Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Marloes: West-Amerika juni 2016
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis Marloes: West-Amerika juni 2016
Sja, ik dacht dat die volle dag Page evt. verandert zou worden in Monument Valley, dus ik denk dat ze echt keuzes moeten maken. Ik zou in dit geval overigens voor Monument Valley kiezen, omdat je voor Sequoia en Kings Canyon NP echt beter minimaal 2 dagen kunt uittrekken en je ook nog sequoias in Yosemite kunt gaan bekijken. Monument Valley is dan voor deze vakantie wat unieker lijkt mij.
Aan de andere kant zou je er ook voor kunnen kiezen om juist deze kant echt de westkant te bekijken en een volgende trip bv een rondje Vegas te doen met wat parken die je nu niet hebt kunnen doen en dan liggen Monument Valley en Moab weer vrij dicht bij elkaar.
Aan de andere kant zou je er ook voor kunnen kiezen om juist deze kant echt de westkant te bekijken en een volgende trip bv een rondje Vegas te doen met wat parken die je nu niet hebt kunnen doen en dan liggen Monument Valley en Moab weer vrij dicht bij elkaar.
-
Marloes013
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Nou ik kan bijvoorbeeld ook heel slecht tegen sauna's. Dat gevoel krijg ik bij Death ValleyPSVwally schreef:Niet dat ik het flauw vind, maar ik ben wel benieuwd waar je precies tegenop ziet in Death Valley?
Misschien is jouw idee om niet te overnachten in Death Valley maar dan een lange rit te maken de beste optie, al is dat volgens mij wel een erg lange rit van Mammoth Lakes naar Zion.
Thanks voor de tip voor de andere plaatsen in Yosemite waar sequoia bomen staan. Dan ga ik toch liever naar Yosemite, ivm de watervallen
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou die rit niet in 1 dag maken. Of je moet via
Tonopah rijden ipv via death valley
Tonopah rijden ipv via death valley
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je echt in 1 dag van Mammoth Lakes naar Zion wilt rijden dan kun je inderdaad het beste via Tonopah rijden, Maar dat is ook heet, en bovendien erg saai, en als je daar pech krijgt heb je minder kans op hulp dan op de drukkere route door Death Valley,
Je hoeft in DV toch niet de auto uit als je dat niet wilt? Maar het is een droge hitte, geen sauna. Het is echt heel bijzonder om dat eens mee te maken.
En een overnachting is ook de moeite waard, want dan zie je het park als de zon wat lager staat; het is dan veel mooier dan midden op de dag. Van DV kun je dan in 1 dag naar Zion rijden.
Een overnachting in DV geeft je de tijd voor de route langs de 395. Je kunt daar naar Bodie, Mono Lake, het Bristlecone Pines Forest, Manzanar en de Alabama Hills.
Marianne
Je hoeft in DV toch niet de auto uit als je dat niet wilt? Maar het is een droge hitte, geen sauna. Het is echt heel bijzonder om dat eens mee te maken.
En een overnachting is ook de moeite waard, want dan zie je het park als de zon wat lager staat; het is dan veel mooier dan midden op de dag. Van DV kun je dan in 1 dag naar Zion rijden.
Een overnachting in DV geeft je de tijd voor de route langs de 395. Je kunt daar naar Bodie, Mono Lake, het Bristlecone Pines Forest, Manzanar en de Alabama Hills.
Marianne
Oke wellicht stoot ik sommige echte experts tegen het hoofd hoor, maar ik breek toch even in
. Afgelopen jaar hebben wij een rondreis san francisco - las vegas gedaan. Om precies te zijn:
1 13-6-2015 Vlucht AMS - SFO
2 14-6-2015 san Francisco
3 15-6-2015 san Francisco
4 16-6-2015 SF naar Yosemite
5 17-6-2015 Yosemite
6 18-6-2015 Yosemite
7 19-6-2015 Yosemite naar Furnace inn (Death Valley)
8 20-6-2015 furnace inn naar Zion
9 21-6-2015 Zion
10 22-6-2015 Zion naar Bryce
11 23-6-2015 Bryce naar Moab (via capitool reef)
12 24-6-2015 Moab (canyonlands NP)
13 25-6-2015 Moab ( Arches)
14 26-6-2015 Moab naar monument valley
15 27-6-2015 Monument valley naar page (Horshoebend)
16 28-6-2015 page (via antalope canyon) naar Sedona
17 29-6-2015 Sedona + Slide State Park naar Grand Canyon
18 30-6-2015 grand canyon
19 1-7-2015 Grand Canyon naar Las Vegas (via hooverdam)
20 2-7-2015 las vegas
21 3-7-2015 las vegas
22 4-7-2015 terugvlucht Las Vegas - Amsterdam
23 5-7-2015 aankomst amsterdam
Wij hadden dan wel 3 volle weken, maar in grote lijnen zou je wel delen kunnen overnemen (stel je laat Sedona eruit en schrapt mss 1 nachtje las vegas). Wij vonden in juni Yosemite fantastisch, echt in 1 dag heb je lang niet alles gezien. Die drie nachten in Moab waren ook heel prettig, juist omdat we daar ook zoveel te zien hadden.
Persoonlijk vond ik Yosemite - Death Valley in 1 dag prima te doen. Het was 49 graden in DV, snikheet en heel eerlijk konden wij het mooie niet zo ontdekken van het park.. we zijn de volgende ochtend heeeeel snel doorgereden richting Zion.
1 13-6-2015 Vlucht AMS - SFO
2 14-6-2015 san Francisco
3 15-6-2015 san Francisco
4 16-6-2015 SF naar Yosemite
5 17-6-2015 Yosemite
6 18-6-2015 Yosemite
7 19-6-2015 Yosemite naar Furnace inn (Death Valley)
8 20-6-2015 furnace inn naar Zion
9 21-6-2015 Zion
10 22-6-2015 Zion naar Bryce
11 23-6-2015 Bryce naar Moab (via capitool reef)
12 24-6-2015 Moab (canyonlands NP)
13 25-6-2015 Moab ( Arches)
14 26-6-2015 Moab naar monument valley
15 27-6-2015 Monument valley naar page (Horshoebend)
16 28-6-2015 page (via antalope canyon) naar Sedona
17 29-6-2015 Sedona + Slide State Park naar Grand Canyon
18 30-6-2015 grand canyon
19 1-7-2015 Grand Canyon naar Las Vegas (via hooverdam)
20 2-7-2015 las vegas
21 3-7-2015 las vegas
22 4-7-2015 terugvlucht Las Vegas - Amsterdam
23 5-7-2015 aankomst amsterdam
Wij hadden dan wel 3 volle weken, maar in grote lijnen zou je wel delen kunnen overnemen (stel je laat Sedona eruit en schrapt mss 1 nachtje las vegas). Wij vonden in juni Yosemite fantastisch, echt in 1 dag heb je lang niet alles gezien. Die drie nachten in Moab waren ook heel prettig, juist omdat we daar ook zoveel te zien hadden.
Persoonlijk vond ik Yosemite - Death Valley in 1 dag prima te doen. Het was 49 graden in DV, snikheet en heel eerlijk konden wij het mooie niet zo ontdekken van het park.. we zijn de volgende ochtend heeeeel snel doorgereden richting Zion.
2009: rondreis noordoosten + Florida
2013: New York + Washington
2015: Rondje zuidwest San Francisco naar Las Vegas
2016: Rondje Los Angeles via kustroute naar Yellowstone en Las Vegas
2019: Vancouver - Calgary met dreumes
2013: New York + Washington
2015: Rondje zuidwest San Francisco naar Las Vegas
2016: Rondje Los Angeles via kustroute naar Yellowstone en Las Vegas
2019: Vancouver - Calgary met dreumes
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hou er wel rekening mee dat hun reis 5/6 dagen korter is he? Dus met Sedona en 1 nacht Vegas eruit ben je er nog niet
Overigens ben ik het met je eens dat puur de afstand Yosemite - Death Valley via de tioga pass te doen is, maar dan ga je dus niet langs Bodie, stop je niet bij de south tufas van Mono Lake, niet bij de Alabama Hills en/of Mt Whitney portal en heb je ook weinig stops op de Tioga pass en in Death Valley? Toch? Het zijn altijd keuzes en afwegingen. Ik vond Death Valley ook niet het hoogtepunt van mijn vakanties, maar het is wel apart om daar in die föhn te staan.
Ik blijf er wel bij dat haar eigen route van 29 januari helemaal zo verkeerd niet is, qua rustige route. Alleen als monument valley een must is moet er ergens geschoven worden. Ze zouden ook mv op en neer vanuit Page kunnen doen op die volle dag. Keuzes keuzes keuzes
Overigens ben ik het met je eens dat puur de afstand Yosemite - Death Valley via de tioga pass te doen is, maar dan ga je dus niet langs Bodie, stop je niet bij de south tufas van Mono Lake, niet bij de Alabama Hills en/of Mt Whitney portal en heb je ook weinig stops op de Tioga pass en in Death Valley? Toch? Het zijn altijd keuzes en afwegingen. Ik vond Death Valley ook niet het hoogtepunt van mijn vakanties, maar het is wel apart om daar in die föhn te staan.
Ik blijf er wel bij dat haar eigen route van 29 januari helemaal zo verkeerd niet is, qua rustige route. Alleen als monument valley een must is moet er ergens geschoven worden. Ze zouden ook mv op en neer vanuit Page kunnen doen op die volle dag. Keuzes keuzes keuzes
Misschien een idee om als je vertrekt vanuit San Francisco naar Yosemite, eerst naar Calaveras Big Trees State Park bij het plaatsje Arnold te gaan om toch wat Sequoia's te bekijken. Na enkele uren daar rond te hebben getoefd in het North gedeelte doorrijden naar Yosemite village.
Het is wel een omweg maar zo krijg je wel wat grote sequoia's te zien. Maar het is te doen mits je vroeg vertrekt uit San Francisco.
We gaan zelf ook in juni naar dit gebied en dit is namelijk onze planning.
Deze tip/ idee komt namelijk van Martin en Marianne.
Het is wel een omweg maar zo krijg je wel wat grote sequoia's te zien. Maar het is te doen mits je vroeg vertrekt uit San Francisco.
We gaan zelf ook in juni naar dit gebied en dit is namelijk onze planning.
Deze tip/ idee komt namelijk van Martin en Marianne.
-
Marloes013
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Dankjewel weer voor jullie reacties. Wij hebben inderdaad een aantal dagen korter, Anneke, maar bedankt voor de input!!
Nu er ook sequoia's op andere plekken in Yosemite staan, ga ik toch liever naar Yosemite dan Yosemite missen maar wel naar Sequoia (ook ivm de tijd).
Ik ben nu van plan om de overnachting in Death Valley eruit te halen (omdat ik daar het meest tegenop zie) en dan een lange rit van Mammoth Lakes (of een andere stad dichterbij?) naar Las Vegas op dag 7.
Dag 1: Amsterdam - SF
Dag 2: SF
Dag 3: SF
Dag 4: SF-Yosemite
Dag 5: Yosemite
Dag 6: Yosemite-Mammoth Lakes
Dag 7: Mammoth Lakes - via Death Valley - Las Vegas
Dag 8: Las Vegas -Zion
Dag 9: Zion
Dag 10: Zion-Bryce
Dag 11: Bryce-Page
Dag 12: Page (evt op en neer naar Monument Valley)
Dag 13: Page-Grand Canyon
Dag 14: Grand-Canyon-Las Vegas
Dag 15: Las Vegas
Dag 16: Las Vegas-Amsterdam
Dag 17: aankomst Amsterdam
Nu er ook sequoia's op andere plekken in Yosemite staan, ga ik toch liever naar Yosemite dan Yosemite missen maar wel naar Sequoia (ook ivm de tijd).
Ik ben nu van plan om de overnachting in Death Valley eruit te halen (omdat ik daar het meest tegenop zie) en dan een lange rit van Mammoth Lakes (of een andere stad dichterbij?) naar Las Vegas op dag 7.
Dag 1: Amsterdam - SF
Dag 2: SF
Dag 3: SF
Dag 4: SF-Yosemite
Dag 5: Yosemite
Dag 6: Yosemite-Mammoth Lakes
Dag 7: Mammoth Lakes - via Death Valley - Las Vegas
Dag 8: Las Vegas -Zion
Dag 9: Zion
Dag 10: Zion-Bryce
Dag 11: Bryce-Page
Dag 12: Page (evt op en neer naar Monument Valley)
Dag 13: Page-Grand Canyon
Dag 14: Grand-Canyon-Las Vegas
Dag 15: Las Vegas
Dag 16: Las Vegas-Amsterdam
Dag 17: aankomst Amsterdam
Mooie route zo. Ik zou alleen niet vanuit page 'even' op en neer naar Monument Valley. Daar is het juist het mooiste tijdens zonsopkomst en zonsondergang.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Anneke_88 schreef: Het was 49 graden in DV, snikheet en heel eerlijk konden wij het mooie niet zo ontdekken van het park.. we zijn de volgende ochtend heeeeel snel doorgereden richting Zion.
Tja, ieder zijn meug natuurlijk, maar ik vond Death Valley misschien wel het mooiste park waar ik geweest ben. In ieder geval toch wel een flink stuk mooier dan Monument Valley of Bryce...
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik begrijp niet zo goed dat je wel door DV rijdt maar er niet wilt overnachten. Waarom zie je daar tegenop? Je komt nu ook in de hitte. Wat zijn je plannen daar dan? Het zou qua route veel mooier zijn om daar een stop te hebben, maar als je dat niet wilt zou ik wel verder rijden dan Mammoth Lakes, dan heb je het stuk tussen Yosemite en LV beter verdeeld. Maar goed, dat is ook afhankelijk van wat je onderweg nog wilt doen.
Aangezien je al in LV eindigt zou ik het zelf zo doen:
Dag 1 Amsterdam - SF
Dag 2 SF
Dag 3 SF
Dag 4 SF - Yosemite
Dag 5 Yosemite
Dag 6 Yosemite - Mammoth Lakes
Dag 7 Mammoth Lakes - Death Valley (laat aankomen en vroeg vertrekken)
Dag 8 Death Valley - Zion
Dag 9 Zion
Dag 10 Zion - Bryce
Dag 11 Bryce - Page
Dag 12 Page
Dag 13 Page - Grand Canyon
Dag 14 Grand Canyon - Las Vegas
Dag 15 Las Vegas
Dag 16 Las Vegas - Amsterdam
Als je naar Monument Valley wilt is een overnachting daar veel mooier. Bovendien rij je dan niet heen en weer, dus het scheelt tijd.
Marianne
Aangezien je al in LV eindigt zou ik het zelf zo doen:
Dag 1 Amsterdam - SF
Dag 2 SF
Dag 3 SF
Dag 4 SF - Yosemite
Dag 5 Yosemite
Dag 6 Yosemite - Mammoth Lakes
Dag 7 Mammoth Lakes - Death Valley (laat aankomen en vroeg vertrekken)
Dag 8 Death Valley - Zion
Dag 9 Zion
Dag 10 Zion - Bryce
Dag 11 Bryce - Page
Dag 12 Page
Dag 13 Page - Grand Canyon
Dag 14 Grand Canyon - Las Vegas
Dag 15 Las Vegas
Dag 16 Las Vegas - Amsterdam
Als je naar Monument Valley wilt is een overnachting daar veel mooier. Bovendien rij je dan niet heen en weer, dus het scheelt tijd.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 2890 Weergaves
-
Laatste bericht door Luckieloes
-