeken echter wel een schone kamer en vooral een goed bed. Vanaf de foto's lijken de bedden op de goedkopere locaties toch minder te zijn. Mijn partner is lang, dan is het wel fijn als je niet met je benen over de rand komt.

Wat zou een alternatief voor Best Western kunnen zijn? Al zijn dit trouwens wel mijn goedkoopste locaties, rond of onder de 100 euro.

San Fransisco is duur van wat ik zag rond de 250 per nacht gemiddeld, Lodge at te falls is een dure locatie, Death Valley en Mammoth Lake zitten bij mij beide ook rond de 200 euro per nacht.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Motel 6, Super 8, Travelodge, Days Inn en Econolodge zijn goedkopere ketens maar imo ook veel minder van kwaliteit.
Not my cup of tea, ik geef dan liever wat meer uit.
Kijk eens op Tripadvisor naar waarderingen, dan zie je snel genoeg of het gewaardeerd wordt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De Motel6 kamers zijn de laatste jaren behoorlijk opgeknapt. Ik vind de bedden prima, ook groot genoeg. Super 8 is al weer een stukje beter dan de Motel6.
In Mammoth Lakes moet je wel iets goedkopers kunnen vinden, de Austria Hof zie ik al voor 129 dollar (excl tax). Of de Motel6. De bedden lijken klein op de foto's maar als je een King bed neemt of 2 queens heb je voldoende ruimte.
Furnace Creek is duur, hoewel de cabins nog wel meevallen.
Ik zie dat in september de Coventry Motor Inn veel duurder is dan toen wij er waren. Hangt misschien ook van de exacte datum af.
De BW in Page zal toch wel duurder zijn dan 100 dollar? Als je geen ANWB/Touring lid bent loont het de moeite om een lidmaatschap te nemen, dat haal je er wel uit. Ook leuk voor de gratis kaarten bij een AAA-kantoor.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik vind tussen de ketens die Vito noemt ook nog grote verschillen zitten. De ene days inn of super8 is niet altijd te vergelijken met een andere daysinn of super8. Ik heb ook een prima travelodge gehad qua kamer in San Francisco en Keystone, terwijl die in Pasadena volgens mij ook als bordeel werd gebruikt. Qua kamer prima, maar dunne muurtjes zeg maar en vreemd volk buiten voor de deur. Dus inderdaad altijd goed tripadvisor bijhouden.
grietsje
Amerika-ontdekker

Bericht door grietsje »

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik zal er nog eens kritisch naar gaan kijken.

Marianne als ik nu zoek op BW in Page voor september zijn de kamers duur, maar als ik kijk naar de prijzen voor volgende maand en over 2 maanden liggen die tussen de 57 en 75 euro. Ik wacht daarom nog even met boeken voor die kamers, even afwachten of ze nog goedkoper worden. Voor september zijn ze nu boven de 200 euro per nacht.

Wij zijn wel ANWB lid. Geldt die korting ook als ik bij bijvoorbeeld hotels.com boek? Of is dat alleen als ik rechtstreeks bij het hotel boek? Toch wel leuk om even rekening mee te houden
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Volgende maand en over 2 maanden is het maart, april. Dat is echt vér buiten het hoogseizoen. September kun je nog wel onder het hoogseizoen rekenen. Die prijzen zijn dus niet echt te vergelijken. Is het niet gratis te annuleren? Dan kun je nu vast boeken en eventueel nog annuleren als je ergens een betere prijs ziet.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

grietsje schreef: Wij zijn wel ANWB lid. Geldt die korting ook als ik bij bijvoorbeeld hotels.com boek? Of is dat alleen als ik rechtstreeks bij het hotel boek?
Volgens mij kun je die korting niet gebruiken als je via een boekingssite boekt. Ik zou rechtstreeks boeken bij die ketens waar je een AAA-korting hebt.

Ik denk niet dat het in september veel goedkoper zal worden, ik zou ook alvast iets vastleggen en het annuleren als je iets beters ziet.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 07 feb 2016, 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Idd is Page in september volop hoogseizoen. Voor Page ligt het omslagpunt rond 10 mei heb ik verleden jaar gemerkt.
Paul, klopt wel wat je zegt dat het per locatie kan verschillen. Wij zaten bv. zelf in de Days Inn in Page omdat deze zo goed gewaardeerd werd op TA. (Overigens ook niet goedkoop met $ 150,- per nacht). En hoewel het een prima hotel was, vond ik toch de afwerking van de kamer 'goedkoop' aandoen.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

De AAA korting gaat niet via Booking en Hotels.com.
Op de site van BW kan je wel kamers met AAA boeken.
Alternatief kunnen de hotels van de Wyndham groep zijn (Super 8, Days Inn, Travelodge, Howard Johnson, ...) Daar kan je nog meer korting krijgen dan de AAA korting. 15-20% korting met deze code 8000000066 (code van ABNSAVE)

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
grietsje
Amerika-ontdekker

Bericht door grietsje »

Is het te doen om vanaf Zion in een keer door te rijden naar Capitol Reef? Met bijvoorbeeld een korte tussenstop bij Bryce Canyon? Wel de bedoeling om dan vroeg in de ochtend te vertrekken vanuit Zion.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Pff lastig om te beantwoorden. Puur qua tijd en afstand, JA. Maar als je ook Bryce goed wilt bekijken en daarna de Ut12 op het gemakje wilt doen zeg ik eerlijk gezegd weer NEE.

Wat je zou kunnen doen is naar bryce rijden, daar de dag doorbrengen en vroeg in de avond naar Escalante rijden en daar een hotel nemen.

Ik zeg dit wel zonder heel je topic teruggelezen te hebben
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Ik zou dat persoonlijk niet doen. Dan heb je echt te weinig tijd voor zo'n prachtig park als Bryce.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Niet doen inderdaad. Bij Bryce is een overnachting aan te raden. Ik zou Capitol Reef vergeten als je daar geen tijd voor hebt. Ik dacht ook dat je het juist te druk vond?

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer